Povežimo se
challenge konferencija

Uređenje interijera

Sve prednosti iverala

Često se za proizvodnju namještaja, osobito kuhinja, koristi Iveral, koji se može koristiti i kao dekorativna zidna obloga.

Dizajn interijera trebao bi ostaviti snažan dojam, u potpunosti iskoristiti prostor i biti funkcionalan. Za potonje je vrlo važno odabrati odgovarajući materijal za određenu prostoriju.

Dejan Mihoković iz J. u A. Frischies objasnio je da su iverali dekorativne ploče dobivene prešanjem melaminskog papira dekorativnog na sirovu ploču iverice. Sirova ploča iverice je ploča dobivena prešanjem drvenog iverja i zadovoljava određene kvalitete za primarnu proizvodnju namještaja.

Jednostavnost obrade i različiti dekori

Površina iverala otpornija je na ogrebotine, udarce i vlagu upravo zahvaljujući oplemenjivanju melaminskom folijom, što je omogućilo i različite završne obrade. Tako se iverali danas često koriste u industrijskom stilu uređenja interijera jer mogu biti u dekoru betona, patine, hrđe i drveta, a dolaze i u dekorima tekstila. Jednobojni sjajni ili mat iverali odlično se uklapaju u svaku vrstu uređenja interijera.

Glavne prednosti korištenja iverala je njihova jednostavnost obrade, brzina obrade jer gotovo u jednom danu možete doći od ideje, izmjere do gotovog proizvoda, relativno još uvijek prihvatljiva cijena i  velika mu je prednost što u nekakvom kratkom vremenu možete za relativno prihvatljivi trošak mijenjati namještaj, rekao je Mihoković za Dom na kvadrat.

Zbogom otiscima prstiju

Zahvaljujući novim tehnologijama, sada je moguće zauvijek reći zbogom dosadnim otiscima prstiju na namještaju. Ova opcija osobito je tražena za kuhinje, a primjenjuje se i na iveralu.

Fronte s tehnologijom protiv otisaka prstiju solaze kao klasičan iveral sa melaminskom folijom, mogu biti i s pet mat folijama ili akrilne ploče s akrilnim slojem i lakirane ploče. Njihova je osnovna prednost što na tim pločama ne ostaju otisci prstiju, zbog toga su pogodne kod proizvodnje namještaja i kuhinja gdje kupci traže da fronte nemaju ručkice ili imaju sakrivene ručkice. Ista stvar je i sa radnim pločama. Dakle, i fronte i radne ploče koje se rade sa tom tehnologijom na njima ne ostaju otisci i održavanje je puno jednostavnije, objasnio je Mihoković iz J. u A. Frischies.

Iveral se u kuhinji koristi i za korpus, fronte i radne ploče, ali u različitim debljinama. Za veća opterećenja koristi se deblji iveral jer je čvršći i otporniji. Točnije, za proizvodnju fronti koriste se iverali debljine 18 i 19 milimetara, dok se za proizvodnju horizontalnih ploha koriste oni debljine 25 i 38 milimetara, a proizvode se u najvećoj debljini od 40 milimetara, nastavio je Mihoković.

Visoka otpornost i jednostavno održavanje

Frischeis nudi više od 350 dekora iverala u različitim površinskim obradama od različitih renomiranih proizvođača. Njihovi stručnjaci savjetuju da se prije odabira materijala, treba dobro informirati.

Iveral je cjenovno pristupačan materijal s optimalnim površinskim svojstvima. Visoka otpornost i jednostavno održavanje čine Iveral odličnim izborom za kuhinju, a današnji namještaj gotovo da je nezamisliv bez ove oplemenjene iverice.

Dekoracije i detalji

Ikone dizajna: vintage lampe koji definiraju interijer

Vintage i antikne lampe donose toplinu, karakter i dozu nostalgičnog glamura u suvremene interijere

zelena lampa u tamnom interijeru

U oblikovanju doma koji odiše toplinom i osobnošću, lampe su mnogo više od funkcionalnog izvora svjetla. One postaju element koji povezuje prostor, oblikuje raspoloženje i naglašava ljepotu interijera. Svjetlost koju stvaraju poziva na opuštanje, unose mir i stvaraju diskretan akcent koji čini da se prostor doživi intimnije i osobnije. I dok suvremeni dizajn često slavi čiste linije i pročišćenost forme, vintage i antikne lampe unose onu posebnu notu karaktera: profinjeni kontrast koji oplemenjuje prostor, stvarajući slojevitu i emotivnu estetiku. Njihova patina, ručno oblikovani detalji i bogatstvo materijala interjeru daju suptilnu naraciju — onu o vremenu, majstorstvu i trajnosti dobrog dizajna.
U bezvremenskim, klasično uređenim interijerima, ovakvi komadi djeluju prirodno i smireno, kao logičan nastavak arhitekture i namještaja. U modernim prostorima, pak, postaju pažljivo birani statement-akcenti koji prekidaju monotoniju geometrije i donose toplinu i teksturu.
Predstavljamo najpoznatije ikone rasvjetnog dizajna — komade koji su obilježili povijest interijera, a čiji originali, kao i bezbrojne suvremene interpretacije, i danas fasciniraju dizajnere i kolekcionare širom svijeta.

Otkrivamo kako rasvjeta utječe na ambijent i raspoloženje

Ambijentalna rasvjeta – kako ju odabrati i smjestiti

šarena lampa u spavaćoj sobi

Tiffany lampe: neodoljivi šarm secesije

Tiffany lampe nastale su krajem 19. stoljeća u ateljeu Louisa Comforta Tiffanyja, američkog umjetnika i pionira secesije. Manje je poznato da je veliki doprinos stilu i prepoznatljivom izgledu lampi ateljea Tiffany Studios dala i Clara Driscoll, voditeljica ženskog odjela za rezanje stakla. Clara Driscoll dizajnirala je više od trideset modela Tiffany lampi, među kojima su najpoznatiji Dragonfly, Wisteria i Daffodil. Tiffany lampe prepoznatljivim čine ručno izrađena sjenila od komadića obojenog stakla, spojenih bakrom tehnikom sličnom vitražu. Svaka lampa je unikat – rezultat dugotrajnog procesa, pažnje prema detaljima i istančanog osjećaja za boju i formu. Originalne Tiffany lampe danas predstavljaju kolekcionarske dragocjenosti, a njihova vrijednost na aukcijama nerijetko dostiže desetine, pa čak i stotine tisuća eura. Moderne interpretacije ostaju vjerne autentičnom stilu, nudeći šarm starine po pristupačnijim cijenama.

stolna lampa na drvenom stolu

Emeralite lampa: elegancija na radnom stolu

Emeralite ili bankarska lampa, prepoznatljiva po smaragdno zelenom staklu i mesinganoj osnovi, već više od stoljeća simbolizira profesionalnost i sofisticiranost. Lampa koju je 1909. godine dizajnirao Harrison D. McFaddina, prvotno je služila bankarima i stručnjacima koji su cijenili kvalitetno i usmjereno svjetlo. Staklena sjenila izrađivana su tehnikom „cased glass“ u Češkoj, a kombinacija funkcionalnosti i elegancije učinila je lampu izuzetno popularnom tijekom 20. stoljeća. Danas su originalni modeli i dalje traženi među kolekcionarima, dok reprodukcije omogućuju da ovaj klasični dizajn unese karakter i toplinu u suvremene interijere.

Nesso stolna lampa – ikona šezdesetih

Kada je 1967. godine dizajnerski dvojac Giancarlo Mattioli i Gruppo Architetti Urbanisti Città Nuova predstavio Nesso lampu za Artemide, svijet rasvjete dobio je ikonu futurističkog dizajna. Inspirirana organskim formama i pop-art energijom kasnih šezdesetih, Nesso se prepoznaje po svojoj skulpturalnoj silueti nalik gljivi i fluidnim linijama koje se elegantno šire poput svjetlosnog oblaka. Lampa je zrađena od inovativne plastike ABS — materijala koji je tada predstavljao revoluciju u industrijskom dizajnu. Svojom smjelom, skulpturalnom pojavom, Nesso je savršen primjer komada koji spaja funkcionalnost, tehnološki napredak i poetsku formu, ostajući po svojoj vizualnoj snazi jednako relevantna u suvremenim interijerima kao i u trenutku kada je nastala.

lampa u spavaćoj sobi

PH5 Pendant lampa – skandinavski dizajn savršenog svjetla

Dizajnirana 1958. godine od strane legendarnog danskog dizajnera Poula Henningsena za Louis Poulsen, PH5 pendant lampa postala je simbol skandinavskog modernizma i majstorstva u oblikovanju svjetla. Njena višeslojna reflektorska konstrukcija ravnomjerno raspoređuje svjetlost, smanjuje odbljesak i stvara mek, ugodan sjaj. Elegantna u jednostavnosti, PH5 spaja funkcionalnost s poetičnom estetikom. Bijela verzija posebno naglašava njezin minimalistički, gotovo skulpturalni karakter, čineći lampu suptilnim, a opet upečatljivim akcentom u interijeru. PH5 nije samo rasvjeta. To je dizajnerska ikona koja i danas, više od šest desetljeća kasnije, nadahnjuje moderne prostore svojom bezvremenskom kombinacijom forme, funkcije i svjetlosnog doživljaja.

minimalistički svijetli interijer i crna lampa

Arco podna lampa: elegntni luk koji definira prostor

Dizajnirana 1962. godine od strane braće Achille i Pier Giacomo CastiglioniArco podna lampa brzo je postala jedna od najprepoznatljivijih ikona modernog dizajna. Elegantni luk od nehrđajućeg čelika u kombinaciji s masivnom mramornom bazom donosi visoku funkcionalnost i skulpturalni efekt u prostor. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, lampa osvjetljava prostor iz različitih kutova, bez potrebe za fiksnim ugradnjama. Impozantna silueta stvara snažan vizualni akcent. Arco savršeno spaja industrijsku snagu i minimalističku eleganciju. I danas, više od pola stoljeća nakon nastanka, ostaje nezaobilazan komad u suvremenim i klasičnim interijerima.

Vintage lampe nisu samo rasvjetna tijela. One su simbol epohe u kojoj su majstorstvo, detalj i umjetnički izraz bili na cijeni. Svaka lampa nosi priču o stilu i estetici svog vremena. U suvremenim interijerima ne služe samo kao izvor svjetla — postaju vizualni akcent, donose toplinu i stvaraju atmosferu koja priziva prošlost. Njihova prisutnost podsjeća da istinska ljepota ne zastarijeva. Ona ostaje inspiracija i danas, spajajući povijest i suvremenost u svakom prostoru.

Rasvjeta u interijeru – od funkcionalnosti do dekoracije

Imate problema s koncentracijom? Krivac za to može biti i loša rasvjeta

Nastavite čitati

Boje i materijali

Od škola do luksuznih interijera – terrazzo se ponovno vraća na velika vrata

Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu

terrazzo

Nekada zaštitni znak školskih hodnika, muzeja i stubišta javnih zgrada, a danas omiljen detalj u modernim stanovima i dizajnerskim hotelima – terrazzo ponovno osvaja arhitekturu i interijere. Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu.

Marmoleum – podni materijal nove generacije koji osvaja interijere

Iako se terrazzo u nekom obliku pojavljuje još u antičko doba, verzija kakvu poznajemo danas nastaje u Veneciji u 15. stoljeću. Bio je iznimno popularan u Italiji, a kada i kako se počinje širiti po svijetu i zašto ga danas ponovno volimo, objašnjava Antonia Matković Šerić, mag. art., voditeljica Odjela za provedbu programa protupotresne, energetske i cjelovite obnove nepokretne kulturne baštine Grada Zagreba.

Mala povijest terrazza

Nekad se terazzo obožavao, zatim skrivao, a danas ga opet volimo. Njegova povijest prava je priča o transformaciji – od praktičnog rješenja do simbola luksuza.
„Znate svi za mozaik pod, to je opus teseratum, a terrazzo zapravo dolazi iz tog naslijeđa,“ objašnjava Matković Šerić.

Naziv potječe od talijanske riječi terrazza, jer se prvotno koristio kao podna obloga venecijanskih terasa. U renesansi su venecijanski majstori počeli koristiti ostatke mramora i kamena s gradilišta luksuznih vila i palača. Tako su stvarali podove koji su, osim što su bili praktični, imali i estetsku vrijednost.

Kroz 18. i 19. stoljeće terrazzo se širio Europom, a s Austro-Ugarskom monarhijom stigao je i u Hrvatsku. U to vrijeme terrazzo postaje dio zagrebačke arhitektonske priče – od školskih hodnika do stubišta javnih ustanova i gradskih palača.

Terrazzo u Zagrebu: između tradicije i luksuza

„Zanimljivo je da terrazzo u Zagrebu nalazimo u Etnografskom muzeju, na glavnom stubištu u Mažuranićevoj 14, zatim u Prvoj ekonomskoj školi u Medulićevoj, a pronađen je čak i u dvorcu Brezovica iz 18. stoljeća,“ navodi Matković Šerić.
Rani primjerci često su imali grublju teksturu jer se površina polirala kamenom, no s vremenom je terrazzo postao sinonim za eleganciju.

Ono što je nekoć nastalo iz praktičnosti – korištenje ostataka materijala – pretvorilo se u luksuzni element interijera.

Prvotno zamišljen kao ekonomično rješenje, terazzo je slučajno postao i simbol estetike. Kombinacija raznobojnih kamenčića u cementnoj podlozi davala je dojam mramora, što ga je učinilo popularnim u palačama i reprezentativnim prostorima.

Izazovi obnove i suvremena primjena

Danas se u brojnim obnovama kulturne baštine terrazzo nastoji očuvati i restaurirati.
„Kod rekonstrukcija najveći je izazov ukloniti novije slojeve poda, a da se ne ošteti originalna podloga. No zahvaljujući suradnji konzervatora i izvođača radova, moguće je sačuvati izvorni izgled i završnu obradu,“ ističe Matković Šerić.

Zahvaljujući suvremenim tehnologijama, terrazzo danas doživljava pravu renesansu. Novi tipovi izrađuju se s epoksidnim ili polimernim vezivima, što omogućuje brže stvrdnjavanje, veću otpornost i jednostavnije održavanje. Osim izlijevanih podova, sve su popularnije i terrazzo pločice – praktične, lagane i pogodne za moderne interijere.

Terrazzo u suvremenom dizajnu

Terrazzo se danas može pronaći u gotovo svakom tipu prostora – od stanova i ureda do hotela i restorana. Zahvaljujući suvremenim obradama, dostupan je u širokoj paleti boja i uzoraka: od minimalističkih monokromatskih varijanti do vibrantnih kompozicija koje podsjećaju na umjetnička djela.

Posebno su tražene terrazzo pločice koje kombiniraju tradicionalni izgled s praktičnošću moderne ugradnje. Dolaze u različitim formatima, mat ili visoko poliranim obradama, a koriste se u kupaonicama, kuhinjama, hodnicima i vanjskim prostorima.

Njegova svestranost i mogućnost prilagodbe čine terrazzo jednim od najpoželjnijih materijala u današnjem interijer dizajnu.

Bezvremenski materijal koji traje

Iako je kroz povijest prošao put od funkcionalnog do luksuznog, terazzo nikada nije izgubio svoju osnovnu vrijednost – dugotrajnost. Danas, kada su održivost i kvaliteta ponovno u fokusu, ovaj povijesni materijal vraća se kao simbol promišljenog dizajna i zanatske vještine.

Zahvaljujući svojoj otpornosti, lakoći održavanja i mogućnosti kreativne prilagodbe, terrazzo je ponovno postao poželjan izbor – kako u obnovi kulturne baštine, tako i u oblikovanju modernih, elegantnih interijera.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice