Događanja
Saznajte što nas očekuje na konferenciji ArhiBau.hr 2022
Sajam kulture građenja i održivog razvoja ArhiBau.hr jedan je od najvećih sajmova graditeljstva u regiji
Otvorene su prijave za konferenciju! U Zagrebu se od 5. do 8. listopada održava ArhiBau.hr, goruće teme graditeljskog sektora ponovno su u fokusu hrvatskih i europskih stručnjaka
Sajam kulture građenja i održivog razvoja ArhiBau.hr jedan je od najvećih sajmova graditeljstva u regiji, s pratećom stručnom i znanstvenom konferencijom, u organizaciji Društva arhitekata Zagreba. Održava se od 5. do 8. listopada u Areni Zagreb – glavna su tema izazovi oporavka i otpornosti.
Svečano otvorenje sajma i konferencije održat će se u srijedu, 5. listopada u 9 sati, nakon čega će se održati okrugli stol na temu globalnih i lokalnih izazova oporavka i otpornosti.
Keynote predavanje svjetski priznatog arhitektonskog studija MVRDV
Već prvoga dana, glavnim konferencijskim predavanjem obratit će se svjetski priznati nizozemski arhitektonski studio MVRDV o temi izazova oporavka i otpornosti i njihovim arhitektonskim realizacijama.
Za arhitekte i projektante
U program konferencije se nalaze: predstavljanja realizacija MVRDV, Roth&Čerina, SKROZ, Bušnja, MVA, Boševski i Golubić, izložbe CIE, Mutnjaković, arhitektonske realizacije 2022,predavanja iz područja arhitekture i urbanizma, baštine, Novog europskog Bauhausa i kulture građenja te niz drugih zanimljivosti.
Za graditelje
U program se adresiraju teme uz recentni trenutak u graditeljstvu povezano s dinamičnim promjenama tržišnih vrijednosti i zahtjevima održivosti te obnova, zelena energetika, infrastrukturni megaprojekti, facility management i niz drugih tema.
Za developere
U programu konferencije su teme nekretnina i developmenta, kao i teme održavanja, održivo financiranje i zelena ekonomija, turizam i mnoge druge zanimljivosti.
Za javnu upravu
Program konferencije sadrži teme prostornog planiranja i održivog razvoja, kao i ključne odrednice Vlade RH iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti, njegove izazove i realizacije. Na nivou županija diskutira se o ulaganjima u velike infrastrukturne projekte, kao i na nivo gradonačelnika u zelenu i digitalnu tranziciju.
ArhiBau.hr je mjesto susreta
Četverodnevni program sajma i konferencije bavi se brojnim važnim temama koje se tiču svih dionika graditeljskog sektora – od kupaca do dobavljača, od inženjera do izvođača radova, od investitora do upravitelja i osiguravatelja, ali i svih građana koji žele graditi novi dom ili obnoviti svoje nekretnine.
Informacije o kotizacijama, ulaznicama i popustima
Program konferencije odvija se od 5. do 7. listopada 2022. od 9 do 17h. Cijena kotizacije za konferenciju iznosi 980 kuna + PDV 25% (130,07 EUR + PDV 25%). Informacije i prijave na www.arhibau.hr. Ulaznice za sajam se mogu kupiti na blagajnama na zapadnom ulazu u Arenu Zagreb, od 5. do 8. listopada 2022. u radno vrijeme sajma. Cijena dnevne ulaznice iznosi 35 kuna (4,66 EUR), a cijena četverodnevne ulaznice 100 kuna (13,27 EUR).
Pokrovitelji i partneri ArhiBau.hr 2022. su: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstvo turizma i sporta, Ministarstvo kulture i medija, Ministarstvo pravosuđa, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, povjerenica za demokraciju i demografiju Europske komisije – Dubravka Šuica, zastupnica u Europskom parlamentu Željana Zovko, Austrijsko veleposlanstvo – trgovinski odjel u Zagrebu, Talijansko hrvatska gospodarska komora, Grad Zagreb i Turistička zajednica Grada Zagreba, Hrvatska gospodarska komora, Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet u Zagrebu, Građevinski fakultet u Zagrebu, Hrvatska komora arhitekata, Hrvatska komora inženjera građevinarstva, udruga IFMA Hrvatska te brojne druge institucije. Suorganizator znanstvene konferencije ove je godine Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti.
Događanja
PromoArh 2024: U Poreču rekordan broj lidera s područja gradnje, opremanja i uređenja
Međunarodni sajam graditeljstva, opremanja i uređenja u Istri PromoArh, spreman je za svečano otvorenje u srijedu, 18. rujna. U tri dana trajanja sajma, u porečkoj dvorani Žatika na 2.500 m2 unutrašnjeg i 500 m2 vanjskog izložbenog prostora, okupit će se rekordan broj izlagača, više od 100 domaćih, ali i izlagača iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Srbije i Češke, s više od 250 svjetskih brendova.
Prilika je to za umrežavanje i ugovaranje novih poslova, ali i odgovor na aktualne izazove iz područja prostornog planiranja i građenja. „Svake godine PromoArh ugošćuje vodeće tvrtke i brendove iz građevinskog sektora i svima okupljenima služi kao inspiracija. Kao prvi sajam ovakve vrste u Istri, ponosni smo što iz godine u godinu rastemo, a svima okupljenima nudimo najbolje iz struke. Iznimno nam je važno njegovati dobre odnose s izlagačima, a ukupan broj posjetitelja, koji broji više od četiri tisuće, potvrda je da su sajmovi graditeljstva jedinstvena prilika za istraživanje najnovijih tehnologija i inovacija, stvaranje novih poslovnih kontakata i neformalno druženje“, objašnjava Ivana Štiković, direktorica sajma.
Da je kontakt „licem u lice“ i dalje presudan, slažu se i izlagači PromoArha. Prema istraživanju provedenom tijekom 2024., gotovo devet od deset ispitanika ocjenjuje da su sajmovi važni za uspješno ostvarivanje kontakata s potencijalnim kupcima, a osam od deset smatra da je izlaganje na sajmovima poput PromoArha važno za širenje mreže poslovnih kontakata. Kao prednost izlaganja na sajmu, čak 60 posto ispitanika navodi da im je dosadašnje sudjelovanje omogućilo stvaranje novih poslovnih partnerstava, a kao dodatne benefite porast prepoznatljivosti na tržištu i mogućnost uvida u tržišne trendove, dok je za njih 40 posto glavni izazov u struci nedostatak kvalificirane radne snage.
Sajam će svečano otvoriti Dunja Magaš, državna tajnica Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, koja će potom održati i predavanje o izmjenama i dopunama Zakona o gradnji, nakon čega slijedi predavanje Planovi nove generacije, ravnatelja Uprave za razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju, Danijela Meštrića. Osim izložbenog prostora, posjetitelje očekuje i Education point, stručni dio sajma, koji tijekom tri sajamska dana donosi više od 30 stručnih predavanja, a na jednom mjestu okuplja domaće i međunarodne stručnjake, a posjetiteljima i izlagačima pruža priliku za razmjenu informacija, trendova i ideja kroz seminare, radionice i interaktivne prezentacije.
Edukacije se provode u suradnji s Ministarstvom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Hrvatskom gospodarskom komorom – Županijskom komorom Pula, Obrtničkom komorom Istarske županije, Klasterom za energetsku učinkovitost i održivost u zgradarstvu nZEB.hr, Arhitektonskim fakultetom u Zagrebu i tvrtkama Baldinistudio i Arhigon. Jedinstvena je to prilika za poslušati predavanja o aktualnim temama energetske učinkovitosti i održive gradnje, nekretninama, izradi troškovnika i primjena BIM softvera za automatizaciju njegove izrade, ali i primjene napredne tehnologije 3D skeniranja.
Organizator sajma PromoArh je Studio 053 iz Poreča, koji je od svog osnutka 1989., zaslužan za organizaciju mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre.
Za više informacija o sajmu, posjetite službenu stranicu sajma PromoArh.
Događanja
IKEA Hrvatska slavi deseti rođendan
U deset godina rada robna kuća IKEA Zagreb ugostila je skoro 18 milijuna posjetitelja, a ukupni promet ostvaren u tom razdoblju u Hrvatskoj iznosi više od 1 milijardu eura
Na današnji dan prije točno deset godina, 21. kolovoza 2014. otvorena je robna kuća IKEA Zagreb. Od tada, posjetilo ju je skoro 18 milijuna posjetitelja, dok je ukupni promet tvrtke IKEA Hrvatska dostigao više od 1 milijardu eura (bez PDV-a) – prve godine iznosio je nešto više od 70 milijuna, u poslovnoj godini 2023. (01. rujna 2022. – 31. kolovoza 2023.) oko 150 milijuna, dok se i za poslovnu godinu 2024., koja upravo ide svom kraju, očekuje značajni rast.
Ovakvi rezultati ne bi bili mogući da IKEA nije nastojala biti dostupna svojim kupcima i klijentima širom Hrvatske. Upravo stoga je između 2017. do 2020. otvoreno šest IKEA dostavnih centara – Rijeka, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar i Pula (po redu otvaranja), a 2021. otvoren je i IKEA Studio za planiranje u Splitu, prvi u regiji IKEA Jugoistočna Europa (Hrvatska, Rumunjska, Slovenija, Srbija, Ukrajina).
Velik je trud uložen i u pokretanje internetske trgovine, pa kupci svoje omiljene IKEA proizvode od 2016. godine mogu naručiti i platiti on-line. Danas taj kanal čini više od trećine ukupnog IKEA prometa u Hrvatskoj – i jedan je od najvećih udjela u IKEA svijetu koji čine 473 robne kuće u 63 države.
„Plan za prvu godinu IKEA poslovanja u Hrvatskoj bio je ostvariti prihod od 60 milijuna eura i imati oko 300 zaposlenih. Danas, dok slavimo deset predivnih godina na ovom tržištu, gotovo smo utrostručili prodaju, ali i broj djelatnika. Naši planovi time su postali stvarnost. IKEA vizija – stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, bilo kada i bilo gdje – čini nas onim što danas jesmo – dobrim i pouzdanim partnerom za opremanje doma”, rekla je Davorka Pazanin, odnedavno direktorica tržišta IKEA Hrvatska.
Tijekom prvog desetljeća, OFTAST tanjuri i zdjelice bili su među najomiljenijim proizvodima kupaca iz Hrvatske, pa ih je prodano čak 4,9 milijuna u raznim veličinama. Prodano je i 185.000 komada BILLY biblioteka, koje su već godinama jedan od ikoničkih IKEA proizvoda, i koje bi – poredane u nizu – tvorile biblioteku dugu 114 kilometara, dovoljno dugu da se povežu Zagreb i Maribor. Uz to, 400.000 prodanih LACK stolića svih dimenzija poslagani jedan na drugoga tvorili bi planinu visine od 164 kilometra, 18 puta višu od Mount Everesta.
Prednosti IKEA Family kluba vjernosti danas koristi čak 470.000 građana Hrvatske, koji su u njega učlanjeni.
„Znamo da bolji dom znači i bolji život, i trudimo ga se omogućiti ne samo našim kupcima, već i našim djelatnicima, bez kojih IKEA ne bi mogla biti ono što danas jest, a uvijek nastojimo pomoći i lokalnoj zajednici“, dodala je Davorka Pazanin.
Ravnopravnost, različitost i inkluzija važne su odrednice IKEA poslovanja i dio vrijednosti ove tvrtke. Koliko se o tome vodila briga, govori i to što je IKEA Hrvatska više puta, prema neovisnom istraživanju portala Moj Posao, birana za jednog od tri najbolja poslodavca među velikim tvrtkama.
IKEA Hrvatska bila je i predvodnik u tehnološkim rješenjima pa je, pored implementacije automatskog sustava za prikupljanje narudžbi, IKEA Zagreb i jedna od prvih robnih kuća koje već dvije godine koriste dronove za kontrolu stanja zaliha.
Svih ovih godina IKEA je nastojala biti i dobar susjed – donacijama i volonterskim angažmanom svojih djelatnika uključila se u pomoć stanovnicima poplavljenih područja, kao i onima ugroženima potresima i njihovim posljedicama. Upravo su, u suradnji s UNICEF Hrvatska, u tijeku realizacije donacija za KBC Zagreb te Županijsku bolnicu Čakovec, kako bi se pomoglo ukupnoj dobrobiti djece koja se liječe u ovim institucijama. Istodobno, u tijeku je i donacija Udruzi Krijesnica, koja pomaže obiteljima s djecom s malignim bolestima.