Povežimo se

Interijeri

Savršena slika za svaki životni prostor

Ponekad su nestvarno realistične, a ponekad se jako trudimo odgonetnuti njihovu bit. Riječ je naravno o slikama. Slika u interijeru znatno podiže njegov izgled, a kako ih birati, savjetuje nam akademski kipar i slikar Dejan Kljun.

Slika je, u vremenima kada tehnologija nije bila dostupna, predstavljala dokument u vremenu. Obilježavala je ljepotu, radost i tugu pojedinog trenutka, otkrivala emocije autora i ekspresije modela. Klasici hrvatskog slikarstva vrlo su traženi, a hommage-i njima svoja mjesta lako pronalaze na zidovima modernih zdanja.

Hommagei klasicima

čovjek-s-cigarom-dejan-kljun-domnakvadrat

Akademski kipar i slikar Dejan Kljun napravio je mnoge hommage klasicima hrvatskog slikarstva. Zadatak je umjetniku bio prilično izazovan, jer se radilo o Vlahi Bukovcu i ostalim umjetničkim velikanima. Kako i navodi sam umjetnik, bilo je tu puno istraživanja prije početka rada. Tražio je kako izraziti potez koji su imali umjetnici prije 130 godina, a u tom proučavanju došao je i do nekih spoznaja.

“Rekao bih da sam uspio otkriti jedan odnos impresionizma i klasicizma kod Vlahe Bukovca pogotovo jer sam se fokusirao na njegove radove.”, ističe Kljun.

Hommage epidemiji-slike s maskama

slike-maske-dejan-kljun-domnakvadrat

Na Kljunovim slikama našao se i jedan detalj koji je zapravo hommage vremenu u kojem se nalazimo. Slika barunice Rukavine s maskom na licu kreativna je sloboda autora Dejana Kljuna koji ističe: “Ta maska bi simbolizirala trenutak u kojem smo zatečeni.

Kako odabrati idealnu sliku

barunica-vila-dejan-kljun-domnakvadrat

Kod odabira slike treba uzeti u obzir da bi se ona trebala lijepo uklopiti u vaš životni prostor. Slika bi trebala reflektirati vaš osobni stil, naglasiti prostor ili zaokružiti njegov izgled. Slikar Kljun ističe da svatko bira sliku po intuiciji no sugestije su dakako moguće. “Ako je recimo nekakav prostor uređen po suvremenim principima, ako je hladan, minimalistički, čist, prazan, i tako dalje, onda svakako u taj prostor ide nešto vatreno, možda čak nešto i zapackano itd. Dok, recimo kod nekih klasičnih prostora gdje se možda više gaji nešto tradicionalno, a tu uvijek ide nešto ovog stila. Naravno da su klasici uvijek poželjni, oni imaju svoje simbolike, imaju svoje značenje već zadano na početku, dok je apstrakcija sama po sebi slobodna, ona je neka vrsta jazza ili možda suvremene elektronske glazbe koja vas ne programira nego vas oslobađa.”, poentira umjetnik.

Apstrakcija za minimalističke prostore

apstraktno-dejan-kljun-domnakvadrat

Apstraktna umjetnost je puno slobodnija. Ona je ujedno i bliža modernom vremenu jer nije neopterećujuća. U modernim minimalističkim prostorima može podići atmosferu. Osim jednostavnih, postoje i slike koje su zadane u formi i imaju svoju kompoziciju, a tu je i kolorit kojem je cilj podići atmosferu u prostoru. Nije ga lako raditi, jer treba paziti da ne ostavi dojam kiča.

“Ovakve sklike dolaze u prostore koji su hladni, koji imaju taj jedan prizvuk ledenjaka ili Sjevernog pola kako ih ja volim nazivat. Onda ovo dođe kao kamin ili kao jedan vizualni oganj.”, navodi Kljun.

Budući da je ozarenost pri pogledu na umjetnička djela u svom domu ishod koji svaki kupac želi postići, treba se pobrinuti da se odabere prava slika. Ljubav na prvi pogled tu najčešće pali, no i ljubav nakon dužeg upoznavanja nije isključena. Jer se ipak radi o trajnoj vrijednosti.

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Interijeri

Dizajn namještaja kroz svijet, ljude i godine

Dizajneri su u konstantnoj potrazi za boljim materijalima za kreativniji i funkcionalniji namještaj. Otkuda je sve počelo i kako se namještaj razvijao kroz povijest znaju Diana Sokolić i Karla Kocijan, koje su o tome napisale knjigu.

Umjetnička obitelj

Diana i Karla su mama i kći, slikarica i dizajnerica namještaja. Potiču iz velike umjetničke obitelji koja je dugo bila aktivna u različitim aspektima kazališne umjetnosti. Tijekom pandemije, kad je sve stalo, odlučile su napisati knjigu o namještaju.

“Znala sam da mora biti pisano jednostavnim jezikom da bi ih zainteresiralo, da im se ne bi ogadilo, tako da sam sve što sam znala prvo provjerila, nadopunila iz stručne literature koju imam, ali i iz knjiga koje sam nastavila kupovati sa velikom strašću”, govori Diana.

Duga povijest namještaja

Prema arheološkim istraživanja ljudi su još prije 30 000 godina počeli konstruirati i rezbariti namještaj, no kako ga je bilo teško sačuvati, koristimo se drugim izvorima povijesti.

Prvi tragovi sežu u Mezopotamiju i oni se vide na reljefima iz Mezopotamskog doba. Kasnije se vide na egipatskim zidnim slikama, a onda je otkrivena i Tutankamonova grobnica koja nam je dala pravi uvid u taj namještaj.

Drvo je teško očuvati

No, sudbina namještaja je tužna, zato što je on obično rađen od drva, a drvo je sklono propadanju. Stoga, nije mnogo namještaja preživjelo ta silna tisućljeća i mi zapravo o namještaju saznajemo sa zidnih slika, sa grčkih vaza ili iz pompjeanskih zidnih slika, to su najčešće izvori.

Klasični komadi namještaja počeli su se proizvoditi u 16. stoljeću u Europi, a u drugoj polovici 19. stoljeća, kao posljedica porasta potražnje i novog načina obrade drva, počinje industrijska proizvodnja namještaja.

Namještaj je propadao u selidbama, trulio u poplavama, nestajao u ratovima, gorio u požarima i vrlo malo toga je do danas ostalo sačuvano. Zato ljudi s ljubavlju čuvaju komade koji su im ostali od prabake ili od pradjeda, ako je nešto ostalo.

Diana i Karla za svoju su knjigu istraživale povijest namještaja cijeloga svijeta i njegov razvoj kroz stilska razdoblja.

Različiti stilovi diljem svijeta

“Od Mezopotamije sve do danas preko Engleske, Španjolske, jer je svaka od tih zemalja imala svoj razvoj. Kao što je renesansa nastala u Italiji, a gotika nije, tako su i različite zemlje imale različite stilske epohe. Naravno, što se više približavamo 20., to jest, 21. stoljeću, kao i u slikarstvu, tih je stilskih epoha više. Egipat je trajao 3000 godina, a kasnije u sto godina imate jako mnogo stilskih epoha koje se izmjenjuju”, govori Diana.

Ekspanzija industrijske proizvodnje namještaja dogodila se između dva svjetska rata, a uvođenjem znatnih tehnoloških inovacija 50-ih i 60-ih godina, događa se procvat industrije namještaja te njegove distribucije. 

Poznati hrvatski dizajneri namještaja

“Osim svjetskih dizajnera, naravno trebalo je spomenuti i hrvatske dizajnere koji su bili vrlo jaki u periodu nakon Drugog svjetskog rata, kada je drvna industrija bila vrlo jaka i općenito su tvornice bile jake. Dizajn u Hrvatskoj pojavio sa pojavom Obrtničke škole, koja se kasnije preimenovala u Školu primijenjene umjetnosti i tada su nastala velika imena hrvatskog dizajna kao što su Bernardo Bernardi ili Rihter”, objašnjava Karla.

Sredinom 80-ih godina, potrošači su počeli utjecati na oblikovanje serijski proizvedenog namještaja, a imena dizajnera ostaju skrivena iza naziva tvornica.

Žene dizajnerice u sjeni muškaraca

Od hrvatskog starijeg dizajnerskog namještaja Karla izdvaja dvije autorice, dizajnerice Slavu Antoljak i Rosenberg Milicu koje su radile pleteni namještaj koji je danas opet popularan. Njih dvije su radile u tvornicama i ustvari nisu bile dizajneri same za sebe, nisu bile poznate po svom imenu nego pod tvornicom u kojoj su radile. To nije bio primjer samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu jer žene tada baš i nisu bile popularne kao dizajneri i općenito kao umjetnice. Muškarci su tada vodili glavnu riječ.

Danas je u dizajn namještaja uključena interdisciplinarna suradnja stručnjaka kako bi se korisniku ponudio funkcionalan i estetski privlačan namještaj, no emotivne vrijednosti onog naslijeđenog namještaja, ne mogu se kupiti.

Namještaj ima emotivnu vrijednost

“Meni je jedan od najdražih komada upravo ova fotelja koja je iz doba mojih roditelja. Također, butterfly fotelja koju imam kod kuće koja je ponovno iz doba mojih roditelja, a u nju su me stavili kad sam se rodila. Danas rado sjedim u njoj, ona ima emotivnu vrijednost, prema tome, najvrjedniji namještaj je onaj koji ima emotivnu vrijednost za nas pa bez obzira koliki i kakav on bio”, zaključuje Diana.

Baš te emocije, Karla je integrirala u uređenje vlastitog stana.

“Pri uređenju stana, misao vodilja je bila prikazati sav dizajn koji sam napravila ja, ali i moja cijela obitelj, odnosno mama i starije generacije, baka, djed, prabaka…jer imamo veliku umjetničku obitelj, svatko je u nekom trenutku radio, tako da je ideja iza ovog prostora da bude jednostavan i da sve stvari koje se ubace unutra istaknu”, ističe Karla.

Diana i Karla kažu kako su tijekom svog istraživanja najviše bile fascinirane vještinom kojom se izrađivao namještaj i maštovitošću starih majstora.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Kakav će namještaj ovog proljeća krasiti naše eksterijere?

Svakim danom smo sve bliže proljeću i time ljepšem, toplijem vremenu gdje svaki slobodan trenutak volimo provesti na svježem zraku. Upravo zato je početak ožujka idealno vrijeme za planiranje uređenja svojeg vrta ili terase. Pri izboru namještaja uvijek se preporučuju udobni i elegantni komadi s naglaskom na funkcionalnost, dok jednostavan i profinjen dizajn pomoći će u postizanju mira u našim domovima.

Za nezaboravna vrtna druženja

S prvim zrakama proljeća, zajednička druženja za stolom sele se iz blagovaonice na terasu ili vrt. Jedno od najljepših proljetnih aktivnosti upravo je izležavanje pod suncem ili roštilj s dragim ljudima. Stoga je važno osigurati ugodnu, kvalitetnu i funkcionalnu kutnu garnituru. Ovogodišnji Lesnina XXXL izbor bogat je raskošnim lounge garniturama kao i onim klasičnim garniturama raznovrsnog stila i materijala koji će sva vrtna druženja učiniti nezaboravnima.

Bezbrižno opuštanje na svježem zraku

Vrt ili terasa dio su doma koji je namijenjen opuštanju. Jedan od vodećih trendova za ovu sezonu su definitivno viseće fotelje koje su ujedno i odličan izbor za postizanje zen atmosfere. Osim što omogućuju bezbrižne sate dremuckanja uz omiljeno štivo, viseće fotelje svojim elegantnim dizajnom i nenametljivim stilom postaju hit ukras na balkonu ili u vrtu. Također, drvne ili metalne ležaljke koristit će se kao idealno skrovište za uživanje u slobodnom vremenu i topla su preporuka za uljepšavanje prostora uz bazen.

Koji su materijali najpogodniji za odabir vrtnog namještaja?

Kada je riječ o vanjskom namještaju, tada je vrlo bitno birati ispravne materijale visoke kvalitete koji će izdržati različite vremenske uvjete. Metal kao namještaj je najpraktičniji radi jednostavnog održavanja i postojanosti. Postoji nekoliko opcija kod metalnog namještaja pa je tako željezo najatraktivnijeg izgleda, ali i najosjetljivije, oplemenjeni čelik prkosi vremenu, a mala hrđa lako se može obrisati, dok su otpornost na koroziju i moderan izgled glavne značajke aluminijskog namještaja.

Iako je najzahtjevniji, drveni namještaj savršeno upotpunjuje svaki eksterijer. Drvena garnitura
idealno će se uklopiti u svaki dom, a kako bi osigurali da ostane kao nova važno ju je adekvatno pospremiti u zimskom periodu.

Pleteni namještaj idealan je izbor praktičnog i dugotrajnog vrtnog namještaja. Garniture za vrt od prirodnog ratana pogodnije su za zatvorene vrtove i terase dok je pvc pletivo zahvalniji izbor za vrtni namještaj jer je dizajnirano da bude otporno na vremenske uvjete. U svakom slučaju, obje vrste materijala ne zahtijevaju posebno održavanje.

U svim Lesnina prodajnim centrima te na webshopu nudi se široki asortiman modernog i elegantnog vrtnog namještaja koji pretvaraju svaki eksterijer u „happy place“, a u periodu od 28.02. do 23.03.2023 traju posebne pogodnosti koje će olakšati proces uređivanja terase, balkona ili vrta.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Oglas

Izbor urednice