Povežimo se

Izbor urednice

Hansgrohe piše povijest kupaonice od 1901.

Od male radionice u Schwarzwald-u do globalnog igrača. Hansgrohe -120 godina strasti, inovacije i težnje za savršenstvom.

hansgrohe-tus-dom-na-kvadrat

Ono što je počelo prije 120 godina s tri zaposlenika u Schiltachu u Schwarzwaldu sada je Hansgrohe grupa, međunarodni stručnjak za opremu i tuševe s oko 4700 zaposlenika.

Hansgrohe se smatra jednim od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Tvrtka prodaje visokokvalitetne proizvode pod svojim markama AXOR i hansgrohe, od kojih se većina proizvodi u Njemačkoj, u svom sjedištu u Schiltachu i obližnjem Offenburgu. Također ima inozemne proizvodne kapacitete u Francuskoj, Kini i SAD-u. U svijetu, sanitarni stručnjak upravlja s 32 tvrtke i 22 prodajna ureda i opskrbljuje slavine i tuševe u više od 146 zemalja širom svijeta.

120-godišnja povijest tvrtke obilježena je inovacijama, kao što su prvi ručni tuš s više vrsta spreja, prva kuhinjska  slavina na izvlačenje i prva zidna šipka koja drži ručni tuš.

Hansgrohe Grupa, njezini brendovi i proizvodi osvojili su brojne nagrade, uključujući više od 600 dizajnerskih nagrada od 1974. godine. Osim što se zalažu za dugotrajne i kvalitetne proizvode, Hangrohe grupa zalaže se i za odgovornost prema ljudima i okolišu.

Hansgrohe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina

Uz veliki jubilej Hansgrohe Grupe, tvrtka Hansgorhe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina postojanja ureda i izložbenog salona u Zagrebu, zaduženog za tržišta Hrvatske i Slovenije. „Neprekidan rast prometa i broja zaposlenih u našem uredu, uz vrhunsku podršku našim korisnicima samo je jedan mali dokaz uspješnog nastupa tvrtke Hansgrohe. Zbog izvrsnih dosadašnjih poslovnih rezultata, u 2022 godini zaduženja se šire i na ostale zemlje u regiji jugoistočne Europe pa se uskoro vidimo u novom, većem izložbenom salonu i uredu tvrtke Hansgrohe d.o.o.  Hansgrohe je više od slavina i tuševa. Mi smo 12(0) godina strasti prema vodi, ljudima, inovacijama i stalnoj težnji za savršenstvom“, objašnjava Jessica Trejo, direktorica u Hansgrohe d.o.o. Hrvatska.

POVIJEST HANSGROHE GRUPE

Pravi instinkt

Bez sumnje, to je bio hrabar korak koji je Hans Grohe napravio dvije godine nakon prelaska iz Luckenwaldea u Schiltach. U to je vrijeme okrenuo leđa tkanju i otkrio proizvodnju metalnih proizvoda kao što su mjedene tave, dijelovi sata ili rozete od štednjaka za sebe. Od samog početka, tuševi od lima također su bili dio asortimana male tvrtke Hansa Grohea. Izumitelj je imao pravi instinkt: početkom 20. stoljeća u modu je došla privatna kućna kupaonica, a Hans Grohe ubrzo se u potpunosti specijalizirao za metalnu robu za sanitarni sektor.

U desetljećima koja su slijedila, strastveno se posvetio daljnjem razvoju svojih tuševa i brzo napredovao da postane stručnjak za tuširanje u njemačkoj sanitarnoj industriji. Sa svojim idejama odigrao je odlučujuću ulogu u oblikovanju Hansgroheove korporativne povijesti i budućnosti kulture tuširanja. Od 1928. godine, njegov ručni tuš razvio se u udobnu alternativu nadglavnom tušu koji je u to vrijeme bio uobičajen.

Njegove ideje nastavile su oblikovati stil moderne tehnologije tuširanja već desetljećima. Čak i u dobi od 82 godine, osnivač tvrtke postigao je potez sanitarnog genija: Izumio je šipku za tuš , na kojem se ručni tuš mogao namjestiti na bilo kojoj visini – danas standard u kupaonicama diljem svijeta.

Neobuzdana vožnja

Uz osnivača tvrtke Hansa Grohea, koji je vodio posao 54 godine, prije svega njegov najmlađi sin Klaus imao je odlučujući utjecaj na razvoj sanitarnog stručnjaka. Pridružio se očevoj tvrtki 1968. godine i vodio je 33 godine od 1975. nadalje, razvijajući Hansgrohea od njemačkog stručnjaka za odvod u jednog od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Hansgrohe Grupu ne treba miješati s Groheom: Friedrich Grohe, drugi najstariji sin osnivača Hansa Grohea, napustio je Schiltach i dvije godine kasnije preuzeo tvornicu slavina u Hemeru, u sjeverozapadnom dijelu Njemačke. Ova tvrtka danas je poznata kao Grohe i upravlja se kao brand japanske korporacije Lixil. U Hansgroheu u Schiltachu Klaus Grohe preuzeo je dužnost 1977. godine i iste godine predstavio ime marke Hansgrohe.

Prvi put je zaštitu okoliša i održivost učinio problemom u sanitarnoj industriji, potaknuo razvoj proizvoda koji štede energiju i vodu te obratio pozornost na ekološki prihvatljivu proizvodnju koja štedi resurse. Lansiranjem marke AXOR 1993. godine Klaus Grohe postavio je temelje za stvaranje kultnih objekata za luksuzne kupaonice i kuhinje. Od tada, u suradnji sa svjetski poznatim arhitektima i dizajnerima, slavine, tuševi i pribor stvoreni su u širokom rasponu stilova i prema najvišim standardima kvalitete.

hansgrohe-pipa-umivaonik-dom-na-kvadrat

Ovi prepoznatljivi dizajnerski objekti još su jedan izraz strasti prema savršenstvu koju je Klaus Grohe usadio u tvrtku. Njegov stil upravljanja karakterizirao je njegov pragmatičan pristup i energičan nagon, ali i prizemni karakter. Njegov moto kao perfekcionista bio je: “Dobro je neprijatelj boljeg.” Predsjedao je Nadzornim odborom Hansgrohea od 2008. do 2015. godine i sada je njegov počasni predsjednik.

Od obiteljske tvrtke do globalne korporacije

Dva najstarija sina Klausa Grohea nastavila su obiteljsku tradiciju u operativnom poslu. Richard Grohe bio je zamjenik predsjednika Izvršnog odbora od 2008. do 2016. godine. Razvio je hansgrohe u svjetski poznati premium brand s brojnim inovacijama. Njegov brat Philippe vodio je dizajnerski brand AXOR od 2001. do 2016. godine. U svom mandatu surađivao je s mnogim renomiranim dizajnerima kao što su Philippe Starck, Antonio Citterio ili Patricia Urquiola i pomogao brandu da postigne svoj međunarodni nastup.

Oba brata dala su značajan doprinos uspjehu Hansgroheove korporativne povijesti u novom tisućljeću i postavila temelje za transformaciju Hansgrohe grupe iz obiteljskog u srednju korporaciju. Braća su odstupila s izvršnih dužnosti 2016. Od tada je osnivačka obitelj pratila tvrtku iz perspektive dioničara.

Od svibnja 2018. sin Klausa Grohea Richard član je Nadzornog odbora Hansgrohe grupe, koja se vodi kao europsko javno društvo s ograničenom odgovornošću, ali nije uvrštena na burzu. Dva glavna dioničara su američka korporacija Masco Corporation (68 posto dionica) i obitelj Grohe putem Syngroh Verwaltungs- und Beteiligungs-GmbH (32 posto dionica).

Napredak sa strukturnim promjenama

Hans Juergen Kalmbach vodi tvrtku kao predsjednik Izvršnog odbora od 1. kolovoza 2018. Diplomirao je poslovnu administraciju, a karijeru je započeo u Hansgrohe Grupi 1998. godine. Od tada je obnašao nekoliko nacionalnih i međunarodnih rukovodećih pozicija, od kojih je nedavno bio odgovoran za međunarodnu prodaju kao član Izvršnog odbora.

“Potičemo strukturne promjene kroz učinkovite procese, ciljanu strategiju rasta i daljnji razvoj naše korporativne filozofije. Čineći to, danas imamo koristi, i imali smo koristi u prošlosti,
od kvaliteta koje su razlikovale Hansgrohe i učinile ga jakim 120 godina”, kaže Hans Juergen Kalmbach.

“Prvo, iz kulture kvalitetno orijentiranih inovacija koja je rasla i prakticira se u svim područjima tvrtke; drugo, od dosljednog međunarodnog uzgoja na tržištu, čija jezgra datira još iz 1907. godine s početkom izvoznog poslovanja Hansa Grohea. I treće, od izuzetno visoke razine predanosti i velike fleksibilnosti naših zaposlenika, na koje se uvijek možemo osloniti. Čak i kao globalno aktivna grupa, nikada nismo zaboravili svoje korijene kao obiteljski posao srednje veličine. Strast, inovativnost i potraga za savršenstvom imaju dugu tradiciju s nama. I tako, u budućnosti možemo nastaviti graditi svoju snagu na osnovnim temeljima našeg uspjeha: kontinuiranim inovacijama, beskompromisnoj kvaliteti i dizajnu te odgovornosti prema društvu i okolišu.”

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Arhitekti i arhitektonski projekti

Motel „Sljeme“ postaje Rivia Arts & Culture Hotel

Krenula rekonstrukcija kultnog Vitićevog objekta na Preluku

Rijeka, 21. siječnja 2025. – Započeo je projekt rekonstrukcije i obnove nekadašnjeg motela „Sljeme“, arhitektonske kulturne baštine jednog od najznačajnijih hrvatskih arhitekata Ivana Vitića, koji se nalazi na području Preluka u okolici Rijeke. Novi hotel, čije je otvaranje predviđeno za kraj 2026. godine, imat će četiri zvjezdice te će nositi ime Rivia Arts & Culture Hotel. Ukupna vrijednost investicije iznosi 18 milijuna eura, a investitor je tvrtka HGK hoteli, čiji je osnivač Hrvatska gospodarska komora.

Revitalizacija Vitićevog objekta izgrađenog 1965. godine, koji danas ima status nepokretnog pojedinačnog kulturnog dobra Ministarstva kulture i medija, provodit će se prema najvišim standardima struke. Za idejno rješenje budućeg Rivia Arts & Culture Hotela zadužen je arhitektonski ured Mataija x Sipina x Turato predvođen riječkim arhitektom Idisom Turatom i arhitektom Marojem Mrduljašem, koji naglašavaju kako će poštovati Vitićevu viziju prilikom gradnje ovog objekta i njegovo modernističko nasljeđe.

Cjelokupan projekt budućeg hotela usmjeren je na očuvanje autentičnosti te arhitektonske vrijednosti Vitićeva djela, gdje ćemo revitalizirati objekt kroz pažljivu nadogradnju koja će mu osigurati novu funkcionalnost i atraktivnost na turističkoj sceni. Uz unapređenje smještajnih kapaciteta, u planu je uvođenje suvremenih sadržaja koji će odgovarati visokim standardima hotelske industrije, ali uz očuvanje estetskih i povijesnih elemenata originalnog dizajna“, istaknuo je arhitekt Idis Turato te naglasio kako je projekt već u fazi razvoja dobio Veliku nagradu Zagrebačkog salona arhitekture i urbanizma 2024. godine.

Predstavljanje projekta podržao je i ravnatelj Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture i medija Tomislav Petrinc rekavši kako ovakva vrsta kulturne baštine, nastala u doba moderne i modernizma, predstavlja stručni izazovi u smislu njegova stavljanju u funkciju, odnosno njegova korištenja za budućnost. Petrinc je nadodao kako se nada da će novi hotel privući mlade i obrazovane goste koji će biti najbolji promotori hrvatske kulture u svijetu.

Župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina naglasio je da se i osobno zalagao za obnovu Vitićeva motela te da se veseli „novoj Panorami“ jer je ona kulturno nasljeđe Kvarnera te istaknuo kako je bilo vrijeme da se ponovno stavi u funkciju te nastavi biti dio tradicije i života na Kvarneru.

Konferenciju za medije podržao je i gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović: „Posebno me veseli da će ovaj projekt, proizvod „domaće pameti“, pridonijeti razvoju Rijeke kao urbane turističke destinacije, povećati broj turista i kvalitetno valorizirati kulturnu baštinu. Iskreno se nadam da će njegova realizacija biti poticaj da se i ostali, slični objekti u Hrvatske obnove na sličan način te stave u funkciju“.

HGK će ovaj projekt financirati kreditima komercijalnih banaka i vlastitim sredstvima koja su osigurana prodajom neaktivne imovine. Ta sredstva nisu korištena za tekuće poslovanje, nego su akumulirana i koristit će se isključivo za investicije u materijalnu imovinu, odnosno ovaj i slične projekte. Prihodi od aktualnih, tekućih članarina ne koriste se za financiranje ovog projekta. 

Jedan od naših ključnih ciljeva je pozicionirati Rivia Arts & Culture Hotel kao ogledni primjer kako revitalizacija kulturne baštine može stvoriti dugoročnu gospodarsku vrijednost i autentičan proizvod. Investiranjem u obnovu starog motela „Sljeme“ stvaramo i platformu koja će okupiti domaće znanje i proizvode. Od arhitekture i dizajna do programskih rješenja i ponude hrane i pića, u ovom hotelu želimo favorizirati ponudu naših članica, svih hrvatskih tvrtki i poduzetnika. Upravo je HGK prije više od 25 godina projektom „Kupujmo hrvatsko“ postavio temelje za sustavnu promociju i vrednovanje domaće proizvodnje uz istovremenu edukaciju novih generacija potrošača. Kontinuirano smo poticali i ukazivali na važnost domaće proizvodnje i snagu hrvatskih brendova, a danas projektom Rivia Arts & Culture Hotela idemo korak dalje jer želimo izgraditi ogledni primjerak, svojevrsni showroom gdje se može doživjeti i iskusiti ono najbolje od Hrvatske“, naglašava Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

Burilović je podsjetio i da je HGK početkom prošle godine pokrenuo platformu Stories – Experience Premium Croatia s ciljem promocije i razvoja premium turizma u Hrvatskoj, a koja danas okuplja preko 100 članica. „Autentično iskustvo i kvalitetna te raznolika ponuda bit će usađeni u temelje poslovanja Rivia Arts & Culture Hotela pa stoga vjerujem da će naš hotel, kada bude otvoren, zadovoljiti kriterije članstva u platformi Stories“, zaključuje Burilović.

„U svojem punom kapacitetu Rivia Arts & Culture Hotel zapošljavat će oko 40 ljudi. Već smo pokrenuli i komunikaciju s obrazovnim institucijama u Rijeci i okolici, kako sa srednjim školama, tako i fakultetima, s kojima ćemo razvijati suradnju u cilju edukacije i zaposlenja turističkih stručnjaka. Želimo stvoriti snažnu vezu s lokalnom zajednicom te osigurati najvišu razinu kvalitete usluge u hotelu. Osim toga, ovaj komercijalni projekt je od strateške važnosti za HGK jer predstavlja ključni korak u aktivaciji dosad neiskorištene imovine. Projekt omogućuje optimalno korištenje resursa, istovremeno postavljajući temelje za dugoročnu profitabilnost i održivi rast prihoda. Time HGK dodatno potvrđuje svoju posvećenost jačanju financijske stabilnosti i samoodrživosti“, ističe Tomislav Radoš, direktor tvrtke HGK hoteli.

Rivia Arts & Culture Hotel imat će 57 smještajnih jedinica, od kojih je šest izdvojenih, koje će funkcionirati kao apartmani. Jedinstvenost u ponudi smještaja je i konceptualna podjela na „retro“ dio u kojemu će gosti iskusiti doživljaj i dizajn soba iz 60-ih i 70-ih godina te „suvremene“ sobe u kojima se dizajnom donosi potpuno novo iskustvo modernizma u današnje vrijeme s visokom tehnologijom kao glavnom premisom. Hotel će ponuditi jedinstveni koncept imerzivnog wellnessa koji pruža nezaboravna senzorička iskustva, kombinirajući scenografije prirodnih ljepota Hrvatske s visokotehnološkim multimedijalnim rješenjima i virtualnom stvarnošću.

Nastavite čitati

Izbor urednice

Bežični usisavač Vorwerk – sistem za čišćenje svih površina u kući

Istovremeno možete usisavati i prati podove!

Odabir idealnog usisavač ovisi o vašim potrebama, podnim oblogama i veličini prostora. Isprobali smo jedan za kojeg proizvođač kaže da je sistem, a ne usisavač, jer brojni nastavci i mogućnosti osiguravaju čišćenje baš svih površina. Detalje otkrivamo u razgovoru sa Sandrom Kukić, direktoricom tvrtke Parnad.

Sandra, koje su posebnosti Vorwerk usisavača?

Ovo je već druga generacija bežičnog usisavača. Ono što je njegova posebnost je to što je izrazito lagan. Njegova posebnost je i to što ima ručku koja se može saviti ili se može podignuti. U savinutom položaju se koristi kada usisavamo madrace, tapicirani namještaj i nekakav namještaj na gornjim površinama, a kada usisavamo donje površine, onda otvorimo ručku i dobijemo štapni usisavač.

Ono što nas čini drukčijim od drugih je upravo naša filter vrećica. Naša filter vrećica ima TIF certifikat, što potvrđuje da je prikladna za alergičare, 4slojna je i napravljena je od recikliranih materijala.

Unutar aparata se nalazi baterija koja je odvojiva od aparata, za razliku od drugih baterijskih usisavača koji u principu imaju integriranu bateriju i kada ona dotraje, mora se zamijeniti cijeli usisavač. Kod nas ne, kod nas se može promijeniti samo baterija.

Dodatna prednost je da ukoliko imate veću kvadraturu u svom stanu, možete imati dodatnu bateriju koju uvijek imate na punjenju i produžite si vrijeme trajanja baterija.

Koliko je trajanje jedne baterije, koliko površine možemo usisati?

Trajanje baterije je ovisno o tome koji nastavak se koristi, znači od nekakvih 15 minuta do 60. Tako da ovisi koji je nastavak, koja je razina snage usisa i sve to ovisi kako se troši baterija.

On se ne čuje, on je namjerno napravljen da ima niske decibele tako da ne smeta našim kućnim ljubimcima, našoj djeci. Ja također ljudima volim naglasiti da usisavam navečer, ne smetam niti susjedima niti svojoj djeci koja spavaju, zato što je stvarno izrazito tih, a ima svoju funkcionalnost jer svaki od nastavaka ima svoju priču koja onda djeluje na površine koje usisava.

Kad smo već kod nastavaka, ovdje ih je zaista jako puno, što je to?

Tu imamo jako puno nastavaka zato što je Vorwerk odlučio da želi svima pružiti čišćenje cijelog doma. Znači, od poda do stropa. Ovdje imamo komplet priključaka koji se koriste za usisavanje gornjih površina, od namještaja, ormara, listova biljaka… Ima toliko mekane dlačice da neće oštetiti nikakvu površinu koju usisavate. Onda imamo nastavak za usisavanje tapiciranog namještaja i madraca.

Kad koristite nastavke za podne površine, držite ga u obliku štapnog usisavača. Ono što je bitno za naglasiti, baterija je ujedno i LED display, koji komunicira sa vama i pokazuje vam postotak napunjenosti baterije, kada treba promijeniti vrećicu i da li se nešto događa sa aparatom.

Kada usisavate tepih, on promijenit vrtnju četki, pa kad je na tvrdim podovima, četke se vrte sporije, čim dođe na tepih, četke se počnu brže vrtiti, na taj način dubinski usisavaju tepih.

Ima pametni senzor koji prepoznaje vrstu tla i kada dođe na drugu vrstu tla, odnosno sa tvrdih poda na tepih, četke se počnu brže vrtit i obrnuto.

Nastavak za istovremeno usisavanje i pranje podova

Kao naš najbolji nastavak, po meni osobno pogotovo, je naš nastavak za istovremeno usisavanje i pranje podova. Ono što ovaj aparat radi su kružni pokrete sa preko 1350 okretaja u minuti.

Ono što on još ima, je integriran dozator, a u dozator se stavlja tekućina za pranje poda.Ovaj mali dozator je dovoljan za otprilike 60 kvadrata poda. Promjena nastavaka je vrlo jednostavna, pridrži se nastavak dolje nogom i pritisne se zelena poluga. To je također napravljeno da nema nepotrebnog saginjanja.

U svojoj ponudi imamo i perač prozora. Obično mi kažemo da je za pranje prozora, ali se može koristiti i za pranje stakla, ogledala u kupaonicama, staklenih stijena, kupaonskih namještaja i slično.

Autorica teksta: Jasmina Franjić

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice