Povežimo se

Uređenje interijera

Ako tražite posebno finu posteljinu koja će trajati generacijama, provjerite što nudi hrvatski brend Moel

A nakon uživanja u tuširanju, vrijeme je za leći u krevet. Da biste uronili u najljepše snove pobrinula se Mia Antunović, vlasnica tvrtke Moel, kreirajući vrlo posebnu posteljinu i mirisne svijeće.

Mia, Moel već treći put na Indizajnu, što ove godine predstavljate?

Svake godine su nam uglavnom ključne posteljine i to je naša, hajdemo reći, nekakav core business. Ove godine smo se odlučili za plavu jer nekako ima osjećaj da je ono vrijeme minimalizma, nekakvih neutralnih tonova, da je sve neutralno bijelo ili bež prošlo, polako se vraćaju boje ustvari u spavaću sobu, pa smo ove godine predstavili ovu našu navy blue posteljinu.

Koja je posebnost ove navy blue posteljine? Na dodir je prekrasna.

Općenito, posebnost svake naše posteljine što se one rade iz bala dugog konca, što znači da su puno izdržljivije. Njihova obrada je po svojoj vokaciji satenski pamuk ali su sto posto pamučne, samo imaju tu takozvanu satensku obradu, zato su tako glatke i ono što je najvažnije, da se peru na 95 stupnjeva sve naše posteljine, ne samo bijela nego i bojane. Izuzev maslina, koje su 3D printane, one se peru na 60, ali to je i dalje puno puno više nego što nude drugi proizvođači koji su maksimalno na 30.

Što se tiče plahti za madrac, ono što je posebno da imamo gumice na kutevima, a bokove imamo slobodne tako da recimo ako netko ima boxspring krevet da si može navući i sve naše plahte jer imaju 30 centimetara sa svih strana dodatno pa se sve može pokriti.

Ja sam veliki fan mirisnih svijeća, ako možemo pomirisati ove godine što imate.

Ove godine imamo naša glavna 4 mirisa u ponudi. Oni su uglavnom raspoređeni po varijacijama – po jačini. Neki ljudi vole jako neutralne mirise, blage mirise, čiste, neki vole jake mirise, tako da mi imamo japansku trešnju sa šljivom, što je onako najjači miris, možda najpopularniji kod ovih što vole da im se puno osjeti, a imamo s druge strane kontra tome nekakav pamuk koji miriši kao svježe oprana posteljina i on je recimo najneutralniji i najčešće se bira za poklone. Svijeće dolaze u dvije dimenzije, ovoj velikoj od skoro 600 grama i 200 gramskoj standardnoj.

Jako su posebne vaše svijeće, imaju baš lijepi onaj miris, kako je to postignuto?

Pa prvo mi koristimo prirodni sojin vosak, koji onda nije štetan za zdravlje, mirise bez ftalata, odnosno koji su zaslužni za jako veliku većinu bolesti, od hiperaktivnosti do problema s plodnošću i razno raznih drugih… Dosta velika zasluga za njihov predivan miris je koncentracija mirisa koji mi koristimo jer je u pitanju duplo veća koncentraciju od drugih proizvođača što naravno iziskuje i puno veću cijenu ali je naš ključ bio da Moel svijeća može stajat i neupaljena i da obujmi prostoriju s mirisom neovisno.

Boje i materijali

Zašto je naš svijet postao siv? Psihološki učinak boja na našu svakodnevnicu

Neutralne boje dominiraju našim interijerima i svakodnevnim predmetima, ali kako to utječe na nas…

psihološki učinak boja

Kada pogledate oko sebe – svoj dnevni boravak, ormar, auto ili čak mobitel – što vidite? Ako je odgovor “sivo, crno, bijelo i možda malo bež”, niste jedini. Iza tog suzdržanog kolorita stoji priča koja traje već desetljećima. I nije riječ samo o modi ili ukusu, nego o nečemu dubljem – o tome kako boje utječu na nas, često i bez da to primijetimo.

Psihološki učinak boja
Osvježite svoj dnevni boravak: Ključni savjeti za moderniji i udobniji prostor

Svijet koji je nekad bio šareniji

Zanimljivo istraživanje iz 2020. godine bacilo je novo svjetlo na ovu temu. Znanstvenici su proučili više od 7.000 predmeta iz zbirke britanskog Znanstvenog muzeja – od 1800-ih do danas. Zaključak? S godinama su boje postajale sve manje izražajne. Prvo polako, a onda sve brže – osobito u 20. stoljeću.

S dolaskom industrijske proizvodnje zavladala je potreba za jednostavnošću, brzinom i praktičnošću. Jarke boje nisu bile najzahvalnije za masovnu proizvodnju, a neutralni tonovi lakše su se uklapali u svaki prostor i ukus. U jednom trenutku, “sivo” je postalo sinonim za “bezvremensko” i “sigurno”.

Psihološki učinak boja u svakodnevnom prostoru: više od estetike

No boje nisu samo dekoracija. One komuniciraju s nama na dubljoj razini. Smiruju, motiviraju, umaraju, bude, podižu raspoloženje ili umiruju prostoriju. Znanstvenici upozoravaju da nas stalna izloženost neutralnim nijansama može vizualno i emocionalno “uspavati”. Smanjena stimulacija može utjecati na našu kreativnost, koncentraciju, pa čak i emocionalno stanje.

Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora… Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?

Drugim riječima, psihološki učinak boja nije nešto što se uvijek događa svjesno. Ako radite od kuće u prostoriji gdje dominiraju siva i bijela, možda vam nije samo “ponedjeljak” kriv za loše raspoloženje.

Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera

Je li vrijeme za povratak boji?

Ne znači da sada sve oko sebe trebamo obojiti u narančasto ili ciklamasto. Ali možda je trenutak da se zapitamo – imamo li u svom domu dovoljno boja koje nas vesele i bude? Zid u boji masline, plava fotelja ili samo nekoliko jastuka u boji senfa – ponekad je dovoljno malo da bi prostor dobio više karaktera i energije.

Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije

Dizajneri interijera to već prepoznaju – sve se češće vraćaju toplim i zemljanim tonovima, razigranim detaljima i kontrastima. Jer kad promijenimo prostor, često se – barem malo – promijenimo i mi sami.

Nastavite čitati

Uređenje i opremanje

Ove pločice želimo! Ručna izrada i posebna glazura oduševljavaju ljepotom

Svaka od njih je unikat!

Ručno oslikane keramičke pločice suradnja su mlade umjetnice Klasje Habjan i Iverpana, a izradila ih je jedna vrlo posebna portugalska tvornica.

Ručno oslikane keramičke pločice koje pričaju priču: suradnja Klasje Habjan i Iverpana

Klasja Habjan mlada je ilustratorica, dizajnerica i suautorica predivnog murala u Iverpanovom Izlogu ideja. Ovaj mural koji osim što ukrašava prostor, predstavlja portugalsku tvornicu keramičkih pločica.

Portugalske umjetničke pločice: Važan su dio tradicije Portugala, a krase gotovo svaku zgradu

Direktor Iverpana, Mladen Jambrović ističe kako su pločice Viuva Lamego portugalske tvrtke posebne po tome što su jedne od rijetkih koje su praktički manufakturno izrađene:

“Izrađene su rukom, nisu industrijske, a posebne su po svojim glazurama. Rijetko ćete naći bilo gdje kod bilo kojeg proizvođača glazure koje imaju isti efekt kao njihove. Riječ je o tradiciji koja traje više od 170 godina. Mnogi portugalski, a i svi drugi umjetnici i arhitekti poput Alvaro Siza Viera su veliki pobornici njihovih proizvoda. Kada smo otvarali izlog ideja u Draškovićevoj, ideja je bila da jedan zid napravimo u muralu.

Od brojnih umjetnika mi smo izabrali, odnosno zamolili Klasju i Zitu da se uključe u projekt. Kad su prvi put došle ovdje nije bilo ničega, bili su u tijeku građevinski radovi. Međutim, dopala im se ideja i vrlo brzo su izašle sa 6, 7 prijedloga tog murala. Jedan smo odabrali, a taj vizual je otišao u Portugal, oni su predložili dimenzije pločica. Ispekli su boje zapravo koje su Klasja i Zita odlučile koristiti na ovome zidu.

Kako boja ne izgleda isto nakon pečenja, oni su ispekli nekoliko primjera kako bismo postigli pravu boju. Kada su dame rekle da je to to, onda je napravljen mural. On je prvo složen u Portugalu i označen, svaka pločica ima svoje slovo i broj, tako da je naknadno postavljanje super jednostavno.”

Svaka pločica kao unikatno djelo

Klasja Habjan, ilustratorica i dizajnerica imala je čast s Iverpanom ostvariti taj projekt, a primjer je koji prezentira i svatko se može javiti toj tvornici preko Iverpana i naručit custom pločice koje nisu printane.

“Ručno su aplicirane pa te teksture na drugi način zažive i stvarno je svaka unikat. Oni rade sve ručno, od procesa tih modula do biranja pločica do crtanja po njima, do pečenja i jako je inspirativno vidjet koliko strasti ulažu u svaki taj segment i tako prezentiraju svoju kulturu.”, navela je dizajnerica.

Ove su ručno oslikane keramičke pločice limitirane samo u svojoj veličini, 30 puta 30 centimetara, dok ograničenja u dizajnu ne postoje. Sve što umjetnik zamisli, ručno se oslikava na pločice. Detalji im mogu dati i dubinu, a ne samo širinu i visinu. Ova mala tvrtka, Viuva Lamego, ne može se mjeriti s velikim korporacijama po brzini izrade i velikim količinama. Oni su apsolutno nenadmašni kada je u pitanju prilagođavanje ideji umjetnika i prostoru, pojasnila je Habjan te dodala:

“Meni se sviđa da moji radovi, koji su obično sitni, zažive i na nekom drugom mediju i u nekom drugom formatu. Pločice ipak imaju naravno i utilitarnu stranu, tako da nekako se uklapa u život nekog drugog, neki drugi interijer i ima neku svoju priču, a opet je umjetnički rad koji ima i svoju nezavisnu stranu.”

Portugalska rezidencija kao sljedeći korak

Klasja ovoga ljeta odlazi u Portugal na rezidenciju gdje će usavršavati svoju vještinu oslikavanja keramičkih pločica.

“Sviđa mi se taj mali format pločice, svaka je za sebe i ono što smo komentirali, možda je jedna dovoljna da jedan zid učini posebnim. Takve pločice koje imaju neku malo grafiku, po meni odgovaraju u možda jednostavniji interijer, u okruženje pločica koje su možda iz te kolekcije samo bez aplikacije.”, zaključila je.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice