Povežimo se

Dizajn i trendovi

Razgovor – savršena essencija

Michael Seum iz tvrtke GROHE o proizvodu Essence i proširenoj paleti boja koja dizajnerima i arhitektima omogućuje kreativnu slobodu

 

Asortiman Essence klasično elegantnih slavina oduvijek utjelovljuje čist i moderan dizajn. Proizvodi su prošle godine redizajnirani i nedavno su unaprijeđeni sa širim izborom luksuznih boja i modernih završnih slojeva. Takva linija slavina dizajnerskoj zajednici nudi cijeli novi niz mogućnosti, dajući im priliku da osmisle vlastiti osebujni izgled i dojam. Razgovarali smo s Michaelom Seumom, dopredsjednikom odjela za dizajn tvrtke GROHE o obnovi klasika.

 

U čemu je trajna privlačnost proizvoda Essence?

Michael Seum interview Grohe Essence dom2

 

Michael Seum: Najprije moram istaknuti da smo ostali potpuno vjerni filozofiji originalnog proizvoda zadržavajući minimalistički oblik i čistoću dizajna. Asortiman Essence godinama je arhitektima i dizajnerima interijera omogućavao klasičan dizajn uz jednostavnu i nenametljivu geometriju. Ti cijenjeni ideali omogućuju da Essence nadopunjuje gotovo svaki stil kupaonica pa je stoga prvi izbor arhitekta.

Što novo donosi Essence Colours?

Michael Seum: U svojim interakcijama s dizajnerskim predvodnicima diljem svijeta shvatili smo da postoji sve veća potreba za individualnošću i personalizacijom kad je riječ o dizajnu kupaonica. Stoga smo svoj asortiman proširili s osam novih opcija. Zahvaljujući tim novim mogućnostima osmislili smo nevjerojatno bogatu lepezu izbora za kreativne umove i omogućili iznimno veliku fleksibilnost. Taj je pristup imao trenutan utjecaj i iznimno je dobro primljen u svjetskoj dizajnerskoj zajednici.

Grohe Essence cetkani grafit mjesalica dom2Primjerice, naš Graphite s bilo poliranim bilo brušenim završnim slojem predivno pristaje uz cijeli niz interijera. Od mramornih i čisto bijelih kupaonica, tonova svijetlog drva kao i betona i tamnih matiranih pločica – ovaj završni sloj tako je svestran da će dizajnerima interijera omogućiti da osmisle kupaonicu iz snova bez obzira na stil.

 

A što je sa samim dizajnom?

 

Michael Seum:  Novi Essence dizajn koji smo plasirali na tržište ima iste tradicionalne nježne prijelaze i nenametljivu geometriju klasičnog Essence asortimana, no uz ponešto omekšani i humanizirani pristup. To se osobito očituje na ručici slavine: Napravili smo vrlo blago proširenje na ručici, omogućujući tako korisniku senzualno iskustvo precizne regulacije. Essence asortiman sada pruža veći izbor, no pazili smo da zadržimo isti prepoznatljivi arhetipski izgled i dojam klasične jednostavnosti. U podlozi svega nalazi se snažna dosljednost!

 

Spomenuli ste reakciju dizajnerske zajednice. Kako je primljen Essence?

 

Michael Seum: Jednom riječju, vladalo je UZBUĐENJE. Posljednjih mjeseci putovao sam diljem svijeta s uzorcima Essence proizvoda i moram priznati da sam bio ugodno iznenađen nailazeći na golemu pozitivu i entuzijazam dizajnera širom svijeta. Na primjer u Europi je jedan tim dizajnera interijera odmah prihvatio ideju rada s novim bojama i završnim slojevima jer su imali znatno veću slobodu u usklađivanju proizvoda sa svojom cjelokupnom vizijom. U nedavnom razgovoru s istaknutim dizajnerom u Tokiju dobio sam sličnu reakciju. Uzbudljivo je svjedočiti snažnom entuzijazmu na koji potiče Essence.

 

Kažete da je Essence odgovor na promjenjive potrebe u dizajnu. Kakve su to potrebe?

 

Michael Seum: Prije no što krenemo s bilo kojim novim dizajnom, a svakako prije no što krenemo crtati u studiju, istražujemo što se događa oko nas. Ne pratimo samo trendove, nego i fundamentalne, globalne promjene koje se odvijaju. Konzultiramo se s vodećim analitičarima, društvenim komentatorima i futurolozima. I naravno, koristimo se mojim vlastitim iskustvima i opažanjima. U tom smislu svi su se složili da je digitalna revolucija drastično promijenila način života milijardama ljudi. Sve se kreće hiperbrzinom. Stoga je ljudima ponekad potrebno pobjeći na trenutak. Posebno u kupaonici, tradicionalnoj oazi individualnog mira i relaksacije. Žude za okolinom koja im nudi iskorak iz predvidive uniformnosti digitalnog doba.

 

Kako Essence odgovara na tu potrebu?

 

Grohe Essence cetkani nikal mjesalica dom2Michael Seum:  Tu su prvenstveno pomalo omekšani i humanizirani prijelazi i geometrija asortimana Essence. Zatim je tu široki izbor boja i završnih slojeva. Ljudi žele poznatost arhetipskog klasičnog dizajna, no žele se i razmaziti individualističkim izgledom i doživljajem. Ta razina personalizacije zaista podiže liniju Essence na prilagođeno iskustvo. Također dizajnerima interijera i kupcima daje priliku da u dizajn kupaonice unesu nove i luksuzne emocionalne poveznice. Smatram da je taj čin uspostave poveznice istinska uloga dizajnera proizvoda poput nas. Mi dizajneri u konačnici moramo činiti emocionalnu razliku u životima ljudi.

A koje su glavne prednosti za arhitekte i dizajnere interijera?

 

Michael Seum: Tri su glavne prednosti. Ponajprije, Essence dizajnerima daje više mogućnosti nego ikada dosada da izraze svoju kreativnost, a koliko sam ja dosad mogao vidjeti, rezultati su doista uzbudljivi. Drugo, taj klasičan dizajn s lakoćom se može uklopiti u bilo koji stil kupaonice pa arhitekti i dizajneri sada imaju kraći put do specificiranja bilo kojeg projekta na kojem rade. Treća je prednost isplativost. Serija Essence oduvijek je bila sinonim za cjenovno prihvatljiv klasičan dizajn koji karakterizira dugovječnost, a Essence još uvijek može biti dio ponuda koje zahtijevaju konkurentnost u pogledu troškova.

 

Što ste u konačnici planirali za ovu svestranu seriju?

 

Michael Seum Grohe Essence dom2Michael Seum: Komuniciramo s dizajnerima i sve ih više slušamo, a oni nas preplavljuju idejama o tome kako i kamo možemo odvesti Essence. Mi ćemo, naravno, reagirati u skladu s tim kreativnim razmišljanjem. No zasad samo želimo otvoriti vrata cijelom nizu opcija koje smo razvili. Iskreno sam uzbuđen što sam dio nečega što će u sljedećih nekoliko godina postati istinsko slavljenje kreativnosti. Također bih htio unaprijed zahvaliti svima na doprinosu.

 

Michael Seum

Industrijski dizajner Michael Seum dopredsjednik je odjela za dizajn tvrtke GROHE koji je taj posao preuzeo od Paula Flowersa u lipnju 2015. Ovaj nagrađivani dizajner rođen je u Americi. Svoju međunarodnu dizajnersku karijeru izgradio je u velikim korporacijama, priznatim dizajnerskim studijima i u suradnji s poduzetničkim robnim markama poput Procter and Gamble, Whirlpool (SAD i Italija), PepsiCo Sports and Nutrition, Minimal i WiMo labs. Michaelov posao u tvrtki GROHE sastoji se od pronalaženja promišljenih i značajnih rješenja koja odražavaju duh i stvaralačku maštu kupaca robne marke GROHE diljem svijeta.

 

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Dizajn i trendovi

Minimalistički stil uređenje interijera

Minimalistički stil uređenja interijera inspiraciju pronalazi u estetici dalekog Istoka, osobito Japana. On njeguje jednostavnost i ima nekoliko osnovnih principa. 

Jedna od važnih karakteristika minimalističkog stila uređenja je nedostatak dekoracija. Točnije rečeno, ako i ima detalja onda su oni u vrlo kontroliranoj količini, to se radi o jednom do dva predmeta. Nemojte se plašiti takvih prostora, mislim da baš nedostatak dekoracija je nešto što vas navodi na razmišljanje. Ta praznina, ta pauza koju minimalizam ima je nešto što daje napetost prostoru. U ostalom, kao i u najpoznatijem dijelu japanske književnosti i poezije, Haiku pjesme govore koje su sklop vrlo kratkih rečenica kojima definirate esenciju života. Japanska poezija, taj Haiku, uvijek ima u svojoj konstrukciji određenu pauzu. Vi sa pauzom u recitiranju takve poezije definirate vrhunac i definirate rješenje, na istom principu funkcionira i estetika minimalističkog stila uređenja, ispričala je Sunčica Mastelić Ivić dipl. ing. arh.

Multi funkcionalnost – važan element minimalizma

Minimalizam potiče pohranjivanje uspomena u srce i time omogućuje oslobađanje prostora od nepotrebnih stvari. 

Ne smijemo zaboraviti važan element minimalističkog stila uređenja interijera funkcionalnost i da podcrtam, multi funkcionalnost. To znači da minimalistički stil voli prostore, oblike, predmete koji imaju višeznačno korištenje. Evo, jedan jednostavni primjer. U minimalističkom stilu interijera ormar postaje zid, zid postaje ormar. To znači da ćete predmete koje koristite, staviti, sakriti, odložiti u ormar. Taj ormar ujedno može biti dobra pregrada između dva prostora, dodala je Mastelić Ivić. 

Nedostatak dekoracija u prostoru omogućuje uživanje u ljepoti površina, materijala i tekstura. 

Ujednačena skala boja bez jakih dekoracija na tkaninama

Minimalizam ne mora određivati jesu li materijali prirodni ili su imitacija, što više, vrlo vjerna i fina imitacija. Dakle, vi možete koristiti prave drvene furnire, isto tako možete koristiti i imitacije furnira drvenih, možete imati pravu kožu, kao tapecirung materijal za sofe i fotelje, a isto tako da koža može biti eko koža, umjetna koža koja će biti fino obrađena i sa svojom teksturom, bojom, dizajnom će davati onaj pravi moment koji trebamo, rekla je Mastelić Ivić. 

Minimalistički stil uređenja interijera ne trpi jake dekoracije na tkaninama, a skala boja mora biti ujednačena, bez obzira radi li se o svijetlim ili tamnim tonovima. 

Kako je minimalistički stil zavodljiv na jedan vrlo spor način očekuje se da su svi elementi međusobno jako usklađeni i da prostor teče. Da nemate velikih skokova, jakih akcenata, čak i kad imate pauzu, ona nije šokantna i to znači da ćete morati uskladiti elemente sa njihovom teksturom, bojom, tonalitetom, volumenom i načinom kako su organizirani u prostoru, dodala je. 

Filozofija dalekog istoka

Mogli bismo reći da je namještaj dalekog istoka nizak, što proističe iz kulture hrane, funkcioniranja unutrašnjeg prostora i vanjskog prostora, kretanja kroz prostor i naravno da minimalistički namještaj u dobrom dijelu zna biti nizak. Minimalizam nije princip života dalekog istoka prihvatio u svoje oblikovanje, međutim, mogli bismo reći da kod jako velikih, voluminoznih komada namještaja poput sofa, se primjećuje ta usmjerenost prema tlu i primjećujem da namještaj koji je jako voluminozan da je obično i nizak, objasnila je Mastelić Ivić. 

Posebna pažnja rasvjeti

Minimalistički stil uređenja voli puno prirodnog svjetla i specifično postavljenu rasvjetu. 

Naravno da sa rasvjetom ćete obratiti pažnju na površine za koje želite da se posebno osvijetle. Sa rasvjetom morate kreirati atmosferu. Ipak minimalistički stil nije hladan, to mora biti zadatak rasvjete koja mora utopliti prostor. Znači da ga nećete osvijetliti na način da on bljesne nego da fokusirano se označe predmeti koji su bitni, rekla je Mastelić Ivić. 

Haiku poezija prožeta je zenom, baš kao i ovaj stil uređenja interijera koji potiče na uživanje u jednostavnosti. 

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Vraćamo knjige u interijer

Bogatstvo police s knjigama novi je naziv za dom pretrpanog mnoštvom pažljivo odabranih knjiga i smještenih kao tihi luksuz u dizajnu interijera.  

Kako odabrati slike i fotografije: Pretvorite dom u vlastitu galeriju

Dok ih jedni gledaju kao dekoraciju koja unosi boje u prostor, drugi ih smatraju definicijom bogatog kulturnog života. 

Naslovi koje volimo i čitamo

“Mislim da je jako dobro da se knjige općenito vraćaju na police domova. Samo se nadam da je to u većini slučajeva sa pravim motivom. Ono što smatram je da stvarno nije dobro bilo što raditi samo da bi se vidjelo, u životu, više kao sociološku komponentu, mislim da je puno bolje zaista živjeti ono što prikazuješ, pa isto tako i korištenje knjiga, rekla je dizajnerica interijera”, rekla je Tena Vodopija za Dom na kvadrat. 

Digitalizacijom smo počeli koristiti elektroničke čitače knjiga, pa su tako i knjige iščezle iz naših domova. Ako se vraćaju, to treba biti iz pravih razloga – jer su to naslovi koje volimo i čitamo.  

“Korištenje knjiga u interijeru zapravo ima svoju povijest, kao što znamo, ako smo gledali filmove ili  serije koje se referiraju na neka prošla vremena. Uvijek su tu u interijeru prisutni ili regali, biblioteke, cijele knjižnice u domovima”, podsjetila je Vodopija.

Knjiga u interijeru

Dok su se jedno vrijeme kupovale na metar, a zatim su u modi bile brendirane knjige po bojama koje odgovaraju dizajnu interijera, one knjige koje smo čitali i koje volimo zaista jesu vrijedan dodatak svakom domu. 

“Knjiga u interijeru znači da u njemu netko živi. Knjiga u interijeru znači da netko nju čita, da taj tko živi u tom interijeru zapravo radi na sebi i to je bookshelf wealth ili bogatstvo police s knjigama. 

U toj polici, regalu ili bilo kakvoj niši gdje stavljaš knjige imati neku dinamiku. Znači da nisu sve knjige samo posložene po jedna pored druge i bez ikakvog reda, rasporeda ili čak i po temama. Dinamika se dobiva time da se neke knjige stave vertikalno, druge horizontalno. Ili da vertikalna linija ima neki stoper na kraju, odnosno držač knjiga koji će ih držati da stoje vertikalno. To može biti primjerice, neka skulptura”, rekla je Vodopija. 

Kombiniranje knjiga kao estetskog momenta u interijeru

Imati bogatu policu s knjigama zapravo znači okružiti se knjigama koje ispunjavaju dušu, a svoje hobije prikazati keramikom ili fotografijom. 

Trend polica bogatih knjigama posebno raduje maksimaliste zbog miješanja boja, tekstura i uzoraka. 

“Kombiniranje knjiga kao estetskog momenta u interijeru obično ima neki kontrast. Primjerice, minimalistički interijer – puno knjiga, ili već naslagani interijer, je li to boho stil ili je to suvremeni stil koji ima nekakav deblji tepih pa više uzoraka, više boja, onda moramo ići minimalistički s knjigama. I tada te knjige moraju biti naslagane kako spada, odnosno jedna do druge po bojama ako je neka kolekcija leksikona starih ili tako nešto”, pojasnila je Vodopija za Dom na kvadrat. 

Planirate adaptirati ili urediti stan? Za uspjeh ove avanture slijedite deset ključnih savjeta

Etiketiranje trendova životnog stila već je godinama prisutno, a trend koji će obilježiti ovu godinu, bogatstvo police s knjigama, apsolutno je poželjan. Osobito ako ćemo tako pridobiti nove ljubitelje pisane riječi.  

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice