Dizajn i trendovi
Dizajnerski namještaj nadahnut hrvatskom modernističkom arhitekturom
Prvi hrvatski dizajn brend namještaj slavi 10 godina
Već 10 godina iz Zagorja u svijet odlaze komadi namještaja hrvatskog dizajnerskog brenda. Povodom desetljeća uspješnog djelovanja u Hrvatskoj i svijetu, organizirali su u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu izložbu koja je prikazala njihov dinamičan i strelovit razvoj koji nije omela niti pandemija.
Prvi hrvatski dizajn brend namještaj Prostoria proslavio je 10 godina. Riječ je o namještaju nadahnutom hrvatskom modernističkom arhitekturom koji je u kratkom vremenu dobio brojne međunarodne nagrade, a stoji uz bok najvećim svjetskim imenima kada je u pitanju dizajnerski namještaj.
Prije 10 godina u Hrvatskoj nije postojao suvremeni industrijski dizajn
Iz ove tvrtke ističu kako prije 10 godina ne bismo mogli imati ovakvu izložbu u Hrvatskoj jer nije postojao suvremeni industrijski dizajn. „Prostoria je prva počela integrirati dizajn u razvoj svojih proizvoda što se pokazalo izuzetno uspješnim, jer je ta kvaliteta autentičnog dizjna i kvalitetne proizvodnje prepoznata od stranog tržišta i ohrabrila je vodstvo da nastavi u tom smjeru“, rekla je za Dom na kvadrat povodom izložbe Prostoria 10 njihova voditeljica komunikacija Tatjana Bartaković.
Valja napomenuti kako su se od jedne hale za ojastučeni namještaj u Zagorju, razvili u industrijski centar za proizvodnju svih elemenata namještaja koji s jednog mjesta odlazi u javne i rezidencijalne interijere u čitavom svijetu. Imaju 100 posto vlastitu proizvodnju, koriste puno hrvatsko drvo koje suše u vlatitoj sušari, a metalnu konstrukciju također proizvode sami. Kosriste prirodne tkanine poput vune, pamuka i kože koje su obavezno vrhunske kakvoće i izdržljivosti.
Ističu kako su uspjeh postigli uz jako puno rada te dobru sinergiju i uključenost svih 233 zaposlenika. „Od početka funkcioniramo kao suradnička platforma koja njeguje i potiče kontinuiranu razmjenu znanja i iskustava između svih sudionika u proizvodnji namještaja. Svaki komad namještaja ovdje u Meštrovićevom paviljonu prošao jedan timski rad dizajnera koji su učili kontinuirano tijekom ovih 10 godina kako napraviti što kvalitetnija rješenja jer se ne dizajniramo samo funkciju i ergonomiju nego i udobnost“, ističe Bartaković.
Dizajn namještaja zahtjeva višegodišnja i višemječna istraživanja tehnoloških rješenja
Naglašava i kako dizajnerski namještaj podrazumijeva puno više od lijepe vanjštine. „Dizajn je puno kompleksniji proces, on zahtjeva višegodišnja i višemječna istraživanja tehnoloških rješenja kojim će se taj dizajn ostvariti i uklopiti u jednu serijsku proizvodnju“, rekla je Bartaković.
Upravo zato su cijelu jednu prostoriju na izložbi posvetili temi procesa razvoja proizvoda i materijalima koji se koriste. Tu su postavili anatomski prikaza fotelje Trifinde, jednog od najkompleksnijih njihovih prozvoda. Razvijan je 3 godine, a ima gotovo nevidljivi sklop koji povezuje tri djela ovog proizvoda u jednu skladnu cjelinu.
Revisiting Arhitecture
Na samoj izložbi prvi puta su pokazujali i projekt Revisiting Arhitecture gdje se kroz jedno fotografsko istraživanje osvrću na korijene identitet dizajna ovog dizajnerskog namještaja, a to je Hrvatska modernistička arhitektura.
Istraživački duh i strast prema dizajnu
Kreativnost i inovativnost njihove su glavne smjernice. „Istraživački duh je zapravo dio karaktera osnivača i vlasnika. On je taj jedan entuzijazam i usmjerenje prenio na sve svoje suradnike i ova izložba prostoria 10 će najbolje pokazati strast prema dizajnu i proizvodnji namještaja“, kazala je Bartaković.
Prvi hrvatski dizajnerski brend namještaj putuje u preko 60 zemalja u svijetu i koriste ga veliki broj međunarodnih arhitekata i privatnih osoba. Ovo je pokazatelj hrvatskom društvu da je doista moguće ostvariti kvalitetan i kompleksan projekt i u našoj zemlji, i to projekt koji je prepoznat na međunarodnoj razini.
Dizajn i trendovi
Zidovi koji mirišu na kavu, ruže i suho bilje – Iverpan kroz biofilni dizajn u interijere unosi prirodu i mirise
Biofilni dizajn je trenutno apsolutni trend, a predstavlja uvođenje prirode u uređenje interijer
Živim zeleno nije samo slogan, Iverpan doista živi zeleno što su pokazali i na sajmu namještaja u Rovinju gdje su predstavili prirodni materijal kojim u interijer možete unijeti čak i miris prirode.
Što je biofilni dizajn i kako uvesti prirodu u interijer, u razgovoru otkriva Mladen Jambrović, direktor Iverpana.
Mladene, što je to biofilni dizajn?
Biofilni dizajn je sad trenutno apsolutni trend, a to je uvođenje prirode u uređenje interijera. Biofilni dizajn postoji i u eksterijerima. Sad nakon Covida, kada smo svi bili zatvoreni u prostore koji su kruti i grubi, ljudi su poželjeli, jer nisu mogli previše biti vani, prirodu unijeti u interijere.
Shvatili su onda da naš mozak funkcionira na način da se u prirodi osjeća dobro, da se otpuštaju hormoni sreće i da je sve divno i krasno… Tako sad imamo razno razne prirodne materijale koji su nam počeli ispunjavati domove.
Koji su to prirodni materijali kojima ćemo ispuniti domove i zaista mogu potvrdit da se na ovom štandu, na Design districtu, osjeća neka posebna sreća.
Ovoga puta smo odlučili predstaviti Organoid. Organoid je tvornica koja je smještena u Tirolu u Austriji i jedina je tvornica u svijetu koja proizvodi zidne obloge, obloge za namještaj od potpuno prirodnih materijala. Sama tvornica je sto posto CO2 neutralna, svi su materijali CO2 neutralni, odabrani i ubrani sa posebnom pažnjom da se ne našteti okolišu.
Mnogi od njih su reciklat iz nekakvih drugih industrija, na primjer, ružine latice koje su ovdje kao zidni dekor postavljene i koje stvarno mirišu kao ruža su rezultat tj. nusproizvod u industriji parfema u Francuskoj.
Da se ne bi bacilo kao otpad, tvrtka Organoid je njih uzela i rade ovakve stvari. Kava je od jedne tvornice u Nizozemskoj koja melje i prži kavu, a prvih 15 minuta i zadnjih 15 minuta je proizvod toliko sitan da prolazi kroz sve filtere i oni su to bacali. Tada su dečki iz Organoida rekli dajte nama, mi ćemo napravit nešto prekrasno od toga i sad imate recimo zidnu oblogu koja miriši poput kave pa ju ujutro ne morate niti kuhat, samo se spustite u kuhinju, ako ste kuhinju obložili u to.
Kako je to zapravo napravljeno da ti kad to doneseš u prostor, da taj cvijet još uvijek miriši?
Na ovome tu dekoru, koji imamo i tamo veći, zove se Carpe Diem, gdje je Mediteran u igri, imamo listove masline, različak, ružmarin, majčinu dušicu… Svaka od tih biljki se može zaprešati na površinu samo pod određenim uvjetima. I oni su otkrili pod kojim uvjetima mogu zaprešat maslinov list, a da ostane ipak kako tako kao maslina i da na istu stvar mogu zaprešati ovaj cvijet da on zadrži svoju ljubičastu boju.
Poštujući dakle, samu prirodu i same biljke, ostavljaju njihov miris suhog bilja. Tu nema svježeg bilja, ali suho bilje definitivno ostaje. Ljudi se često pitaju koliko dugo će mi to mirisati u prostoru, a koliko i bilo koje suho bilje. Nekakvi su pokazatelji da ovakvi blaži dekori i tri do četiri godine mirišu, a ovi jači dekori, pogotovo ako je alpsko sijeno, i do 10 godina.
Možeš li mi otkriti tajnu, što je ovo, ovo je apsolutno predivno…
To je list gumijevca kojem su samo izbacili klorofil, a ostavili sve vene i on je na podlozi od zlatnog papira. No, može biti i na podlozi od prozirne samoljepljive folije i može se koristi na staklima.
Može se koristit na nekakvim uni bojama gdje jednostavno samo podigne taj dekor na jedan poseban način, jer je on dalje teksturiran i dalje je prekrasan. Na jedan metar kvadratni se slaže 200 listova tog gumijevca.
U kojim dimenzijama dolazi ovaj Organoid?
Organoidi svi dolaze u rolama, koje su široke 135 centimetara, a koliko su dugačke ovisi o klijentu. Ako mu treba samo metar kvadratni, onda je to 75 centimetara i to je minimum što nam isporučuju. Ipak, ako je potrebno za veće površine, ovdje se može narolati 10 metara, 15 metara, 20 metara uvijek od širini od 135.
Ono što se još može vidjeti je da Organoid dolazi na način da se može formirati i nalijepiti na špreploču. Pa dolazi kao kompletno stolac, može se koristiti kao podloga na stolu pa se zalije epoksi smolom pa onda opet imamo nekakav krasan stol od cijele te priče. Ono što je još posebno i novo je da smo počeli raditi i akustične panele.
Tamo imamo lampicu koja pokazuje svestranost primjene tih Organoida. Recimo, na bilo kakav karton možete zalijepiti ovu samoljepljivu foliju i oblikovat je škarama i napravit sjenilo lampe po želji. Jako dobro iskorištena priroda jer bez ikakvog uništavanja unosimo u svoje domove prirodu koja fantastično izgleda i još k tome miriši.
To su jedine obloge koje možete naći u cijelome svijetu koje osim nekakvog vizualnog taktilnog dojma, nudi taj olfaktivni odnosno mirisni element oplemenjujući prostor, a priroda nas stvarno čini veselima.
Intervju: Jasmina Franjić
Dekoracije i detalji
Božićna zvijezda: Uz ove savjete ona će dočekati i iduću zimu
Uz pravilnu njegu, nećete svake godine kupovati novu biljku!
Božićna zvijezda (Euphorbia pulcherrima) nezaobilazan je simbol blagdana. Ova biljka, otkrivena u Meksiku 1803. godine, svojim jarkim crvenim listovima nalik zvijezdi simbolizira Betlehemsku zvijezdu. U svom prirodnom staništu može narasti čak do 5 metara, a sobni kultivari koji koje mi poznajemo narastu između 35 i 40 centimetara.
Tradicionalno je najprodavanija sobna biljka u prosincu, a uzgajivači su stvorili i razne boje poput ružičaste, bijele, žute i smeđe, kako bi odgovarala svakom domu. Prilikom odabira potražite biljke s čvrstim stabljikama koje nose svijetle, bujne listove na vrhu i zdrave zelene listove pri dnu.
Kako biste uživali u svojoj Božićnoj biljci što dulje, slijedite ove savjete.
1. Održavajte toplinu
Kada ju kupite i donesete doma, dobro ju je držati na jednom svjetlom prostoru, ali ne previše toplom. Božićna zvijezda uživa u stabilnoj temperaturi između 18 – 21 stupnja celzijusa.
Ako se nalazi u toplijoj prostoriji bit će potrebno češće ju zalijevati, svakih nekoliko dana. Ona prirodno odbacuje donje listove tako da vas to ne treba uplašiti te ako vidite da su listovi stariji i žuti, samo ih jednostavno otklonite i ona će i dalje ostati lijepa.
2. Zalijevanje
„Doma treba paziti da nije blizu izvora topline, da nije na propuhu, a kod zalijevanja moramo paziti tako da se supstrat lagano prosuši. To bi bilo negdje oko 2 puta tjedno i poželjno ju je svakodnevno orošavati“, ističe Marijana Tomić, magistra fitomedicine.
Božićna zvijezda, tako lijepa a tako osjetljiva!
Provjeravajte tlo prstom – ako je suho, zalijte biljku. Izbjegavajte prekomjerno zalijevanje koje može uzrokovati truljenje korijena.
3. Redovito orošavanje
Orošavajte biljku kako biste povećali vlažnost i očuvali žive boje listova. Orošavanje biljaka pomaže u održavanju odgovarajuće razine vlage u zraku oko njih, što je ključno za njihovo zdravlje i rast. Mnoge sobne biljke, osobito tropske vrste, potječu iz vlažnih staništa i trebaju visoku razinu vlage. Orošavanje im omogućuje imitaciju prirodnih uvjeta.
4. Produživanje života
Nakon Božića, u najboljem slučaju u veljači, kad biljci otpada lišće treba je orezati i staviti u hladniji prostor da miruje.
„U ljeto i proljeće treba je presaditi u noviju teglicu s novim supstratom i treba ju onda obilnije zalijevati te obavezno jednom tjedno prihranjivati. A u 10 mjesecu ako želimo da opet cvjeta moramo joj skraćivati dan. To je biljka kratkog dana i moramo joj omogućiti da 8 tjedana bude prekrivena sa kutijom ili nekim tamnim platnom 14 sati dnevno“, kaže doktorica za biljke.
Pet božićnih biljaka kojima možete ukrasiti dom ovih blagdana
5. Poticaj za ponovno cvjetanje
Da bi ova biljka ponovno procvjetala, ograničite izloženost svjetlu na 12 sati dnevno. Držite je u potpunom mraku od 17 do 8 sati, najbolje u kutiji. Taj postupak traje osam tjedana, a rezultati će se vidjeti do studenog.
Uz pravilnu njegu, vaša biljka može postati ponosni ukras vašeg doma za svaki Božić.
You must be logged in to post a comment Login