Dizajn i trendovi
Dizajneri predviđaju koji trendovi blijede, a koji uzimaju zamah u ovoj godini
Donosimo popis pet trendova koji će, kako tvrde, u potpunosti nestati i pet onih koje ćemo viđati posvuda.

Kao i sve ostalo, i interijeri su podložni trendovima. Dizajneri interijera su za Insider podijelili svoja predviđanja i promjene koje nam donosi ova godina. Donosimo popis pet trendova koji će, kako tvrde, u potpunosti nestati i pet onih koje ćemo viđati posvuda.
Trendovi koji blijede
#1 Sive kuhinje gube na popularnosti

Dizajneri tako predviđaju da će ljudi sve manje birati sive kuhinje kao i sive boje na zidovima zbog monotonije i nedostatka topline. Spominju da bi indigo plava mogla zauzeti njenu poziciju.
#2 Zbogom minimalizmu i bijelim zidovima

Slava minimalističkih interijera je, kako kažu dizajneri za Insider, završila. Ljudi se sve više okreću bojama i kombinacijama kako bi interijer izgledao zanimljivo, a ne bezlično.
#3 Trendu modernog retro namještaja nazire se kraj

U posljednje vrijeme pratio nas je trend modernog retro namještaja iz sredine prošloga stoljeća. Dizajneri kažu kako to polako blijedi i da se okrećemo novim trendovima.
#4 Naglašeni zidovi vjerojatno neće biti toliko in

Naglašeni zid je zid u drugoj boji od ostalih zidova ili onaj koji na sebi ima tapetu zanimljivog motiva i ističe se u prostoru.
Zidovi se naglašavaju kako bi prostor postao zanimljiviji, no dizajneri kažu kako odvlače previše paženje. Tako predviđaju povratak monokromatkih interijera.
#5 Namještaj iz jedne linije

Miješanje komada namještaja iz više linija ili više stilova sve je zastupljenije u interijerima. Tako uređeni interijer najčešće održava karakter osobe koja ga je uredila, dok namještaj iz iste linije nema tu mogućnost.
Trendovi koji uzimaju zamah
#1 Raste popularnost grandmilenium stila

Grandmilenial stil je stil koji oživljava i modernizira stil uređenja koji ste imali prilike vidjeti kod baka i djedova. Popularnost mu raste jer evocira nostalgiju, udobnost i tradiciju. Cvjetne tapete, antikne slike, porculan, heklani stolnjaci, sve to bi ove godine moglo zaživjeti.
Upoznajte stil koji spaja antikni namještaj i suvremene interijere
#2 Rustikalne keramičke pločice

Šarene rustikalne i retro pločice ove bi godine mogle s ljestvice popularnosti svrgnuti metro pločice. No ne skroz. Ovakve pločice pune detalje dovljne su tek za razbijanje monotonije na pozadinskom kuhinjskom zidu ili u kupaonici.
#3 Kuhinja u zelenoj boji

Svi oni koji žele upečatljivu kuhinju, odabrat će upravo ovu, smatraju dizajneri. S obzirom na to da je zelena boja kombinacija plave i žute, odlično se kombinira i s hladnim i s toplim nijansama.
#4 Mogući povratak industrijskog stila

Industrijski stil karakteriziraju elementi poput naglašenih konstrukcija, visokih stropova, drvenih i metalnih elemenata i neutralne boje. Dizajneri mu predviđaju povratak s obzirom na to da mnogi rade od kuće. Jer upravo je to njegov koncept, miks modernog i tradicionalnog dizajna u prostoru koju služi za rad, odmor i zabavu.
#5 Pleteni i namještaj od ratana

Pleteni i namještaj od ratana sve su popularniji jer u prostor unose toplinu i dašak prirode. Osim u interijeru, pronalazimo ih i u eksterijeru.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login