Događanja
Kuća Kreativnosti: Prostor gdje umjetnost postaje dio svakodnevice
U Velikoj Gorici otvoreno je jedno posebno mjesto gdje umjetnost postaje dio svakodnevice
Kuća Kreativnosti nastala je iz želje da se lokalnoj zajednici omogući prostor za izražavanje, učenje i povezivanje kroz umjetnost.
Akademske umjetnice Franciska Topolovec i Mirna Nestić uložile su svoje znanje, strast i iskustvo u stvaranje ovog kreativnog centra, koji je danas dom brojnim radionicama, edukacijama i susretima ljubitelja umjetnosti.
Kako je nastala Kuća Kreativnosti?
“Ideja za Kuću Kreativnosti nastala je spontano kroz provedbu radionica preko raznih poslodavaca i institucija. Vidjele smo kako te radionice funkcioniraju i prepoznale smo potencijal u radu s korisnicima, zajedno s manjim nedostacima koje smo kao umjetnice možda više zamjećivale od tadašnjih poslodavaca.” – objašnjava akademska kiparica Mirna Nestić.
Dodaje kako su ona i Franciska često razgovarale o tome kako bi jednog dana voljele imati vlastiti prostor u kojem bi mogle provoditi radionice u okruženju koje bi bilo prilagođeno stvaranju, druženju i kreativnom razvoju.
“Kuća Kreativnosti zamišljena je kao umjetnički centar koji pruža edukacije, predavanja i događanja, ali i kao prostor za druženje, razmjenu ideja i zajedničko uživanje u umjetnosti u svim njenim oblicima. Planiramo organizirati i gostujuće radionice kako bismo Velikoj Gorici ponudile što raznovrsniji i bogatiji program.” – dodaje Franciska Topolovec, akademska slikarica.
Prostor koji diše umjetnost
Njihov prostor nekoć je bio ured jedne kreativne tvrtke, čija su rješenja već bila dobro osmišljena, ali prilagođena drugoj svrsi.
“Prostor smo minimalnim preinakama prilagodile svojim potrebama jer su postojeća rješenja već bila kvalitetna. Dodale smo svoje radove, ukrase i inventar potreban za radionice te time prostoru dale novi život.” – objašnjava Franciska.
Danas Kuća Kreativnosti nudi raznovrstan program radionica, a njezina unutrašnjost inspirira posjetitelje da istraže vlastitu kreativnost.

Radionice u Kući Kreativnosti – kreativnost za sve uzraste
Kuća Kreativnosti nudi širok raspon radionica, prilagođenih djeci, mladima i odraslima.
“Nudimo različite programe, poput hobby slikanja za sve od 12 do 90 godina, radionica crtanja i izrade predmeta za djecu od 5 do 8 godina, pripreme za umjetničke škole za tinejdžere, oslikavanja keramike te kiparskih radionica. Također nudimo individualne sate i gostujuće radionice koje redovito najavljujemo na društvenim mrežama.” – kaže Mirna.
Iz ljubavi prema glini: Kiparstvo, keramika i Onye
Posebno ih veseli vidjeti napredak svojih polaznika, a njihovi radovi često postaju dio interijera Kuće Kreativnosti.
“Dizajn interijera ispunjen je našim umjetničkim djelima, ali i radovima polaznika. Na taj način polaznicima pružamo inspiraciju i stvaramo posebnu atmosferu. To je ujedno i dokaz koliko se može postići kroz predanost i kontinuirani rad.” – dodaje Franciska.

Kako Kuća Kreativnosti unosi umjetnost u domove?
Umjetnost nije samo estetski dodatak – ona oplemenjuje prostor, dodaje mu karakter i funkcionalnost.
“Kombinacija umjetnosti, dizajna i funkcionalnosti čini prostore ne samo vizualno privlačnijima, već i ugodnijima za život i boravak. Svaki prostor može postati jedinstven ako u njega unesemo osobni pečat.” – smatra Franciska Topolovec.
Kako unijeti hrabre boje u interijer? Pratite ovih 10 savjeta dizajnera
To je i jedan od razloga zašto njihove radionice privlače ljude koji žele unijeti kreativnost u vlastiti dom.
“Ako želite unijeti više umjetnosti i kreativnosti u svoj dom, započnite s izlaganjem omiljenih umjetničkih djela – podržite lokalne umjetnike ili izložite vlastite radove. Igrajte se bojama, teksturama i različitim materijalima kako biste prostor oživjeli. A ako vam treba pomoć, inspiracija ili znanje, svratite u Kuću Kreativnosti – pružit ćemo vam podršku i pomoći da razvijete svoje stvaralačke vještine.” – savjetuje Franciska Topolovec.
Događanja
Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali
ChalLEANge 2025 konferencija u Zagrebu donosi 25 sati sadržaja u pet dvorana, s panelima o Lean, digitalizaciji, zelenom menadžmentu, financijama i liderstvu.
Još jedan dan u proizvodnji. Još jedan mail s oznakom hitno. Još jedna kava koja se pije uz uzdah i pogled prema satu. Kolega kasni, printer opet ne radi, a tablica ima tri verzije istog podatka. Zvuči poznato? A što ako ne mora biti tako?
Postoje metode koje ne gase požare nego ih sprječavaju. Pristupi koji nisu reaktivni, nego proaktivni. Zamislite da dolazite na posao s osmijehom, a ne s grčem u želucu. Da sustav
radi za vas, a ne protiv vas. Što bismo mogli promijeniti da to postane stvarnost?
Odgovori se ne traže u korporativnim floskulama nego u znanju, praksi i ljudima koji su promjene već napravili i upravo ih okuplja ChalLEANge 2025.
Ako vam se učini da je “I know what you did last shift” naslov nove serije, a “Ja bih bio vuk s Wall Streeta” samo onaj film sa DiCapriom, varate se. To su paneli.
Ove godine, 13. studenog 2025., CineStar u Z Centru u Zagrebu postaje epicentar svega što pokreće hrvatski biznis. ChalLEANge 2025 u organizaciji Culmene ponovno okuplja one koji znaju, one koji rade i ne čekaju da promjena „dođe sama od sebe“.

DINO NINKOVIC, DENINE PRODUCTION
Culmena, za one koji možda još ne znaju, već 20 godina uči hrvatske tvrtke kako prestati „gasiti požare“ i početi raditi pametnije. Više od 350 projekata kasnije, i dalje guraju teme o kojima se kod nas šapuće – Lean, digitalizacija i zeleni menadžment. Ukratko: manje floskula, više rezultata.
„Naša misija nikada nije bila samo učiti o promjenama, nego ih stvarati. ChalLEANge je mjesto gdje ljudi otvoreno dijele iskustva, čak i ona kad nešto nije išlo po planu.“ kaže Anja Štefanić, COO Culmene.
Program? Pet dvorana, 25 sati sadržaja i nijedan panel koji ćete brzo zaboraviti
kad izađete van ili nedajbože zadrijemati tokom. U dvorani Lean & Green razgovarat će se o procedurama koje spašavaju živote, ne metaforički, nego doslovno. Digital će vas oduševiti panelom pod imenom „Not another AI panel“, jer kome treba još jedan generički razgovor o
„budućnosti umjetne inteligencije“ i tome kako će nas AI sve uništiti jednog dana. Money dvorana ulazi u ostvarivost i realnost kripto i ostalih ideja kroz “Ja bih bio vuk s Wall Streeta”, dok Leadership dvorana pokušava shvatiti kako motivirati generaciju Z, a Competition dvorana daje priliku onima koji vole dobru, ali zdravu poslovnu utakmicu.

DINO NINKOVIC, DENINE PRODUCTION
ChalLEANge nije konferencija na kojoj šefovi sjede u prvim redovima i tipkaju mailove, a vizitke se dijele ‘uzalud’. To je dan kad svi zaista slušaju jedni druge. I to se osjeti.
A da nitko ne padne s nogu od tolikog razmišljanja, pobrinuli su se Barcaffe s najboljom kavom, Carlsberg s Blanc pivom, Mlinar sa svojim tortama i pecivima te OPG Rossi sa svježim sokovima (za one koji još drže zdravu fazu). Zlatni sponzori su Pastor TVA, Biepe i Fasek, a Toyota donosi i svoj “Toyota Corner” te vlastiti panel o tome kako Lean i Green filozofiju provode u stvarnosti. Uz njih su i Petrokov, Hrvatska kovnica novca, ORKA, Lean Scheduling Europe i CVH, dok Borotalco, Chilly i Tinktura pune goodie bagove koje ćete, realno, ponijeti kući jer „nikad se ne zna kad će zatrebati“.
Ako tražite konferenciju koja ne pokušava biti „drugačija“, nego jednostavno je, vidimo se na ChalLEANgeu 2025.
Ulaznice i sve informacije pronađite na www.culmena.hr/challeange ili na društvenim mrežama Culmene.
Vidimo se tamo.
Događanja
Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu
Nemojte da vas duhoviti i zaigrani nazivi panela zavaraju; riječ je o nevjerojatno moćnom programu vodeće poslovne konferencije.
Ovogodišnje izdanje konferencije chalLEAnge, koje se održava 13. studenog 2025. u CineStaru, Z Centar Zagreb, u organizaciji tvrtke Culmena, najavljuje se kao dosad najbogatije i najambicioznije. Nakon prošlogodišnjih 500 sudionika i 50 govornika, organizatori očekuju više od 700 sudionika i još snažniju medijsku pokrivenost, uz velik broj medijskih partnera, među kojima su Večernji list i Journal kao glavni medijski pokrovitelji.
Što kažu organizatori
Iza organizacije konferecnije stoji Culmena, koja iza sebe ima više od 20 godina rada i 350
uspješnih projekata. Poznata je kao jedna od prvih tvrtki koja je hrvatskim poduzećima približila japansku Lean metodologiju, zagovarajući važnost digitalne transformacije i zelenog menadžmenta, a znanje o optimizaciji procesa i uštedama provela je između ostalog među najvećim proizvodnim tvrtkama u Hrvatskoj i regiji.
“Naša misija nikada nije bila samo učiti o promjenama, nego ih stvarati. ChalLEANge je mjesto gdje se spajaju znanje, iskustvo i energija ljudi koji pomiču granice poslovanja,” ističe Anja
Štefanić, COO Culmene.
Konferencija će i ove godine okupiti lidere, inovatore i stručnjake nove generacije u područjima Lean metodologije, digitalizacije, zelenih rješenja, financija i liderstva. Program se i ove godine odvija u pet paralelnih dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition, tijekom čak 25 sati paralelnog sadržaja.

Anja Štefanić, COO Culmena
Bogat i neočekivan program konferencije
U dvorani Lean & Green održat će se tako i panel “3,2,1. Polijećemo: Procedure koje spašavaju živote”, na kojem će se raspravljati o važnosti postupaka i protokola u industrijama poput zrakoplovstva i medicine, gdje procedure nisu birokracija, već sigurnosna mreža. Dvorana Digital istovremeno donosi panel pod provokativnim naslovom “Not another AI panel”, na kojem će se bez tehnološkog hypea govoriti o stvarnim primjenama umjetne inteligencije u poslovanju, planiranju i svakodnevnim operacijama. U dvorani Money održat će se panel “Ja bih bio vuk s Wall Streeta”, koji će realno sagledati prilike i rizike na današnjim financijskim tržištima, dok će se u dvorani Leadership između ostaloga raspravljati o generaciji Z na panelu “GEN Z – Izazovi”, s fokusom na nove vrijednosti, očekivanja i stilove rada mladih zaposlenika koji sve više mijenjaju pravila poslovne igre. Dvorana Competition ponovo vam donosi dinamične izazove i prezentacije novih poslovnih ideja.
“ChalLEANge nije samo konferencija, to je poslovni ‘bootcamp’ koji puni baterije i otvara oči.
Sudionici odlaze s konkretnim idejama koje odmah mogu primijeniti u svom radu,” nadodaje
Anja Štefanić iz Culmene.

Anja Štefanić, COO Culmena
Partneri i sponzori koji upotpunjavaju doživljaj
Za potpuni doživljaj konferencije pobrinut će se i brojni sponzori. U gastro kutku posjetitelje će dočekati Barcaffe s najfinijom kavom, Carlsberg s Blanc pivom, Mlinar s bogatom ponudom slanih i slatkih zalogaja, uključujući torte, te OPG Rossi koji će ponovno osvježiti sve prisutne
zdravim, svježe cijeđenim sokovima.
Zlatni sponzori konferencije su Pastor TVA, Biepe i Fasek, dok će Toyota, osim što će predstaviti svoj “Toyota Corner” s informacijama o poslovnim vozilima, održati i vlastiti panel u dvorani Lean & Green o implementaciji Lean&Green filozofije u svakodnevni rad. Među ostalim sponzorima nalaze se i Petrokov, Hrvatska kovnica novca, ORKA, Lean Scheduling Europe i CVH, te Borotalco, Chilly i Tinktura koji će dodatno razveseliti sudionike poklonima u goodie bagovima!
U izlagačkom dijelu konferencije posjetitelji će moći upoznati i brojne partnere i inovativne
kompanije, te se iz prve ruke upoznati s njihovim uslogama i proizvodima. Bogati goodie bagovi bit će prepuni korisnih proizvoda, zalogaja i kozmetike, dok će pauze između panela biti savršena prilika za networking i upoznavanje s predstavnicima vodećih hrvatskih i međunarodnih kompanija.
Saznajte više
Ako tražite mjesto gdje kvalitetan sadržaj, inspirativni razgovori i pravi poslovni kontakti
zauzimaju središnje mjesto, ChalLEANge 2025 je događaj koji ne smijete propustiti.
Ulaznice i sve informacije dostupne su na stranici www.culmena.hr/challeange te na društvenim mrežama Culmene i konferencije.
Jer promjene ne čekaju. Zašto biste vi?




