Povežimo se
challenge konferencija

Izbor urednice

Romantična atmosfera malog stana

Nježne boje pudera dale su pečat jednom malom stanu koji se prostire na svega 29 četvornih metara. 

Želja klijentice je bila da stvorimo jedan ugodan, ženstven prostor u kojem će se ona osjećati kao doma i da ga ispunimo nekim detaljima koji su njoj inspirirajući. Da prostor bude potpuno funkcionalan s obzirom da se radi o 29 kvadrata što je poprilično malo, a da stan ima apsolutno sve što njoj treba za život, ispričala je dizajnerica interijera Kristina Duran Grob. 

Ugodna atmosfera postignuta detaljima

Nekadašnje spremište pretvoreno je u blagovaonicu u kojoj je veliki stol u imitaciji mramora okružen stolcima nježne boje, a dugačke zavjese pridonose vrlo ugodnoj atmosferi. 

Taj aneks prostora ima jednu rustikalnu notu, a to je taj krov kosi i mi smo zadržali grede, da se ipak vide. Obojali smo ih, one su bile onako tamniji hrast, bajcani, i napravili smo izolaciju. Dobili smo taj jedan, tu jednu svjetlinu na kraju u prostoru koja se ustvari skladno spojila i  sa ostatkom stana koji je ustvari vrlo moderan, ostatak stana u odnosu na ovaj aneks. 

Zanimljiva stvar ovdje u ovom dijelu blagovaonice je to da smo mi naručile si idealan luster tada, koji je bio u sivoj boji. Međutim kako smo krenule namještati ostatak i klijentica je nešto promijenila svoje želje, taj luster više nije pasao, nismo znale sad što ćemo s njim i naravno, morala sam zasukat rukave i obojala sam taj luster bojom za zid i sad se savršeno uklopio, rekla je Duran Grob. 

Aneks u stanu

Blagovaonica kao dodana prostorija s ostatkom stana spojena je staklenim vratima koja propuštaju dovoljno dnevnog svjetla u dnevnu sobu. 

S obzirom da imamo taj aneks stanu, želja klijentice je bila da on ipak bude odvojen, da ne bude potpuno otvoreni tlocrt s ostatkom stana, onda smo stavili dupla staklena vrata kako bi ipak se mogao zatvoriti prostor po potrebi, a budući da su staklena vrata, opet se dobiva dojam te neke otvorenosti, dodala je Duran Grob. 

Nježne boje nastavljaju se kroz ostatak stana gdje je toplina prostora postignuta drvenim podom. 

Namještaj po mjeri

Kuhinja je rađena apsolutno po mjeri kao i većina namještaja u stanu, s obzirom da se radi o maloj kvadraturi svakako treba iskoristiti svaki centimetar. I kuhinja je relativno velika za taj prostor dnevnog boravka, a budući da klijentica voli kuhati njena želja je bila da ima apsolutno funkcionalnu kuhinju i dovoljno prostora za kuhanje. I dodali smo taj jedan barski dio, rekla je Duran Grob. 

Iste se boje nastavljaju i u spavaćoj sobi koja na prvi pogled osvaja udobnošću. 

Spavaća soba je stvarno malena i iskoristili smo baš svaki centimetar. Radili smo i ugradbene ormare koji su van standarda, nisu 60 dubine nego nešto plići kako bi se ipak zadržao taj prolaz između kreveta i ormara. Krevet je praktičan, može se podići madrac i na taj način se može iskoristiti prostor za spremanje ne znam, popluna, jastuka, nekakvih smjene doba odjeće. I stavili smo sa strane jedan ormarić i zatvorili dimnjak koji se tamo nalazi pored kreveta, pojasnila je dizajnerica. 

Izazov malih prostora

Harmonija boja i detalja nije izostala niti u kupaonici vrlo malih dimenzija. 

Mali stan uređen emocijama

Kupaona je bila isto također jedan izazov, kao i naravno svi ti mali prostori. Ona je široka 120 centimetara što je minimum za neku užu kupaonicu i onda smo tu smjestili tuš kabinu koja je 120 široka i u produžetku, budući da kupona ipak je dugačka, uspjeli smo smjestiti pristojan lavabo, wc i ugradbene ormare gdje smo sakrili bojler, košaru za veš i prostor za odlaganje, rekla je dizajnerica. 

Visoka funkcionalnost i sklad boja upotpunjen zanimljivim detaljima pružaju ugodnu atmosferu za životnu svakodnevnicu. 

Događanja

Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu

Nemojte da vas duhoviti i zaigrani nazivi panela zavaraju; riječ je o nevjerojatno moćnom programu vodeće poslovne konferencije.

ChalLEANge 2025

Ovogodišnje izdanje konferencije chalLEAnge, koje se održava 13. studenog 2025. u CineStaru, Z Centar Zagreb, u organizaciji tvrtke Culmena, najavljuje se kao dosad najbogatije i najambicioznije. Nakon prošlogodišnjih 500 sudionika i 50 govornika, organizatori očekuju više od 700 sudionika i još snažniju medijsku pokrivenost, uz velik broj medijskih partnera, među kojima su Večernji list i Journal kao glavni medijski pokrovitelji.

Što kažu organizatori

Iza organizacije konferecnije stoji Culmena, koja iza sebe ima više od 20 godina rada i 350
uspješnih projekata. Poznata je kao jedna od prvih tvrtki koja je hrvatskim poduzećima približila japansku Lean metodologiju, zagovarajući važnost digitalne transformacije i zelenog menadžmenta, a znanje o optimizaciji procesa i uštedama provela je između ostalog među najvećim proizvodnim tvrtkama u Hrvatskoj i regiji.

“Naša misija nikada nije bila samo učiti o promjenama, nego ih stvarati. ChalLEANge je mjesto gdje se spajaju znanje, iskustvo i energija ljudi koji pomiču granice poslovanja,” ističe Anja
Štefanić, COO Culmene.

Konferencija će i ove godine okupiti lidere, inovatore i stručnjake nove generacije u područjima Lean metodologije, digitalizacije, zelenih rješenja, financija i liderstva. Program se i ove godine odvija u pet paralelnih dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition, tijekom čak 25 sati paralelnog sadržaja.

Anja
Štefanić, COO Culmene

Bogat i neočekivan program konferencije

U dvorani Lean & Green održat će se tako i panel “3,2,1. Polijećemo: Procedure koje spašavaju živote”, na kojem će se raspravljati o važnosti postupaka i protokola u industrijama poput zrakoplovstva i medicine, gdje procedure nisu birokracija, već sigurnosna mreža. Dvorana Digital istovremeno donosi panel pod provokativnim naslovom “Not another AI panel”, na kojem će se bez tehnološkog hypea govoriti o stvarnim primjenama umjetne inteligencije u poslovanju, planiranju i svakodnevnim operacijama. U dvorani Money održat će se panel “Ja bih bio vuk s Wall Streeta”, koji će realno sagledati prilike i rizike na današnjim financijskim tržištima, dok će se u dvorani Leadership između ostaloga raspravljati o generaciji Z na panelu “GEN Z – Izazovi”, s fokusom na nove vrijednosti, očekivanja i stilove rada mladih zaposlenika koji sve više mijenjaju pravila poslovne igre. Dvorana Competition ponovo vam donosi dinamične izazove i prezentacije novih poslovnih ideja.

“ChalLEANge nije samo konferencija, to je poslovni ‘bootcamp’ koji puni baterije i otvara oči.
Sudionici odlaze s konkretnim idejama koje odmah mogu primijeniti u svom radu,” nadodaje
Anja Štefanić iz Culmene.

Anja
Štefanić, COO Culmene

Partneri i sponzori koji upotpunjavaju doživljaj

Za potpuni doživljaj konferencije pobrinut će se i brojni sponzori. U gastro kutku posjetitelje će dočekati Barcaffe s najfinijom kavom, Carlsberg s Blanc pivom, Mlinar s bogatom ponudom slanih i slatkih zalogaja, uključujući torte, te OPG Rossi koji će ponovno osvježiti sve prisutne
zdravim, svježe cijeđenim sokovima.

Zlatni sponzori konferencije su Pastor TVA, Biepe i Fasek, dok će Toyota, osim što će predstaviti svoj “Toyota Corner” s informacijama o poslovnim vozilima, održati i vlastiti panel u dvorani Lean & Green o implementaciji Lean&Green filozofije u svakodnevni rad. Među ostalim sponzorima nalaze se i Petrokov, Hrvatska kovnica novca, ORKA, Lean Scheduling Europe i CVH, te Borotalco, Chilly i Tinktura koji će dodatno razveseliti sudionike poklonima u goodie bagovima!

U izlagačkom dijelu konferencije posjetitelji će moći upoznati i brojne partnere i inovativne
kompanije, te se iz prve ruke upoznati s njihovim uslogama i proizvodima. Bogati goodie bagovi bit će prepuni korisnih proizvoda, zalogaja i kozmetike, dok će pauze između panela biti savršena prilika za networking i upoznavanje s predstavnicima vodećih hrvatskih i međunarodnih kompanija.

Saznajte više

Ako tražite mjesto gdje kvalitetan sadržaj, inspirativni razgovori i pravi poslovni kontakti
zauzimaju središnje mjesto, ChalLEANge 2025 je događaj koji ne smijete propustiti.

Ulaznice i sve informacije dostupne su na stranici www.culmena.hr/challeange te na društvenim mrežama Culmene i konferencije.
Jer promjene ne čekaju. Zašto biste vi?

Nastavite čitati

Izbor urednice

Savršeno cvijeće za groblje: Odaberite ono koje traje i ima značenje

Želite li urediti grob svojih najmilijih, odaberite cvijeće s porukom

kako odabrati cvijeće za groblje

Ako ste ove godine planirali ponijeti cvijeće za groblje svojih bližnjih, razmislite – koji cvijet zapravo nosite i što njime želite poručiti? Cvijeće na groblju nije samo ukras, ono je simbol ljubavi, sjećanja i zahvalnosti. Bilo da birate pravo ili umjetno, kupljeno ili vlastoručno složeno, ono govori više od riječi.

Jesensko razdoblje i blagdan Svih svetih uvijek nas potaknu da zastanemo i uredimo posljednje počivalište svojih voljenih. Neki to čine raskošnim aranžmanima, drugi jednostavnim grančicama i svijećom.

Simbolika boja i cvjetova: cvijet koji govori umjesto vas

Svaki cvijet nosi značenje. Od davnina se cvijećem izražavalo ono što se ne može reći riječima. Zato, kad birate buket ili sadnicu, vrijedi razmisliti o simbolici:

  • Bijela boja označava mir, čistoću i spokoj – zato su bijele krizanteme, ljiljani ili ruže najčešći izbor.
  • Crvena je boja ljubavi i vječne povezanosti – ruže, karanfili ili ciklame u crvenim tonovima simbol su dubokih osjećaja.
  • Žuta unosi svjetlost i nadu – krizanteme ili neveni u toplim tonovima podsjećaju na zahvalnost i sjećanje.
  • Ljubičasta nosi dostojanstvo i poštovanje – čest je izbor za groblja jer odražava tišinu i smirenost.

Zato, ako ove godine poželite nešto drugačije, pokušajte birati ne samo prema izgledu, već i prema emociji koju želite ostaviti.

Simbolika cvijeća – poklonite cvijet koji govori umjesto vas

Najčešće cvijeće za groblje

Na grobljima se obično sadi cvijeće koje može preživjeti razne vremenske uvjete – sunce, hladnoću, vjetar i povremenu sušu. Ipak, to ne znači da se mora odreći ljepote.

Krizanteme su najčešći izbor, osobito u listopadu i studenom. Njihove guste kuglaste cvjetne glavice simboliziraju vječnost i sjećanje. Lako ih je održavati – traže sunčano mjesto i redovito zalijevanje dok su u cvatu.

Ciklame su izvrsne za kasnu jesen. Uživaju u hladnijem vremenu, a njihovi elegantni cvjetovi u bijeloj, ružičastoj ili ljubičastoj boji unose dašak nježnosti u tmurne dane.

Begonije i pelargonije često se sade u toplijem dijelu godine – otporne su na sunce, ne traže puno njege i dugo zadržavaju boju.

Za one koji žele da grobno mjesto izgleda uredno tijekom cijele godine, dobar izbor su lavanda, bršljan, čuvarkuća i vinca minor (zimzelen) – biljke koje ne traže stalno obnavljanje i lijepo podnose zimu.

Ako grobno mjesto nije na direktnom suncu, pokušajte s vodenikama (Impatiens) ili hostama – dobro uspijevaju u sjeni i lako se održavaju.

Cvijeće u posudama i dugotrajni aranžmani

Za one koji se odlučuju za sadnju u posudama, najvažnije je birati cvijeće s čvrstim korijenom i dobrom otpornošću na vlagu i hladnoću. Ciklame, krizanteme i vrijesak (Erika) najčešće su biljke koje dobro uspijevaju u teglama.

Posude obavezno napunite kvalitetnim supstratom i dodajte sloj šljunka ili keramike na dno kako bi višak vode mogao otjecati. Redovito uklanjajte ocvale cvjetove – tako ćete produžiti cvatnju i održati uredan izgled.

Umjetno cvijeće za groblje: Praktično, dugotrajno i sve ljepše izrađeno

Iako su prirodne biljke uvijek prvi izbor, umjetno cvijeće posljednjih godina doživjelo je pravi estetski preporod. Kvalitetni materijali poput svile, lateksa i posebnih plastičnih vlakana daju mu gotovo prirodan izgled, a prednosti su očite:

  • ne zahtijeva zalijevanje ni održavanje,
  • otporno je na kišu, vjetar i sunce,
  • može trajati mjesecima, pa i godinama.

Takvi se aranžmani mogu pronaći u gotovo svakoj cvjećarnici, trgovačkom centru ili online trgovini. Cijene se kreću od 10 do 40 eura, ovisno o veličini i materijalu, dok se prirodne krizanteme danas najčešće prodaju po 2 do 4 eura po komadu, a veći aranžmani mogu doseći i 50 eura.

Ako vam je proračun ograničen, ne brinite – vrijednost nije u cijeni, nego u pažnji. Jedna svijeća i skroman cvijet mogu imati isto značenje kao i raskošan aranžman.

Ideja za ovu godinu: Napravite vlastiti aranžman

Umjesto da kupite gotov, pokušajte napraviti aranžman sami. Potrebno vam je malo volje, par grančica i osnovno cvijeće.

Savjeti za izradu jednostavnog aranžmana:

  1. Kao podlogu koristite zelene grančice (tuja, bor, čempres) – trajne su i daju volumen.
  2. Dodajte nekoliko cvjetova različitih boja i visina – krizanteme, karanfile ili ruže.
  3. Koristite spužvu za cvjećare (oasis) koja zadržava vlagu i produljuje svježinu cvijeća.
  4. Ukrasite detaljima – šišarkama, suhim cvijećem ili trakicama u neutralnim tonovima.
  5. Ako radite s umjetnim cvijećem, kombinirajte teksture (svila, plastika, suhe grančice) da aranžman izgleda prirodno.

Simbolika važnija od raskoši

Na kraju, kad stanete pred grob, shvatite da nije važno je li cvijeće bilo skupo, rijetko ili moderno. Važna je namjera – trenutak sjećanja, pogled, misao i pažnja. Cvijet, svijeća ili jednostavan aranžman samo su način da to izrazite.

Jer ljepota sjećanja ne mjeri se veličinom buketa, nego toplinom kojom pristupamo mjestu i uspomeni.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice