Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

TIFFANY SVJETILJKE Savršenstvo koje traje više od 140 godina

Ne predstavlja samo svjetiljku i rasvjetu već jedno umjetničko djelo

Kad čujemo prezime Tiffany sjetimo se poznatog holivudskog filma i svjetski poznatog draguljara. Međutim u svijetu uređenja interijera, Tiffany ne predstavlja samo svjetiljku i rasvjetu već jedno umjetničko djelo.

Inpirirane ljubavlju prema staklu i prirodi, tiffany svjetiljke već više od 140 godina u interijere unose sveremensku profinjenost. Nastale su u vrijeme secesije, prema ideji sina poznatog svjetskog draguljara.

tiffany-dom-na-kvadrat

Kad se udruže Edison i Tiffany

‘Tiffany svjetiljka nastala je 80′-tih godina 19-tog stoljeća kada je Louis Comfort Tiffany udružio snagu s Thomasom Edisonom, tvorcem prve žarulje i oni su zajedno napravili prvu električnu svjetiljku. Edison je dao Žarulju i struju, Tiffany je napravio sjenilo i bazu’, priča nam Aleksandar Jakovac, proizvođač Tiffany svjetiljki.

Dao je ideju lemljenja bakrenom folijom, koja do danas nosi ime tiffany tehnika. Zanimalo ga je i staklo.

tiffany-dom-na-kvadrat

‘Ekspresija stakla, odraz stakla, transparentnost. Bio je izrazito nezadovoljan u onom periodu svjetske manufakture stakla, te je zbog toga proizveo vlastiti Favril dizjan stakla, nakon čega je od toga počela proizvodnja njegovih svjetiljki’, priča Aleksandar.

Tiffanyjeva misija bila je unijeti ljepotu prirode u svaki američki dom. ‘Sam kreator smatrao je da preko razne transparentonosti i različitog odsjaja stakla s dezenima božura, glicinije, ljiljana, može unijeti u svaki dom detalj prirode i samim time oplemeniti svaki dom u Americi’, dodaje.

tiffany-dom-na-kvadrat

Procvat nakon izložbe u Parizu

Glavna dizajnerica ovih svjetiljki bila je Clara Driscoll. ‘Tiffany je doživio procvat prodaje i uspjeha nakon svjetske izložbe 1900-te u Parizu, gdje je Clara Driscoll s dizajnom vilinog konjica koji je danas jedan od najpoznatijih tiffanyjevih dizajna, osvojila glavnu nagradu’, kaže.

Dizajnirala je i ostale najpoznatije tiffany svjetiljke. Model lotos koji je 1998-e, sto godina poslije,  postigao tada nevjerojatnu cijenu od dva milijuna i 800 tisuća dolara. Nikada ni jedan uporabni predmet nije prestigao tu cijenu, osim naravno ponovno tiffanice.

tiffany-dom-na-kvadrat

‘Tiffany originali postižu minimalne cijene od 30, 40 tisuća dolara pa sve do najskuplje ikada prodane u Kristisu na aukciji, uporabni predmet, je Tiffany svjetiljka, pond Lily model kao i ovaj na stolu, 2011. godine prodana je za 3 miliona i 400 tisuća dolara’, priča Aleksandar.

Originalima se smatraju svjetiljke nastale do zatvaranja manufakture u New Yorku 1933.-te. Svaka lampa nakon toga je reprodukcija koja nastaje po modelu koji je već dizajniran. Njihove cijene neusporedivo su manje od cijene originala.

Nema gornje granice cijene

‘Granice gornje nema iz razloga što složenost, cijena materijala, gradira do nekih 50-60 tisuća kuna, tako da je neki srednji raspon cijene od 1500 – 7,8 tisuća kuna’, tvrdi.

Svaka Tiffany svjetiljka ima između 25 i 30 nijansi stakla. Za izradu najmanje i najjednostavnije 7 inčne, potrebno je između 80 i 90 sati, a za najsloženije modele kao što je pond lily i do par tisuća sati.

tiffany-dom-na-kvadrat

‘Jedna prosječna svjetiljka sastoji se od 200-300 komada stakla, do 800-900. Neki primjerci veći, samostojeći su i do 1500/1700 komadića stakla. Isključivo se radi od rezanog stakla koje se nakon toga ručnim radom lemi bakrenom folijom i spajaju modeli jedan do drugoga’, objašnjava.

Tiffany svjetiljka posebno obogaćuje često prejednostavne moderne interijere. Dizajn je to koji nikada ne zastarjeva, a u svakom prostoru izgleda kao umjetničko djelo.

Dizajn prostora, namještaja i dekoracija

Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora

Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva nam dizajnerica evenata…

blagdansko uređenje poslovnog prostora

Blagdani unose poseban ritam i u naše domove, ali i u radne i javne ambijente, a advent u uredu, recepciji, salonu, hotelu ili restoranu ne bi djelovao autentično bez barem jednog pažljivo odabranog blagdanskog detalja.

Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva dizajnerica evenata i maloprodajnih prostora Manuela Javor, koja savjetuje kako pristupiti božićnom uređenju poslovnog prostora na način koji poštuje identitet brenda, dinamiku rada i doživljaj korisnika.

Manuela Javor vodi nas korak po korak do izrade vlastitog adventskog vjenčića

Dobro osmišljena dekoracija pritom ne samo da uljepšava prostor, nego i stvara ugodniji ambijent u kojem se blagdanska atmosfera prirodno osjeća.

Funkcionalnost i sigurnost kao ključna pravila

Manuela naglašava da je polazišna točka svakog blagdanskog uređenja poslovnog prostora razumijevanje načina na koji se on svakodnevno koristi. Prostor mora ostati prohodan, siguran i jednostavan za rad i kretanje.
„U javnom prostoru moramo voditi računa o sigurnosti i funkcionalnosti. Ne možemo se voditi samo osobnim stilom, nego sve moramo prilagoditi prostoru i ne pretjerivati. Uređenje uvijek mora biti u skladu s onim što se u tom prostoru zaista događa.“

Damjan Geber otkriva: Intuicija i analiza ponašanja oblikuju suvremeni prostorni dizajn

Takav pristup osigurava da se blagdanski duh osjeti, ali da prostor ostane praktičan i organiziran.

Trendovi koji obilježavaju božićno i blagdansko uređenje poslovnog prostora

Ovogodišnji trendovi posebno su prilagođeni poslovnim ambijentima jer naglasak stavljaju na jednostavnost, prirodne materijale i dugotrajnost dekoracija. Suptilne boje, prirodne teksture i elementi inspirirani zimom stvaraju atmosferu koja izgleda svečano, ali ne dominira prostorom.

Sve je popularniji monokromatski pristup – odabir jedne dominantne palete koja se lako uklapa u različite stilove interijera, od modernih ureda do toplih restorana i profinjenih hotelskih recepcija. Umjesto naglašene raskoši, naglasak je na detaljima koji stvaraju doživljaj i daju prostoru karakter.

Najveći trend, navodi Manuela, nije u određenoj dekoraciji, već u emociji koju prostor prenosi. Blagdansko uređenje poslovnog prostora treba pružiti suptilan “wow” trenutak – detalj koji posjetitelj primijeti odmah, ali koji ne narušava profesionalni dojam.

Kako uklopiti blagdanske dekoracije u identitet poslovnog prostora

Dekoracija poslovnog prostora treba biti u skladu s njegovim interijerom i identitetom brenda. Moderni prostori bolje podnose minimalističke dekoracije, dok prostori s toplijim ili razigranijim interijerom mogu nositi retro ili klasične naglaske.

Manuela pokazuje primjer jednog restorana uređenog u estetici pedesetih godina. Dekoracija je pažljivo usklađena s umjetničkim djelima u prostoru, čime je postignuta ravnoteža između vintage inspiracije i suvremene interpretacije.

Blagdanski ugođaj kroz jednostavne, ali promišljene elemente

Blagdanski ugođaj u poslovnim prostorima najlakše se postiže kroz nekoliko promišljenih dekorativnih elemenata. Suptilne lampice toplog tona, borove grančice, stakleni ornamenti i tekstilni detalji mogu uvesti blagdanski duh bez vizualnog prenatrpavanja. Materijali poput drva, papira, stakla i tekstila naglašavaju prirodnost i nenametljivu eleganciju, što je idealno za profesionalne prostore.

Kada se dekoracija uskladi s arhitekturom i vizualnim identitetom brenda, božićno uređenje poslovnog prostora postaje dio cjelokupnog korisničkog iskustva. U takvom prostoru blagdanska druženja, sastanci i svakodnevne interakcije dobivaju posebno ugodan ton, a prostor odiše toplinom i svečanošću.

Nastavite čitati

Kreirajmo dom zajedno

Više je premalo! Kada uređujete dom za blagdane, dozvolite si kič – savjetuje glumac

„Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“ poručuje glumac 

božićno uređenje doma by Karlo Mlinar

Nakon što nam je glumac Karlo Mlinar pokazao kako uz nekoliko jednostavnih detalja stvoriti savršenu jesensku atmosferu u blagovaonici, ovog puta otkrio nam je kako pristupa božićnom uređenju doma. A tko bi mogao biti bolji vodič kroz blagdansku čaroliju od nekoga tko – kako sam priznaje – Božić voli više nego bilo koje drugo doba godine?

Za Karla, blagdani nisu samo dekorativni dodatak prosincu, nego osjećaj koji počinje već pri prvim lampicama u gradu. „Božić je jedno vrijeme lijepog kiča, kad uživamo u svim aspektima života. Od poklona, hrane, ukrasa… sve je nekako tematski uokvireno. Obožavam Božić otkad znam za sebe“, kaže.

Klasične boje kao temelj božićnog uređenja doma

Iako tijekom ostatka godine njegov interijer prati minimalizam, kada dođe prosinac, pravila se mijenjaju. „Moj stan kroz godinu je manje je više, a kad dođe Božić – više je premalo“, govori kroz smijeh.

Za Karla, božićno uređenje doma uvijek počinje bojama. I dok suvremeni trendovi donose palete poput zlatne, srebrne, plave ili roze, on ostaje vjeran klasici: crvenoj i zelenoj. „To su boje Božića. Sve ostalo je lijepo, ali meni Božić uvijek ostaje u crvenoj i zelenoj.”

božićno uređenje doma by Dom na kvadrat

Dječji duh kao najvažniji detalj

Karlo vjeruje da je pravi smisao blagdana upravo u emociji koju nose. Uz boje, u njegovom domu najvažniju ulogu imaju motivi povezani s djetinjstvom.
„Svi smo Božić najviše iščekivali kao djeca. Taj dječji duh zapravo čini Božić posebnim. Zato apsolutno odobravam sve te dječje ornamente.“

U njegovom stanu tako se nalaze figurice Djeda Mraza, gingerbread čovječuljci, lizalice s prugama, Snješko Bijelić, sobovi, pa čak i Orašar. Sve ono što budi nostalgiju prirodno se uklapa u božićno uređenje doma.

Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora

Teksture, toplina i cozy atmosfera

Uz ukrase, Karlu je važno stvoriti atmosferu koja poziva na odmor. Dekice, jastuci, plišanci i mekane tkanine doprinose osjećaju topline, dok lampice daju potrebnu dozu blagdanske mekoće.

„Božić je vrijeme kada uđeš u kuću i više si doma nego vani. Gledaš serije, piješ kuhano vino, jedeš kolače i tražiš cozy vibe“, objašnjava.

božićno uređenje doma lesnina

Najljepši trenutak Božića događa se kod kuće

Karlo vjeruje da je prava čarolija u jednostavnim trenucima:
„Mislim da svi jedva čekamo onaj trenutak kad se nakon Badnje večeri vratimo kući, stavimo dekicu preko nogu, izvadimo kolače iz frižidera, upalimo Sam u kući i okruženi lampicama zapravo uživamo s najbližima.“

Top 10 božićnih filmova by Karlo Mlinar

To je, kaže, najčišći oblik blagdanskog duha – kada dom postane utočište, mjesto odmora i sreće. Upravo zato božićno uređenje doma ne treba biti savršeno, nego osobno. Treba odražavati emociju, uspomene i ono što Božić znači svakome od nas.

Božićno uređenje doma kao prostor slobode i igre

Kroz razgovor postaje jasno: za Karla je Božić vrijeme kada ne postoje pravila. Nema pogrešnih kombinacija, nema „previše“ ukrasa – sve što donosi radost dobro je došlo. „Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“

Njegov pristup podsjeća nas da blagdanska čarolija ne mora izgledati trendovski ni savršeno. Ono što je važno jest emocija koju prostor prenosi – toplina, zajedništvo i osjećaj da smo kod kuće.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama