Povežimo se

Događanja

IKEA Hrvatska slavi deseti rođendan

U deset godina rada robna kuća IKEA Zagreb ugostila je skoro 18 milijuna posjetitelja, a ukupni promet ostvaren u tom razdoblju u Hrvatskoj iznosi više od 1 milijardu eura

Na današnji dan prije točno deset godina, 21. kolovoza 2014. otvorena je robna kuća IKEA Zagreb. Od tada, posjetilo ju je skoro 18 milijuna posjetitelja, dok je ukupni promet tvrtke IKEA Hrvatska dostigao više od 1 milijardu eura (bez PDV-a) – prve godine iznosio je nešto više od 70 milijuna, u poslovnoj godini 2023. (01. rujna 2022. – 31. kolovoza 2023.) oko 150 milijuna, dok se i za poslovnu godinu 2024., koja upravo ide svom kraju, očekuje značajni rast.

Ovakvi rezultati ne bi bili mogući da IKEA nije nastojala biti dostupna svojim kupcima i klijentima širom Hrvatske. Upravo stoga je između 2017. do 2020. otvoreno šest IKEA dostavnih centara – Rijeka, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar i Pula (po redu otvaranja), a 2021. otvoren je i IKEA Studio za planiranje u Splitu, prvi u regiji IKEA Jugoistočna Europa (Hrvatska, Rumunjska, Slovenija, Srbija, Ukrajina).

Velik je trud uložen i u pokretanje internetske trgovine, pa kupci svoje omiljene IKEA proizvode od 2016. godine mogu naručiti i platiti on-line. Danas taj kanal čini više od trećine ukupnog IKEA prometa u Hrvatskoj – i jedan je od najvećih udjela u IKEA svijetu koji čine 473 robne kuće u 63 države.

„Plan za prvu godinu IKEA poslovanja u Hrvatskoj bio je ostvariti prihod od 60 milijuna eura i imati oko 300 zaposlenih. Danas, dok slavimo deset predivnih godina na ovom tržištu, gotovo smo utrostručili prodaju, ali i broj djelatnika. Naši planovi time su postali stvarnost. IKEA vizija – stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, bilo kada i bilo gdje – čini nas onim što danas jesmo – dobrim i pouzdanim partnerom za opremanje doma”, rekla je Davorka Pazanin, odnedavno direktorica tržišta IKEA Hrvatska.

Tijekom prvog desetljeća, OFTAST tanjuri i zdjelice bili su među najomiljenijim proizvodima kupaca iz Hrvatske, pa ih je prodano čak 4,9 milijuna u raznim veličinama. Prodano je i 185.000 komada BILLY biblioteka, koje su već godinama jedan od ikoničkih IKEA proizvoda, i koje bi – poredane u nizu – tvorile biblioteku dugu 114 kilometara, dovoljno dugu da se povežu Zagreb i Maribor. Uz to, 400.000 prodanih LACK stolića svih dimenzija poslagani jedan na drugoga tvorili bi planinu visine od 164 kilometra, 18 puta višu od Mount Everesta.
Prednosti IKEA Family kluba vjernosti danas koristi čak 470.000 građana Hrvatske, koji su u njega učlanjeni.

„Znamo da bolji dom znači i bolji život, i trudimo ga se omogućiti ne samo našim kupcima, već i našim djelatnicima, bez kojih IKEA ne bi mogla biti ono što danas jest, a uvijek nastojimo pomoći i lokalnoj zajednici“, dodala je Davorka Pazanin.

Ravnopravnost, različitost i inkluzija važne su odrednice IKEA poslovanja i dio vrijednosti ove tvrtke. Koliko se o tome vodila briga, govori i to što je IKEA Hrvatska više puta, prema neovisnom istraživanju portala Moj Posao, birana za jednog od tri najbolja poslodavca među velikim tvrtkama.

IKEA Hrvatska bila je i predvodnik u tehnološkim rješenjima pa je, pored implementacije automatskog sustava za prikupljanje narudžbi, IKEA Zagreb i jedna od prvih robnih kuća koje već dvije godine koriste dronove za kontrolu stanja zaliha.

Svih ovih godina IKEA je nastojala biti i dobar susjed – donacijama i volonterskim angažmanom svojih djelatnika uključila se u pomoć stanovnicima poplavljenih područja, kao i onima ugroženima potresima i njihovim posljedicama. Upravo su, u suradnji s UNICEF Hrvatska, u tijeku realizacije donacija za KBC Zagreb te Županijsku bolnicu Čakovec, kako bi se pomoglo ukupnoj dobrobiti djece koja se liječe u ovim institucijama. Istodobno, u tijeku je i donacija Udruzi Krijesnica, koja pomaže obiteljima s djecom s malignim bolestima.

Događanja

Green Energy Fair predstavio inovacije koje oblikuju održivu budućnost

Zelena tranzicija više nije budućnost – ona se događa sada

Green Energy Fair

U Zagrebu je održan Green Energy Fair, međunarodni sajam posvećen obnovljivim izvorima energije, zelenim tehnologijama i održivim rješenjima. Sajam je okupio više od 150 izlagača i stručnjaka iz cijele regije.

Na izložbenoj površini većoj od 3.000 m² predstavili su se proizvođači solarnih sustava, inovatori u području elektromobilnosti i brojni stručnjaci koji oblikuju energetsku budućnost Hrvatske.
Kroz spoj konferencijskog programa i izložbe, Green Energy Fair pokazao je da Hrvatska ima velik potencijal u razvoju solarne energije. Sajam je istaknuo i važnost povezivanja tehnologija koje donose energetsku neovisnost – od krovova koji proizvode struju do pametnih punionica i električnih vozila.

Solarna energija u fokusu – krovovi koji proizvode struju

Velik interes posjetitelja privukle su inovacije u solarnoj tehnologiji.
Izlagač Darian Pešut predstavio je koncept energetskog krova – rješenja koje spaja krovni pokrov i fotonaponski modul u jedan sustav.

„To je panel koji proizvodi električnu energiju i ujedno je pokrovni element. Manjeg je formata i izdržljiviji od klasičnih panela. Puno je otporniji na tuču, vjetar i kišu,“ objašnjava Pešut.

Osim funkcionalnosti, ističe i estetiku: „Izgleda elegantnije jer se ne postavlja iznad krova, nego postaje njegov sastavni dio.“
Ovakav sustav instalira se tijekom gradnje ili obnove krova, bez dodatnih konstrukcija. To ga čini dugoročno isplativim i vizualno prihvatljivim.

„Cijena je oko 30 posto viša od klasičnog krova s elektranom, ali se isplati kroz uštedu energije i ljepši izgled kuće,“ dodaje Pešut.
Takva rješenja pokazuju da solarna energija više nije rezervirana samo za industriju – postaje standard i u obiteljskim domovima.

Green Energy Fair

Sve veći interes za solarne elektrane i edukaciju građana

Među izlagačima je bila i Zelena energetska zadruga, koja u području obnovljivih izvora djeluje više od 15 godina.
Posljednjih pet godina bilježi naglo povećanje interesa građana za solarne elektrane.

„Sve više ljudi prepoznaje prednosti solarne energije,“ kaže Veselina Harabajs.
„Uz subvencije i promjene modela obračuna, povrat investicije za prosječno kućanstvo iznosi oko sedam godina. Uz državna sufinanciranja, može se smanjiti i na tri godine.“

Zadruga osim realizacije projekata provodi besplatne edukacije.
One pomažu građanima i poduzetnicima da razumiju tehničke i financijske aspekte ulaganja u solarnu energiju.
Takvi programi potiču bržu zelenu tranziciju i jačaju svijest o važnosti održive energetike.

Električna vozila i pametne punionice – infrastruktura koja raste

Električna vozila više nisu budućnost – postala su stvarnost hrvatskih cesta.
Sve više vozača prelazi na električni pogon, što potiče razvoj punionica.

Izlagač Zasolt Pölhe predstavio je zidne i stupne pametne punionice snage do 22 kW.
„Naše punionice su univerzalne i odgovaraju svim tipovima vozila. Mogu se postaviti na zid ili stup, u zatvorenom ili vanjskom prostoru,“ objašnjava.

Klimatski neutralni gradovi u borbi protiv klimatskih promjena

Punionice se konfiguriraju prema potrebama korisnika i omogućuju jednostavno punjenje kod kuće ili u poslovnim objektima.
Time postaju dio svakodnevne infrastrukture – poput kućnog aparata, ali s velikim utjecajem na smanjenje emisija i povećanje energetske neovisnosti.

Green Energy Fair

Inovacije koje oblikuju održivu budućnost na sajmu Green Energy Fair

Green Energy Fair pokazao je da su solarni krovovi, pametne punionice i električna vozila dio iste priče – one o održivoj i samodostatnoj budućnosti.
Razvoj obnovljivih izvora i pametnih tehnologija nije više samo tehnički izazov. On postaje društveni iskorak prema odgovornijem i ekološki osviještenom načinu života.

10 savjeta kako postići da vaš dom postane energetski učinkovitiji

Inovacije predstavljene na sajmu jasno pokazuju da energetska tranzicija u Hrvatskoj ubrzava – i da se promjene koje oblikuju sutrašnji svijet događaju već danas, na našim krovovima, cestama i u domovima.

Nastavite čitati

Arhitektura i dizajn

Festival DA2 – gdje se susreću arhitektura, dizajn, umjetnost i film

Kroz filmski medij festival pokazuje kako arhitektura i vizualna kultura oblikuju način na koji doživljavamo prostor, identitet i zajednicu

Festival DA2

U Zagrebu je održan Festival DA2, događaj koji već sedmu godinu zaredom okuplja zaljubljenike u arhitekturu, dizajn, umjetnost i film. Ovogodišnje izdanje održano je u Kaptol Boutique Cinemu, gdje su posjetitelji kroz pet festivalskih dana mogli pogledati niz pažljivo odabranih dokumentaraca. Svaki film povezuje svijet estetike, ideja i društvenih promjena.

Festival DA2 iz godine u godinu postaje jedno od najvažnijih mjesta kulturnog dijaloga u regiji. Njegova vrijednost leži u tome što ne okuplja samo autore i stručnjake, već i širu publiku. Time potiče raspravu o ulozi umjetnosti i dizajna u svakodnevnom životu.
Kroz filmski medij festival pokazuje kako arhitektura i vizualna kultura oblikuju način na koji doživljavamo prostor, identitet i zajednicu. Takvi događaji podsjećaju da kreativnost nije luksuz, nego temeljni dio ljudskog iskustva.

Festival DA2 istražuje granice između umjetnosti i života

Umjetnička direktorica i selektorica festivala Tina Hajon istaknula je da je ovogodišnji program obuhvatio 11 filmova, od kojih se osam natjecalo za glavnu nagradu Iskra – priznanje za najinspirativniji film godine.
„Ove godine prvi put smo imali i regionalni program koji je otvorio prostor domaćim autorima. Uvrstili smo i prvi hrvatski film u natjecateljski dio – Vude, ti si pobijedio, posvećen našem velikom Oskarovcu Dušanu Vukotiću“, rekla je Hajon.

Zajednička nit svih filmova bila je istraživanje kreativnih procesa – od obiteljskih odnosa do karijera arhitekata, umjetnika i dizajnera. Publika je mogla pogledati i dokumentarce koji propituju granice umjetnosti te teme vezane uz klimatsku umjetnost, koja zauzima sve važnije mjesto u globalnim raspravama.

Filmovi koji spajaju estetiku, emociju i odgovornost

Festival je otvoren dokumentarcem David Lynch: Enigma u Hollywoodu. Tijekom festivala prikazani su i filmovi Kandinski: Boje zvukova, Klimatska umjetnost – Od prosvjeda do utopije, Nuvola: Otvoren projekt za grad i Ada – Moja majka arhitektica.
Posljednji je film posebno dirljiv. Redateljica, po struci arhitektica, kroz priču o majci arhitektici progovara o majčinstvu i stvaralaštvu koje se isprepliću u životu žene umjetnice.

Stručni žiri u sastavu Alemka Lisinski, Denise Zmekhol i Alen Žunić nagradu Iskra dodijelio je filmu Tiranska urota redatelja Manfredija Lucibella. Riječ je o radu koji kritički promišlja suvremene prakse vrednovanja umjetničkih djela. Posebno priznanje dobio je film Schindler: Arhitekt prostora.

Kreativnost u dijalogu

Kroz priče o arhitektima, dizajnerima i umjetnicima, Festival DA2 još je jednom dokazao da se kreativnost rađa u dijalogu.
Kada se različite umjetnosti susretnu i počnu govoriti zajedničkim jezikom, nastaju nova promišljanja i svjež pogled na svijet.

Ovaj zagrebački festival ne donosi samo nove filmove, nego i nova prijateljstva, ideje i perspektive.
U vremenu kada umjetnost sve češće prelazi granice disciplina, Festival DA2 ostaje mjesto susreta, inspiracije i stvaranja novih veza između kulture i života.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice