Povežimo se

Arhitektura

Svjetski uspjeh hrvatskih arhitekata – u Kini otvoren hotel koji su projektirali

Za izgradnju ovog luksuzno opremljenog hotela površine veće od 60 tisuća kvadrata bilo je potrebno tri i pol godine. Hotel se nalazi na ušću Biserne rijeke, u centru trenutačno najveće aglomeracije na svijetu koja obuhvaća megalopolis s preko 60 milijuna stanovnika.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat
Foto: Studio 3LHD

28. kolovoza 2018. u Kini je svečano otvoren 3LHDov projekt Hotel LN Garden. Hotel površine 61068m2, s ukupno 365 soba dio je Nansha Seaside parka na ušću Biserne rijeke u kineskom gradu Guangzhou. Njegov volumen i velika površina vizualno su horizontalnim linijama fasade uklopljeni u prirodu koja ga okružuje.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_02

Foto: Studio 3LHD

Biti će kategoriziran kao „platinum-five star“ – prema kineskim pravilima kategorizacije takvi hoteli imaju značajno viši standard od hotela s pet zvjezdica.

Za izgradnju ovog luksuzno opremljenog hotela bilo je potrebno tri i pol godine. Prvi upit stigao je na 3LHDovu mail adresu u prosincu 2013. godine. Nakon inicijalnih sastanaka i komunikacije preko interneta uslijedio je i prvi posjet lokaciji te početak rada na projektu.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_03

Foto: Studio 3LHD

Glavni javni prostor hotela na zapadu ima pogled na zaljev a na istočnoj strani gleda na Seaside Park. U njemu dominiraju dva vertikalna lobija i velika vodena površina. Na projektu je ostvarena suradnja s hrvatskom umjetnicom Ivanom Franke, autoricom dviju umjetničkih instalacija postavljenih u glavnom lobiju hotela. Kolege iz kineskih tvrtki Guangzhou Urban and Design Institute i Citygroup su razrađivali detalje projekta te koordinirali radove na gradilištu u suradnji s 3LHDom.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_04

Foto: Studio 3LHD

Jednostavna fasada definira odnos između soba i vanjskih prostora, stvarajući kontinuiranu zonu terasa koje štite unutrašnjost od sunca, osiguravajući privatnost između soba i oblikujući vizualno prepoznatljiv identitet hotela. Njegov volumen i velika površina su horizontalnim linijama fasade uklopljeni u prirodu koja ga okružuje.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_06

Foto: Studio 3LHD

Gosti mogu birati između nekoliko restorana koji se nalaze u hotelu – svaki od njih nudi drugačije iskustvo i atmosferu postignutu različitim materijalima i namještajem. Dvorana za bankete, prvenstveno namijenjena za organizaciju posebnih događaja, oblikovana je da dočara kazališno iskustvo. Kineski restoran, s dvostrukom visinom stropova nudi panoramski pogled na okruženje. Stolovi u prostranom „zapadnom“ restoranu organizirani su oko centralnog „trga“, smješteni ispod krošnji drveća i zelenila, s dvostranim pogledom na okoliš i centralni lobby.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_08

Foto: Studio 3LHD

Naglasak je u interijeru, posebno u smještajnim jedinicama, stavljen na luksuzne prirodne materijale a netipičnom prostornom organizacijom omogućen je neometani pogled prema okolišu.

Sjeverni dio prizemlja hotela rezerviran je za opuštanje i različite tipove aktivnosti. Zdravstveni i spa centar, s unutarnjim bazenom s whirlpoolima, hidro masažom, dvadesetmetarskim trakama za plivanje i vanjskim proširenjem smješten je u sjeverozapadnom krilu hotela.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_09

Foto: Studio 3LHD

Vanjski prostori hotela oblikovani su tako da povežu građevinu s krajobrazom, zelenim elementima koji se ponavljaju u unutrašnjosti građevine interijer se stapa s okolišem. Izmjenom osunčanih i sjenovitih zona, vodenih i zelenih površina i streha, oblikovani su otvoreni prostori.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_05

Foto: Studio 3LHD

Investitor je Lingnan Grupa, velika tvrtka čija je primarna djelatnost hotelijerstvo i turizam. U njihovom je vlasništvu više od 60 hotela i hotelskih lanaca diljem Kine. Njihovi poslovni interesi uključuju i prehrambenu industriju, logistiku, maloprodajne lance, te transportne usluge.

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Arhitektura

Obnovljena Kurija Mihalović iz 16. stoljeća danas je heritage hotel i potpuno nas je oduševila

Spavaće sobe kao parafraza baldahina, rasvjeta koja naglašava oblike i zanimljivi antikni detalji stvaraju neopisiv povijesni osjećaj

U mjestu Feričanci nalazi se kurija Mihalović. Obitelj Mihalović sagradila ju je krajem 16. stoljeća nakon čega je nekoliko puta obnavljana. Krajem 19. stoljeća, kurija je prodana i više je puta mijenjala funkciju.

Suautorica projekta obnove kurije, Kata Marunica dipl. ing. arh., ističe da zgradu koju vidimo danas teško može podsjećati na onu zgradu koju smo tada vidjeli jer je bila pregrađivana jako puno puta. U toj zgradi je bila i škola i stanovi pa su ustvari brojni stanovnici Feričanaca povezani s njom.

Krajem 2000-tih godina današnji vlasnik ulazi u posjed građevine, a 9 godina kasnije rade se prve konceptualne skice.

“Zahtjevi investitora su bili vrlo fleksibilni i s nama arhitektima, projektantima su razvijali koncept jer je moralo sav sadržaj koji je sad heritage hotel on je trebao biti dobro promišljen tako da se zadrže glavne povijesne strukture i glavna osnovica same kurije, a opet da uspijemo na neki način staviti sve planirane sadržaje kako bi ona zaživjela u punom smislu.”, navodi Marunica.

Kata Marunica dipl. ing. arh.

Obnova je bila pod stalnim nadzorom konzervatora, koji su postojeći elaborat nadopunjavali novim saznanjima. Ključno je bilo pokušati sačuvati prednje pročelje i ulično pročelje u izvornom obliku. Uz zajednički odabir boja, definirale su se točno profilacije na pročelju, prozori su svi također napravljeni faksimilski. U interijeru su se, kako je bila dosta destruirana sama kuća, zadržali su se nekakvi osnovni elementi velikog značaja.

“Tako da imamo freske na zidovima, specijalne interzirane parkete, imamo neke dijelove kovanih ograda koje smo posebno restaurirali, a ono što možda najveća stvar osim možda same građevine, je to da smo uspjeli povratiti zapravo i elemente biljara u samu kuriju. Dakle, vlasnik je uspio doći u kontakt sa potomcima obitelji Mihalović i u jednom stanu na gornjem gradu u Zagrebu, čuvao se gotovo, neću reći kompletan, ali veliki dio inventara koji je nekoć bio ovdje, tako da sve ove slike koje vidimo okolo i antikne dijelove namještaja oni su zaista originalni namještaj koji je ovdje bio.”, ističe arhitektica.

Glavna zgrada očišćena je od starih struktura i afirmirani su saloni, a tavan koji u povijesti nije bio korišten prostor, pretvoren je u apartman s impresivnom građom i novim konzolama.

To je bio jedan tavan, opet s prekrasnom visinom, prekrasnim gredama. U startu je bila ideja da se sve, sva stara građa zadrži, ali naravno sa detaljnom inspekcijom neke grede su se morale zamijenit s lameliranim suvremenim sustavima te su ugrađene smo konzole koje strše van iz krova, građene od čelika.

“To je sve prošlo jedan žestok statički proračun gdje isto moram pohvalit kolegu Bagalića koji je projektirao cijeli sustav. Htjeli smo isto u dogovoru s restauratorima, smjeli smo intervenirati malo intenzivnije na dvorišnu stranu projekta, cijele građevine i tu smo zapravo odlučili napraviti velike otvore prema bivšem povijesnom perivoju koje bi to potkrovlje učinilo drugačijim stambenim potkrovljem. Bilo nam je tu izrazito važno da napravimo jasnu distinkciju između tih novih elemenata i stare zgrade tako da nitko tko dođe ovdje ne može se zabuniti je li to nastalo krajem 18. stoljeća ili početkom 21. stoljeća. “. nastavlja sugovornica.

Najteži zadatak bio je napraviti garažu i bazen, a ne narušiti povijesnu vizuru. Arhitekti su tu posegnuli za idejom smještanja novih velikih struktura ispod zemlje.

“Bazenska zgrada je nešto što nije trebalo biti vidljivo ali opet smo htjeli da bude na neki način vidljivo i da komplementira zapravo zgradi, tako da je ona nastala iz više iteracija i na kraju je nastala doslovno kao, evo kolega Filip Vidović i Nenad Ravnić koji su sa mnom najviše radili na projektu, doslovno je nastala kao ugriz u terenu kao da ga je netko malo izdignuo, tako da kad se sagledava bivši perivoj, današnji vrt, ona se minimalno vidi, a opet kada se prilazi, onda nekako se otvori prema prizoru što je posebno interesantno tijekom večernjih sati kada se vidi ta nekakva natruha svjetlosti koja se događa unutra.”, zaključila je Marunica.

Spavaće sobe kao parafraza baldahina, rasvjeta koja naglašava oblike i zanimljivi antikni detalji stvaraju neopisiv povijesni osjećaj.

Više fotografija pogledajte u galeriji:

Nastavite čitati

Arhitektura

Uređenje dječje poliklinike: Dizajn interijera koji je zasluženo osvojio Grand Prix nagradu

Ideja investitora bila je kreirati prostor kojim će se odmaknuti od klasičnih interijera zdravstvenih ustanova

Na međunarodnom natjecanju Big See, zagrebački arhitektonski studio osvojio je Grand Prix nagradu u kategoriji uređenja interijera. Posjetili smo ih i na kratko uživali u toplini jednog prostora.

Projektni zadatak uređenja dječje poliklinike bio je smjestiti 5 liječničkih ordinacija, dvoranu i sve potrebne servisne prostorije u već izgrađeni objekt.

“S obzirom na samu organizaciju prostora, smjestili smo sve prostorije liječničke ordinacije uz pročelja, uz znači fronte koje smo imali na raspolaganju, tako da se zapravo ulaz u polikliniku nalazi u samom središnjem dijelu dok ulazite na prijemni pult i jednom vezom se šećete odnosno komunicirate prema svim ordinacijama. Tako da je dobra povezanost liječnika međusobno, da mogu komunicirati, a sve ordinacije imaju sve potrebne elemente koje svaka ordinacija mora imati.”, pojasnila je Andrea Hržić Šesnić, dipl. ing. arh.

Ideja investitora bila je kreirati prostor kojim će se odmaknuti od klasičnih interijera zdravstvenih ustanova.

Marija Bošnjak, Ravnateljica dječje poliklinike ističe kako je cilj bio da se osjeti toplina, pristupačnost, da poliklinika dizajnom bude moderna… “Angažirali smo hrvatske dizajnere, recimo za lampe, mislili smo kako o roditeljima tako i o djeci, da taj prostor bude djeci zanimljiv kao igraonica, a opet nismo htjeli baš ići onako skroz u dječji vrtić, nego da imamo elemente Montessorija, ja bih rekla, onako nekakve drvene elemente…da imamo dosta slikovnica, da to bude područje koje će djeci biti kreativno i poticat će njihovu kreativnost, igru, radoznalost koju djeca prirodno imaju.”, dodala je.

Raspored prostorija prati kružni tok oko središta čime je postignuta visoka funkcionalnost, a cijeli je prostor projektiran u bojama i formama koje će djeci osigurati ugodan boravak.

“Prilikom oblikovanja prostora koristili smo organske forme koje smo mogle ostvariti materijalima koje smo upotrebljavale. Njih smo probali iskoristiti gdje god je bilo moguće. Imamo određene umetke intarzije u podu gdje smo naglašavali koloritima u nekim kružnim, zaobljenim formama mjesta zadržavanja. Imamo elemente ugradbenog namještaja i fiksne elemente u prostoru koje smo zbog sigurnosti djece ali i zbog fluidnosti same organske forme koristili u oblikovanju od klupa do zidnih obloga.

Materijali koje smo upotrebljavali u samom prostoru su drvo, pleteni vinil na podu, imamo akustični perforirani strop koji pomaže da se u, kad je veća koncentracija ljudi da se stvara žamor ili buka. I neutralne boje i kolorit koji smo zapravo koristili. Ono što je funkcionalno bila nama zadatost je ako nemamo niti čekaonice niti komunikaciju sa prirodnim direktnim osvjetljenjem, onda smo osmislile vertikalne staklene pregrade kojima smo se povezali sa ordinacijama, a istovremeno osvijetlili i dali na neki način taj kontakt sa prirodnim osvjetljenjem prema komunikacijama, hodnicima.” pojašnajva Hržić Šesnić.

Mladi umjetnik Nikola Grabovac svojim je ilustracijama na temu mora, džungle i savane, hodnik pretvorio u slikovnicu koja komplimentira odabranom koloritu poliklinike, a specifični elementi su ormari koji su morali zadovoljiti nekoliko funkcija.

“Unutar ormara smo zapravo stavljali i elemente grijanje i elemente za sterilizaciju prostora, UV lampe, tako da veći broj raznih elemenata uz sve medicinske aparate koji će se nalaziti u prostoru smo htjeli svesti na minimum da ne bi okupirali previše zidnih ploha. Tako smo napravili ormare od perforiranog lima u različitim bojama koji su postali i platforma za interakciju djece i za personifikaciju svakog ormara unutar pojedinih ordinacija koje doktor može prema svojim željama na neki način ukrasiti.”, izjavio je.

Korišteni su i neki Feng shui elementi, poput primjene boja na određenim stranama svijeta, a ideja za uređenje došla je iz svakodnevnog života arhitektica.

“Inspiracija je sigurno došla djelomično iz iskustva našeg, moje Ane Marije Rem Šebek i mene, obje mame i zapravo stalnim hodanjem po ostalim poliklinikama znale smo što bi bilo lijepo djeci da možda da im se omogući unutar ovakvog prostora.”

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice