Uređenje interijera
Zašto je Brigadin novi ured sakriven iza trgovine u shopping centru?
Novo okruženje u srcu Zagreba
Nakon više od desetljeća boravka na zagrebačkoj Zavrtnici unutar nagrađivanog uredskog prostora koji je dijelila s agencijom Bruketa&Žinić&Grey, Brigada se preselila u novo okruženje trgovačkog centra u srcu Zagreba. Budući da je agencija specijalizirana za dizajn trgovina i ureda, prirodno se nametnula ideja da novi uredski prostori budu svojevrsni hibrid trgovine i radnog prostora.

Srećom, tijekom izvođenja radova na interijeru Centra Kaptol čiji dizajn također potpisuju kreativci iz Brigade, ‘otkrili’ su lokal koji se godinama koristio kao spremište. Iza gomile građevinskog materijala prepoznali su potencijal prostora utopljenog u okolnu prirodu s prostranom terasom i puno prirodnog svjetla, koji je nakon kraćeg preuređenja postao njihov novi dom.
Showroom različitih kreativnih rješenja
Ispred radnog prostora nalazi se prava trgovina u koju se ulazi iz trgovačkog centra i koja se koristi kao showroom različitih kreativnih rješenja koja se periodički izmjenjuju. To je prostor otvoren za sve, a osim izložbi Brigadinih radova, i kolaboracije s Vrtnim centrom Flora na stvaranju ljetnog pop-up motela, u najavi su i prezentacije novih kolekcija dizajnerskog namještaja svjetskih brandova, izložbe grafičkih dizajnera, ali i nova eksperimentiranja s prostornim doživljajem dizajnera i arhitekata iz Brigade. Kako bi se uopće došlo do uredskog prostora potrebno je proći kroz showroom te se ohrabriti i pritisnuti veliki crveni gumb na zidu kojim se aktivira školsko zvono u uredu te netko od Brigadira otvori tajna vrata. Jedina naznaka onog što se skriva iza tajnih vrata je okrugli brodski prozor kroz koji se može zaviriti u radnu atmosferu agencije.

Radnim dijelom ureda dominira velika staklena stijena koja pokriva gotovo pola površine zidnih ploha cijelog ureda, a koja se otvara prema terasi i parku s drvećem, koji tako postaju sastavnim dijelom interijera. Osim radnih jedinica koje su razdijeljene akustičnim pregradama, bitan element u prostoru je velika biblioteka s uzorcima, stručnom literaturom te panelima za mood boarde i razradu procesa dizajna. Ovo je ujedno i zona za istraživanje novih materijala, tehničkih i kreativnih rješenja te eksperimentiranje na svim poljima prostornog doživljaja. Kao sastavni dio dizajna korišten je veliki broj različitih materijala i tehnologije, više od deset različitih vrsta rasvjete, inovativna akustična rješenja, difuzori za mirise te napredni sustavi ozvučenja.
‘Pašnjak za pčele’
Zadnja zona u dnu ovog linearno osmišljenog interijera rezervirana je za kuhinju i blagovaonicu koje se otvaraju prema terasi te se svakodnevno koriste za zajedničke obroke cijelog tima. Terasa utopljena u park, kroz koju i raste drveće često postaje alternativni radni prostor u hladu japanskih trešanja, ali i ljetna blagovaonica te urbani vrt u kojem se uzgajaju ekološke jagode, rajčice, paprike, tikvice, salata i razno začinsko bilje koje se redovito koristi za obroke koje pripremaju zaposlenici. Tu je i mali „pašnjak“ za pčele, s cvijećem koje omogućuje kukcima da se nahrane unutar gradskog centra.

Ured je prvenstveno dizajniran kako bi bio potpuno funkcionalan te odgovorio na potrebe koje je cijeli tim nizom radionica identificirao kao ključne za ugodniji i produktivniji radni ambijent. Od dizajnerskih komada namještaja ističe se blagovaonički stol izrađen od recikliranog drveta iz toskanskih vila te originalni komadi klasika regionalnog dizajna poput fotelja Bernarda Bernardija, Nike Kralja ili rasvjetna tijela Meblo iz sedamdesetih. Kako bi klasici dizajna dobili odgovarajući ambijent, dio showrooma pretvoren je u svojevrsni hommage tom vremenu te je u potpunosti osmišljen u duhu sedamdesetih godina prošlog stoljeća i prošle države. Kombinacijom originalnog dizajnerskog namještaja iz tog vremena, stolića i komode koje su razvili dizajneri u Brigadi te novih materijala, uz zvuke ploča s drvenog gramofona održavaju se manje formalni sastanci ili jednostavno završava radni dan uz pogled na zelenilo parka.
Dobrodošli u Brigadu!
Kupaonica
Hidroizolacija u kupaonici: kako odabrati pravu vrstu
Hidroizolacija je ključna za svaku kupaonicu. Ona štiti konstrukciju, pločice i prostor od vlage i curenja. Pravilno odabrana izolacija sprječava pukotine, plijesan i skupe popravke. Odabir vrste hidroizolacije ovisi o starosti zgrade i stanju podloge. U nastavku donosimo praktične savjete za različite situacije.
Obnova kupaonice: Kako izgleda stručan proces sanacije od podloge do završnog fugiranja
Starije zgrade bez betonske podloge
Stare zgrade često imaju drvene ili kombinirane podove. Takve podloge mogu se pomicati i zahtijevaju elastična rješenja. Proizvođači preporučuju polimerne hidroizolacije zbog njihove fleksibilnosti. Samoljepljive membrane također su prikladne za neravne površine. Kritični spojevi moraju imati hidroizolacijske trake, a vodovodne cijevi i sifoni zaštitu manšetama. Primer poboljšava prianjanje hidroizolacije na podlogu.

Starije zgrade s betonskim estrihom
Estrih u starijim objektima često ima pukotine ili neravnine. Cementne hidroizolacije obogaćene polimerima pružaju čvrstu podlogu za keramiku. Polimerne premazne hidroizolacije dodaju elastičnost i sprječavaju pucanje u osjetljivim dijelovima. Preporučuje se nanositi barem dva sloja. Površina mora biti čista i otprašena prije nanošenja.
Novogradnja i ravni estrih
Novogradnje imaju kvalitetne i ravne estrihe. Za ovakve prostore dovoljne su cementne hidroizolacije u dva sloja. Ako kupaonica ima podno grijanje, polimerne elastične hidroizolacije bolje podnose toplinska širenja. Membranski sustavi su idealni za veće ili luksuzne kupaonice jer osiguravaju ujednačen sloj i dugotrajnu zaštitu.
Skandinavska, minimalistička ili “šarena” kupaonica? Što god ste zamislili, renovirati možete i sami
Vodič kroz najvažnije vrste masa za fugiranje

Podno grijanje i vlažne podloge
Podno grijanje stvara toplinska širenja koja mogu oštetiti keramičke obloge. Polimerne elastične hidroizolacije najbolje podnose ove uvjete. Ljepila i mase za fugiranje također moraju biti fleksibilna. Grijanje se uključuje tek nakon potpunog sušenja premaza. Vlažne podloge zahtijevaju cementne hidroizolacije ili membrane. Ovi materijali sprječavaju prodor vlage i štite gornje slojeve.
Pravilna kombinacija materijala i pažljiva priprema prostora osigurava dugotrajnu zaštitu. Odabir hidroizolacije prema tipu objekta i stanju podloge sprječava oštećenja i pruža sigurnu, funkcionalnu kupaonicu. Slijedeći ove smjernice, čak i stare zgrade mogu dobiti trajnu i pouzdanu zaštitu od vlage.
Dizajn prostora, namještaja i dekoracija
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva nam dizajnerica evenata…
Blagdani unose poseban ritam i u naše domove, ali i u radne i javne ambijente, a advent u uredu, recepciji, salonu, hotelu ili restoranu ne bi djelovao autentično bez barem jednog pažljivo odabranog blagdanskog detalja.
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva dizajnerica evenata i maloprodajnih prostora Manuela Javor, koja savjetuje kako pristupiti božićnom uređenju poslovnog prostora na način koji poštuje identitet brenda, dinamiku rada i doživljaj korisnika.
Manuela Javor vodi nas korak po korak do izrade vlastitog adventskog vjenčića
Dobro osmišljena dekoracija pritom ne samo da uljepšava prostor, nego i stvara ugodniji ambijent u kojem se blagdanska atmosfera prirodno osjeća.
Funkcionalnost i sigurnost kao ključna pravila
Manuela naglašava da je polazišna točka svakog blagdanskog uređenja poslovnog prostora razumijevanje načina na koji se on svakodnevno koristi. Prostor mora ostati prohodan, siguran i jednostavan za rad i kretanje.
„U javnom prostoru moramo voditi računa o sigurnosti i funkcionalnosti. Ne možemo se voditi samo osobnim stilom, nego sve moramo prilagoditi prostoru i ne pretjerivati. Uređenje uvijek mora biti u skladu s onim što se u tom prostoru zaista događa.“
Damjan Geber otkriva: Intuicija i analiza ponašanja oblikuju suvremeni prostorni dizajn
Takav pristup osigurava da se blagdanski duh osjeti, ali da prostor ostane praktičan i organiziran.

Trendovi koji obilježavaju božićno i blagdansko uređenje poslovnog prostora
Ovogodišnji trendovi posebno su prilagođeni poslovnim ambijentima jer naglasak stavljaju na jednostavnost, prirodne materijale i dugotrajnost dekoracija. Suptilne boje, prirodne teksture i elementi inspirirani zimom stvaraju atmosferu koja izgleda svečano, ali ne dominira prostorom.
Sve je popularniji monokromatski pristup – odabir jedne dominantne palete koja se lako uklapa u različite stilove interijera, od modernih ureda do toplih restorana i profinjenih hotelskih recepcija. Umjesto naglašene raskoši, naglasak je na detaljima koji stvaraju doživljaj i daju prostoru karakter.
Najveći trend, navodi Manuela, nije u određenoj dekoraciji, već u emociji koju prostor prenosi. Blagdansko uređenje poslovnog prostora treba pružiti suptilan “wow” trenutak – detalj koji posjetitelj primijeti odmah, ali koji ne narušava profesionalni dojam.

Kako uklopiti blagdanske dekoracije u identitet poslovnog prostora
Dekoracija poslovnog prostora treba biti u skladu s njegovim interijerom i identitetom brenda. Moderni prostori bolje podnose minimalističke dekoracije, dok prostori s toplijim ili razigranijim interijerom mogu nositi retro ili klasične naglaske.
Manuela pokazuje primjer jednog restorana uređenog u estetici pedesetih godina. Dekoracija je pažljivo usklađena s umjetničkim djelima u prostoru, čime je postignuta ravnoteža između vintage inspiracije i suvremene interpretacije.

Blagdanski ugođaj kroz jednostavne, ali promišljene elemente
Blagdanski ugođaj u poslovnim prostorima najlakše se postiže kroz nekoliko promišljenih dekorativnih elemenata. Suptilne lampice toplog tona, borove grančice, stakleni ornamenti i tekstilni detalji mogu uvesti blagdanski duh bez vizualnog prenatrpavanja. Materijali poput drva, papira, stakla i tekstila naglašavaju prirodnost i nenametljivu eleganciju, što je idealno za profesionalne prostore.

Kada se dekoracija uskladi s arhitekturom i vizualnim identitetom brenda, božićno uređenje poslovnog prostora postaje dio cjelokupnog korisničkog iskustva. U takvom prostoru blagdanska druženja, sastanci i svakodnevne interakcije dobivaju posebno ugodan ton, a prostor odiše toplinom i svečanošću.





