Interijeri
Boja godine nosi hrabru poruku – Viva Magenta
Svake godine Institut za boje Pantone koristi psihologiju boja i istraživanje o utjecaju boja na društvo kako bi odabrali boje godine. U prošloj godini to je bila Veri Peri, dok je za 2023. godinu odabrana Viva Magenta. Želite li je uklopiti u svoj dom, Lesnina stručnjaci vam u tome mogu pomoći.
Odabrana je s razlogom
Nekonvencionalna boja za nekonvencionalno vrijeme, objašnjenje je zašto je baš Viva Magenta odabrana za boju godine.
I boja i ime djeluju slavljenički. Riječ viva u mnogim jezicima znači živjeti, čime se šalje hrabra poruka svijetu. Institut za boje Pantone, Viva Magentu opisuje kao izraz novog signala snage i pulsirajuću boju čija bujnost promiče optimizam.
U Lesnini postoji cijeli tim stručnjaka koji se bave trendovima i novitetima. Svi noviteti koji se predstavljaju po Europi, od Milana do Pariza, dolaze direktno u Lesninu.
Boja s kojom se možete igrati
Viva Magenta snažna je boja koja uživa u radosti i potiče kreativno eksperimentiranje u svim oblicima dizajna i dekoriranja. U stil unosi buntovnički duh maštovito ispisujući nove početke. Nijansa grimizno crvenog tona predstavlja ravnotežu između toplog i hladnog, asertivna ali ne i agresivna, potiče dizajn pozitivnije budućnosti.
Hrvati prate trendove, ali uz dozu opreza
Viva Magenta je naziv koji je zapravo poznat u svijetu boja, a u Hrvatskoj je možda poznatiji naziv te boje kao boja burgundije. Hrvati jako vole pratiti trendove općenito pa tako i u namještaju.
Kada se bira neki dekor ili namještaj, a da prati tu boju godine, Hrvati su možda malo oprezniji pa većinom biraju tu boju kroz neke detalje, poput deka, vaza, tanjura, mirisnih svijeća i slično.
Hibridna boja
Iako Viva Magenta možda nije prva boja na koju pomislite kad mislite na prirodu, ona nije potpuno umjetna nijansa. Inspirirana je jednom od najstarijih boja – crvenom. Zato se naziva i hibridnom bojom koja udobno povezuje digitalne i fizičke živote te potvrđuje našu gravitacijsku težnju prema prirodnim bojama.
Nijanse crvene uvijek se povezuju sa slavljem života i kreativnosti, a Viva Magenta predstavlja dinamičnu pobunu mekog dodira. Povezujući toplinu prirodnih materijala s otvorenim horizontima digitalnog svijeta, nadahnjuje nas da ju hrabro i samopouzdano uklopimo u naš interijer.
Najbolje se slaže s neutralnim tonovima
Boja burgundije, kako je mi volimo zvati, s obzirom da je jačeg intenziteta, najviše se slaže sa nekim neutralnim tonovima pa se Hrvati najčešće opredjeljuju za razne nijanse sive boje, bež boje, bijele, crne i slično, što je naravno idealno za ukomponirati sa bojom burgundije.
Tijekom procesa odabira boje godine primijećeno je povećano podizanje svijesti o prirodi, što predstavljaju i brojni trendovi. U svoje domove uključujemo sve više živih stvari poput biljaka i zelenih zidova, pronalazimo nove užitke u rekreaciji na otvorenom, a to upravo govori o trendu povratka prirodi.
Optimistična boja, koja se na paleti nalazi točno između crvene i plave, ohrabruje nas da prevladamo razlike i spojimo nespojivo. Vibrira poletom i promiče neustrašivost dizajnerskih trendova.
Velika ponuda u Lesnini
Viva Magentu u Lesnini možete naći u puno različitih materijala. Ako govorimo o nekim tekstilnim varijantama to su svakako ručnici, deke, ljetni prekrivači, dekoracije za stol ili za nekakve komode i slično, ukrasni jastučići…
Psihologija boja govori nam da crvene nijanse imaju tendenciju komuniciranja strasti, ljubavi, moći i snage, a istovremeno se ružičasta povezuje s romantikom i mladosti. Viva Magenta kao ravnoteža tih boja prenosi snagu s dozom razigrane pobune.
Lesnina XXXL
Lesnina Hrvatska pridružuje se akciji „Sat za planet Zemlju“
U subotu 25.ožujka 2023. sve Lesnina trgovine na sat vremena će ugasiti
svjetla u svim svojim trgovinama #XXXLIGHTSOFF
Lesnina Hrvatska od ove se godine pridružuje globalno poznatoj i jednoj od najvećih svjetskih
građanskih inicijativa za okoliš „Sat za planet Zemlju“ (Earth Hour).
Lesnina je članica XXXLutz grupacije, druge najveće trgovačke mreže namještaja u svijetu, koja se ove godine po prvi puta pridružuje inicijativi pod nazivom #XXXLIGHTSOFF i to na način da će sve trgovine iz grupacije na svim lokacijama diljem Europe ugasiti svjetla na svim vanjskim i unutrašnjim prostorima svojih trgovina.
Stoga će sve Lesnina trgovine u Hrvatskoj u subotu 25.ožujka u vremenu od 20.30 do 21.30 sati biti u mraku, a sve s ciljem podizanja svijesti o potrebi mijenjanja štetnih navika i poduzimanja određenih akcija za ublažavanje klimatskih promjena.
Osim što se simboličnim gašenjem svjetla želi ukazati na potrebu zaštite okoliša, ovogodišnjem cilju pridružuje i stvaranje svijesti o potrebi očuvanja mira u svijetu.
„Briga svakog od nas kao pojedinca je svojim promišljenim svakodnevnim djelovanjem pridonijeti očuvanju planeta i izgradnji održive budućnosti. Slijedeći primjer mnogih svjetskih gradova koji su se do sada već priključili ovoj akciji, izuzetna nam je čast biti dijelom ove priče. Naš cilj nije ušteda električne energije kroz taj jedan sat isključivanja struje, već upozorenje na štetnost klimatskih promjena i naglasak da svi zajedno možemo i moramo bolje brinuti o našoj planeti, te razmišljati o optimalnoj iskoristivosti njenih resura.“, naglašavaju iz Lesnine.
Interijeri
Dizajn namještaja kroz svijet, ljude i godine
Dizajneri su u konstantnoj potrazi za boljim materijalima za kreativniji i funkcionalniji namještaj. Otkuda je sve počelo i kako se namještaj razvijao kroz povijest znaju Diana Sokolić i Karla Kocijan, koje su o tome napisale knjigu.
Umjetnička obitelj
Diana i Karla su mama i kći, slikarica i dizajnerica namještaja. Potiču iz velike umjetničke obitelji koja je dugo bila aktivna u različitim aspektima kazališne umjetnosti. Tijekom pandemije, kad je sve stalo, odlučile su napisati knjigu o namještaju.
“Znala sam da mora biti pisano jednostavnim jezikom da bi ih zainteresiralo, da im se ne bi ogadilo, tako da sam sve što sam znala prvo provjerila, nadopunila iz stručne literature koju imam, ali i iz knjiga koje sam nastavila kupovati sa velikom strašću”, govori Diana.
Duga povijest namještaja
Prema arheološkim istraživanja ljudi su još prije 30 000 godina počeli konstruirati i rezbariti namještaj, no kako ga je bilo teško sačuvati, koristimo se drugim izvorima povijesti.
Prvi tragovi sežu u Mezopotamiju i oni se vide na reljefima iz Mezopotamskog doba. Kasnije se vide na egipatskim zidnim slikama, a onda je otkrivena i Tutankamonova grobnica koja nam je dala pravi uvid u taj namještaj.
Drvo je teško očuvati
No, sudbina namještaja je tužna, zato što je on obično rađen od drva, a drvo je sklono propadanju. Stoga, nije mnogo namještaja preživjelo ta silna tisućljeća i mi zapravo o namještaju saznajemo sa zidnih slika, sa grčkih vaza ili iz pompjeanskih zidnih slika, to su najčešće izvori.
Klasični komadi namještaja počeli su se proizvoditi u 16. stoljeću u Europi, a u drugoj polovici 19. stoljeća, kao posljedica porasta potražnje i novog načina obrade drva, počinje industrijska proizvodnja namještaja.
Namještaj je propadao u selidbama, trulio u poplavama, nestajao u ratovima, gorio u požarima i vrlo malo toga je do danas ostalo sačuvano. Zato ljudi s ljubavlju čuvaju komade koji su im ostali od prabake ili od pradjeda, ako je nešto ostalo.
Diana i Karla za svoju su knjigu istraživale povijest namještaja cijeloga svijeta i njegov razvoj kroz stilska razdoblja.
Različiti stilovi diljem svijeta
“Od Mezopotamije sve do danas preko Engleske, Španjolske, jer je svaka od tih zemalja imala svoj razvoj. Kao što je renesansa nastala u Italiji, a gotika nije, tako su i različite zemlje imale različite stilske epohe. Naravno, što se više približavamo 20., to jest, 21. stoljeću, kao i u slikarstvu, tih je stilskih epoha više. Egipat je trajao 3000 godina, a kasnije u sto godina imate jako mnogo stilskih epoha koje se izmjenjuju”, govori Diana.
Ekspanzija industrijske proizvodnje namještaja dogodila se između dva svjetska rata, a uvođenjem znatnih tehnoloških inovacija 50-ih i 60-ih godina, događa se procvat industrije namještaja te njegove distribucije.
Poznati hrvatski dizajneri namještaja
“Osim svjetskih dizajnera, naravno trebalo je spomenuti i hrvatske dizajnere koji su bili vrlo jaki u periodu nakon Drugog svjetskog rata, kada je drvna industrija bila vrlo jaka i općenito su tvornice bile jake. Dizajn u Hrvatskoj pojavio sa pojavom Obrtničke škole, koja se kasnije preimenovala u Školu primijenjene umjetnosti i tada su nastala velika imena hrvatskog dizajna kao što su Bernardo Bernardi ili Rihter”, objašnjava Karla.
Sredinom 80-ih godina, potrošači su počeli utjecati na oblikovanje serijski proizvedenog namještaja, a imena dizajnera ostaju skrivena iza naziva tvornica.
Žene dizajnerice u sjeni muškaraca
Od hrvatskog starijeg dizajnerskog namještaja Karla izdvaja dvije autorice, dizajnerice Slavu Antoljak i Rosenberg Milicu koje su radile pleteni namještaj koji je danas opet popularan. Njih dvije su radile u tvornicama i ustvari nisu bile dizajneri same za sebe, nisu bile poznate po svom imenu nego pod tvornicom u kojoj su radile. To nije bio primjer samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu jer žene tada baš i nisu bile popularne kao dizajneri i općenito kao umjetnice. Muškarci su tada vodili glavnu riječ.
Danas je u dizajn namještaja uključena interdisciplinarna suradnja stručnjaka kako bi se korisniku ponudio funkcionalan i estetski privlačan namještaj, no emotivne vrijednosti onog naslijeđenog namještaja, ne mogu se kupiti.
Namještaj ima emotivnu vrijednost
“Meni je jedan od najdražih komada upravo ova fotelja koja je iz doba mojih roditelja. Također, butterfly fotelja koju imam kod kuće koja je ponovno iz doba mojih roditelja, a u nju su me stavili kad sam se rodila. Danas rado sjedim u njoj, ona ima emotivnu vrijednost, prema tome, najvrjedniji namještaj je onaj koji ima emotivnu vrijednost za nas pa bez obzira koliki i kakav on bio”, zaključuje Diana.
Baš te emocije, Karla je integrirala u uređenje vlastitog stana.
“Pri uređenju stana, misao vodilja je bila prikazati sav dizajn koji sam napravila ja, ali i moja cijela obitelj, odnosno mama i starije generacije, baka, djed, prabaka…jer imamo veliku umjetničku obitelj, svatko je u nekom trenutku radio, tako da je ideja iza ovog prostora da bude jednostavan i da sve stvari koje se ubace unutra istaknu”, ističe Karla.
Diana i Karla kažu kako su tijekom svog istraživanja najviše bile fascinirane vještinom kojom se izrađivao namještaj i maštovitošću starih majstora.