Povežimo se

Lifestyle

Razvoj motorike uz posebne krevetiće Oasis Cube

Kad je Janko trebao početi spavati u većem krevetu, mama i tata su dobili inspiraciju za izradu potpuno jedinstvenog krevetića. 

Kako starije dijete stvarno ima energije, onda smo gledali što bismo mogli ponuditi jer ionako ćemo kupit krevet, pa ajmo napravit nešto na principu svih ovih stvari koje se mogu naći na tržištu, od penjalica, tobogana i onda smo došli na ideju napraviti ovakve krevetiće, rekla je Ana Stanković Šantek.

Montessori pedagogija

Jankova energija, mamina ljubav prema pedagogiji i tatin hobi izrade predmeta od drveta doveli su ih do Oasis Cube kreveta napravljenog po Montessori pedagogiji . 

Montessori tip kreveta to je zapravo krevet koji odgovara toj pedagoškoj metodi i glavnom sloganu „pomozi mi da učinim sam“, odnosno mi smo tu da pružimo djetetu slobodu i damo taj nekakav materijal, a onda oni sa svojom nekakvom kreativnošću  i svojim sposobnostima odlučuju šta će zapravo napraviti s time. Zapravo dijete ima potpunu slobodu i povjerenje od strane roditelja da koristi za što je to namijenjeno, objasnila je Stanković Šantek. 

Montessori pedagogija u hrvatskoj

Mama Ana znala je što djeci treba za razvoj motorike, a tata je znao kako to izvesti. 

Bilo je u svakom slučaju cilj napraviti krevet od drveta koji ima te neke elemente koji su djetetu potrebni i dobro im dođu za razvoj motoričkih sposobnosti i jednostavno je jedno išlo sa drugim pa se dizajn  nadopunjavao i bilo je dosta varijanti dok se nije došlo do te konačne varijante koja objedinjuje sve te elemente i daje krutost cijeloj konstrukciji, rekao je Filip Šantek. 

Različite veličine i penjalice

Osim što se razvija djetetova kreativnost i motoričke sposobnosti, ovakvi su kreveti praktični za uštedu prostora u manjim stanovima, a mogu biti i u različitim veličinama. 

Krevet je zapravo standardnih dimenzija, 200 x 90, može biti i 160×80, 200×80, ovisi o madracu, prilagodljiv je više-manje svim madracima na tržištu i podnicama, tako da to se može prilagodit, dodao je Šantek.  

Janko posebno uživa u krevetu na kat. I tu su ponuđene razne penjalice, švedske ljestve i mreža koja je dobro učvršćena. 

Za postavljanje mreže su se izbušile rupe u drvetu i mreža se provlačila kroz svaku rupu i vezala sama za sebe s dosta čvorova što daje dobru čvrstoću da kad dijete skače i ide lijevo desno i to da bude na mjestu, objasnio je Šantek. 

Svaka ponuđena penjalica pomaže u razvoju motorike kod djece

Tu imamo od švedskih ljestvi do mreže, polukruga, krugova. Primijetili smo da je za Janka, koji tek sad navršava tri godine, jedna penjalica ipak još malo prekomplicirana za njega, odnosno još nema taj hvat dovoljno fin i mekan da se može primiti tako da samo čekamo. A ovi polukrugovi to je baš ta jedna fina motorika da se on može primiti i držat i neka snaga, to još treba razviti. Tako da sve je to nešto onako, od nekakve treće godine pa do pete, šeste, sigurno će još neke elemente morat savladat da bi se mogao popesti na sve to što ima u tom krevetiću, rekla je Ana Stanković Šantek. 

Sloboda kretanja

Iako su penjalice u početku bile lagana distrakcija pri odlasku na spavanje i to je brzo prevladao. 

Malo smo oklijevali sa uvođenjem tog Montessori tipa kreveta jer nas je bilo upravo strah da kad dođe vrijeme za spavanje da on neće moć prepoznat da sad više nije vrijeme za igru jer on, a super je kod Montessori tipa kreveta to što on ima stvarno slobodu, oni se mogu kretati, mogu ići kad god žele van, ući unutra. Kad ga uveli, trebalo je dobrih dva tjedna da on prestane navečer, kad mi kažemo da je vrijeme za spavanje, kad odradimo tu nekakvu svoju večernju rutinu, da on prestane izlazit van. Nakon tog perioda prilagodbe, kad je on shvatio da je krevet tu, da on ima vječno tu svoju slobodu i da mu nećemo oduzet tu slobodu, onda je već prestao. On sad, otiđe sam, uđe u krevetić, uzme tu svoju igračkicu i ode spavati, ispričala je Stanković Šantek. 

Kreveti su namijenjeni djeci od dvije godine pa sve do 35 kilograma, odnosno do polaska u osnovnu školu, tako će trogodišnji Janko dugo uživati u svojim penjalicama s kojih još nikada nije pao. 

Oglas

Lifestyle

Imate problema s koncentracijom? Krivac za to može biti i loša rasvjeta

U pitanju može biti rad ili učenje, ali utjecaj svjetlosti na koncentraciju je uvijek velik

Utjecaj svjetlosti na raspoloženje je već dobro poznata tema, ali možda niste znali da vam ona može pomoći i pri učenju ili pisanju. Osim što će ponuditi bilju koncentraciju, pravilan odabir svjetlosti za rad dobra je zaštita za zdravlje vida.

Iako su danas dani dulji, kada se spremaju ispiti ili prezentacija, često se rad završava kasno i potrebno je koristiti umjetnu svjetlost. Kakvu rasvjetu odabrati za bolju koncentraciju, otkrivamo u nastavku teksta.

Savjeti za jaču koncentraciju

Uz sve savjete koji postoje za jaču koncentraciju, rasvjeta se ne bi trebala shvatiti olako i treba se pomno birati. Ako govorimo o učenju, važno se informirati o utjecaju svjetlosti na koncentraciju.

Kakvu rasvjetu odabrati?

Jačina i boje svjetlosti žarulja dijele se u tri grupe, tu su topla bijela svjetlost, hladna i neutralna bijela. Iako je istina da je najbolja za učenje prirodna svjetlost, ponekad se sav posao ne stigne napraviti tijekom dana. To je možda i najvažniji razlog zašto dobro promisliti o rasvjeti prije nego odaberete što će krasiti vaš dom.

Sjenila za lampe na 5 kreativnih načina

Brojne su studije do danas pokazale kako hladna svjetlost (od oko 4000 do 5000 K) pruža savršenu svjetlost za koncentraciju i razvoj aktivnosti kojom se bavite. No, hladna svjetlost može biti i kontraproduktivna jer će vaš mozak držati budnim i može uzrokovati probleme sa snom. Stoga bi učenje i rad tijekom noći ipak više odgovaralo toplije ili prirodno svjetlo.

Korisni savjeti:

1. Svjetlost rasporedite ravnomjerno po prostoriji
2. Svjetlo bi trebalo dolaziti s visine, ako ste dešnjak – s desne strane, ako ste ljevak, s lijeve strane.
3. Pazite da se ne reflektira.
4. Idealno bi bilo kontrolirati jačinu svjetla.

Ako učite s digitalnih pomagala, možete zatamniti ekran kada padne noć kako bi se smanjio utjecaj na oči.

Nastavite čitati

Lifestyle

Kako napraviti poticajan prostor za razvoj djece? Ovo su savjeti stručnjakinje

Organizacija aktivnosti utječe na proces razvoja djece, baš kao i prostorno okruženje u kojem djeca borave više sati tijekom dana. Znajući da boje utječu na raspoloženje i za dječju sobu ih treba pažljivo birati. Preporuča se odabrati nježnije nijanse koje će ponuditi smiraj, a namještaj prilagoditi uzrastu. 

Kristina Legin, mag. ranog i predškolskog odgoja te vlasnica vrtića rekla je da na domaćem tržištu nije velik izbor opreme za dječje prostore. 

Kristina Legin, mag. ranog i predškolskog odgoja

Namještaj za djecu

Ako biramo namještaj, on je dosta skup, a po našim trgovinama kojima mi imamo pristup nije baš da ima previše izbora, a onda od toga naći baš nešto što se može prilagodit djeci, rekla je Legin. A nakon toga, treba obratiti pažnju na sigurnost.  

Trebalo je osigurat sve stoliće, ormariće, kutove, zaštite pri ulaznim vratima, zaštite na radijatorima, izlazni i ulazni putevi, sve smo nekako pokušali da bude što oblije, da nemaju mogućnost ozljeđivanja, tako da smo pazili čavlići, da su utičnice zaštićene, dodala je. 

Kako urediti sobu za tinejdžere? Ovi savjeti mogu pomoći pri stvaranju savršenog prostora

Dobro osmišljeni prostori stimulirati će nove mogućnost izražavanja i ideje za igru, zato od rane dobi treba nuditi kvalitetan sadržaj. 

Neka igračke potiču na kreativnost

Da nije nešto komercijalno, nego da ima i dosta neoblikovanog materijala, puno nekih kutijica i nešto što oni moraju samostalno odlučit što će s time napravit, da nije gotov, ponuđen proizvod, nego da razvijamo maštu i kreativnost, tako da sami smišljaju neke nove načine i neke nove proizvode koje će onda formirat od toga, ispričala je Legin. 

Skupljali smo nekakve kartončiće, sve što nam je došlo pod ruke, da nije kućica drvena koja je ima vrata i sve i  oni znaju da od toga moraju napravit kućicu nego možda od tog istog materijala to može biti i kuća, može biti i most, može bit bilo što drugo može. 

Istraživački centar sad obrađuje temu životinje, imamo životinje raspoređene po temama, po veličinama, po bojama tako da zapravo  uzmemo jednu temu i onda se maksimalno bavimo s njom. Centar umjetnosti, recimo, nudi nova znanja o plesu, o likovnosti, glazba, gluma… 

Kutak za igru

Obliku aktivnosti treba prilagoditi i podnu oblogu, a u kutak za igru preporuča se staviti tepih. 

To je i pravilo. Tamo gdje su dječaci često na podu i da bi zapravo zaštitili njihovo zdravlje uvijek tepih na podu da im bude toplo i da bi izbjegli neke prehlade, dodala je. U obilju aktivnosti i neoblikovanih materijala koji su ponuđeni djeci, naša je uloga vrlo važna. 

Imate problema s koncentracijom? Krivac za to može biti i loša rasvjeta

Ja mislim da je potrebno da im mi zapravo ponudimo. Ako ja sad to stavim na stol, rijetko koje dijete će baš doći i samo, ali ako mu kažem „dođi, ajmo zajedno pogledat“ i pokušam mu objasnit što se ovdje postiže zapravo, radom na toj aktivnosti, onda ih mi i povučemo. Moramo mu dati neke upute da bi on zapravo znao kako se koristi s nekom aktivnošću, objasnila je Legin za Dom na kvadrat.

Djeca svoja znanja aktivno izgrađuju kroz aktivnosti, a prostor u kojem borave smatra se još jednim odgajateljem, zato je važno osigurati im poticajni prostor za razvoj. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice