Uređenje interijera
STANDARDI OPREMANJA DOMA Znate li prosječne visine i razmake?
‘Standardi u opremanju interijera su nam potrebni da bi mogli na učinkoviti način koristiti prostor’, kaže Željka Tomašić, dipl. ing. arhitekture
Čest problem u samostalnom opremanju interijera je odabir namještaja pogrešnih mjera. Rješenje ovog problema krije se u standardnim mjerama. Sve o njima zna arhitektica Željka Tomašić.
Kod uređenja interijera pametno je voditi se standardnim mjerama. ‘Standardi u opremanju interijera su nam potrebni da bi mogli na učinkoviti način koristiti prostor’, tumači Željka Tomašić, dipl. ing. arhitekture.

Minimalni razmak od blagovaonskog stola do zida trebao bi biti 80 centimetara. ‘Prosječna visina stola je između 70 i 75 centimetara. Visina stolica je oko 45, sjedišta stolice. Što se tiče veličine stolova, standard je oko 60 centimetara po osobi koja sjedi za njim. Znači, imamo stolove od 120, 180, 240 centimetara dužine, a širina nam je između 80 i 90 za blagovaonske stolove’, kaže.
U kuhinji je iznimno bitno da vam radna ploha nije preniska niti previsoka. ‘Prijašnji standardi kuhinje, visine radne plohe su bili 80 centimetara, 85. Danas je to prenisko s obzirom na to da su ljudi viši i danas je standard 95, čak postoje i slučajevi gdje se do metra stavlja visina radne plohe’, dodaje.

Visinu kuhinjske radne plohe svakako prilagodite svojoj visini, a raspored elemenata preporučljivo je napraviti prema standardu. ‘Nekakvo osnovno pravilo kod projektiranja kuhinje je to da imate frižider, sudoper, radnu plohu i štednjak. Pretpostavlja se da ćete uzet iz frižidera hranu koju ćete oprat u sudoperu, pripremit na radnoj plohi, i onda stavit na štednjak’, tvrdi.
Optimalnih 110 centimetara
Ukoliko želite kuhinju s prolazom pripazite na razdaljinu između elemenata. ‘Ono što nam definira potreban prolaz kuhinje koja ima sa obje strane elemente je da se može perilica suđa i pećnica otvorit da vi još možete stat iza. Znači minimum je 90 centimetara. Međutim to je zapravo prilično malo i ono što je optimalno je 110 centimetara’, dodaje.

U spavaćoj sobi minimalna razdaljina između kreveta i zida mora biti 60 centimetara. ‘Što se tiče udaljenosti od ormara, trebali bi imati mjesto za noćni ormarić plus još 60 centimetra da se otvore vrata ormara jel je ormar u prosjeku dubine 60 centimetara znači, vrata su 55 negdje. Ako nemamo taj prostor, onda nam je najbolje rješenje da stavimo klizna vrata na ormar’, kaže arhitektica.
U manjim prostorima izbjegavajte glomazne komade
Širina minimalnog prolaza od 60 centimetara standard je i za kupaonice. ‘Imamo umivaonike, 60 centimetara bi bilo optimalno da je širina, širina tuša tj. dimenzije su 80×80. Prostor prohodni između kade i tuša, wc-a, moraju isto biti nekih 60 centimetara da možete neometano prolaziti’, dodaje.
Preporuka visine ugradnje umivaonika je 85 centimetara, a wc školjke 45. U manjim dnevnim boravcima valja izbjegavati glomazne sjedeće garniture. Stolić od garniture trebao bi biti udaljen 45 centimetara.

‘Pozicija televizora na individualna. Ono što bi bilo optimalno je da kad sjedite, da gledate i da vam ostane dvije trećine ekrana ispod vidnog polja i trećina iznad’, kaže. Prostor u kojem živimo treba prilagoditi vlastitim potrebama, a pritom ne izostaviti standarde.
Pametna tehnologija u domu
Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu
Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.
Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.
Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.
Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.
Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice
Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.
„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.
Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.
Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element
Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.
Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.
„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima
Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.
Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.
Posebna obljetnička boja i kultni modeli
Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.
Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje
Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.
To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.
Uređenje interijera
Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena
U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.
Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.
U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo
Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.
No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest
Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.
Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.
Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše
Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.
Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.
Bor koji ne prati trendove, nego život
Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.
Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz
Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.
I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.





