Povežimo se

Izbor urednice

Preselite sjećanja iz ormara u srce i raščistite svoj dom

Stanje naših emocija često se može vidjeti u neorganiziranosti doma, a užurban tempo života, ne ostavlja baš vrijeme za raščišćavanje. Organizatorica prostora savjetuje otkuda krenuti i kako sjećanja izvaditi iz ormara.

Čišćenje pozitivno utječe na mentalno zdravlje

Uklanjanje nereda nije samo čišćenje, to je puno više od toga. Istraživanja pokazuju da raščišćavanje doma ima pozitivan učinak na mentalno zdravlje, dok nered izaziva stres.

Uredan prostor se zapravo odražava i na uredan um. Ako živimo u kaosu i neredu to će se odraziti na naše mentalno stanje. Iz tog razloga, ljudi često u nekom trenutku požele raščistiti jer se osjećaju zagušeno od stvari, ali zapravo i na mentalnoj razini, a ne samo na fizičkoj.

Raščišćavanje doma je velik i zahtjevan posao, zato je najbolje krenuti malim koracima. Počevši od onog što je najjednostavnije i ne zadire u emocije.

Zašto želim čistiti?

Jako je bitno da vam je u kuhinji fluidno, funkcionalno, da su vam začini odmah negdje pored štednjaka, a ne da su na drugom kraju kuhinje, jer onda gubite vrijeme na hodanje i to vam počne ići na živce, a onda ostavite negdje gdje tome nije mjesto i odjednom se stvori kaos.

Da bismo mogli nastaviti s uklanjanjem nereda iz svakog kuta doma, jedno važno pitanje zahtjeva odgovor.

Prvo treba krenuti od pitanja zašto, dakle krenuti s mentalne razine, jer to će vas pitanje držati kroz cijeli proces raščišćavanja i ako imate svoj cilj, bilo da si želite osloboditi prostor ili vrijeme za neke druge stvari, da želite manje čistiti, to vaše pitanje “zašto” će vas držati i motivirati tijekom cijelog procesa.

Kad odlučite sjećanja preseliti iz stvari u svoje misli, odakle nikada ne moraju otići, napravit ćete prvi veliki korak za raščišćavanje. Kutije i razni organizatori mogu pridonijeti urednosti ormara.

Većina ljudi zapravo nema problem s organizacijom nego s viškom stvari

Uklanjanje nereda je maratonska utrka, ne sprint. Pokušajte napraviti popis, podijeliti poslove prema prioritetima, a za one stvari sa sentimentalnim vrijednostima, potražite pomoć.

Idealno bi bilo da nekoga zamolite za pomoć, da vam bude lakše, jer nije jednostavno riješiti se nekih stvari koje ste dobili od bake ili zaista za vas ima nekakvu vrijednost. Stoga bi bilo dobro možda imati nekoga uz sebe tko će vas malo pogurati, tko će vam reći nije sjećanje u toj majici nego je zapravo u vašoj glavi.

Čišćenje kao svakodnevna rutina

Raščišćavanje u malim koracima trebalo bi biti dio svakodnevne rutine uz čišćenje. Tako bi se jednostavnije došlo do cilja, a smanjile bi se generacijske navike poput generalnog čišćenja.

Za održavanje doma urednim i čistim, savjetuje se postavljanje liste sa dnevnim, tjednim i mjesečnim zadatcima te delegiranje poslova.

Ponovimo, prvo razmislite zašto trebate raščišćavanje, napravite listu, odredite vrijeme koje ćete svakog dana provesti u uklanjanju nereda i smjestite sjećanja u srce i misli. Sad možete krenuti. Sretno.

Oglas

Izbor urednice

Zrake svjetlosti, glazbe i umjetnosti

Na pet dana, Zagreb je postao mjesto čarobnih svjetlosnih instalacija. Koristeći moderne tehnologije, povezujući likovnu i izvedbenu umjetnost s emocijama koje u nama budi svjetlo i proljeće, Festival svjetlosti donio je doživljaj kojeg je teško opisati.

Domaći umjetnici stoje iza prekrasnih kreacija

Svjetlo kao simbol života i sreće, svoju savršenu lakoću postojanja dokazuje kroz umjetničke instalacije koje su gradu dale novi život. Umjetnost svjetlosnih tehnologija predstavljaju proljeće, ljubav i emocije, a govore i o aktualnim temama poput klimatskih promjena.

Uz bok stranim izlagačima, ponosno su stajali domaći, mladi umjetnici čiji su neonski krugovi, postavljeni u glazbenom paviljonu na Zrinjevcu, izazvali veliku pažnju.

Instalacija na Zrinjevcu sve je očarala

“Ova instalacija u muzičkom paviljonu koja se sastoji od UV niti koje tvore jedan labirint i koji poziva ljude da uđu u njega, da ga istražuju, po noći je osvjetljen sa UV svjetlom, tako da te niti zrače svjetlo, šta daje jedan zanimljiv efekt, jednu zanimljivu igru i mislimo da se dobro uklapa u ovaj prostor Zrinjevca koji je delikatan, elegantan i suptilan”, govori Daniel Tomičić.

Čarobni uzorci protkani kroz boje i glazbu, uvode u neki potpuno drugačiji svijet mirnoće i spokoja.

Otkud ideja?

“Ideja za ovu instalaciju je došla od tog da smo htjeli napravit nešto jednostavno, a veliko, i po mogućnosti malo monumentalnije, a Zrinjevac je bila neka idealna lokacija za tako nešto i prva ideja je bila zapravo napraviti samo osvjetljene stranice paviljona koji je osmerokut, ali smo onda kroz neko prožimanje ideje došli do toga da želimo i glazbeni paviljon”, objašnjava umjetnik Branimir Boban.

Niti koje stvaraju život, isprepliću se u ritam, tvore glazbu i bajkovito vrijeme, u ovoj su umjetničkoj instalaciji istaknule svoju važnost u povezivanju.

“S obzirom da se bavim slikarstvom i ostalim bliskim vizualnim izražajima, nemoguće je pobjeći od prirode svjetla. Glazba je tu jedan konstantan podražaj”, govori umjetnik Vid Lončarević.

Živimo da bismo stvarali u ritmu vlastite melodije, protkani strunama ljubavi i sudbine. Život je umjetnost.

Nastavite čitati

Izbor urednice

Organizirajte svoj dom uz pomoć stručnjaka!

Neki tvrde da je neurednost znak genijalnosti. No, kad shvatite da dobar dio života zbog neorganiziranosti provodite u mahnitom traženju nekih stvari u svom domu, sigurno ćete se osjećati manje “genijalnima”. Tu vam u pomoć mogu uskočiti sestre Koren koje krase organizacijske sposobnosti na kojima bi im mogli zavidjeti čak i vojni stratezi.

Sve je počelo selidbom u novu kuću

Ornella upravo završava školovanje za kontolora leta, a u slobodno se vrijeme sa sestrom Teom bavi organizacijom doma. Prije dvije godine preselile su se u novu kuću i praveći organizaciju u njoj, došle su na ideju da bi se time mogle i baviti.

Pravilna organizacija doma od velike je važnosti

Na zapadu ovakav posao nije nikakva novost, no kod nas za sad tek rijetki prepoznaju važnost kvalitetne organizacije doma. Jedna od njih je Tatjana Dragović koja je djevojke angažirala na čak 20 dana.

Počele su se oglašavati na Instagramu, a Tatjana Dragović javila im se porukom da joj treba organizacija kuhinje, a s obzirom na to da je bila vrlo zadovoljna, angažirala ih je i za ostale prostorije u svome domu od 250 kvadrata.

Za organizaciju srednje velike kuhinje djevojkama su potrebna dva do tri dana, a veći ormari oduzet će im dan do dva. Svom poslu sestre pristupaju vrlo studiozno jer se vode time da je dobra priprema pola posla.

“Dođemo na inicijalni sastanak, prođemo sa klijentom sve njegove želje, prođemo kroz nekakva idejna rješenja, to isto predstavimo klijentu i onda ako je on zadovoljan s tim, jedan dan dođemo i sve posložimo. Kupimo materijal i kroz par dana složimo taj cijeli prostor”, govori Ornella.

Vrijeme provedeno u organizaciji i sortiranju najviše ovisi o količini proizvoda. Dovođenje u red velike kuhinje s malo namirnica i posuđa ne zahtjeva puno vremena, dok će mali ormar s puno garderobe tražiti i više sati napornog rada.

Riješite se viška stvari

Najzahtjevnije je bacanje nepotrebne robe koje bi se klijent trebao riješiti kako bi oslobodio prostor, no budući da se ponekad klijenti ne žele riješiti nekih stvari, sestre imaju rješenje, a to su ukrasne kutije ili kartonske kutije koje stavljaju ili negdje na dnu ili na najviše police tako da im ne zauzimaju prostor.

“Ljudi nerijetko misle da im je sve i svašta potrebno pa onda razne stvari stavljaju na razna mjesta, u zdjele, posude, kutije, što zapravo nema nikakvog funkcionalnog smisla jer neke stvari uopće ne idu zajedno i onda im je to poslije teško pronaći. U ladicama bi trebao biti nekakav red po važnosti stvari ili po nekom logičkom slijedu. Lijekovi su s lijekovima, papiri s papirima, a ne da je u jednom prostoru sve zajedno pomiješano”, objašnjava Ornella.

Organizacija kuhinje

Sestre Koren demonstrirale su nam kako izgleda sortiranje. Počeli smo s kuhinjskim elementima koji su u mnogim domaćinstvima kaotični najčešće zbog nedostatka organizacijskih vještina.

“Zatrpavaju kuhinju nekakvim namirnicama koje zaborave da imaju jer su one na dnu ladice ili u ormariću negdje iza, ne vide se, a i onda kad pokušavaju napraviti reda, to ne vide, i ne bacaju stvari kojima je istekao rok trajanja. Miješaju čaše s tanjurima, namirnice sa čašama, miješaju plastično posuđe sa tavama. Uglavnom to je jedan kaos svega. Sve je pomiješano. To bi trebalo biti sve razdvojeno jer se tako najlakše snaći”, govori Ornella.

Problem koji nam se svima često događa

Jedna od najčešćih grešaka je kada ljudi negdje žure i izvade puno odjevnih predmeta dok biraju kombinaciju i onda tu odjeću bez da ju prvo slože samo bace natrag u ormar. Ako se to dogodi nekoliko dana za redom, u ormaru nastaje kaos koji im se više ne da pospremati.

Kad se jednom nađete u vlastitom kaosu, a ne znate iz njega izići, najvažnije je, kažu sestre, stisnuti zube i suočiti se s neredom u njegovom punom sjaju. Kada se više ne možete snaći u vlastitom ormaru, svu odjeću i modne dodatke izvadite, a potom ih sortirajte po kategorijama.

“Ako imate puno hlača, onda one idu u neki veći odjeljak, veću ladicu, a ako imate nečega manje, uvijek treba birati manje, tako da se iskoristi sav prostor i da ne ostaje praznog prostora u tom ormaru”, savjetuje Tea.

Za održavanje reda najvažnije je da uvijek vraćate stvari na njihovo mjesto. Tako ćete izbjeći stvaranje novog kaosa.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Oglas

Izbor urednice