Uređenje interijera
60-30-10 – mala tajna dizajna interijera
Američki dizajner i dekorater Albert Hadley tvrdio je kako se suština uređenja interijera uvijek odnosi na ljude i na to kako oni žive. Riječ je o onome što zaista čini privlačno, civilizirano i smisleno okruženje, a ne o onome što je trenutačno ‘in’ ili ‘out’. Tom mišlju se vodi i zagrebačka dizajnerica interijera, Ksenija Jurinec, koja nam je otkrila što je zlatno pravilo u uređenju interijera.
Kako postići ravnotežu boja?
Odlučite li se osvježiti svoj životni prostor, a pritom imate više najdražih boja i apsolutno nikakve ideje o tome kako ih iskombinirati, nemojte očajavati. Spas donosi zlatno pravilo uređenja interijera pomoću kojeg se postiže ravnoteža boja, a naziva se 60-30-10.

“Proporcije i odnos 60-30-10 pri izboru u interijeru boja je jedno opće pravilo, jedan smjer za postići harmoničan i balansirani sklad boja u interijeru gdje je tih 60 posto jedna osnovna boja, to jest osnovni ton”, objašnjava Ksenija.
Glavna boja prostorije je 60, odnosno to je boja izražena na zidovima, stropovima, stolariji i većim komadima pokućstva. Ona je zapravo podloga na kojoj će se istaknuti sekundarna boja.
Sekundarni tonovi daju karakter
Na njemu sa sekundarnim tonovima daje živost boja, odnosno te boje daju karakter paleti.
U ovoj boji može biti naglašen namještaj. Njezin osnovni cilj jest podržavanje glavne boje, a istovremeno se od nje mora i dovoljno razlikovati kako bi mogla doći do izražaja. U slučaju Ksenijina ureda sekundarni tonovi su bordo i oker.

Zlatna boja hrasta i media pana, odnosno zlatni oker u kombinaciji s bordo tonovima postižu jedan razigrani efekt. Svaka polica ima različitu nijansu bordoa, kao i na ormariću.
Tercijarna boja kao “final touch”
Na kraju dolazimo do tercijarne boje, odnosno naglašene boje u prostoriji koja odnosi posljednjih deset posto omjera. Za dnevnu sobu bi to uglavnom bile lampe i ukrasni dodaci, međutim u slučaju Ksenijina ureda, riječ je o stolu i stolicama.

“Ovih deset posto je taj nekakav akcent koji daje prostoru taj dodatni touch i poentira ostale tonove ili baš ide u neki kontrast da pojača ritam, ovisno što želimo postići”, govori Ksenija.
Ovo pravilo služi kao orijentir
Treba imati na umu da se zlatnog pravila ne moramo slijepo držati. Ono nam treba služiti kao orijentir.

“Uvijek je dobro imati neki smjer koji će nam pomoći da se ne pogubimo. To je zapravo statistika, a ta statistika se u pravilu pojavljuje vrlo rijetko, gotovo nikada. Kada radimo interijere onda se zapravo vodimo nekim svojim osjećajem za postizanje balansa u tim bojama, ovisno o kontekstu, klijentima, korisnicima koji žive u tom prostoru i tu postoji velik broj raznih karakteristika i funkcija koje želimo postići izborom boja”, objašnjava dizajnerica.
Boje koje odražavaju vaš karakter
Uvijek odaberite boju koja će oslikavati vaš karakter. Još je 40-ih godina prošlog stoljeća švicarski psiholog Max Luescher razradio testove za otkrivanje mentalnog i fizičkog stanja ljudi, polazeći od njihovih reakcija na određene boje. Kako bi u ispunjavanju želja i potreba klijenta bila što uspješnija, Ksenija također koristi testove.

“Meni je u interesu uvijek pogoditi karakter korisnika, odnosno ljudi koji žive u tom prostoru i prema njihovim životnim potrebama, životnom stilu, načinu rada odabrati boje koje pašu baš njima”, govori Ksenija.
Nakon toga u razmatranje uzima i arhitektonski kontekst, odnosno je li riječ o novogradnji ili nekoj starijoj zgradi, a potom promatra duh i karakter mjesta te krajobraz.
Priroda joj je vječna inspiracija
Metodama bionike, biomimikrike bira palete. Ksenija nam je na licu mjesta demonstrirala i kako to izgleda u praksi. Uzorci su uistinu bili kamenčići, a koristila ih je za uređenje jedne kuće na moru.


Ako se odlučite pratiti pravilo 60-30-10 možete pogriješiti ne obratite li dovoljno pozornosti na izbor materijala.
Spavaća soba
Mislite da je vašem madracu “istekao rok”? 7 znakova da je vrijeme za novi
Otprilike jednu trećinu svog vremena provest ćete u krevetu, a kvalitetan madrac može značiti razliku između mirnog sna i nemirnog prebacivanja i okretanja

Madrac je jedan od najvažnijih elemenata svakodnevnog života – provodimo na njemu trećinu života. No, rijetko razmišljamo o tome kada treba mijenjati madrac, sve dok nas bolovi u leđima ili loš san ne natjeraju na to.
Iako se na prvi pogled može činiti u redu, madrac s vremenom gubi svoju funkciju i podršku. Evo kako prepoznati da je vašem madracu istekao rok trajanja – i kako odabrati novi koji će vam osigurati kvalitetan san.
Kada treba mijenjati madrac? Obratite pažnju na ovih 7 znakova
- Probudite se umorniji nego što ste legli – prvi i najjasniji znak
- Bolovi u vratu, leđima i kukovima – ako ste se prije bolje osjećali, možda nije do vas, nego do madraca
- Vidljivo udubljenje ili neravnine – deformacije znače da madrac više ne raspoređuje težinu pravilno
- Povećana osjetljivost na alergene – stari madraci mogu biti leglo grinja, prašine i plijesni
- Škripanje i zvukovi pri okretanju – osobito kod opružnih madraca
- Madrac je stariji od 7-10 godina – većina madraca ima rok trajanja od 7 do 10 godina
- Bolje spavate negdje drugdje – ako je kauč u dnevnoj sobi ugodniji, to je jasan signal da vam treba novi madrac
Koliko dugo bi madrac trebao trajati?
Većina madraca trebala bi trajati između 7 i 10 godina. Međutim, postoji mnogo varijabli koje mogu utjecati na vijek trajanja madraca.
Izvorna kvaliteta izrade madraca, korišteni materijali, pa čak i težina i stilovi spavanja korisnika, mogu utjecati na dugovječnost kreveta.
Naravno, madraci nemaju eksplicitni “datum isteka“. Na pojedincu je da odluči kada je vrijeme za novi krevet.
Koliko često trebate prati posteljinu? Odgovor će vas iznenaditi

Faktori koji utječu na vijek trajanja madraca
Iako je opće pravilo 7 do 10 godina, nisu svi madraci jednako izdržljivi. Nekoliko faktora pridonosi vijeku trajanja madraca, uključujući:
Materijali: Materijali korišteni u izradi madraca imaju veliki utjecaj na njegovu dugovječnost.
Izvorna kvaliteta: Kvaliteta vašeg madraca kada ste ga prvobitno kupili utjecat će na to koliko dugo će trajati. Jeftin, osnovni madrac gotovo će se sigurno brže istrošiti od visokokvalitetnog hibridnog madraca.
Tip madraca: Je li vaš madrac potpuno pjenast, hibridni, lateks ili s oprugama? Tip madraca može značajno utjecati na njegovu dugovječnost.
Položaj spavanja i tjelesna težina: Položaj u kojem spavate, kao i vaša tjelesna težina, utjecat će na to koliko brzo će se madrac istrošiti
Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate
Rutina održavanja: Kao i većina stvari u životu, ako se brinete za svoj madrac, trajat će duže. Pravilno održavanje madraca uključuje redovito čišćenje, korištenje zaštitnih navlaka i pridržavanje uputa proizvođača o održavanju. Neki madraci se mogu redovito okretati ili rotirati, ali svakako provjerite preporuke proizvođača.

Koje sve vrste madraca postoje?
Kad dođe trenutak da odlučite kada mijenjati madrac, važno je znati koje su vam opcije na raspolaganju. Danas postoji nekoliko glavnih kategorija madraca, a svaka ima svoje prednosti:
Pjenasti madraci (memorijska ili hladna pjena)
Odlično se prilagođavaju tijelu i ne prenose pokrete – idealno za parove.
Opružni madraci (bonnell ili džepićaste opruge)
Tradicionalni izbor s dobrom ventilacijom. Džepićasti modeli nude bolju podršku od klasičnih opružnih.
Lateks madraci
Izrađeni od prirodnog ili sintetičkog lateksa, dugotrajni i otporni na grinje – dobar izbor za alergičare.
Hibridni madraci
Kombinacija opruga i pjene – spajaju najbolje od oba svijeta.
Madraci od prirodnih materijala (kokos, vuna, konjska dlaka)
Ekološki prihvatljivi i prozračni, ali često skuplji.

Standardne veličine madraca – kako odabrati pravu?
Prije nego što kupite novi madrac, važno je znati koje su dostupne veličine:
- 90 x 200 cm – standardni single madrac, idealan za jednu osobu ili dječju sobu
- 120 x 200 cm – širi single za dodatnu udobnost
- 140 x 200 cm – često korišten kao manji bračni madrac
- 160 x 200 cm – najčešća veličina za bračne krevete
- 180 x 200 cm – king size za maksimalni komfor
- 200 x 200 cm – luksuzna dimenzija, pogodna za prostrane spavaće sobe
Savjeti za kupnju – što još treba znati kada treba mijenjati madrac?
Prilikom kupnje novog madraca, važno je ne oslanjati se samo na preporuke, već ga isprobati uživo – lezite na njega kako biste osjetili odgovara li vašem tijelu.
Odaberite madrac prema svom položaju spavanja: ako spavate na boku, odgovarat će vam mekša površina koja smanjuje pritisak na ramena i kukove, dok je za one koji spavaju na leđima ili trbuhu prikladnija čvršća podloga koja pruža bolju potporu kralježnici.
Ne zaboravite provjeriti i trajanje garancije – kvalitetni madraci obično dolaze s jamstvom od 5 do 10 godina. Osim samog madraca, važna je i podloga na koju ga postavljate – letvičasta podnica omogućuje bolju prozračnost i produžuje vijek trajanja madraca.
Ako još uvijek spavate mirno i čini se da vaš madrac dobro funkcionira, možda možete izvući još nekoliko godina iz njega. Ipak, preporučujemo redovitu zamjenu madraca jer je to apsolutno vrijedno ulaganje u vaše zdravlje i dobrobit.
Uređenje interijera
Izložbeni prostor trgovine elektroopremom osvojio BIG SEE
Detektirajući prednosti i mane prostora, arhitektice su svakom kutku interijera dale smisao

Kada showroom trgovine elektroopremom izgleda poput galerije suvremenog dizajna, jasno je da se radi o nečemu izvan uobičajenih standarda. I upravo takav pristup donio je arhitekticama Marji Miji Kolendić i Aniti Krmek prestižnu nagradu BIG SEE za projekt koji objedinjuje estetiku i funkcionalnost.
BIG SEE nagrada dodjeljuje se projektima iz jugoistočne Europe u području arhitekture, dizajna i kreativnih industrija. Osim prestiža, nosi i vidljivost – kako regionalnu, tako i međunarodnu.
Uređenje dječje poliklinike: Dizajn interijera koji je zasluženo osvojio Grand Prix nagradu
Više od trgovine: Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao galerijski postav
Iako formalno služi kao prodajni prostor za elektroopremu, multimediju i uredski namještaj, ovaj showroom daleko je od klasične trgovine. Svaki izložak postavljen je kao da je umjetničko djelo – s pažljivo dizajniranim postamentima koji ističu funkciju, taktilnost i estetiku proizvoda.
“Htjeli smo svakom izlošku pristupiti kao galerijskom objektu. Tako se rodila ideja galerijskog postava – svaki komad na postamentu koji ga uzdiže i vizualno i funkcionalno,” pojašnjava Marja Mia Kolendić.

Dizajn koji izvlači maksimum iz prostora
Projektni zadatak zahtijevao je promišljanje o funkcionalnosti, fleksibilnosti i vizualnom dojmu. Arhitektice su osmislile modularna rješenja koja omogućuju prilagodbu postava, a sve potencijalne mane prostora pretvorene su u njegove prednosti.
“Sagledale smo što prostor traži i koje su njegove slabosti. Upravo iz njih je proizašla naša kreativna intervencija – da bude prilagodljivo, modularno, živo,” dodaje Anita Krmek.

Ulična umjetnost i kućno kino
Jedan od upečatljivijih elemenata interijera je šareni zid kreiran u suradnji s autorima ulične umjetnosti, zamišljen kao vizualna scenografija izložbenom prostoru. S druge strane, multifunkcionalni šank u industrijskom stilu objedinjuje kuhinjski prostor i zonu za opuštene sastanke.
Posebna atrakcija je kućno kino – prostor koji se koristi i kao dvorana za sastanke. S akustički optimiziranim zidovima i zvučnicima skrivenim u konstrukciju, posjetitelji mogu doživjeti pravu demonstraciju kvalitete zvuka i slike.


Nagrada kao potvrda kvalitete dizajna
Ovaj showroom primjer je kako dizajn interijera trgovine može nadmašiti očekivanja i ponuditi potpuno novo iskustvo kupcima i poslovnim partnerima. Kroz originalan koncept i visoku razinu izvedbe, arhitektice su postigle iznimnu prepoznatljivost među kolegama i klijentima.
“Najbolji i najuspješniji projekti su oni u kojima mi i investitor govorimo istim jezikom. Ova nagrada nam je pomogla da to prepoznaju i budući klijenti,” zaključuje Kolendić.

Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao sredstvo komunikacije
Showroom koji nadilazi funkciju trgovine i postaje mjesto arhitektonske i dizajnerske vrijednosti pokazuje kako pažljivo osmišljen interijer može oblikovati doživljaj brenda. Dizajn interijera trgovine u ovom slučaju nije samo sredstvo prodaje, već i komunikacije s publikom i tržištem.