Gradnja
Kako uštedjeti energiju pomoću razdjelnika topline?
Razdjelnici su uređaji koji omogućuju raspodjelu ukupne potrošnje toplinske energije zgrade na pojedine stanove po stvarnoj potrošnji.
Razdjelnici se ugrađuju na sve radijatore u pojedinom stanu i registriraju udio potrošene toplinske energije pojedinog radijatora u impulsima. Očitavaju se daljinskim putem, pomoću sustava za daljinsko očitavanje koji se postavlja u stubište zgrade. Razdjelnici moraju odgovarati propisanoj tehničkoj normi i ne trebaju se umjeravati (baždariti). Ugradnjom razdjelnika topline ostvaruje se obračun grijanja po stvarnoj potrošnji, čime se stanara motiviraju na racionalno korištenje toplinske energije i postizanje energetskih i financijskih ušteda.
Korištenjem razdjelnika i prelaskom na obračun grijanja po potrošnji ne postižu se automatske uštede. Za to je potrebno je osigurati mogućnost regulacije topline na svakom ogrjevnom tijelu (radijatoru), što se postiže ugradnjom termostatskog seta (ventila) na svaki radijator u stanu ili poslovnom prostoru.
Podaci iz drugih zemalja Europe, gdje su razdjelnici topline također obavezni, govore da se uvođenjem razdjelnika u prosjeku bilježe uštede 10-30% na troškovima toplinske energije. Još veće efekte postižemo mijenjanjem fasade, krova i prozora, te tehnologijama za veću energetsku učinkovitost.
U zemljama u kojima se razdjelnici koriste desetljećima, poput Danske i Njemačke, još su u upotrebi kapilarni ili isparljivi razdjelnici, koji su se proizvodili do sredine devedesetih godina i koji se očitavaju osobnim dolaskom servisera. U Hrvatskoj su na tržištu isključivo elektronski razdjelnici, između ostalog, zbog potrebe mjesečnog očitanja i obračuna grijanja. Iako je teško reći koliko stoji ugradnja jer ovisi o nizu faktora, prosječna cijena po radijatoru je oko 500 kuna i uključuje razdjelnik, termostatski ventil i udio u sustavu daljinskog očitanja. Usluga očitanja i obračuna plaća se u prosjeku od 25 do 30 kuna godišnje po radijatoru.
Iako se razdjelnici grijanja i dalje ugrađuju isključivo u dogovoru sa suvlasnikom, uskoro će to postati zakonska obveza. Naime, do kraja 2015. godine razdjelnici će se morati ugraditi u sve objekte koji imaju više od 70 stanova, a rok za ugradnju u objekte s dva do 69 stanova je do kraja 2016. godine.
Foto: design-radiator.co.uk, Siemens
Gradnja
Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”
Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!
Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!
Tvrtka GEALAN slavi 20 godina rada i dobro je poznata na tržištu te iz godine u godinu bilježi rast u poslovanju. Njihov uspjeh je zasigurno i posljedica jakog fokusa na želje i potrebe kupaca, ali i ponude raznovrsnog i kvalitetnog asortimana, pri čijoj se izradi koriste novi materijali i tehnologije, kako bi se utjecalo i na smanjenje ugljičnog dioksida ali i pristupačniju gradnju.
GEALAN razvija, proizvodi i prodaje inovativne PVC prozorske profile koji ispunjavaju očekivanja krajnjih kupaca ali i visoke zahtjeve građevinske industrije.
Naš sugovornik Robert Križanović, direktor tvrtke, prva iskustva u industriji stekao je na proizvodnji PVC građevinske stolarije gdje je radio od 2001. godine te tako stekao brojna vrijedna iskustva kao voditelj prodaje. Za GEALAN počinje raditi sredinom 2003. godine, gdje uskoro dolazi na poziciju voditelja odjela logistike.
“Direktor poduzeća bio je gospodin Ivica Maurović. On je zaslužan da je poduzeće GEALAN d.o.o. otvoreno u Hrvatskoj. Vrlo brzo smo postigli iznimno dobre rezultate u poslovanju. Potencijal koji ima gospodin Maurović prepoznali su i u matičnoj kući GEALAN Fenster Systeme GmbH u Njemačkoj, pa su ga 2009. godine pozvali da bude član uprave zadužen za prodaju i marketing, a ja sam dobio poziciju direktora GEALAN d.o.o.”, pojašnjava sugovornik.
Možete li nas kratko provesti i kroz povijest tvrtke?
Kada je g. Ivica Maurović je počeo raditi za GEALAN 2002. godine kao prodajni predstavnik, pozvao je mene da mu se pridružim 2003. godine i radim tehničku podršku kupcima. Posao se dobro razvijao i gospodin Maurović je predložio matičnoj kući u Njemačkoj da otvorimo firmu u Hrvatskoj. Tako je 01.07. 2004. godine otvorena firma GEALAN d.o.o., a mi smo dobili odgovornost za tržišta: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Albanije. Počeli smo s timom od 10 zaposlenika, a danas nas je 37.
20 godina tvrtka posluje u Hrvatskoj, što biste istaknuli kao najveći uspjeh do sad, a što kao glavne ciljeve u budućnosti poslovanja?
U vrijeme kada smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj, GEALAN je bio relativno nepoznat brand u svijetu PVC profila i građevinske stolarije. Na tržište smo ušli kao zadnji od svih zapadnoeuropskih poduzeća iz naše industrije. Vrlo brzo postali smo najveći pojedinačni dobavljač PVC sustava profila u Hrvatskoj te izgradili najjači brand.
Tu poziciju držimo i danas što je jako veliki izazov kroz sve ove godine. Što se budućnosti tiče, imamo jasno definiranu viziju, a to je oduševiti ljude. Zajedno stvaramo okvir za svijet prozora – inovativan, održiv i orijentiran na kupca. Želimo našim proizvodima i uslugama zbilja oduševiti ljude, stoga vjerujem da će nas to dovesti do pozicije vodećeg dobavljača u cijeloj regiji za koju smo zaduženi.
Kako biste komentirali kupce, što im je danas najvažnije prilikom odabira asortimana?
Kupci u Hrvatskoj su prije svega odvažni i vrijedni poduzetnici. Uvjeti poslovanja nisu jednostavni, a oni su kroz sve ove godine uspjeli izgraditi respektabilna poduzeća i podignuti cijelu branšu na visoki nivo kvalitete.
Ponosni smo jer smo kroz 20 godina zajedno sudjelovali s našim kupcima u tom procesu. Imamo široki asortiman proizvoda, iz kojeg svaki naš kupac može pronaći one najbolje za sebe i svoje krajnje kupce, ali isto tako pouzdanu podršku u različitim segmentima poslovanja koje naši kupci mogu dobiti i koja njima puno znači.
Njegujemo što nam je jako važno – u GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima. Jako smo ponosni što smo uspjeli pronaći veliki broj kupaca s kojima dijelimo zajedničke vrijednosti i na njima gradimo čvrste odnose i na taj način prevladavamo sve teškoće.
Neki od njih vas prate od samog osnivanja tvrtke?
S ponosom mogu reći da imamo kupce koji su počeli raditi s GEALAN-om i prije nego smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj. To su PONISTRA iz Biorina, IZODAL iz Kaštel Sućurca, A.B.S. iz Pićana, TRES FILIAS iz Sesveta, STOLARIJA BROD iz Slavonskog Broda, EURO PROZOR iz Novog Vinodolskog, THERMO iz Prištine s Kosova, LIBERTA KOM iz Tetova u Makedoniji, INGPLAST iz Cazina u BiH te BRAVARIJA MARIĆ iz Ljubuškog u BiH. S nama već 20 godina posluje i poduzeće IKS FENSTER iz Sesveta.
S ponosom ističemo i kupca koji je u 15 godina naše suradnje ostvario rast za više od 20 puta. To je poduzeće SKELIN MONT iz Šibenika, koji je sada jedan od najvećih proizvođača građevinske stolarije u Hrvatskoj.
Koliko je rad u GEALAN-u ispunio vaša očekivanja i ambicije? Jeste li Vi i vaš tim zadovoljni rezultatima?
Vjerujem da je bez dobrih suradnika nemoguće napredovati ili ostvariti dobar rezultat. Ja imam sreću da radim s izvrsnim suradnicima, mojim kolegicama i kolegama. Zajedno smo kao tim izgradili ovo poduzeće.
Prošli smo i kroz teška vremena, međusobno se podržavali i pomagali jedni drugima, zajedno učili, stjecali iskustva i napredovali da bismo danas bili ovdje gdje jesmo. Smatram da smo u ovih 20 godina napravili čak i više od onoga što smo očekivali. Tim koji imam daje mi za pravo da u budućnosti očekujem još i više.
Vaša pozicija je iznimno odgovorna, predstavlja li to za vas zadovoljstvo ili se često susrećete sa stresnim situacijama?
Smatram da sam sretan čovjek jer mogu reći da radim posao koji zbilja volim i prema kojem osjećam strast i nakon 20 godina. Naravno da odgovornost donosi i stresne situacije, ali ipak svaki dan pronađem barem jednu stvar u poslu zbog koje sam zadovoljan.
Tvrtka iz godine u godinu polučuje sve veći uspjeh, što bi bio ključ takvog rezultata poslovanja?
Unutar cijelog GEALAN-a njegujemo timski duh, povjerenje, otvorenu komunikaciju, profesionalnost i poštovanje. To su vrijednosti po kojima radimo, kako unutar našeg tima, tako i prema našim kupcima. Smatram da je to ključno za uspjeh, pa ćemo i dalje raditi na razvijanju tih vrijednosti.
Postoji li i proizvod koji vas čini jedinstvenim na tržištu?
Proizvod koji nas čini jedinstvenim na tržištu je naš GEALAN-acrylcolor. Proizvodimo ga već više od 40 godina procesom koekstruzije. Ono što ga čini posebnim je kvaliteta površine profila koja je puno otpornija na vremenske utjecaje, lako se održava, otpornija je na ogrebotine i ima postojanost boje. Nudimo ga u širokoj paleti boja, pa se mogu zadovoljiti različiti uvjeti današnjih modernih objekata kada je u pitanju boja fasada.
Svakako bih izdvojio cijeli sustav S9000 sa svojim posebnostima, GEALAN-LUMAXX, GEALAN-FUTURA i podizno-klizna vrata. Tržište je izvrsno prihvatilo naš sustav GEALAN-LINEAR te klizni sustav GEALAN-SMOOVIO.
U sustav GEALAN-KUBUS ugradili smo sve naše posebnosti i inovacije: GEALAN-acrylcolor, suho statičko ostakljivanje krila pomoću ljepljive trake STV i dodatnu izolacijsku pjenu u profilima IKD.
Zadnji novi proizvod koji smo predstavili je sustav GEALAN-KONTUR s modernim dizajnom, koji osim izvrsne toplinske i zvučne izolacije, pruža i visoka protuprovalna svojstva.
Villa Kambel, Hrvatska
Ogledalo prirode, Albanija
Gradnja
Kako osigurati bolju prodajnu cijenu nekretnine? Donosimo sedam korisnih savjeta
Pregovaranje je ponekad umjetnost, ali uz pravu strategiju možete do cilja
Pregovaranje o boljoj prodajnoj cijeni nije samo postizanje dogovora; radi se o maksimiziranju vaših povrata i ono osiguravanju obostrano zadovoljstvo. U ovom vodiču Eurovilla agenti otkrivaju sedam neprocjenjivih savjeta koji će vam pomoći da svladate pregovarački proces i osigurate najbolju moguću prodajnu cijenu za svoju nekretninu.
1. Istražite i saznajte vrijednost svoje nekretnine
Prije nego što uđete u pregovore, bitno je dobro razumjeti trenutne tržišne uvjete i vrijednost vaše nekretnine. Provedite temeljito istraživanje o usporedivim nekretninama u vašem području koje su nedavno prodane ili su trenutno na tržištu. Potražite sličnosti u veličini, značajkama i položaju. Ove informacije pružit će vam realnu osnovu za vrijednost vaše nekretnine, što će vam omogućiti da pregovarate naoružani svim dostupnim informacijama.
Štoviše, razmislite o traženju profesionalnog procjenitelja kako biste dobili nepristranu procjenu vrijednosti svoje nekretnine. Ovo ne samo da daje dodatnu vjerodostojnost vašoj traženoj cijeni, već vam daje i solidno obrazloženje kada razgovarate o brojkama s potencijalnim kupcima.
2. Povećajte privlačnost svoje nekretnine
Vjerojatnije je da će dobro održavana i vizualno privlačna nekretnina imati višu prodajnu cijenu. Uložite vrijeme i resurse u povećanje privlačnosti vaše nekretnine i rješavanje problema s održavanjem. Razmotrite male, isplative nadogradnje koje mogu napraviti veliku razliku, kao što je svježa boja, poboljšanje okoliša ili ažurirani kućanski uređaji. Nekretnina koja izgleda njegovano ostavlja potencijalnim kupcima dojam dodane vrijednosti, dajući vam prednost u pregovorima.
Moderna klasika u predivnom stanu od samo 38 kvadrata – ključnu ulogu imaju boje
Jednostavne, ali upečatljive promjene, kao što je svježi sloj boje, dobro održavano uređenje okoliša ili moderni kućanski uređaji, mogu značajno povećati percipiranu vrijednost vaše nekretnine. Vjerojatnije je da će potencijalne kupce privući nekretnina koja izgleda njegovano i primamljivo, stvarajući pozitivnu atmosferu za pregovore.
3. Postavite realnu cijenu
Postavljanje odgovarajuće cijene je osjetljiv proces. Previsoka cijena vaše nekretnine može odvratiti potencijalne kupce, dok preniskom cijenom možete minimizirati svoj povrat. Surađujte sa stručnjakom kako biste odredili konkurentnu, ali realnu traženu cijenu na temelju značajki vaše nekretnine i trenutnih tržišnih trendova. Cjenovno dobra nekretnina privlači ozbiljnije kupce, stvarajući povoljno okruženje za pregovore.
Uzmite u obzir tržišne trendove, nedavne usporedive prodaje i jedinstvene značajke vaše nekretnine prilikom postavljanja tražene cijene. Uspostavljanje odgovarajuće ravnoteže osigurava da se vaša nekretnina ističe na tržištu bez odvraćanja potencijalnih kupaca zbog pretjerane cijene.
4. Budite strpljivi i fleksibilni
Pregovori mogu biti dugotrajan proces i važno je ostati strpljiv i fleksibilan. Izbjegavajte brzanje s odlukama i budite otvoreni za konstruktivne rasprave. Shvatite da kupci mogu imati vlastiti skup prioriteta i briga. Strpljivošću i fleksibilnošću stvarate atmosferu koja potiče suradnju, čime je veća vjerojatnost da obje strane postignu obostrano koristan dogovor.
Budite otvoreni za kompromise i tražite zajednički jezik tijekom pregovora. Strpljiv i fleksibilan pristup ne samo da pokazuje vašu spremnost da radite na obostrano zadovoljavajućem sporazumu, već također potiče isti stav kod potencijalnih kupaca.
5. Unajmite iskusnog agenta za nekretnine
Angažiranje usluga iskusnog agenta za nekretnine može promijeniti igru u pregovorima. Vješt agent donosi poznavanje tržišta, stručnost u pregovaranju i mrežu potencijalnih kupaca. Oni mogu učinkovito zastupati vaše interese, upravljati komunikacijom s potencijalnim kupcima i pružiti vrijedne uvide tijekom cijelog pregovaračkog procesa. Profesionalni agent razumije nijanse tržišta nekretnina i može vas voditi prema postizanju najbolje moguće prodajne cijene.
Porez na promet nekretnina – koliko iznosi, tko ga je i kada dužan platiti?
6. Istaknite jedinstvene prodajne točke
Tijekom pregovora naglasite jedinstvene prodajne prednosti vaše nekretnine koje je izdvajaju od ostalih na tržištu. Bilo da se radi o zadivljujućem pogledu, prilagođenim značajkama ili nedavnim renovacijama, prikazivanje ovih aspekata može opravdati višu prodajnu cijenu. Stvorite uvjerljivu priču oko ovih jedinstvenih značajki, pomažući potencijalnim kupcima da zamisle dodanu vrijednost koju bi dobili odabirom vaše nekretnine.
7. Razmotrite prodajne poticaje ili ustupke
U nekim slučajevima nuđenje poticaja ili ustupaka može zasladiti dogovor i olakšati pregovarački proces. To može uključivati pokrivanje troškova zatvaranja, davanje jamstva za nekretninu ili uključivanje određenog namještaja. Iako ti ustupci mogu predstavljati financijsku investiciju s vaše strane, oni mogu vašu nekretninu učiniti privlačnijom potencijalnim kupcima i opravdati višu prodajnu cijenu.
Kako osigurati optimalnu cijenu nekretnine?
Pregovaranje o boljoj prodajnoj cijeni za vašu nekretninu zahtijeva višestruki pristup, kombinirajući istraživanje, obnovu, realne cijene, strpljenje, profesionalno vodstvo, naglašavanje jedinstvenih prodajnih prednosti i razmatranje poticaja ili ustupaka.
Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija
Proučavanjem tržišne dinamike, povećanjem privlačnosti svoje nekretnine, postavljanjem konkurentne tražene cijene, održavanjem strpljenja i fleksibilnosti te angažiranjem stručnosti iskusnog agenta za nekretnine, ne samo da povećavate svoje šanse za osiguravanje optimalne prodaje, već se i pozicionirate kao iskusan i informiran prodavač.
Zapamtite, pregovaranje je umjetnost, a uz pravu strategiju možete ga ovladati kako biste postigli optimalne rezultate na konkurentnom tržištu nekretnina.
Izvor: Eurovilla
You must be logged in to post a comment Login