Povežimo se

Predstavljamo dom

Umjetničko svetište Marijana Jakubina

Atelje slikara Marijana Jakubina smješten na tavanskom prostoru od samo 27 kvadrata skriveni je dragulj među uskim ulicama grada. Pažljivo dizajniran i ukrašen izborima samog slikara, odlikuju ga minimalistički, ali i tradicionalni elementi. S obzirom na ograničeni prostor, naglasak je stavljen na funkcionalnost i optimizaciju prostora, koji nije samo oblikovan kao radni prostor, već je osmišljen kao dinamičan ambijent podoban i za život.

Atelje danas, stan sutra – transformacija prostora prema životnim potrebama

Kada sam dobio mogućnost kupnje jednog prostora za svoj atelje našao sam evo ovdje u svojoj kući dobar prostor kojeg sam ja htio osmisliti da bude polivalentan. Istodobno, da mi bude atelje dok ja sam živ i radim u njemu, a kad mene više ne bude da to bude jedan lijepi jednosobni stančić, odnosno garsonijera za svakodnevni život jednog mladog bračnog para. Budući da se radi o radnom prostoru, slikarskom prostoru, razmišljao sam kako to učinit, rekao je Marijan Jakubin, slikar i umirovljeni red. prof. art.

Pogled odozgo na kreativni proces

Visina prostora pružila je mogućnost za stvaranje još jedne etaže, koja skriva skladišni prostor, a s kojeg se pruža pogled na mjesto gdje se ideje pretvaraju u stvarnost. Tako da sam iskoristio ovaj tavanski prostor.

Njegova visina je dosta visoka, tako da imam zapravo dvije etaže unutar tavanskog prostora. Prva etaža mi je radna, gdje uglavnom slikam na ateljeu i na ovom radnom stolu, a na etaža je zapravo skladište, ajde, odlaganje mojih slika da ne zagušim ovaj prostor ovdje.

Kreativnom organizacijom, u jednom kutku ateljea smještena je i minijaturna kuhinja koja doprinosi ukupnom doživljaju ateljea.Ipak sam zamislio da imam ovdje i mjesto za odmor. Zatim, da imam priručnu čajnu kuhinju s malom blagovaonicom.

Ključna uloga osvjetljenja u stvaranju inspirativnog prostora

Dnevna svjetlost ulazi kroz krovne prozore na sjevernoj strani. Ovaj položaj pridonosi stvaranju ugodne i ravnomjerne rasvjete unutar ateljea, čime se smanjuju oštri kontrasti i sjene, posebno osjetljivi kod slikanja i radova s bojama.

Prvenstveno sam razmišljao o samoj svjetlosti. To svaki atelje treba imati, a budući da jako sunce i puno svjetla ne pridonosi slikanju, nego mora biti atelje prvenstveno okrenut prema sjeveru. Tako da sam tražio prostor koji će biti isključivo usmjeren sa svojim prozorima prema sjeveru. 

Baza cjelokupnog ateljea su krovni rogovi koji su poslužili kao dobra osnova za police s knjigama, a dodavanjem crvenih svijeća u zelene grede ostvaren je komplementarni kontrast, što umjetničkoj radionici daje posebnu čar. 

Grede su one koje su meni najinteresantnije u ovom prostoru bez obzira na ovaj radni stol i tako dalje jer one su u samom konstruktivnom smislu za mene vrlo interesantne. Ne samo u smislu funkcije polica, nego i jedna interesantna likovna konstrukcija. 

Slikarski pogled na uređenje prostora

U duhu sirove i ekspresivne estetike, rustikalnom namještaju i secesijskim detaljima koji krase tavanski prostor, odlično komplementira rabljeni parket. Odbačeni, stari hrastov parket. Hoću to. Zbog toga što mi taj stari hrastov parket odgovara rustikalnim gredama, rogovima, konstrukciji ovoj. Tako da sve to bude na neki način brut art – sirova umjetnost, a ne uglađena umjetnost.  

 Slikarski atelje Marijana Jakubina nije samo prostor za rad, već je izvor inspiracije i opuštanja. Okružen umjetničkim materijalima, fotografijama, knjigama i osobnim predmetima, atelje je svojevrsno svetište umjetnikove kreativnosti. Svaki predmet nosi svoju priču i svaki kutak ateljea skriva tajnu koja čeka biti otkrivena. 

Oglas

Predstavljamo dom

Interijer inspiriran Batmanom

 Ulazimo u stan veličine 60 četvornih metara i pred nama se otvara dnevna soba, kuhinja i blagovaonica u otvorenom tlocrtu. Snažan prvi dojam ostavlja crna boja i komplementarnost materijala. 

“Otpočetka je bila ta nekakva inspiracija Batmanom i New Yorkom. Tako da smo znali da ćemo unijeti unutra hladne tonove uz tu moćnu crnu i nadograditi ga sa nekakvim zanimljivim, dekorativnim aspektima kao što su, ja sam odmah vidjela taj nekakav beton i te neke „rough“ strukture koje će nadograditi tu jednu moćnu crnu.” rekla je Petra Zastavniković, dizajnerica interijera. 

Petra Zastavniković, dizajnerica interijera

Kožni detalji s integriranom rasvjetom

Imitacija hladnog betona utopljena je drvenim elementima. Počevši od greda koje odvajaju ulazni dio stana od dnevne sobe do dekorativnih letvica, a potpuno nova razina postignuta je kožnim detaljima s integriranom rasvjetom. 

“Koža se nalazi na akustičnim panelima koji su krojeni u obliku heksagona, ona dolazi znači u tom jednom heksagonu, što je super jer dodatno ima akustična svojstva da upija i višak zvuka iz prostorije te je kao takva krojena na malim komadićima kože i lijepljena na te heksagone i onda se igramo sa heksagonima u prostoru da dobijemo taj jedan efekt koji je cjelina, a u stvari je lijepljena iz malih komada” , kaže Petra

Naglasak na rasvjetu

Dizajnerica je posebnu pažnju posvetila rasvjeti. Tako prostor obiluje glavnim, ambijentalnim i dekorativnim rasvjetnim tijelima, a sve se uključuje na senzore pokreta ili daljinski upravljač. 

“Kada su crni interijeri u pitanju, jako nam je bitno još dodatni naglasak staviti na tu rasvjetu budući da crna kao takva djelomično popije količinu svjetla tako da nam je bilo bitno dodatno osigurati dovoljno rasvjetnih tijela i rasvjete kako bi interijer bio dovoljno svijetao i topao.” 

Mat crna kuhinja rađena po mjeri

Kuhinja rađena po mjeri razigrana je gornjim ormarićima s profiliranim frontama, dok su donji ormarići u mat izvedbi. 

“S obzirom da je klijent izrazio želju za crnom, odmah sam tu postavila određene ovoga, smjernice, znači prvo i osnovno je bilo da idemo u mat smjeru jer na sjajnom se puno više vide otisci prstiju i bilo mi je bitno da ne idemo ispod jedne razine materijala, tako da smo se odlučili za jednu, višu ili nižu, ovisno o tom što u konačnici ćemo napraviti, te smo se odlučili za mat fronte u toj izvedbi mat crnog Perfect sensa koji smo nadogradili sa moćnim kompaktom koji je inače izuzetno izdržljiv materijal u toj jednoj strukturi lave. “, rekla je dizajnerica.

Uz kompakt radnu plohu i savršenu crnu, predivno se uklopila pozadina za koju je bilo važno da estetski i funkcionalno odgovara prostoriji. 

“Tu sam se odlučila također za dekorativnu tehniku koja ima malo kvarcnog pijeska u sebi i zaštitili smo je, lakirali smo je, kako bismo klijentu osigurali i jednostavnost održavanja. Znači, po tom laku se može uredno čistit, bitno je samo da se ne čisti abrazivnim sredstvima i nekakvim snažnim sredstvima da nam oštete taj lak.” 

Skriveni kablovi

Ljubitelji tehnike cijeniti će Petrin trud oko ormarića u dnevnoj sobi koji skriva sve uređaje i za koje je napravljeno adekvatno hlađenje, dok su svi kablovi skriveni a dostupni.

“Spustili smo ormarić do dna, skroz lijevi element sam odlučila odraditi u griđa staklu kako bismo svu tehniku koja treba razgovarati sa daljinskim smjestili iza tog gridžo stakla kako bi imali dovoljnu komunikaciju, a kada uđete u sami prostor da vam vizualno ta tehnika i ti elementi ne naruše vizualni dojam prostora. Dok smo ostalih 4 vrata odradili u istom materijalu kao i kuhinju. “

Maksimalno iskorišten prostor

Da bi od jednog relativno širokog, a opet uskog prostora dobila maksimum, Petra je cijelom dužinom hodnika napravila ormar u čiju je coklu integrirana rasvjeta.

“Kako bismo vizualno proširili prostor, a opet da ne dobijemo presjajan efekt, na fronte sam odlučila staviti gridžo ogledala da malo zatamnimo tu strukturu ogledala i kako bismo maksimalno izbjegli diranje po tim ogledalima, izvela sam tip on i provukla sam profilirane crne ručkice koje smo provukli na malo više od polovice fronte.” 

Skriveni ormari

Savršena kombinacija različitih materijala na zidu iznad kreveta podižu dominantnu crnu, a vizualni dojam spavaće sobe ne narušava mnoštvo skladišnog prostora. 

“Tako da sam se na dva zida od četiri poigrala sa velikim ormarom. Na jednu stranu na koju mi je to prostor i sama struktura sobe, forma sobe, dozvoljavala odradila sam duboki ormar u koji smo smjestili lift i šipku kako bi klijent imao čim više prostora za vješanje dok smo na taj prednji dio, kada gledamo prema niši kreveta smjestili veliki ormar u kojem nisam smjela ići na maksimalnu dubinu već sam ga izvukla maksimalno da dobijemo taj prostor za slagat stvari, a opet da vizualno ne nagrdimo prostor.” 

Noćni ormarići izvedeni su kao niše unutar ormara sa integriranim utičnicama, a inspirativnom radnom sobom dominiraju crne, ravne štukature uz zanimljive bijele police. Petra je svojim rješenjima potvrdila slavni citat – Batman misli na sve. 

Nastavite čitati

Predstavljamo dom

Mali stan uređen emocijama

Alan Stanković je snimatelj istančanog ukusa za svjetlo, umjetnost i dizajn. Kad je svoje talente primijenio na uređenje interijera, dobio je šarmantan prostor, prepun boja i ugodne atmosfere.

Uređenje malog stana od svega 36 četvorna metra počelo je od emocije utkanom u boje i ugodnost življenja. Bajkovito ispričana priča o interijeru s emocijama, začinjena je zanimljivim detaljima s potpisom obitelji. 

Osnovna ideja – emocija

“Prva osnovna ideja neka emotivna je bila da bi ja htio živit u njemu, to mi je bilo vrlo važno. Zapravo sam htio napraviti stan u kojem će netko kad u njega uđe osjetiti ugodno. Da mu bude lijepo i toplo. Malo je to teško opisati u nekakvom realnom svijetu, realnim riječima, ali zapravo neki osjećaj topline i stanovanja i zadovoljstva.” za Dom na kvadrat govori Alan Stanković, snimatelj i dizajner interijera.

Alan Stanković, snimatelj i dizajner interijera.

Pametno i funkcionalno mali stan pretvara u veliki

Pametnim iskorištavanjem svakog kutka ovaj je prostor pretvorio u vrlo funkcionalan stan. Mali stan se sastoji od kupaonice, spremišta, kuhinje, dnevnog boravka, blagavaone, spavaće sobe i radnog dijela.

Prozračne pregrade omogućavaju privatnost u pojedinim prostorijama dok istovremeno ne stvaraju barijeru koja bi vizualno smanjila stan, a komplementarni materijali daju osjećaj ugode.

“Osnovni elementi koji prostor čine ugodnim na taj način, to je struktura zida. To je materijal koji se koristi za namještaj koji je rađen baš za ovaj prostor, to je hrast. To je podna obloga, to su tkanine. Sam izgled prostora u smislu tog nekakvog laganog čišćenja prolaznosti, prohodnosti, lagano može prolaziti zrak, a tamo gdje može zrak, može i energija.”, nastavlja Stanković.

Boja koja spaja prostor

Blagovaonski stol s četiri stolice u četiri različite boje koje se nadopunjuju odabrala je Alanova supruga Tajana, a oslikala je i tanjuriće na zidu. 

“Moja supruga ima nevjerojatan talent za boje, ja to stalno govorim. Ono što ja moram crtati ili dugo razmišljati, zamišljati, kod nje je trenutak. Zna točno kako će boje izgledati u prostoru i meni je to, baš me fascinira, znam biti ono oduševljen sa tim momentom vrlo jednostavnog rješavanja problema boja u prostoru i kako to bez problema rješava.”, ponosan je Alan.

Namještaj po mjeri duše

Radna soba privlači svojim umirujućim bojama i  ugodnom sofom, a unikatan radni stol podsjeća na neka prošla vremena.

“Stol je zapravo baš onako napravljen od duše i dao je cijelom prostoru određenu, određenu notu. Napravljen je od starih nogu za tehničke stolove i onda je po narudžbi napravljena gornja ploča. Time smo unijeli malo tradicije i nekog starog vremena, to jest nekog vintagea u prostor pa smo onda to podržali sa rolama za film i još nekim detaljima poput zidnih ukrasa koji imaju neku priču, unose neki život u prostor, ne.”

Krevet je napravljen od istog materijala kao i prozračna pregrada koja propušta taman dovoljno dnevnog svjetla, a cijeli je prostor ukrašen efektnim grafikama.

“Grafike su u slučaju ovog stana birane tako da ispričaju priču ali i da se prilagode prostoru. Znači, nismo radili ono što ljudi često rade pa prilagođavaju prostor slikama nego smo slike odnosno grafike apsolutno prilagodili prostoru. Radila ih je, birala ih je supruga Tajana, a radila ih je kćer koja je zapravo stručna osoba u tome.” rekao je Alan.

Profesionalna deformacija kod uređenja prostora

Uz dovoljno dnevnog svjetla, Alan je pažljivo odabrao rasvjetna tijela u čemu mu je pomogla njegova snimateljska profesija. Postigao je jedan mali stan učiniti većim no što on zaista je.

“Eto to je jedna od prednosti snimateljskog posla, da zapravo čovjek zna da nije uvijek previše nešto što će biti dobro, da neki put treba biti, uglavnom, hoću reći da zapravo snimateljski taj neki moment mi je pomogao da izaberem rasvjetu i da ona bude prilagođena prostoru u smislu stvaranja atmosfere, a ne stvaranja dovoljno svjetla da bi se radilo ili da bi se boravilo, ne.”

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice