Događanja
PromoArh 2024: U Poreču rekordan broj lidera s područja gradnje, opremanja i uređenja

Međunarodni sajam graditeljstva, opremanja i uređenja u Istri PromoArh, spreman je za svečano otvorenje u srijedu, 18. rujna. U tri dana trajanja sajma, u porečkoj dvorani Žatika na 2.500 m2 unutrašnjeg i 500 m2 vanjskog izložbenog prostora, okupit će se rekordan broj izlagača, više od 100 domaćih, ali i izlagača iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Srbije i Češke, s više od 250 svjetskih brendova.

Prilika je to za umrežavanje i ugovaranje novih poslova, ali i odgovor na aktualne izazove iz područja prostornog planiranja i građenja. „Svake godine PromoArh ugošćuje vodeće tvrtke i brendove iz građevinskog sektora i svima okupljenima služi kao inspiracija. Kao prvi sajam ovakve vrste u Istri, ponosni smo što iz godine u godinu rastemo, a svima okupljenima nudimo najbolje iz struke. Iznimno nam je važno njegovati dobre odnose s izlagačima, a ukupan broj posjetitelja, koji broji više od četiri tisuće, potvrda je da su sajmovi graditeljstva jedinstvena prilika za istraživanje najnovijih tehnologija i inovacija, stvaranje novih poslovnih kontakata i neformalno druženje“, objašnjava Ivana Štiković, direktorica sajma.

Da je kontakt „licem u lice“ i dalje presudan, slažu se i izlagači PromoArha. Prema istraživanju provedenom tijekom 2024., gotovo devet od deset ispitanika ocjenjuje da su sajmovi važni za uspješno ostvarivanje kontakata s potencijalnim kupcima, a osam od deset smatra da je izlaganje na sajmovima poput PromoArha važno za širenje mreže poslovnih kontakata. Kao prednost izlaganja na sajmu, čak 60 posto ispitanika navodi da im je dosadašnje sudjelovanje omogućilo stvaranje novih poslovnih partnerstava, a kao dodatne benefite porast prepoznatljivosti na tržištu i mogućnost uvida u tržišne trendove, dok je za njih 40 posto glavni izazov u struci nedostatak kvalificirane radne snage.
Sajam će svečano otvoriti Dunja Magaš, državna tajnica Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, koja će potom održati i predavanje o izmjenama i dopunama Zakona o gradnji, nakon čega slijedi predavanje Planovi nove generacije, ravnatelja Uprave za razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju, Danijela Meštrića. Osim izložbenog prostora, posjetitelje očekuje i Education point, stručni dio sajma, koji tijekom tri sajamska dana donosi više od 30 stručnih predavanja, a na jednom mjestu okuplja domaće i međunarodne stručnjake, a posjetiteljima i izlagačima pruža priliku za razmjenu informacija, trendova i ideja kroz seminare, radionice i interaktivne prezentacije.

Edukacije se provode u suradnji s Ministarstvom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Hrvatskom gospodarskom komorom – Županijskom komorom Pula, Obrtničkom komorom Istarske županije, Klasterom za energetsku učinkovitost i održivost u zgradarstvu nZEB.hr, Arhitektonskim fakultetom u Zagrebu i tvrtkama Baldinistudio i Arhigon. Jedinstvena je to prilika za poslušati predavanja o aktualnim temama energetske učinkovitosti i održive gradnje, nekretninama, izradi troškovnika i primjena BIM softvera za automatizaciju njegove izrade, ali i primjene napredne tehnologije 3D skeniranja.
Organizator sajma PromoArh je Studio 053 iz Poreča, koji je od svog osnutka 1989., zaslužan za organizaciju mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre.
Za više informacija o sajmu, posjetite službenu stranicu sajma PromoArh.
Događanja
PromoArh 2025: Uživo pratite kako nastaje održiva kuća i postavite pitanja najboljim građevinskim stručnjacima
Prvi specijalizirani sajam gradnje, opremanja i uređenja u Istri, PromoArh ove godine uvodi novi dio programa. Na otvorenom dijelu sajma posjetitelji će moći iz prve ruke vidjeti kako nastaje održiva kuća i tijekom gradnje postaviti pitanja najboljim stručnjacima u svom području.

U porečkoj dvorani Žatika od 17. do 19. rujna i ove godine okupit će se najvažniji predstavnici građevinske industrije i opremanja na sajmu PromoArh. Peto izdanje ove međunarodne manifestacije okuplja vodeće strane i domaće brendove iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Češke i Danske, a zbog velikog interesa izlagača sajam se ove godine proširuje na dodatni prostor. U velikom asortimanu naći će se sve od skela, građevinskih strojeva, preko solarnih elektrana, energetskih i klimatizacijskih sustava do usluga agencija za apartmane i kuće za odmor. Sajam time još jednom potvrđuje status jednog od vodećih događanja u sektoru graditeljstva u regiji i pokazuje da se ne moraju sve manifestacije odvijati u velikim gradovima.

“Još od organizacije prvog sajma, vodili smo se željom da Istra i Poreč postanu mjesto susreta i okupljanja vodećih aktera građevinske industrije, koje povezuje projektante, građevinske inženjere, vlasnike nekretnina ili one koji tek kreću s gradnjom te nudi stručnost, inspiraciju i poticaj za bolja inovativna rješenja. Po kontinuiranom rastu i broju izlagača, ponosni smo što je PromoArh u samo nekoliko godina ostvario taj cilj. No još važnije, što naši posjetitelji svake godine imaju sve kvalitetniji pregled trendova, noviteta i u konačnici, usporedbe dostupnih cijena i tehnologija”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
Veliku pozornost ove godine već je izazvala gradnja održive kuće koja će se odvijati uživo na vanjskom dijelu sajma. Posjetitelji će na licu mjesta moći pratiti napredak i educirati se o strukturi, elementima i čimbenicima na koje treba paziti prilikom gradnje. Stručnjaci iz svih segmenata gradnje nekretnina, u organizaciji Klastera nZEB.hr tijekom ovog projekta prikazat će konkretna rješenja kroz niz demonstracija: od ugradnje energetski učinkovitih prozora i balkonskih vrata, izolacijskih sustava i prekida toplinskih mostova, do montaže krovnih prozora i unutarnje izolacije.

“U vrijeme kad su gotovo sve informacije dostupne online, važno nam je osigurati i izravnu komunikaciju sa stručnjacima, jer puno toga se kvalitetnije dozna u dvosmjernom razgovoru. Zato je PromoArh izvrstan format za posjetitelje, ali i brendove, jer ‘iz prve ruke’ imaju mogućnost dobiti sve informacije o trendovima, budžetima i očekivanjima. Gradnja održive kuće zasigurno je jedinstvena prilika za posjetitelje da uživo dobiju odgovore na sva svoja pitanja. Generalno se edukativni program na PromoArhu pokazao kao bitan element sajma – lani smo za Education Point morali dodavati i dodatne stolice radi broja zainteresiranih”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
O važnosti sajma najviše govore rezultati ankete među posjetiteljima – čak 80 posto ovu vrstu događanja smatra ključnim izvorom za otkrivanje novih proizvoda i usluga, dok 60 posto njih navodi kako su demonstracije i prezentacije izlagača uživo presudni čimbenici pri donošenju odluka o kupnji. Uz Klaster nZEB.hr koji stoji iza cjelodnevnog stručnog programa, edukacije i radionice održavat će se tijekom cijelog trajanja PromoArha. Posjetitelji će u srijedu doznati kako pomiriti umjetnu inteligenciju s pravnim okvirom u svijetu koji se ubrzano digitalizira dok će se društvo arhitekata Istre pak vratiti u prošlost i istražiti pristupe oblikovanju kroz povijest. Naposljetku će se održati prezentacije izlagača o sustavima za trajnu zaštitu balkona i terasa. Prezentacije će izlagači održati i u četvrtak i to o važnosti pravilnog projektiranja i izvedbe dilatacijskih naprava u građevinskim objektima, kao i o učinkovitosti sustava klimatizacije i dizalica topline.

Sponzor sajma je grad Poreč-Parenzo, uz brojne pokrovitelje, a organizator Studio 053 iz Poreča koji od svog osnutka 1989., sudjeluje u organizaciji mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre. Za sve dodatne informacije posjetite službenu web stranicu PromoArha.
Događanja
LG i Sanda Anderlon: Platforma za digitalnu umjetnost

U srijedu, 25. lipnja, održana je pop-up izložba zagrebačke umjetnice Sande Anderlon u jedinstvenom formatu: njezini radovi prikazani su na LG OLED televizorima. Izložba je održana u prostoru Holographik Space, a organizator događaja bio je LG Electronics Hrvatska. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji i prikazu punog spektra boja, LG OLED televizori poslužili su kao inovativan medij za digitalne kolaže i animacije.
Radovi Sande Anderlon prepoznatljivi su po bogatstvu detalja, živim bojama i slojevitim prizorima – elementi koji su u punoj mjeri došli do izražaja upravo na OLED ekranima. Značajke poput beskonačnog kontrasta, duboke crne i vrhunske kvalitete prikaza čine LG OLED idealnom platformom za prikaz suvremene digitalne umjetnosti. Iz LG-ja ističu kako izložba spaja svijet umjetnosti i tehnologije na nov i dojmljiv način.

„Pametni televizori mogu biti mnogo više od klasičnih uređaja. OLED zasloni ne ističu se samo kvalitetom slike, već se u potpunosti mogu uklopiti u životni prostor. U načinu mirovanja, primjerice kroz Gallery Mode, mogu služiti kao okvir za obiteljske fotografije ili omiljena umjetnička djela“, istaknula je Ivona Lučić, voditeljica marketinga u LG Hrvatska. „Suradnja sa Sandom Anderlon dogodila se spontano. Danas smo naviknuti gledati umjetnička djela na mobitelima i laptopima, no OLED omogućuje da ih vidimo u formi koja više odgovara viziji autora.“
Sanda Anderlon također je izrazila zadovoljstvo suradnjom: „Tehnologije poput OLED-a danas mogu redefinirati izložbeni prostor. Omogućuju veću fleksibilnost – lakše mijenjam radove, nema potrebe za transportom ili postavljanjem fizičkih instalacija. Uzbudljivo je što se umjetnička djela mogu prikazivati izvan klasičnih galerijskih prostora – primjerice, kao screensaver – i tako doprijeti do šire publike.“

Ova pop-up izložba još je jedan primjer kako inovacije u tehnologiji otvaraju nove mogućnosti prezentacije i doživljaja umjetnosti. LG Hrvatska najavljuje nastavak inicijativa koje povezuju kreativnost, tehnologiju i svakodnevni život.
O LG-jevom odjelu Media Entertainment Solution
LG-jev odjel Media Entertainment Solution Company (MS) prepoznat je kao inovator u području televizora, audio sustava, zaslona i pametnih TV platformi. MS odjel unapređuje iskustvo medijske zabave zahvaljujući OLED televizorima poznatima po savršenoj crnoj i savršenim bojama, kao i vrhunskim LCD QNED televizorima – svi su pokretani personaliziranom webOS pametnom TV platformom.

MS odjel također nudi IT rješenja (gaming monitori, poslovni monitori, prijenosna računala, projektori, cloud uređaji i medicinski zasloni) te Signage rješenja (Micro LED zasloni, digitalni zasloni, zasloni za hotele i softverska rješenja za digitalno oglašavanje) – sve s ciljem povećanja radne učinkovitosti korisnika i pružanja dodatne vrijednosti. Za više vijesti o LG-ju posjetite: www.LGnewsroom.com.
LG OLED: Godine vodstva temeljene na vrhunskoj izvrsnosti i inovacijama
LG OLED televizori predvodnici su i pioniri premium TV tržišta te su osvojili brojne nagrade novinara i stručnjaka iz industrije. LG OLED sinonim je za izvanrednu kvalitetu slike, živopisne i precizne boje te duboke crne tonove koji omogućuju izuzetno realističan prikaz. Zbog toga su LG OLED televizori postali prvi izbor brojnih kreativaca i filmskih studija.

S 12 godina iskustva i neprekidnih inovacija, kompanija ostaje posvećena istraživanju širokih mogućnosti napretka u kvaliteti slike, zvuku i korisnički prilagođenim AI rješenjima. Više informacija o LG OLED tehnologiji dostupno je na: https://www.lg.com/uk/tvs-soundbars/oled-innovation/