Povežimo se

Događanja

Trend report – Zagreb Design Week 2022.

Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“.

Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“. Evo kako je to izgledalo. Deveto izdanje Zagreb Design Weeka ugostila je zagrebačka Akademija likovnih umjetnosti.

‘Nakon dvije godine korone, kada je bilo puno ograničenja, lani smo imali QR kod, trebalo je imati potvrde i tako, ove godine sve je slobodno, povratak normalnom životu, a upravo ta komunikacija i mogućnost putovanja, druženja, društvenog kontakta je jako bitna za kreativnost, za razmjenu ideja, za razmjenu, za komunikaciju općenito. To je osnova za dizajn i zato smo ove godine uzeli tu temu’ , kaže Daniel Tomičić surganizator Zagreb Design Week-a.

METODA – namještaj od masivnog drveta

Zagreb Design Week pravo je mjesto za predstavljanje noviteta na tržištu. Mnogi su svoje prve korake napravili upravo na tjednu dizajna. Za to su se odlučili i u novom hrvatskoj brendu koji surađuje s timom etabliranih hrvatskih dizajnera.

‘Mi zapravo koristimo taj tradicionalni slavonski hrast koji je oplemenjen i dodan sa tim novim vrijednostima i ljudskim dodirom i zapravo površinskom obradom i na taj način smo još sa tim kreativnom industrijom dobili nove komade namještaja koji će, evo, nadam se, bit prepoznati u budućnosti’ , kaže Marija Jelčić Markanović, direktorica.

SADAR + VUGA – arhitektonski ured iz susjedstva

Hrvatskom se je tržištu predstavio i jedan slovenski studio koji je osmislio namještaj posvećen slovenskim prirodnim bogatstvima.

DNNA – brand tenisačice Donne Vekić

Vidjeli smo i kako je miris za prostorije zamislila naša poznata tenisačica Donna Vekić.

Najuspješniji hrvatski brand

Na tjednu dizajna često imamo prilike i naučiti nešto iz povijesti dizajna. Ove su godine organizatori odlučili odati počast Slavoljubu Penkali, čovjeku koji je stvorio najuspješniju hrvatsku robnu marku.

‘Bazirana je na patentima Slavoljuba Penkale i kad se govori o Penkali, uvijek se govori o njemu kao izumitelji i zato je jedan od najvećih izumitelja u povijesti, preko 80 izuma, termofor, termosica, prvi funkcionalni prašak za rublje, ima jako puno izuma koje upotrebljavamo danas, a ne znamo da ih je on izmislio, ali ono što je nama najinteresantnije su njegovi patenti vezani za pisaći pribor, na osnovu kojih je izgradio globalni brend’ , dodaje Daniel Tomičić.

Mađarski pametni dizajn

Osim iz povijesti, naučiti se može i nešto iz sadašnjosti. Pokazali su nam to susjedi s izložbom Pametna Mađarska.

To je jedan super koncept da mađarska država promovira svoje gospodarstvo putem dizajna. Dakle, to je serija putujućih izložbi, postoji već par godina i uvijek predstavlja uspješne izvozne proizvode, koji su nastali u Mađarskoj, na bazi nekog izuma, patenta, koji su dizajnirani, i proizvode se u Mađarskoj, ali se izvoze po cijelom svijetu. Dakle, oni promoviraju svoju državu, svoje gospodarstvo putem dizajna, šta je nešto, šta nažalost, Hrvatska ne radi, objašnjava.

Događanja

ChalLEANge 2025 oborio sve rekorde – Kad hrvatska proizvodnja pokaže što zna

Hrvatska proizvodnja oborila sve rekorde – ChalLEANge konferencija okupila stručnjake i važna imena hrvatske proizvodnje

ChalLEANge 2025

Konferencija ChalLEANge 2025 , održana 13. studenoga u CineStaru, Z Centar Zagreb, ponovno je dokazala zašto nosi titulu najvažnijeg poslovnog događaja godine u području hrvatske proizvodnje.

U organizaciji tvrtke Culmena, ovogodišnje izdanje okupilo je više od 600 sudionika i 50 vrhunskih govornika: lidere, direktore, članove uprava, poduzetnike i inovatore koji svakodnevno oblikuju poslovnu scenu Hrvatske i regije.

Tijekom više od 25 sati paralelnog programa u pet dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition raspravljalo se o najaktualnijim temama koje definiraju budućnost poslovanja.

ChalLEANge 2025

Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali

Novi paneli, svježe perspektive

Ovogodišnji ChalLEANge donio je niz novih panela koji su privukli veliku pozornost.

Tako je na panelu ‘3.2.1. Polijećemo’ pokrenuta inspirativna rasprava o tome koliko su procedure važne za spašavanje ljudskih života. A tko bi o ovoj temi mogao bolje govoriti nego upravo okupljen tim stručnjaka: ravnatelj bolnice Sv.Duh uz govornike iz tvrtke Pastor TVA i Međunarodne Zračne Luke Zagreb.

Toyotin panel ‘Samuraji biznisa’ otkrio nam je kako japanske vrijednosti oblikuju globalni uspjeh i zašto kompanije koje ih slijede pobjeđuju. Toyoti su se priključili govornici iz tvrtke Culmena i JGL, a poštovanje, preciznost i strpljenje bile su ključne riječi i ideje oko kojih se je nadograđivala rasprava.

Na panelu ‘Ja bih bio Vuk s Wall Streeta’ doslovno se je tražilo mjesto više. Od prilika za ‘vukove’ na tržištu pa sve do realnih i stvarnih savjeta kako ‘loviti’ profit i preživjeti u financijskoj džungli, odlična kombinacija panelista govorila je o svemu što treba znati prije
nego što ozbiljnije zakoračimo u svijet velikih brojki, kriptovaluta, dionica, te smislenih ulaganja i nekretnina.

Razgovarali smo s organizatorima

Naime, dio s izlagačima vrvio je sudionicima konferencije, sponzorima i govornicima koji su
networkali između brojnih štandova. Tako su se tamo našli AD Plastik, Calsberg, Ledo, Connekt, Nestiom, Toyota, Fasek, Biepe, Barcaffe, Mlinar, Pastor, LiderDent, INNOM
savjetovanje, BNI, OPG Rossi, Meneghetti, Badurini, Red AI Solution i Probotica.

“Ove godine posebno smo ponosni na panele i govornike, ali i na izlagače. Naime, ove godine imali smo toliki interes za izlagačkim prostorom da smo morali iskoristiti doslovno svaki dostupni centimetar, a već imamo i izlagače za 2026.!”, istaknula je Anja Štefanić, COO Culmene.

Anja Štefanić, COO Culmene
ChalLEANge 2025

Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu

Partneri koji grade iskustvo

ChalLEANge 2025 nije mogao ovako sjajno funkcionirati bez brojnih partnera i sponzora koji su se odlučili na razne načine priključiti konferenciji. Zlatni sponzori bili su Barcaffè, Pastor TVA, INNOM savjetovanje, Fasek i BIEPE.

Sponzori su bili Petrokov, Končar, Hrvatska Kovnica novca, Mlinar, Borotalco i Chilly, ORKA, Lean Scheduling Europe i Centar za vozila Hrvatske, Tinktura, Smash, Marles i Ringeis. Svoje vlastite panele odlučili su se imati Toyota i LiderDent.

Prijatelji konferencije su Boombox, Lasta, Violeta, Cockta, Lacalut, Kim Natura, Rowspirit by Martin Sinković, Jana, Sanytol, Iroha, Lactourea, FABU spot, ETC Adriatic, Brigljević destilerija i Kliker Enigmatika, a upravo ovi brandovi ’napunili’ su goodie bagove za sve sudionike svojim proizvodima.

Posebno nas je oduševio kutak za osvježenje, koji je posjetiteljima nudio odličan izbor: od najfinije Barcaffe kave, Ledo sladoleda, Mlinarove bogate ponude slanih i slatkih zalogaja, zdravih hladno prešanih sokova OPG-a Rossi, a nakon programa brojni gosti počastili su se
i Carslbergovom Blanc pivom. Organizatori su se tako u zahvalnom govoru zahvalili i sponzoru pauze Mlinaru i Barcaffeu te ANTE., partnerskoj agenciji za Marketing i PR konferencije.

ChalLEANge 2025

Zaključak koji traje

ChalLEANge 2025 još je jednom dokazao da nije samo konferencija već prostor gdje se susreću znanje, iskustvo i energija ljudi koji mijenjaju način poslovanja.

“Iznimno mi je drago vidjeti kako ChalLEANge značajno raste iz godine u godinu, ali i da okuplja baš one koji ne čekaju promjene, nego ih vode.“, nadodala je A.Štefanić.

Organizatori iz Culmene već su najavili veliki novitet za ChalLEANge 2026: ‘NOVE NADE BIZNISA’ kao dio programa.

Jedva čekamo!

Nastavite čitati

Događanja

Green Energy Fair predstavio inovacije koje oblikuju održivu budućnost

Zelena tranzicija više nije budućnost – ona se događa sada

Green Energy Fair

U Zagrebu je održan Green Energy Fair, međunarodni sajam posvećen obnovljivim izvorima energije, zelenim tehnologijama i održivim rješenjima. Sajam je okupio više od 150 izlagača i stručnjaka iz cijele regije.

Na izložbenoj površini većoj od 3.000 m² predstavili su se proizvođači solarnih sustava, inovatori u području elektromobilnosti i brojni stručnjaci koji oblikuju energetsku budućnost Hrvatske.
Kroz spoj konferencijskog programa i izložbe, Green Energy Fair pokazao je da Hrvatska ima velik potencijal u razvoju solarne energije. Sajam je istaknuo i važnost povezivanja tehnologija koje donose energetsku neovisnost – od krovova koji proizvode struju do pametnih punionica i električnih vozila.

Solarna energija u fokusu – krovovi koji proizvode struju

Velik interes posjetitelja privukle su inovacije u solarnoj tehnologiji.
Izlagač Darian Pešut predstavio je koncept energetskog krova – rješenja koje spaja krovni pokrov i fotonaponski modul u jedan sustav.

„To je panel koji proizvodi električnu energiju i ujedno je pokrovni element. Manjeg je formata i izdržljiviji od klasičnih panela. Puno je otporniji na tuču, vjetar i kišu,“ objašnjava Pešut.

Osim funkcionalnosti, ističe i estetiku: „Izgleda elegantnije jer se ne postavlja iznad krova, nego postaje njegov sastavni dio.“
Ovakav sustav instalira se tijekom gradnje ili obnove krova, bez dodatnih konstrukcija. To ga čini dugoročno isplativim i vizualno prihvatljivim.

„Cijena je oko 30 posto viša od klasičnog krova s elektranom, ali se isplati kroz uštedu energije i ljepši izgled kuće,“ dodaje Pešut.
Takva rješenja pokazuju da solarna energija više nije rezervirana samo za industriju – postaje standard i u obiteljskim domovima.

Green Energy Fair

Sve veći interes za solarne elektrane i edukaciju građana

Među izlagačima je bila i Zelena energetska zadruga, koja u području obnovljivih izvora djeluje više od 15 godina.
Posljednjih pet godina bilježi naglo povećanje interesa građana za solarne elektrane.

„Sve više ljudi prepoznaje prednosti solarne energije,“ kaže Veselina Harabajs.
„Uz subvencije i promjene modela obračuna, povrat investicije za prosječno kućanstvo iznosi oko sedam godina. Uz državna sufinanciranja, može se smanjiti i na tri godine.“

Zadruga osim realizacije projekata provodi besplatne edukacije.
One pomažu građanima i poduzetnicima da razumiju tehničke i financijske aspekte ulaganja u solarnu energiju.
Takvi programi potiču bržu zelenu tranziciju i jačaju svijest o važnosti održive energetike.

Električna vozila i pametne punionice – infrastruktura koja raste

Električna vozila više nisu budućnost – postala su stvarnost hrvatskih cesta.
Sve više vozača prelazi na električni pogon, što potiče razvoj punionica.

Izlagač Zasolt Pölhe predstavio je zidne i stupne pametne punionice snage do 22 kW.
„Naše punionice su univerzalne i odgovaraju svim tipovima vozila. Mogu se postaviti na zid ili stup, u zatvorenom ili vanjskom prostoru,“ objašnjava.

Klimatski neutralni gradovi u borbi protiv klimatskih promjena

Punionice se konfiguriraju prema potrebama korisnika i omogućuju jednostavno punjenje kod kuće ili u poslovnim objektima.
Time postaju dio svakodnevne infrastrukture – poput kućnog aparata, ali s velikim utjecajem na smanjenje emisija i povećanje energetske neovisnosti.

Green Energy Fair

Inovacije koje oblikuju održivu budućnost na sajmu Green Energy Fair

Green Energy Fair pokazao je da su solarni krovovi, pametne punionice i električna vozila dio iste priče – one o održivoj i samodostatnoj budućnosti.
Razvoj obnovljivih izvora i pametnih tehnologija nije više samo tehnički izazov. On postaje društveni iskorak prema odgovornijem i ekološki osviještenom načinu života.

10 savjeta kako postići da vaš dom postane energetski učinkovitiji

Inovacije predstavljene na sajmu jasno pokazuju da energetska tranzicija u Hrvatskoj ubrzava – i da se promjene koje oblikuju sutrašnji svijet događaju već danas, na našim krovovima, cestama i u domovima.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice