Dizajn i trendovi
Giulio Cappellini: Pred dizajnere namještaja stavljen je veliki izazov
Kod dizajniranja proizvoda moramo voditi računa o novoj slobodi kupaca
Kraj rujna u Zagrebu obilježio je 8. Zagreb Design Week. Na najvećem događaju iz područja dizajna u Hrvatskoj, saznali smo sve o novim trendovima u dizajnu i kakva budućnost očekuje industriju namještaja.
Multifunkcionalnost – bitnija nego ikada prije
Plastika kao materijal više se gotovo ne koristi. Blještavilo je izgubilo svrhu, a naglask je na udobnosti i povezanosti s prirodom.
Dominiraju umirujuće zaobljene linije, nelakirano drvo na kojem se jasno očituju godovi i sva njega izvornost. Velik je naglasak na čvrstim i izdržljivim tkaninama, a malo prostora i to samo u detaljima dobila je koža. Sveprisutno je željezo i reciklirani materijali.

Prevladavaju umirujuće pastelne boje, zatim siva, crna, a žarke boje poput crvene obavezno dolaze u matiranoj varijanti.
Multifunkcionalnost namještaja izražena je više nego ikada prije.


Zašto dizajneri namještaja danas imaju pune ruke posla?
Novo normalno promijenilo je potrebe ljudi pa stoga i sam dizajn namještaja koji će se proizvoditi u godinama ispred nas. Objasnio nam je to Giulio Cappellini, čije je ime sinonim za dobar dizajnerski namještaj.

„Koristimo svoju kuću na drugačiji način, a vjerujem da ćemo i u budućnosti koristiti svoje kuće kao urede. To znači da imamo drugačije potrebe u svome dome. Nije isto koristimo li stolicu samo kako bismo nešto pojeli ili na toj istoj stolici moramo sjediti i do 12 sati, a s druge strane ne želimo u svom domu imati uredsku stolicu. Želimo udobnu, ali lijepu stolicu. Zato dizajneri imaju pune ruke posla. Javni prostori se također mijenjaju. Restorani, lounge barovi, uredi, pa stoga mislim da je pred dizajn stavljen veliki izazov u ovom trenutku“, rekao je Cappellini.

Istaknuo je kako dizajneri svaki komad namještaja sve više nastoje raditi kao unikat, jer kaže, kupci danas imaju veliku slobodu izbora i vole kombinirati različite proizvode, različit dizajn, različitih dizajnera i tvrtki.
„Kod dizajniranja proizvoda doista moramo voditi računa o toj novoj slobodi kupaca i raditi proizvode koje kupci mogu uklopiti u različita arhitektonska rješenja“, naglasio svjetski poznati dizajner namještaja koji je svoje iskustvo podijelio na konferenciji strateškog restrukturiranja industrije namještaja u „industriju s identitetom“ koju je organizirao ZGDW u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca — Udruga drvne i papirne industrije.
Namještaj s identitetom
Predsjednik ove udruge, Ivić Pašalić, istaknuo je na Zagreb Design Week-u kako je budućnost industrije namještaja zasigurno ulaganje u namještaj s identitetom koji se pokazao kao najotporniji i najsigurniji za ulaganje.

„Namještaj s identitetom je apsolutno poslovno rješenje za sve one koji ozbiljno kane ostati u poslu. Pod tim pojmom podrazumijevamo identitet dizajnera, tvrtke te identitet zemlje. Dakle put je poduzetnička kreativnost, dizajnerska kreativnost, državna pomoć sa jasnim ciljem da nadam se za jedno desetak godina na svjetskoj i europskoj mapi drvne industrije, Hrvatska bude upisana kao zemlja u kojoj se radi visoko vrijedan dizajnerski namještaja i da bude jedan relevantan broj proizvođača, nekoliko desetina“, rekao je Pašalić.

Proizvodnja namještaja s identitetom težak je i skup put, ali isplati se. U Hrvatskoj trenutno posluje samo nekoliko, ali sve redom uspješnih proizvođača dizajnerskog namještaja.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login