Uređenje interijera
Kako u malu spavaću sobu smjestiti što više cjelina?
Dizajnerica interijera otkrila nam je trikove
Male spavaće sobe gotovo da su postale uobičajene, a ponekad u njih treba smjestiti i više funkcionalnih cjelina. Dizajnerica interijera Maja Mihovilović otkrila nam je trikove kako u malo kvadrata organizirati puno toga.

U spavaćoj sobi, kao i bilo kojem drugom dijelu doma često se susrećemo s manjkom kvadrata, pa se postavlja pitanje kako u nju smjestiti sve potrebno. Mnogi u tim slučajevima pribjegavaju namještaju po mjeri, ali i onaj u salonima namještaja može biti funkcionalan, kada se slijede slijedeća pravila.

I od kupovnog namještaja očekujemo sklad
‘Ako ne naručujemo namještaj po mjeri, ono što očekujemo od kupovnog namještaja da također izgleda lijepo, dizajnirano i da više različitih funkcionalnih komada čini jednu estetski skladnu cjelinu, ovdje je primjer jedne upravo takve sobe gdje drvni dekori i svijetli tonovi prate i ormar i krevet i noćne ormariće, a vrlo zgodno rješenje da su noćni ormarići, zapravo oni su nastavak uzglavlja kreveta pa djeluju kao ta skladna cjelina’, govori Maja Mihovilović, dizajnerica interijera.
Dodatan plus kod takvih noćnih ormarića je da su podignuti od poda zbog čega olakšavaju čišćenje, primjerice robotskim usisivačima, koji su danas jako popularni.

‘Ako nemamo zid na koji možemo smjestiti veliki garderobni ormar, dosta zgodno pričuvno rješenje je most jer most koji ide oko kreveta može objediniti spremišni prostor za stvari, poslužiti kao noćni ormarić, može imati ladice, i iznad kreveta, iznad uzglavlja najčešće stavljamo malo pliće ormariće da taj most ne djeluje prenapadno. Može djelovati prozračno, pogotovo ako se poigramo svijetlim bojama, a opet unutra stane puno puno spremišnog prostora’, dodaje.
Soba koja objedinjuje nekoliko funkcija
Ponekad spavaća soba treba objediniti nekoliko funkcija. U današnje vrijeme često u njoj organiziramo radni prostor, a nekima treba služiti i kao dnevni boravak.

‘Imamo krevet koji može poslužiti kao dnevni krevet, svojevrsni kauč na kojem se može i sjediti i pogledati televizija ili slično, radni dio koji je posve funkcionalan kao radni kutak za sebe, garderobni ormar, a ako želimo popiti kavu, tu nam je i jedan takav stolić koji služi toj namjeni’, tvrdi Maja.
Najviše funkcija u malom prostoru objedinjuju dječje sobe. U njima stvarno zna biti izazovno urediti kutak za spavanje, ali i igru.
Rješenje kada su djeca još uvijek mala
‘Ovdje imamo jedno takvo funkcionalno rješenje koje je idealno kada su djeca još uvijek mala, mogu spavati na povišenom, to je prikladno za dijete koje se već može popeti i nema bojazni da padne, a ispod toga je prostor za igru, ima i spremišnog prostora, ispod ove klupčice, gdje se mogu pohraniti igračke’, kaže.

Ovakvo rješenje daje mogućnost za još malo više igre, ako u sobu ubacite jedan jako zabavni detalj. ‘Svi znamo da djeca obožavaju tobogane, a krevet u vlastitoj sobi s toboganom, krevet na koji se može popeti i onda spustiti jednim nekonvencionalnim rješenjem, imati toboganom u vlastitoj bobi, mislim da je to san svakog djeteta’, tvrdi.

A što ako u malo kvadrata treba organizirati prostor za dvoje djece? ‘Ovdje imamo jedno jako zgodno rješenje za dvoje djece, isto kada je soba manja, a ne želimo možda krevete na kat tako da dijete koje je na donjem krevetu, ipak ima zraka. Jer uzglavlje ne mora biti podvučeno ispod višeg kreveta, nego može biti ovdje gdje je prostor otvoreniji i također, ovaj niži krevet može se koristiti kao dnevni krevet, a ispod višeg kreveta možemo spremiti neke manje ormariće, i rješenja za pohranu igračaka’, objašnjava.

Kad u sobu ulaze školske obaveze
S vremenom igračke više neće biti zanimljive, a tada će vaši mališani trebati novu sobu.
‘Iza mene je primjer dječje sobe koju pomalo napušta igra, a u nju ulaze školske obaveze. Dobar primjer sobe koja nema veliku širinu i u kojoj se uspio smjestit i krevet i noćni ormarić koji ujedno služi i kao spremište za knjige, za školske stvari u istom bloku s radnim stolom i ormarom tako da sve skupa čini jednu konceptualnu cjelinu’, zaključuje.
Jer kada namještaj čini konceptualnu cjelinu, onda i mali prostori djeluju veći.
Pametna tehnologija u domu
Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu
Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.
Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.
Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.
Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.
Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice
Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.
„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.
Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.
Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element
Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.
Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.
„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima
Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.
Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.
Posebna obljetnička boja i kultni modeli
Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.
Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje
Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.
To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.
Uređenje interijera
Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena
U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.
Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.
U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo
Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.
No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest
Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.
Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.
Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše
Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.
Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.
Bor koji ne prati trendove, nego život
Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.
Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz
Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.
I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.






