Povežimo se

Uređenje interijera

Doznajemo kakva su vjenčanja popularna i što sve mladenci traže

Razgovarali smo s Ivanom Škrlec- direktoricom Altere, vodeće tvrtke u iznajmljivanju i prodaji paviljona te organizaciji evenata i vjenčanja na otvorenom. Odala nam je koji su trenutni trendovi u vjenčanjima, s kakvim zahtjevama mladenaca se nosi i na koji je projekt najviše ponosna.

Kako izgleda organizacija vjenčanja, od samog početka pa do završetka? S kakvim upitima vam se javljaju mladenci? Traže li nemoguće? 

Organizacija vjenčanja počinje određivanjem lokacije i broja gostiju. Prema tome se određuje tip montažnog paviljona koji je prilagodljiv. Osim same logistike za vjenčanja su vezani jako fini i intimni detalj koji ulaze u domenu organizacije te cjelokupno gostoprimstvo gostiju od trenutka kada stignu na lokaciju.

Art studio

Našim smo klijentima dostupni sedam dana u tjednu prije eventa, dizajniramo interijer paviljona, ali i dio eksterijera prema svim željama i inputima. Danas je moguće urediti prostor prema svačijem ukusu i paviljoni nikada nisu izgledali glamuroznije. Birate apsolutno sve, od vrste lustera, stolova, dekoracija. Mi koordiniramo dobavljačima, glazbenicima i za nas ne postoji nemoguće bez obzira na zahtjev, mi ćemo ga ispuniti. Možda zvuči kao klišej, ali moj posao je čista radost koju osjećam znajući da je klijent bio nevjerojatno sretan i da smo bili dio nečijeg važnog dana i učinili ga posebnim.

Art studio

Koji su trenutno trendovi, što se najviše traži? Koje su najpopularnije lokacije? Koji su stilovi uređenja najtraženiji? 

Danas se sve vrti oko neutralnih tonova, puno cvijeća i svijeća, velikih lustera, ali stilovi se mijenjaju svake godine. Prije nekoliko godina Gatsby stil je bio jako popularan, danas su to vjenčanja inspirirana nekim egzotičnim destinacijama. Havana stil koji smo predstavili na Sajmu vjenčanja postao je jako tražen. Od lokacija ljeti su popularne one uz plažu, bazen, u masliniku. Uglavnom, mi možemo postaviti paviljon gdje god poželite, pa i u vašem vrtu ako je dovoljno velik. 

Art studio

Što poznati Hrvati traže kod organizacije vjenčanja? Tko vam se od poznatih osoba sve obratio za pomoć?

Traže prvenstveno diskreciju tako da neću otkrivati imena. Mogu izdvojiti Dinu i Tina Jedvaja jer su nas oni spomenuli u medijima pa je tako taj podatak poznat. Oni su bili vrlo jednostavni mladenci. Potpuno su nam dali povjerenje i na imanju Kas, u paviljonu održano je prekrasno vjenčanje. Od boja u interijeru korištena je siva i bijela. Veliki kristalni lusteri dali su dozu glamura cijelom prostoru kao i zlatni detalji. Bilo je decentno i lijepo.

Art studio

Kako je raditi s mladencima? Postoje li improvozacije u zadnji čas? Kako se s njima nosite?

MI smo tu da olakšamo svima u cijelom procesu organizacije eventa koliko god možemo i odgovorimo na sva pitanja. Na svakom vjenčanju uvijek ima izazovnih situacija, srećom najčešće su to rješive situacije i cilj je da se to ne primijeti. Upravo to je prednost angažiranja organizatora jer je onda iskomunicirano s timom do posljednjeg detalja, kako biste bili sigurni da svi točno znaju što rade i kako ništa ne bi bilo prepušteno slučaju.

Na koji vaš projekt ste najponosniji i zašto?

Od svih projekata izdvojila bih realizaciju mog osobnog sna, investicije vrijedne 21,5 milijuna kuna u Svetom Ivanu Zelini. Prije korone uložili smo u jedinstvenu lokaciju na ukupnoj površini 7511 m2 koja obuhvaća Alterin radni prostor za proizvodnju i preradu platnenih artikala, centralno skladište, radni prostor za sve zaposlenike te showroom koji omogućava kvalitetno predstavljanje proizvoda i usluga svim našim mladencima i klijentima. Na licu mjesta možete odabrati i vidjeti kako bi izgledala dekoracija vašeg prostora, odabrati stolice, stolove, ukrase, jedeći pribor. Sve je to potrebno kako biste što jednostavnije odlučili što želite i što je najbolja opcija za vaš važan dan.

Spavaća soba

Mislite da je vašem madracu “istekao rok”? 7 znakova da je vrijeme za novi

Otprilike jednu trećinu svog vremena provest ćete u krevetu, a kvalitetan madrac može značiti razliku između mirnog sna i nemirnog prebacivanja i okretanja

kada treba mijenjati madrac

Madrac je jedan od najvažnijih elemenata svakodnevnog života – provodimo na njemu trećinu života. No, rijetko razmišljamo o tome kada treba mijenjati madrac, sve dok nas bolovi u leđima ili loš san ne natjeraju na to.

Iako se na prvi pogled može činiti u redu, madrac s vremenom gubi svoju funkciju i podršku. Evo kako prepoznati da je vašem madracu istekao rok trajanja – i kako odabrati novi koji će vam osigurati kvalitetan san.

Kada treba mijenjati madrac? Obratite pažnju na ovih 7 znakova

  1. Probudite se umorniji nego što ste legli – prvi i najjasniji znak
  2. Bolovi u vratu, leđima i kukovima – ako ste se prije bolje osjećali, možda nije do vas, nego do madraca
  3. Vidljivo udubljenje ili neravnine – deformacije znače da madrac više ne raspoređuje težinu pravilno
  4. Povećana osjetljivost na alergene – stari madraci mogu biti leglo grinja, prašine i plijesni
  5. Škripanje i zvukovi pri okretanju – osobito kod opružnih madraca
  6. Madrac je stariji od 7-10 godina – većina madraca ima rok trajanja od 7 do 10 godina
  7. Bolje spavate negdje drugdje – ako je kauč u dnevnoj sobi ugodniji, to je jasan signal da vam treba novi madrac

Koliko dugo bi madrac trebao trajati?

Većina madraca trebala bi trajati između 7 i 10 godina. Međutim, postoji mnogo varijabli koje mogu utjecati na vijek trajanja madraca.

Izvorna kvaliteta izrade madraca, korišteni materijali, pa čak i težina i stilovi spavanja korisnika, mogu utjecati na dugovječnost kreveta.

Naravno, madraci nemaju eksplicitni “datum isteka“. Na pojedincu je da odluči kada je vrijeme za novi krevet.

Koliko često trebate prati posteljinu? Odgovor će vas iznenaditi

Faktori koji utječu na vijek trajanja madraca

Iako je opće pravilo 7 do 10 godina, nisu svi madraci jednako izdržljivi. Nekoliko faktora pridonosi vijeku trajanja madraca, uključujući:

Materijali: Materijali korišteni u izradi madraca imaju veliki utjecaj na njegovu dugovječnost.

Izvorna kvaliteta: Kvaliteta vašeg madraca kada ste ga prvobitno kupili utjecat će na to koliko dugo će trajati. Jeftin, osnovni madrac gotovo će se sigurno brže istrošiti od visokokvalitetnog hibridnog madraca.

Tip madraca: Je li vaš madrac potpuno pjenast, hibridni, lateks ili s oprugama? Tip madraca može značajno utjecati na njegovu dugovječnost.

Položaj spavanja i tjelesna težina: Položaj u kojem spavate, kao i vaša tjelesna težina, utjecat će na to koliko brzo će se madrac istrošiti

Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate

Rutina održavanja: Kao i većina stvari u životu, ako se brinete za svoj madrac, trajat će duže. Pravilno održavanje madraca uključuje redovito čišćenje, korištenje zaštitnih navlaka i pridržavanje uputa proizvođača o održavanju. Neki madraci se mogu redovito okretati ili rotirati, ali svakako provjerite preporuke proizvođača.

Koje sve vrste madraca postoje?

Kad dođe trenutak da odlučite kada mijenjati madrac, važno je znati koje su vam opcije na raspolaganju. Danas postoji nekoliko glavnih kategorija madraca, a svaka ima svoje prednosti:

Pjenasti madraci (memorijska ili hladna pjena)
Odlično se prilagođavaju tijelu i ne prenose pokrete – idealno za parove.

Opružni madraci (bonnell ili džepićaste opruge)
Tradicionalni izbor s dobrom ventilacijom. Džepićasti modeli nude bolju podršku od klasičnih opružnih.

Lateks madraci
Izrađeni od prirodnog ili sintetičkog lateksa, dugotrajni i otporni na grinje – dobar izbor za alergičare.

Hibridni madraci
Kombinacija opruga i pjene – spajaju najbolje od oba svijeta.

Madraci od prirodnih materijala (kokos, vuna, konjska dlaka)
Ekološki prihvatljivi i prozračni, ali često skuplji.

Standardne veličine madraca – kako odabrati pravu?

Prije nego što kupite novi madrac, važno je znati koje su dostupne veličine:

  • 90 x 200 cm – standardni single madrac, idealan za jednu osobu ili dječju sobu
  • 120 x 200 cm – širi single za dodatnu udobnost
  • 140 x 200 cm – često korišten kao manji bračni madrac
  • 160 x 200 cm – najčešća veličina za bračne krevete
  • 180 x 200 cm – king size za maksimalni komfor
  • 200 x 200 cm – luksuzna dimenzija, pogodna za prostrane spavaće sobe

Savjeti za kupnju – što još treba znati kada treba mijenjati madrac?

Prilikom kupnje novog madraca, važno je ne oslanjati se samo na preporuke, već ga isprobati uživo – lezite na njega kako biste osjetili odgovara li vašem tijelu.

Odaberite madrac prema svom položaju spavanja: ako spavate na boku, odgovarat će vam mekša površina koja smanjuje pritisak na ramena i kukove, dok je za one koji spavaju na leđima ili trbuhu prikladnija čvršća podloga koja pruža bolju potporu kralježnici.

Ne zaboravite provjeriti i trajanje garancije – kvalitetni madraci obično dolaze s jamstvom od 5 do 10 godina. Osim samog madraca, važna je i podloga na koju ga postavljate – letvičasta podnica omogućuje bolju prozračnost i produžuje vijek trajanja madraca.

Ako još uvijek spavate mirno i čini se da vaš madrac dobro funkcionira, možda možete izvući još nekoliko godina iz njega. Ipak, preporučujemo redovitu zamjenu madraca jer je to apsolutno vrijedno ulaganje u vaše zdravlje i dobrobit.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Izložbeni prostor trgovine elektroopremom osvojio BIG SEE

Detektirajući prednosti i mane prostora, arhitektice su svakom kutku interijera dale smisao

dizajn interijera trgovine

Kada showroom trgovine elektroopremom izgleda poput galerije suvremenog dizajna, jasno je da se radi o nečemu izvan uobičajenih standarda. I upravo takav pristup donio je arhitekticama Marji Miji Kolendić i Aniti Krmek prestižnu nagradu BIG SEE za projekt koji objedinjuje estetiku i funkcionalnost.

BIG SEE nagrada dodjeljuje se projektima iz jugoistočne Europe u području arhitekture, dizajna i kreativnih industrija. Osim prestiža, nosi i vidljivost – kako regionalnu, tako i međunarodnu.

Uređenje dječje poliklinike: Dizajn interijera koji je zasluženo osvojio Grand Prix nagradu

Više od trgovine: Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao galerijski postav

Iako formalno služi kao prodajni prostor za elektroopremu, multimediju i uredski namještaj, ovaj showroom daleko je od klasične trgovine. Svaki izložak postavljen je kao da je umjetničko djelo – s pažljivo dizajniranim postamentima koji ističu funkciju, taktilnost i estetiku proizvoda.

“Htjeli smo svakom izlošku pristupiti kao galerijskom objektu. Tako se rodila ideja galerijskog postava – svaki komad na postamentu koji ga uzdiže i vizualno i funkcionalno,” pojašnjava Marja Mia Kolendić.

Dizajn koji izvlači maksimum iz prostora

Projektni zadatak zahtijevao je promišljanje o funkcionalnosti, fleksibilnosti i vizualnom dojmu. Arhitektice su osmislile modularna rješenja koja omogućuju prilagodbu postava, a sve potencijalne mane prostora pretvorene su u njegove prednosti.

“Sagledale smo što prostor traži i koje su njegove slabosti. Upravo iz njih je proizašla naša kreativna intervencija – da bude prilagodljivo, modularno, živo,” dodaje Anita Krmek.

Ulična umjetnost i kućno kino

Jedan od upečatljivijih elemenata interijera je šareni zid kreiran u suradnji s autorima ulične umjetnosti, zamišljen kao vizualna scenografija izložbenom prostoru. S druge strane, multifunkcionalni šank u industrijskom stilu objedinjuje kuhinjski prostor i zonu za opuštene sastanke.

Posebna atrakcija je kućno kino – prostor koji se koristi i kao dvorana za sastanke. S akustički optimiziranim zidovima i zvučnicima skrivenim u konstrukciju, posjetitelji mogu doživjeti pravu demonstraciju kvalitete zvuka i slike.

dizajn interijera trgovine elektroopreme
dizajn interijera trgovine elektroopreme

Nagrada kao potvrda kvalitete dizajna

Ovaj showroom primjer je kako dizajn interijera trgovine može nadmašiti očekivanja i ponuditi potpuno novo iskustvo kupcima i poslovnim partnerima. Kroz originalan koncept i visoku razinu izvedbe, arhitektice su postigle iznimnu prepoznatljivost među kolegama i klijentima.

“Najbolji i najuspješniji projekti su oni u kojima mi i investitor govorimo istim jezikom. Ova nagrada nam je pomogla da to prepoznaju i budući klijenti,” zaključuje Kolendić.

dizajn interijera trgovine
Arhitektice Marija Mia Kolendić i Anita Krmek

Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao sredstvo komunikacije

Showroom koji nadilazi funkciju trgovine i postaje mjesto arhitektonske i dizajnerske vrijednosti pokazuje kako pažljivo osmišljen interijer može oblikovati doživljaj brenda. Dizajn interijera trgovine u ovom slučaju nije samo sredstvo prodaje, već i komunikacije s publikom i tržištem.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice