Povežimo se

Dizajn i trendovi

Razgovor – savršena essencija

Michael Seum iz tvrtke GROHE o proizvodu Essence i proširenoj paleti boja koja dizajnerima i arhitektima omogućuje kreativnu slobodu

 

Asortiman Essence klasično elegantnih slavina oduvijek utjelovljuje čist i moderan dizajn. Proizvodi su prošle godine redizajnirani i nedavno su unaprijeđeni sa širim izborom luksuznih boja i modernih završnih slojeva. Takva linija slavina dizajnerskoj zajednici nudi cijeli novi niz mogućnosti, dajući im priliku da osmisle vlastiti osebujni izgled i dojam. Razgovarali smo s Michaelom Seumom, dopredsjednikom odjela za dizajn tvrtke GROHE o obnovi klasika.

 

U čemu je trajna privlačnost proizvoda Essence?

Michael Seum interview Grohe Essence dom2

 

Michael Seum: Najprije moram istaknuti da smo ostali potpuno vjerni filozofiji originalnog proizvoda zadržavajući minimalistički oblik i čistoću dizajna. Asortiman Essence godinama je arhitektima i dizajnerima interijera omogućavao klasičan dizajn uz jednostavnu i nenametljivu geometriju. Ti cijenjeni ideali omogućuju da Essence nadopunjuje gotovo svaki stil kupaonica pa je stoga prvi izbor arhitekta.

Što novo donosi Essence Colours?

Michael Seum: U svojim interakcijama s dizajnerskim predvodnicima diljem svijeta shvatili smo da postoji sve veća potreba za individualnošću i personalizacijom kad je riječ o dizajnu kupaonica. Stoga smo svoj asortiman proširili s osam novih opcija. Zahvaljujući tim novim mogućnostima osmislili smo nevjerojatno bogatu lepezu izbora za kreativne umove i omogućili iznimno veliku fleksibilnost. Taj je pristup imao trenutan utjecaj i iznimno je dobro primljen u svjetskoj dizajnerskoj zajednici.

Grohe Essence cetkani grafit mjesalica dom2Primjerice, naš Graphite s bilo poliranim bilo brušenim završnim slojem predivno pristaje uz cijeli niz interijera. Od mramornih i čisto bijelih kupaonica, tonova svijetlog drva kao i betona i tamnih matiranih pločica – ovaj završni sloj tako je svestran da će dizajnerima interijera omogućiti da osmisle kupaonicu iz snova bez obzira na stil.

 

A što je sa samim dizajnom?

 

Michael Seum:  Novi Essence dizajn koji smo plasirali na tržište ima iste tradicionalne nježne prijelaze i nenametljivu geometriju klasičnog Essence asortimana, no uz ponešto omekšani i humanizirani pristup. To se osobito očituje na ručici slavine: Napravili smo vrlo blago proširenje na ručici, omogućujući tako korisniku senzualno iskustvo precizne regulacije. Essence asortiman sada pruža veći izbor, no pazili smo da zadržimo isti prepoznatljivi arhetipski izgled i dojam klasične jednostavnosti. U podlozi svega nalazi se snažna dosljednost!

 

Spomenuli ste reakciju dizajnerske zajednice. Kako je primljen Essence?

 

Michael Seum: Jednom riječju, vladalo je UZBUĐENJE. Posljednjih mjeseci putovao sam diljem svijeta s uzorcima Essence proizvoda i moram priznati da sam bio ugodno iznenađen nailazeći na golemu pozitivu i entuzijazam dizajnera širom svijeta. Na primjer u Europi je jedan tim dizajnera interijera odmah prihvatio ideju rada s novim bojama i završnim slojevima jer su imali znatno veću slobodu u usklađivanju proizvoda sa svojom cjelokupnom vizijom. U nedavnom razgovoru s istaknutim dizajnerom u Tokiju dobio sam sličnu reakciju. Uzbudljivo je svjedočiti snažnom entuzijazmu na koji potiče Essence.

 

Kažete da je Essence odgovor na promjenjive potrebe u dizajnu. Kakve su to potrebe?

 

Michael Seum: Prije no što krenemo s bilo kojim novim dizajnom, a svakako prije no što krenemo crtati u studiju, istražujemo što se događa oko nas. Ne pratimo samo trendove, nego i fundamentalne, globalne promjene koje se odvijaju. Konzultiramo se s vodećim analitičarima, društvenim komentatorima i futurolozima. I naravno, koristimo se mojim vlastitim iskustvima i opažanjima. U tom smislu svi su se složili da je digitalna revolucija drastično promijenila način života milijardama ljudi. Sve se kreće hiperbrzinom. Stoga je ljudima ponekad potrebno pobjeći na trenutak. Posebno u kupaonici, tradicionalnoj oazi individualnog mira i relaksacije. Žude za okolinom koja im nudi iskorak iz predvidive uniformnosti digitalnog doba.

 

Kako Essence odgovara na tu potrebu?

 

Grohe Essence cetkani nikal mjesalica dom2Michael Seum:  Tu su prvenstveno pomalo omekšani i humanizirani prijelazi i geometrija asortimana Essence. Zatim je tu široki izbor boja i završnih slojeva. Ljudi žele poznatost arhetipskog klasičnog dizajna, no žele se i razmaziti individualističkim izgledom i doživljajem. Ta razina personalizacije zaista podiže liniju Essence na prilagođeno iskustvo. Također dizajnerima interijera i kupcima daje priliku da u dizajn kupaonice unesu nove i luksuzne emocionalne poveznice. Smatram da je taj čin uspostave poveznice istinska uloga dizajnera proizvoda poput nas. Mi dizajneri u konačnici moramo činiti emocionalnu razliku u životima ljudi.

A koje su glavne prednosti za arhitekte i dizajnere interijera?

 

Michael Seum: Tri su glavne prednosti. Ponajprije, Essence dizajnerima daje više mogućnosti nego ikada dosada da izraze svoju kreativnost, a koliko sam ja dosad mogao vidjeti, rezultati su doista uzbudljivi. Drugo, taj klasičan dizajn s lakoćom se može uklopiti u bilo koji stil kupaonice pa arhitekti i dizajneri sada imaju kraći put do specificiranja bilo kojeg projekta na kojem rade. Treća je prednost isplativost. Serija Essence oduvijek je bila sinonim za cjenovno prihvatljiv klasičan dizajn koji karakterizira dugovječnost, a Essence još uvijek može biti dio ponuda koje zahtijevaju konkurentnost u pogledu troškova.

 

Što ste u konačnici planirali za ovu svestranu seriju?

 

Michael Seum Grohe Essence dom2Michael Seum: Komuniciramo s dizajnerima i sve ih više slušamo, a oni nas preplavljuju idejama o tome kako i kamo možemo odvesti Essence. Mi ćemo, naravno, reagirati u skladu s tim kreativnim razmišljanjem. No zasad samo želimo otvoriti vrata cijelom nizu opcija koje smo razvili. Iskreno sam uzbuđen što sam dio nečega što će u sljedećih nekoliko godina postati istinsko slavljenje kreativnosti. Također bih htio unaprijed zahvaliti svima na doprinosu.

 

Michael Seum

Industrijski dizajner Michael Seum dopredsjednik je odjela za dizajn tvrtke GROHE koji je taj posao preuzeo od Paula Flowersa u lipnju 2015. Ovaj nagrađivani dizajner rođen je u Americi. Svoju međunarodnu dizajnersku karijeru izgradio je u velikim korporacijama, priznatim dizajnerskim studijima i u suradnji s poduzetničkim robnim markama poput Procter and Gamble, Whirlpool (SAD i Italija), PepsiCo Sports and Nutrition, Minimal i WiMo labs. Michaelov posao u tvrtki GROHE sastoji se od pronalaženja promišljenih i značajnih rješenja koja odražavaju duh i stvaralačku maštu kupaca robne marke GROHE diljem svijeta.

 

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Dizajn i trendovi

Najvažniji dizajnerski i arhitektonski sajmovi u svijetu i regiji

Jeste li posjetili svih 11?

Najvažniji dizajnerski i arhitektonski događaji

Svake godine možete posjetiti dizajnerske i arhitektonske događaje, koji oblikuju smjerove u industriji interijera, namještaja, urbanizma i održivog dizajna.

Od europskih prijestolnica stila poput Milana i Londona, do sve značajnijih scena u Zagrebu, Šangaju i Miamiju – ovo je godina kada kreativnost i inovacija dolaze do izražaja na globalnoj razini.

Ovo su najvažniji dizajnerski i arhitektonski sajmovi – njih 11!

1. Salone del Mobile.Milano

Održava se od 8. do 13. travnja 2025. u Milanu, Italiji, svjetskoj prijestolnici dizajna. Salone del Mobile, osnovan 1961., jedan je od najvažnijih dizajnerskih i arhitektonskih događaja 2025. te okuplja vodeće brendove, inovatore i kreativce iz cijelog svijeta.

2. Clerkenwell Design Week

Odvija se u svibnju u Londonu, srcu britanske dizajnerske industrije. Četvrt Clerkenwell, s najvećom koncentracijom showrooma u Europi, idealna je za slavljenje suvremenog dizajna i obrta.

3. Design District Rotterdam

Održava se također u svibnju, ali u Rotterdamu, nizozemskom središtu avangardne arhitekture i urbanističkog planiranja. Smješten u UNESCO zaštićenoj Van Nelle fabrici, sajam okuplja profesionalce iz industrije interijera.

4. Design Shanghai

Od 4. do 7. lipnja 2025., Šangaj je ugostio vodeći azijski sajam dizajna, koji spaja istočne i zapadne dizajnerske filozofije. Kineski mega-grad sve je češće domaćin ključnih globalnih manifestacija u kulturi, dizajnu i luksuzu.

5. NeoCon Chicago

Jedan od vodećih američkih evenata, NeoCon se održava od 9. do 11. lipnja 2025. u Chicagu, kolijevci moderne arhitekture. Poseban fokus stavlja na komercijalni dizajn interijera, poslovne prostore i inovativna rješenja.

6. 3daysofdesign Kopenhagen

Od 18. do 20. lipnja 2025. Kopenhagen okuplja najbolje iz svijeta nordijskog dizajna. Festival je poznat po minimalističkoj estetici i održivom pristupu, koji su zaštitni znak danskog dizajnerskog identiteta.

7. Zagreb Design Week

U rujnu 2025., Zagreb će biti domaćin najvećeg hrvatskog festivala dizajna. Zagreb Design Week okuplja lokalne i međunarodne autore u industrijskim prostorima bivših filmskih studija te promovira dizajn kao alat društvenog razvoja.

Ambienta, ArhiBau, Zagreb Design Week i Art Zagreb na jednom mjestu

8. Ambienta Zagreb

Od 25. do 28. rujna 2025. održava se Ambienta na Zagrebačkom velesajmu, najdugovječniji hrvatski sajam namještaja i uređenja. Ovaj događaj važan je za domaću proizvodnju, izvoz i razvoj interijerskih trendova.

Ako niste posjetili međunarodni sajam namještaja u Zagrebu 2024, pogledajte kratak pregled onoga što je Ambienta ove godine predstavila. 

9. Decorex International London

Od 12. do 15. listopada 2025., London će ugostiti Decorex – luksuznu izložbu koja okuplja premium brendove interijera. Olympia Exhibition Centre već je desetljećima ključna adresa za sofisticirani dizajnerski dijalog.

10. Dutch Design Week Eindhoven

Od 18. do 26. listopada 2025. Eindhoven postaje centar inovacija i eksperimenta. Dutch Design Week fokusira se na održivost, tehnologiju i koncepte koji mijenjaju budućnost dizajna.

11. World Architecture Festival Miami

Najvažniji arhitektonski događaj godine održava se od 12. do 14. studenog 2025. u Miamiju, koji posljednjih godina postaje globalno relevantno arhitektonsko središte. WAF uključuje predavanja, prezentacije i prestižna međunarodna priznanja.

Najvažniji dizajnerski i arhitektonski događaji koje ne smijete propustiti!

Ako vas zanima gdje se oblikuje budućnost prostora u kojem živimo, radimo i stvaramo – dizajnerski i arhitektonski sajmovi 2025. idealna su prilika za inspiraciju, umrežavanje i istraživanje novih ideja. Bilo da pratite najnovije trendove, predstavljate vlastite projekte ili tek ulazite u svijet dizajna, ovi festivali i sajmovi nude bogat i raznolik sadržaj za svakoga tko želi razumjeti kamo ide suvremeni dizajn.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Pratiti trendove, ali zadržati osobnost? Savjeti Iris Pinjuh

“Trendovi su tu da nas inspiriraju i da nam daju nove ideje. Ali dom treba pričati vašu priču.”

Iris Pinjuh

Svake godine održava se nekoliko velikih sajmova dizajna i namještaja na kojima se uglavnom izlažu trendovi koji nas očekuju. U Milanu se održava najvažniji međunarodni sajam namještaja i interijera – Salone del Mobile, koji postavlja smjerove za globalni dizajn. No postavlja se pitanje: trebamo li te trendove slijepo slijediti ili ih prilagoditi vlastitom životnom prostoru?

Salone del Mobile 2025 – nezaobilazna destinacija za arhitekte i dizajnere

Odgovor nudi dizajnerica interijera Iris Pinjuh, koja je i ove godine posjetila Salone i podijelila svoja zapažanja i savjete.

Foto: Salone del Mobile

Iris Pinjuh: Trendove treba prilagoditi vlastitom prostoru

Poveznica je nekakav retro i future dizajn koji vuče elemente iz nekakve prošlosti i nalazi se u nekakvoj formi budućnosti nove tehnologije“, istaknula je Iris. Ovaj spoj nije ostao samo na paviljonima sajma, već se proširio i na brojne milanske galerije. Dizajnerski proboj temelji se na reinterpretaciji 70-ih godina – modularne garniture, niski stolovi, teksture i boje koje prizivaju nostalgičnu toplinu, ali u suvremenom ruhu.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Modularnost u fokusu

Modularni dizajn – bilo da se radi o sjedećim garniturama, policama ili rasvjeti – dominira ovogodišnjim postavkama. „Vraća se modularni oblik slaganja elemenata u prostoru, znači nekakve sjedeće garniture koje se mogu modularno formirati“, dodaje Iris, naglašavajući važnost fleksibilnosti prostora koji se može mijenjati prema potrebama korisnika.

Rasvjeta kao skulptura

Posebnu pažnju ove godine privukla je Euroluce, sekcija sajma posvećena rasvjeti. „Rasvjeta više nije samo tehnološka i funkcionalna forma, već imaju i veliki naglasak na skulpturalnosti i estetskom pristupu“, objašnjava dizajnerica. Umjesto jednog centralnog lustera, prostor se sve više osvjetljava višezonskim i ambijentalnim izvorima svjetla, koji se prilagođavaju dobu dana i atmosferi.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Boje, materijali i taktilnost

Sajmom je dominirala nijansa Mocha Mousse, topli ton zemlje, prisutan u svim segmentima – od namještaja do posuđa. „Dojmilo me se to što se vraćaju prirodni materijali, što se koriste reciklirani materijali poput recikliranog stakla, algi, drveta… Sve je dosta taktilno: brušena koža, bukle – to su materijali kojima volim pribjegavati“, otkriva Iris.

Trendovi dizajna interijera 2025: Individualnost u prvom planu

Inspiracija dolazi iz prirode – i iznutra

Prilagođavam dizajn osobama za koje je namijenjen, njihovim životnim navikama… puno ideja vučem s putovanja, ali i iz prirode. Komplementarne boje možemo najbolje prepoznati upravo u prirodi“, kaže Iris Pinjuh. Taj organski pristup rezultira interijerima koji su autentični i topli, a ne robotički dizajnirani prema šabloni.

Foto: Sunčica Mastelić Ivić

Treba li slijediti trendove?

Trendovi svakako mogu biti inspiracija, ali ne i pravilo. „Trend kao takav ne treba slijepo slijediti. Najbitnije je pronaći dio sebe u svakom trendu, ono što mi volimo i što nas uveseljava“, savjetuje dizajnerica.

Dizajn interijera ne bi trebao biti diktiran isključivo modnim smjernicama. Umjesto toga, birajte ono što vam je funkcionalno, estetski blisko i dugoročno održivo. Inspirirajte se svjetskim trendovima, ali stvarajte prostor u kojem ćete se osjećati – kao kod kuće.

“Trendovi su tu da nas inspiriraju i da nam daju nove ideje. Ali dom treba pričati vašu priču.” – zaključila je Iris Pinjuh.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice