Povežimo se

Gradnja

Inovativni materijali za 2012. godinu

U proteklih nekoliko godina svjedoci smo razvoja novih materijala, koji bi zahvaljujući svojim poboljšanim svojstvima u bližoj budućnosti mogli postati svakodnevni dio naših života.

Procjenjuje se da je 70% svih novih inovacija zasnovano na materijalima s poboljšanim svojstvima. Kompozitni materijali poput kerrocka, hi-macsa i coriana promijenili su način na koji dizajneri i arhitekti oblikuju svijet oko nas. Stručnjak za materijale i inovacije dr. Sascha Peters, predstavio je materijale za koje vjeruje da će uskoro revolucionizirati svijet arhitekture i dizajna.

Samo-ojačana termoplastika

Karakteristike samo-ojačane termoplastike mogu se usporediti s onima kod plastike ojačane fiberglassom. Njena čvrstoća i otpornost nekoliko je puta veća od obične termoplastike, a uz to, samo-ojačana termoplastika otpornija je na udarce, pokazuje veću stabilnost prilikom izlaganja visokim temperaturama te je otpornija na habanje. Osim što je riječ o materijalu laganijem i od plasike ojačane fiberglassom, velika prednost samo-ojačane termoplastike je i ta što bi se mogla u potpunosti reciklirati.

Novi materijali Dom2

Ultra visokočvrsti beton

Beton je do sada primarno korišten za gradnju čvrstih objekata, no ultra visokočvrsti beton moglo bi se postići mnogo više. Zahvaljujući posebnim postupcima modeliranja, optimalna gustoća čestica može se prilagoditi pojedinoj primjeni. Prilagodbom sadržaja cementa značajno se povećava tlačna čvrstoća, a upotreba skupih aditiva nije više potrebna, čime se troškovi proizvodnje smanjuju do 35%. Materijali ima veliki potencijal smanjenja CO2, a veća gustoća pakiranja povećava i otpornost na vanjske utjecaje.

Novi materijali Dom2

Kompozit od kokosovog drveta

Kako bi se smanjila deforestacija tropskih kišnih šuma, stručnjaci se aktivno bave ispitivanjem alternativnih mogućnosti. Kao jedna od opcija istaknule su se plantaže kokosovog drveta, od kojih bi se moglo dobiti kvalitetno drvo za izradu namještaja i podnih obloga. Zašto baš kokosovo drvo? Ono nema godove, a karakterizira ga pjegava struktura koju je nizozemski proizvođač Kokoshout već prozvao “Cocodots”. Kokosovo drvo otpornije je od hrastovog drveta, a bubrenje i skupljanje je manje u odnosu na druge vrste.

Novi materijali Dom2

Elektroaktivni polimeri

Elektroaktivni polimeri su polimeri koji mijenjaju svoj volumen kad ih se podvrgne električnom naboju. U razvojnim laboratorijima radi se na njihovom ispitivanju, kako bi se u budućnosti mogao koristiti i u medicini za stvaranje umjetnih mišića. Tehnologiju elektroativnih polimera znanstvenici imaju namjeru primijeniti i za razvoj zrakoplovne industrije.

“Morske lopte”

Takozvane morske lopte od vlakana morske trave mogu se upotrijebiti kao izolacijski materijal, a idealan je zbog svoje vatrootpornosti. Ovaj organski materijal smeđe boje može se naći na plažama, a pošto ne sadrži sol i proteine, ne trune.

Novi materijali Dom2

Reflektirajući beton

Retro-reflektirajuće površine primarno se koriste u područjima gdje je sigurnost od posebnog značaja, kao i u modnoj industriji, a materijal se nedavno počeo primjenjivati i pri stvaranju umjetničkih instalacija. Reflektirajući beton koji se trenutno razvija pod imenom “BlingCrete”, primarno će se upotrebljavati za označavanje opasnih područja poput različitih rubova, platformi, stepenica itd. Zbog svoje specifične strukture, može se koristiti i za taktilne sustave za lakšu orijentaciju slijepih osoba u prostoru.

Novi materijali Dom2

Šuplje sferne strukture

Sfere se izrađuju procesom sinteriranja u kojem se metal ili keramika u prahu aplicira na EPS sferu te se povezuje s vezivom i vodom, a nakon toga zagrijava. Polimerni materijal isparava, a ono što ostaje su šuplje metalne ili keramičke sfere. Zahvaljujući ovom proizvodnom procesu, svaki materijal koji se može sinterirati, pogodan je za obradu. Moguće je utjecati i na karakteristike materijala, pa se tako može mijenjati gustoća, oblik, kao i propusnost površine sfere. Toplinska vodljivost šupljih sfera znatno je niža u odnosu na vodljivost čvrstih materijala, a kako bi se postigla željene osobine, u već postojeću šupljikavu sferu mogu se ubrizgavati i drugi materijali. Šuplja sfera je čak 4070% lakša od sfere koja se nalazi u čvrstom stanju.

Novi materijali Dom2

Bioplastika na osnovi polilaktida

U aktualnim raspravama o ekološkoj održivosti, poliaktid se često spominje kao jedna od najvažnijih sirovih bioplastika. Ne može se izravno koristiti, no njena je uporaba moguća kroz miješanje agregata i aditiva. Iako je materijal otkriven još davnih 30-tih godina 20. stoljeća, tek je nedavno krenula njegova masovna proizvodnja.

novi materijali Dom2
Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Gradnja

Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”

Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!

Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!

Tvrtka GEALAN slavi 20 godina rada i dobro je poznata na tržištu te iz godine u godinu bilježi rast u poslovanju. Njihov uspjeh je zasigurno i posljedica jakog fokusa na želje i potrebe kupaca, ali i ponude raznovrsnog i kvalitetnog asortimana, pri čijoj se izradi koriste novi materijali i tehnologije, kako bi se utjecalo i na smanjenje ugljičnog dioksida ali i pristupačniju gradnju.

GEALAN razvija, proizvodi i prodaje inovativne PVC prozorske profile koji ispunjavaju očekivanja krajnjih kupaca ali i visoke zahtjeve građevinske industrije.

Naš sugovornik Robert Križanović, direktor tvrtke, prva iskustva u industriji stekao je na proizvodnji PVC građevinske stolarije gdje je radio od 2001. godine te tako stekao brojna vrijedna iskustva kao voditelj prodaje. Za GEALAN počinje raditi sredinom 2003. godine, gdje uskoro dolazi na poziciju voditelja odjela logistike.

“Direktor poduzeća bio je gospodin Ivica Maurović. On je zaslužan da je poduzeće GEALAN d.o.o. otvoreno u Hrvatskoj. Vrlo brzo smo postigli iznimno dobre rezultate u poslovanju. Potencijal koji ima gospodin Maurović prepoznali su i u matičnoj kući GEALAN Fenster Systeme GmbH u Njemačkoj, pa su ga 2009. godine pozvali da bude član uprave zadužen za prodaju i marketing, a ja sam dobio poziciju direktora GEALAN d.o.o.”, pojašnjava sugovornik.

Ivica Maurović

Možete li nas kratko provesti i kroz povijest tvrtke?

Kada je g. Ivica Maurović je počeo raditi za GEALAN 2002. godine kao prodajni predstavnik, pozvao je mene da mu se pridružim 2003. godine i radim tehničku podršku kupcima. Posao se dobro razvijao i gospodin Maurović je predložio matičnoj kući u Njemačkoj da otvorimo firmu u Hrvatskoj. Tako je 01.07. 2004. godine otvorena firma GEALAN d.o.o., a mi smo dobili odgovornost za tržišta: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Albanije. Počeli smo s timom od 10 zaposlenika, a danas nas je 37.

20 godina tvrtka posluje u Hrvatskoj, što biste istaknuli kao najveći uspjeh do sad, a što kao glavne ciljeve u budućnosti poslovanja?

U vrijeme kada smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj, GEALAN je bio relativno nepoznat brand u svijetu PVC profila i građevinske stolarije. Na tržište smo ušli kao zadnji od svih zapadnoeuropskih poduzeća iz naše industrije. Vrlo brzo postali smo najveći pojedinačni dobavljač PVC sustava profila u Hrvatskoj te izgradili najjači brand.

Sustav GEALAN S 9000 s prozorskim elementima trokutastog i trapezoidnog oblika

Tu poziciju držimo i danas što je jako veliki izazov kroz sve ove godine. Što se budućnosti tiče, imamo jasno definiranu viziju, a to je oduševiti ljude. Zajedno stvaramo okvir za svijet prozora – inovativan, održiv i orijentiran na kupca. Želimo našim proizvodima i uslugama zbilja oduševiti ljude, stoga vjerujem da će nas to dovesti do pozicije vodećeg dobavljača u cijeloj regiji za koju smo zaduženi.

Kako biste komentirali kupce, što im je danas najvažnije prilikom odabira asortimana?

Kupci u Hrvatskoj su prije svega odvažni i vrijedni poduzetnici. Uvjeti poslovanja nisu jednostavni, a oni su kroz sve ove godine uspjeli izgraditi respektabilna poduzeća i podignuti cijelu branšu na visoki nivo kvalitete.

Ponosni smo jer smo kroz 20 godina zajedno sudjelovali s našim kupcima u tom procesu. Imamo široki asortiman proizvoda, iz kojeg svaki naš kupac može pronaći one najbolje za sebe i svoje krajnje kupce, ali isto tako pouzdanu podršku u različitim segmentima poslovanja koje naši kupci mogu dobiti i koja njima puno znači.

Njegujemo što nam je jako važno – u GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima. Jako smo ponosni što smo uspjeli pronaći veliki broj kupaca s kojima dijelimo zajedničke vrijednosti i na njima gradimo čvrste odnose i na taj način prevladavamo sve teškoće.

Villa Kambel, Prozori GEALAN sustava S 9000 u GEALAN-acrylcolor®

Neki od njih vas prate od samog osnivanja tvrtke?

S ponosom mogu reći da imamo kupce koji su počeli raditi s GEALAN-om i prije nego smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj. To su PONISTRA iz Biorina, IZODAL iz Kaštel Sućurca, A.B.S. iz Pićana, TRES FILIAS iz Sesveta, STOLARIJA BROD iz Slavonskog Broda, EURO PROZOR iz Novog Vinodolskog, THERMO iz Prištine s Kosova, LIBERTA KOM iz Tetova u Makedoniji, INGPLAST iz Cazina u BiH te BRAVARIJA MARIĆ iz Ljubuškog u BiH. S nama već 20 godina posluje i poduzeće IKS FENSTER iz Sesveta.

S ponosom ističemo i kupca koji je u 15 godina naše suradnje ostvario rast za više od 20 puta. To je poduzeće SKELIN MONT iz Šibenika, koji je sada jedan od najvećih proizvođača građevinske stolarije u Hrvatskoj.

Koliko je rad u GEALAN-u ispunio vaša očekivanja i ambicije? Jeste li Vi i vaš tim zadovoljni rezultatima?

Vjerujem da je bez dobrih suradnika nemoguće napredovati ili ostvariti dobar rezultat. Ja imam sreću da radim s izvrsnim suradnicima, mojim kolegicama i kolegama. Zajedno smo kao tim izgradili ovo poduzeće.

Prošli smo i kroz teška vremena, međusobno se podržavali i pomagali jedni drugima, zajedno učili, stjecali iskustva i napredovali da bismo danas bili ovdje gdje jesmo. Smatram da smo u ovih 20 godina napravili čak i više od onoga što smo očekivali. Tim koji imam daje mi za pravo da u budućnosti očekujem još i više.

Vaša pozicija je iznimno odgovorna, predstavlja li to za vas zadovoljstvo ili se često susrećete sa stresnim situacijama?

Smatram da sam sretan čovjek jer mogu reći da radim posao koji zbilja volim i prema kojem osjećam strast i nakon 20 godina. Naravno da odgovornost donosi i stresne situacije, ali ipak svaki dan pronađem barem jednu stvar u poslu zbog koje sam zadovoljan.

Tvrtka iz godine u godinu polučuje sve veći uspjeh, što bi bio ključ takvog rezultata poslovanja?

Unutar cijelog GEALAN-a njegujemo timski duh, povjerenje, otvorenu komunikaciju, profesionalnost i poštovanje. To su vrijednosti po kojima radimo, kako unutar našeg tima, tako i prema našim kupcima. Smatram da je to ključno za uspjeh, pa ćemo i dalje raditi na razvijanju tih vrijednosti.

Visokokvalitetna GEALAN-acrylcolor® površina za prozorske i vratne profile

Postoji li i proizvod koji vas čini jedinstvenim na tržištu?

Proizvod koji nas čini jedinstvenim na tržištu je naš GEALAN-acrylcolor. Proizvodimo ga već više od 40 godina procesom koekstruzije. Ono što ga čini posebnim je kvaliteta površine profila koja je puno otpornija na vremenske utjecaje, lako se održava, otpornija je na ogrebotine i ima postojanost boje. Nudimo ga u širokoj paleti boja, pa se mogu zadovoljiti različiti uvjeti današnjih modernih objekata kada je u pitanju boja fasada.

Svakako bih izdvojio cijeli sustav S9000 sa svojim posebnostima, GEALAN-LUMAXX, GEALAN-FUTURA i podizno-klizna vrata. Tržište je izvrsno prihvatilo naš sustav GEALAN-LINEAR te klizni sustav GEALAN-SMOOVIO.

GEALAN podno-klizna vrata
GEALAN Futura
GEALAN Smoovio – klizni sustav

U sustav GEALAN-KUBUS ugradili smo sve naše posebnosti i inovacije: GEALAN-acrylcolor, suho statičko ostakljivanje krila pomoću ljepljive trake STV i dodatnu izolacijsku pjenu u profilima IKD.

GEALAN Kubus sustav PVC prozora

Zadnji novi proizvod koji smo predstavili je sustav GEALAN-KONTUR s modernim dizajnom, koji osim izvrsne toplinske i zvučne izolacije, pruža i visoka protuprovalna svojstva.

GEALAN Kontur sustav plastičnih profila sa aluminijskom opcijom
GEALAN Kontur sustav profila

Villa Kambel, Hrvatska

Ogledalo prirode, Albanija

Nastavite čitati

Gradnja

Kako osigurati bolju prodajnu cijenu nekretnine? Donosimo sedam korisnih savjeta

Pregovaranje je ponekad umjetnost, ali uz pravu strategiju možete do cilja

Pregovaranje o boljoj prodajnoj cijeni nije samo postizanje dogovora; radi se o maksimiziranju vaših povrata i ono osiguravanju obostrano zadovoljstvo. U ovom vodiču Eurovilla agenti otkrivaju sedam neprocjenjivih savjeta koji će vam pomoći da svladate pregovarački proces i osigurate najbolju moguću prodajnu cijenu za svoju nekretninu.

1. Istražite i saznajte vrijednost svoje nekretnine

Prije nego što uđete u pregovore, bitno je dobro razumjeti trenutne tržišne uvjete i vrijednost vaše nekretnine. Provedite temeljito istraživanje o usporedivim nekretninama u vašem području koje su nedavno prodane ili su trenutno na tržištu. Potražite sličnosti u veličini, značajkama i položaju. Ove informacije pružit će vam realnu osnovu za vrijednost vaše nekretnine, što će vam omogućiti da pregovarate naoružani svim dostupnim informacijama.

Štoviše, razmislite o traženju profesionalnog procjenitelja kako biste dobili nepristranu procjenu vrijednosti svoje nekretnine. Ovo ne samo da daje dodatnu vjerodostojnost vašoj traženoj cijeni, već vam daje i solidno obrazloženje kada razgovarate o brojkama s potencijalnim kupcima.

2. Povećajte privlačnost svoje nekretnine

Vjerojatnije je da će dobro održavana i vizualno privlačna nekretnina imati višu prodajnu cijenu. Uložite vrijeme i resurse u povećanje privlačnosti vaše nekretnine i rješavanje problema s održavanjem. Razmotrite male, isplative nadogradnje koje mogu napraviti veliku razliku, kao što je svježa boja, poboljšanje okoliša ili ažurirani kućanski uređaji. Nekretnina koja izgleda njegovano ostavlja potencijalnim kupcima dojam dodane vrijednosti, dajući vam prednost u pregovorima.

Moderna klasika u predivnom stanu od samo 38 kvadrata – ključnu ulogu imaju boje

Jednostavne, ali upečatljive promjene, kao što je svježi sloj boje, dobro održavano uređenje okoliša ili moderni kućanski uređaji, mogu značajno povećati percipiranu vrijednost vaše nekretnine. Vjerojatnije je da će potencijalne kupce privući nekretnina koja izgleda njegovano i primamljivo, stvarajući pozitivnu atmosferu za pregovore.

3. Postavite realnu cijenu

Postavljanje odgovarajuće cijene je osjetljiv proces. Previsoka cijena vaše nekretnine može odvratiti potencijalne kupce, dok preniskom cijenom možete minimizirati svoj povrat. Surađujte sa stručnjakom kako biste odredili konkurentnu, ali realnu traženu cijenu na temelju značajki vaše nekretnine i trenutnih tržišnih trendova. Cjenovno dobra nekretnina privlači ozbiljnije kupce, stvarajući povoljno okruženje za pregovore.

Uzmite u obzir tržišne trendove, nedavne usporedive prodaje i jedinstvene značajke vaše nekretnine prilikom postavljanja tražene cijene. Uspostavljanje odgovarajuće ravnoteže osigurava da se vaša nekretnina ističe na tržištu bez odvraćanja potencijalnih kupaca zbog pretjerane cijene.

4. Budite strpljivi i fleksibilni

Pregovori mogu biti dugotrajan proces i važno je ostati strpljiv i fleksibilan. Izbjegavajte brzanje s odlukama i budite otvoreni za konstruktivne rasprave. Shvatite da kupci mogu imati vlastiti skup prioriteta i briga. Strpljivošću i fleksibilnošću stvarate atmosferu koja potiče suradnju, čime je veća vjerojatnost da obje strane postignu obostrano koristan dogovor.

Budite otvoreni za kompromise i tražite zajednički jezik tijekom pregovora. Strpljiv i fleksibilan pristup ne samo da pokazuje vašu spremnost da radite na obostrano zadovoljavajućem sporazumu, već također potiče isti stav kod potencijalnih kupaca.

5. Unajmite iskusnog agenta za nekretnine

Angažiranje usluga iskusnog agenta za nekretnine može promijeniti igru u pregovorima. Vješt agent donosi poznavanje tržišta, stručnost u pregovaranju i mrežu potencijalnih kupaca. Oni mogu učinkovito zastupati vaše interese, upravljati komunikacijom s potencijalnim kupcima i pružiti vrijedne uvide tijekom cijelog pregovaračkog procesa. Profesionalni agent razumije nijanse tržišta nekretnina i može vas voditi prema postizanju najbolje moguće prodajne cijene.

Porez na promet nekretnina – koliko iznosi, tko ga je i kada dužan platiti?

6. Istaknite jedinstvene prodajne točke

Tijekom pregovora naglasite jedinstvene prodajne prednosti vaše nekretnine koje je izdvajaju od ostalih na tržištu. Bilo da se radi o zadivljujućem pogledu, prilagođenim značajkama ili nedavnim renovacijama, prikazivanje ovih aspekata može opravdati višu prodajnu cijenu. Stvorite uvjerljivu priču oko ovih jedinstvenih značajki, pomažući potencijalnim kupcima da zamisle dodanu vrijednost koju bi dobili odabirom vaše nekretnine.

7. Razmotrite prodajne poticaje ili ustupke

U nekim slučajevima nuđenje poticaja ili ustupaka može zasladiti dogovor i olakšati pregovarački proces. To može uključivati pokrivanje troškova zatvaranja, davanje jamstva za nekretninu ili uključivanje određenog namještaja. Iako ti ustupci mogu predstavljati financijsku investiciju s vaše strane, oni mogu vašu nekretninu učiniti privlačnijom potencijalnim kupcima i opravdati višu prodajnu cijenu.

Kako osigurati optimalnu cijenu nekretnine?

Pregovaranje o boljoj prodajnoj cijeni za vašu nekretninu zahtijeva višestruki pristup, kombinirajući istraživanje, obnovu, realne cijene, strpljenje, profesionalno vodstvo, naglašavanje jedinstvenih prodajnih prednosti i razmatranje poticaja ili ustupaka.

Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija

Proučavanjem tržišne dinamike, povećanjem privlačnosti svoje nekretnine, postavljanjem konkurentne tražene cijene, održavanjem strpljenja i fleksibilnosti te angažiranjem stručnosti iskusnog agenta za nekretnine, ne samo da povećavate svoje šanse za osiguravanje optimalne prodaje, već se i pozicionirate kao iskusan i informiran prodavač.

Zapamtite, pregovaranje je umjetnost, a uz pravu strategiju možete ga ovladati kako biste postigli optimalne rezultate na konkurentnom tržištu nekretnina.

Izvor: Eurovilla

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice