Povežimo se

Uređenje interijera

Ove boje nikada ne biste trebali koristiti u spavaćoj sobi, savjetuju stručnjaci

Boja u spavaćoj sobi značajno utječe na atmosferu prostora, raspoloženje i kvalitetu sna

Spavaća soba često je mjesto gdje provodimo najviše vremena kad smo doma. Ona je jedna od najvažnijih prostorija u domu, naše utočišće gdje dolazimo odmoriti i skupiti snagu za novi dan! Ponekad, upravo zbog zbog toga, može biti veliki pritisak pri njenom dizajniranju, posebno kada je u pitanju izbor boje. Iako uvijek možete prebojati, najbolje je to učiniti ispravno prvi put, stoga birajte pažljivo.

1. Svijetlo žutu umjesto u spavaćoj sobi stavite u kupaonicu

Kako prenosi REAL SIMPLE, svijetle žute nijanse nisu dobar izbor iz više razloga. „Nema mnogo boja koje bih ljudima rekla da ne koriste u svojoj spavaćoj sobi jer svi imaju jedinstven ukus. Međutim, jedna boja koja je poznata po negativnim učincima je svijetlo žuta. Ova boja ometa san jer vara mozak da misli da je dan ili vrijeme za buđenje. Svijetlo žuta oponaša sunce, a ljudi su primijetili da im je sve teže zaspati noću kad su u sobi obojenoj svijetlo žutom.“ kaže dizajnerica interijera Emmi Beryl.

Vodič za odabir idealnog kreveta za vašu sobu

Međutim, ako volite svijetlo žutu, preporučuje njezinu uporabu u kupaonici, sunčanoj sobi ili čak blagovaonici, ovisno o dekoru i stilu prostora. „Boja je zabavan način za eksperimentiranje, pa korištenje jake žute u kupaonici daje osjećaj da je ta boja pažljivo odabrana i važan dizajnerski element.“

2. Crvena i narančasta

Upadljive, tople boje poput crvene i narančaste čine da svaki zid privuče pažnju, posebno u spavaćoj sobi. No, stvarnost je da ove nijanse nisu dobar izbor za prostor koji bi trebao biti umirujući. „Preferiram da spavaće sobe koje dizajniram budu smirujuće, mirne i spokojne, a ne upadljive“, kaže dizajnerica interijera Annie Delaporte.

Top 5 boja za kućni ured koje potiču produktivnost

To ne znači da ne možete koristiti ove nijanse u drugim prostorijama. Zvijezda HGTV-a i dizajnerica interijera Shay Holland kaže da bi bile sjajne u prostorima poput kućnog ureda, kuhinje ili praonice. „Energiju crvene i narančaste ostavite za prostorije u kojima želite obaviti posao. Iako je crvena boja strasti, jake nijanse zapravo mogu potaknuti apetit i pojačati razinu stresa.“

3. Crna boja

Iako mnogi od nas žele da njihove spavaće sobe imaju osjećaj „pećine“, crna boja jednostavno ne stvara pravu atmosferu. „Preporučujem izbjegavanje trenda potpuno crnih spavaćih soba iz posljednjih nekoliko sezona. Iako moderan, špiljski izgled svakako pruža bijeg, ne izaziva osjećaj dobrobiti i smanjenje stresa koje moji klijenti traže“, kaže Holland.

Ako želite crnu u spavaćoj sobi, obojite zidove u bijelo, a lajsne u crno za dubok kontrast. Ili obojite drveni komod i noćni ormarić u crno. Ako ne možete odustati od ideje tamnog zida, odaberite tamno plavu. Bit ćete zadovoljniji dugoročno.

Evo čime obojati svoju spavaću sobu umjesto ovih boja

S bijelom bojom nikad ne možete pogriješiti. Bijela boja stvara osjećaj mira i spokoja, što je idealno za prostor poput spavaće sobe gdje je opuštanje prioritet. Neutralna paleta umiruje um i pomaže u stvaranju mirnog okruženja, pogodnog za odmor i san. Mekana bijela je uvijek klasična, a ako ne želite bijelu izaberite prigušenu nijansu omiljene boje.

Dekoracije i detalji

Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila. 

Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista

Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.

Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.

Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras

Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise

Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti

U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.

Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/

Nastavite čitati

Arhitektura i dizajn

Što znači moderno uređenje doma i kako to postići

Planirate urediti svoj životni prostor da izgleda “modernije” – donosimo kako

moderno uređenje doma

Uređenje doma počinje pitanjem što zapravo želimo od prostora. Ako planirate moderno uređenje doma, važno je znati da ono podrazumijeva puno više od bijelih zidova, čistih linija i minimalističkog namještaja.

Moderno je zapravo rezultat dugog razvoja arhitekture i dizajna, a njegova glavna ideja je stvaranje prostora koji su funkcionalni, prozračni i prilagođeni načinu života.

Koji odabrati i kako uspješno primijeniti stil uređenja u svom domu?

U nastavku donosimo pregled što moderno uređenje zapravo znači, kako prepoznati elemente modernizma i postmodernizma, te na što treba paziti pri odabiru arhitekta.

Što podrazumjeva moderno uređenje stana?

Ako pojam “moderno” i danas u nama budi osjećaj uzbuđenja i napretka, to u velikoj mjeri možemo zahvaliti Le Corbusieru.  Le Corbusier i europski modernisti vjerovali su da zgrade trebaju biti univerzalne i lišene svake lokalne osobitosti.

Moderni stil pojavio se početkom 20. stoljeća kao reakcija na prenaglašene ukrase i klasične stilove. Arhitekti i dizajneri željeli su stvoriti prostore koji su jednostavniji, svjetliji i praktičniji za život.

Danas moderno uređenje znači:

  • otvoren prostor – povezan dnevni boravak, kuhinja i blagovaonica,
  • puno prirodne svjetlosti – veliki prozori i staklene stijene,
  • prirodni materijali – drvo, kamen, staklo, metal,
  • neutralne boje – bijela, siva, bež, koje se nadopunjuju detaljima u jačim tonovima,
  • manje je više – prostor nije pretrpan, svaki komad namještaja ima svrhu.
moderno uređenje doma
Uređenje građanskog stana u srcu Zagreba

Od modernizma do modernog

Modernizam je stil koji je donio jednostavnost i racionalnost. Njegovo geslo bilo je “forma slijedi funkciju” – što znači da izgled prostora proizlazi iz njegove namjene.

Prepoznaje se po:

  • ravnim linijama i jednostavnim oblicima,
  • odsustvu dekoracije,
  • funkcionalnom namještaju,
  • svijetlim i prostranim prostorima

Primjer modernističkog stana je prozračan interijer s velikim prozorima, minimalno ukrašenim zidovima i namještajem koji ima jasnu, praktičnu funkciju.

A još modernije od modernizma – postmodernizam

Postmodernizam se razvio od 1960-ih, kao odgovor na strogu jednostavnost modernizma. Dizajneri su željeli unijeti igru, boje i simboliku natrag u interijere.

Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti

Karakteristike postmodernizma:

  • kombinacija različitih stilova i epoha,
  • korištenje boja i kontrasta,
  • razigrani oblici i neočekivani detalji,
  • povratak dekoraciji, ali na novi, suvremen način

Postmodernistički stan može imati neutralnu osnovu, ali s naglašenim komadom namještaja u jarkoj boji, zid ukrašen umjetničkim djelima ili kombinaciju starog i novog namještaja.

Novi postmodernizam u dizajnu interijera donosi modernu reinterpretaciju klasičnog postmodernizma iz 80-ih godina. Dok je originalni postmodernizam bio reakcija na strogi minimalizam, novi postmodernizam teži uravnoteženijoj kombinaciji kreativnosti i funkcionalnosti. 

Kako odabrati pravog arhitekta za moderno uređenje stana?

Uređenje doma nije samo pitanje odabira boja i namještaja – to je proces u kojem arhitekt (i/ili dizajner) ima ključnu ulogu. On povezuje vaše želje s tehničkim mogućnostima prostora.

Evo nekoliko savjeta pri odabiru arhitekta:

  • Portfolio – pogledajte ranije projekte i uvjerite se da su u skladu s vašim ukusom.
  • Razgovor – dobar arhitekt postavlja pitanja, sluša i predlaže rješenja.
  • Budžet – arhitekt vam može pomoći da najbolje iskoristite raspoloživa sredstva.
  • Iskustvo – prednost dajte arhitektima koji imaju iskustva s adaptacijama stanova.
  • Komunikacija – s arhitektom morate moći otvoreno razgovarati jer suradnja traje mjesecima.

Razlika između arhitekta i dizajnera interijera

Mnogi se pitaju – trebam li arhitekta ili dizajnera interijera? Evo ključnih nekoliko razlika:

Arhitekt

  • bavi se strukturom prostora – zidovima, rasporedom prostorija, instalacijama i oblikovanjem zgrade ili stana,
  • ima ovlasti za izradu projekata i potrebnih dozvola,
  • ključan je kod adaptacija koje uključuju statiku ili gradnju,
  • osigurava da prostor bude funkcionalno i tehnički izvediv

Dizajner interijera

  • fokusira se na unutarnji izgled i ugođaj – boje, namještaj, rasvjetu, dekoraciju,
  • nema ovlasti za projektiranje konstrukcije,
  • specijaliziran je za estetiku i praktičnost prostora,
  • unosi osobnost i stil u vaš dom.

Ukratko: arhitekt stvara kostur i funkcionalnost prostora, dok dizajner interijera daje završni estetski pečat. Najbolji rezultati postižu se njihovom suradnjom.

Inspiracija iz suvremenih projekata

Moderno uređenje doma danas ide ruku pod ruku s održivošću i tehnologijom.

Inspiraciju možete pronaći u:

Takvi primjeri pokazuju kako moderno nije samo estetika, već i način na koji živimo i koristimo prostor.

Adaptacija derutnog stana u novi, funkcionalni obiteljski dom

Moderno uređenje doma znači spoj funkcionalnosti, estetike i suvremenog načina života. Modernizam donosi jednostavnost i prozračnost, postmodernizam igru i osobnost, a pravi arhitekt pomaže da vaše ideje povežete u cjelinu.

Rezultat je dom koji nije samo lijep, već i prilagođen vašim stvarnim potrebama.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice