Povežimo se

Izbor urednice

Hansgrohe piše povijest kupaonice od 1901.

Od male radionice u Schwarzwald-u do globalnog igrača. Hansgrohe -120 godina strasti, inovacije i težnje za savršenstvom.

hansgrohe-tus-dom-na-kvadrat

Ono što je počelo prije 120 godina s tri zaposlenika u Schiltachu u Schwarzwaldu sada je Hansgrohe grupa, međunarodni stručnjak za opremu i tuševe s oko 4700 zaposlenika.

Hansgrohe se smatra jednim od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Tvrtka prodaje visokokvalitetne proizvode pod svojim markama AXOR i hansgrohe, od kojih se većina proizvodi u Njemačkoj, u svom sjedištu u Schiltachu i obližnjem Offenburgu. Također ima inozemne proizvodne kapacitete u Francuskoj, Kini i SAD-u. U svijetu, sanitarni stručnjak upravlja s 32 tvrtke i 22 prodajna ureda i opskrbljuje slavine i tuševe u više od 146 zemalja širom svijeta.

120-godišnja povijest tvrtke obilježena je inovacijama, kao što su prvi ručni tuš s više vrsta spreja, prva kuhinjska  slavina na izvlačenje i prva zidna šipka koja drži ručni tuš.

Hansgrohe Grupa, njezini brendovi i proizvodi osvojili su brojne nagrade, uključujući više od 600 dizajnerskih nagrada od 1974. godine. Osim što se zalažu za dugotrajne i kvalitetne proizvode, Hangrohe grupa zalaže se i za odgovornost prema ljudima i okolišu.

Hansgrohe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina

Uz veliki jubilej Hansgrohe Grupe, tvrtka Hansgorhe d.o.o. Hrvatska slavi 12. godina postojanja ureda i izložbenog salona u Zagrebu, zaduženog za tržišta Hrvatske i Slovenije. „Neprekidan rast prometa i broja zaposlenih u našem uredu, uz vrhunsku podršku našim korisnicima samo je jedan mali dokaz uspješnog nastupa tvrtke Hansgrohe. Zbog izvrsnih dosadašnjih poslovnih rezultata, u 2022 godini zaduženja se šire i na ostale zemlje u regiji jugoistočne Europe pa se uskoro vidimo u novom, većem izložbenom salonu i uredu tvrtke Hansgrohe d.o.o.  Hansgrohe je više od slavina i tuševa. Mi smo 12(0) godina strasti prema vodi, ljudima, inovacijama i stalnoj težnji za savršenstvom“, objašnjava Jessica Trejo, direktorica u Hansgrohe d.o.o. Hrvatska.

POVIJEST HANSGROHE GRUPE

Pravi instinkt

Bez sumnje, to je bio hrabar korak koji je Hans Grohe napravio dvije godine nakon prelaska iz Luckenwaldea u Schiltach. U to je vrijeme okrenuo leđa tkanju i otkrio proizvodnju metalnih proizvoda kao što su mjedene tave, dijelovi sata ili rozete od štednjaka za sebe. Od samog početka, tuševi od lima također su bili dio asortimana male tvrtke Hansa Grohea. Izumitelj je imao pravi instinkt: početkom 20. stoljeća u modu je došla privatna kućna kupaonica, a Hans Grohe ubrzo se u potpunosti specijalizirao za metalnu robu za sanitarni sektor.

U desetljećima koja su slijedila, strastveno se posvetio daljnjem razvoju svojih tuševa i brzo napredovao da postane stručnjak za tuširanje u njemačkoj sanitarnoj industriji. Sa svojim idejama odigrao je odlučujuću ulogu u oblikovanju Hansgroheove korporativne povijesti i budućnosti kulture tuširanja. Od 1928. godine, njegov ručni tuš razvio se u udobnu alternativu nadglavnom tušu koji je u to vrijeme bio uobičajen.

Njegove ideje nastavile su oblikovati stil moderne tehnologije tuširanja već desetljećima. Čak i u dobi od 82 godine, osnivač tvrtke postigao je potez sanitarnog genija: Izumio je šipku za tuš , na kojem se ručni tuš mogao namjestiti na bilo kojoj visini – danas standard u kupaonicama diljem svijeta.

Neobuzdana vožnja

Uz osnivača tvrtke Hansa Grohea, koji je vodio posao 54 godine, prije svega njegov najmlađi sin Klaus imao je odlučujući utjecaj na razvoj sanitarnog stručnjaka. Pridružio se očevoj tvrtki 1968. godine i vodio je 33 godine od 1975. nadalje, razvijajući Hansgrohea od njemačkog stručnjaka za odvod u jednog od vodećih svjetskih proizvođača slavina i tuševa. Hansgrohe Grupu ne treba miješati s Groheom: Friedrich Grohe, drugi najstariji sin osnivača Hansa Grohea, napustio je Schiltach i dvije godine kasnije preuzeo tvornicu slavina u Hemeru, u sjeverozapadnom dijelu Njemačke. Ova tvrtka danas je poznata kao Grohe i upravlja se kao brand japanske korporacije Lixil. U Hansgroheu u Schiltachu Klaus Grohe preuzeo je dužnost 1977. godine i iste godine predstavio ime marke Hansgrohe.

Prvi put je zaštitu okoliša i održivost učinio problemom u sanitarnoj industriji, potaknuo razvoj proizvoda koji štede energiju i vodu te obratio pozornost na ekološki prihvatljivu proizvodnju koja štedi resurse. Lansiranjem marke AXOR 1993. godine Klaus Grohe postavio je temelje za stvaranje kultnih objekata za luksuzne kupaonice i kuhinje. Od tada, u suradnji sa svjetski poznatim arhitektima i dizajnerima, slavine, tuševi i pribor stvoreni su u širokom rasponu stilova i prema najvišim standardima kvalitete.

hansgrohe-pipa-umivaonik-dom-na-kvadrat

Ovi prepoznatljivi dizajnerski objekti još su jedan izraz strasti prema savršenstvu koju je Klaus Grohe usadio u tvrtku. Njegov stil upravljanja karakterizirao je njegov pragmatičan pristup i energičan nagon, ali i prizemni karakter. Njegov moto kao perfekcionista bio je: “Dobro je neprijatelj boljeg.” Predsjedao je Nadzornim odborom Hansgrohea od 2008. do 2015. godine i sada je njegov počasni predsjednik.

Od obiteljske tvrtke do globalne korporacije

Dva najstarija sina Klausa Grohea nastavila su obiteljsku tradiciju u operativnom poslu. Richard Grohe bio je zamjenik predsjednika Izvršnog odbora od 2008. do 2016. godine. Razvio je hansgrohe u svjetski poznati premium brand s brojnim inovacijama. Njegov brat Philippe vodio je dizajnerski brand AXOR od 2001. do 2016. godine. U svom mandatu surađivao je s mnogim renomiranim dizajnerima kao što su Philippe Starck, Antonio Citterio ili Patricia Urquiola i pomogao brandu da postigne svoj međunarodni nastup.

Oba brata dala su značajan doprinos uspjehu Hansgroheove korporativne povijesti u novom tisućljeću i postavila temelje za transformaciju Hansgrohe grupe iz obiteljskog u srednju korporaciju. Braća su odstupila s izvršnih dužnosti 2016. Od tada je osnivačka obitelj pratila tvrtku iz perspektive dioničara.

Od svibnja 2018. sin Klausa Grohea Richard član je Nadzornog odbora Hansgrohe grupe, koja se vodi kao europsko javno društvo s ograničenom odgovornošću, ali nije uvrštena na burzu. Dva glavna dioničara su američka korporacija Masco Corporation (68 posto dionica) i obitelj Grohe putem Syngroh Verwaltungs- und Beteiligungs-GmbH (32 posto dionica).

Napredak sa strukturnim promjenama

Hans Juergen Kalmbach vodi tvrtku kao predsjednik Izvršnog odbora od 1. kolovoza 2018. Diplomirao je poslovnu administraciju, a karijeru je započeo u Hansgrohe Grupi 1998. godine. Od tada je obnašao nekoliko nacionalnih i međunarodnih rukovodećih pozicija, od kojih je nedavno bio odgovoran za međunarodnu prodaju kao član Izvršnog odbora.

“Potičemo strukturne promjene kroz učinkovite procese, ciljanu strategiju rasta i daljnji razvoj naše korporativne filozofije. Čineći to, danas imamo koristi, i imali smo koristi u prošlosti,
od kvaliteta koje su razlikovale Hansgrohe i učinile ga jakim 120 godina”, kaže Hans Juergen Kalmbach.

“Prvo, iz kulture kvalitetno orijentiranih inovacija koja je rasla i prakticira se u svim područjima tvrtke; drugo, od dosljednog međunarodnog uzgoja na tržištu, čija jezgra datira još iz 1907. godine s početkom izvoznog poslovanja Hansa Grohea. I treće, od izuzetno visoke razine predanosti i velike fleksibilnosti naših zaposlenika, na koje se uvijek možemo osloniti. Čak i kao globalno aktivna grupa, nikada nismo zaboravili svoje korijene kao obiteljski posao srednje veličine. Strast, inovativnost i potraga za savršenstvom imaju dugu tradiciju s nama. I tako, u budućnosti možemo nastaviti graditi svoju snagu na osnovnim temeljima našeg uspjeha: kontinuiranim inovacijama, beskompromisnoj kvaliteti i dizajnu te odgovornosti prema društvu i okolišu.”

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Gradnja

Vrhunske niskoenergetske montažne kuće tvrtke Domprojekt

Nekad se vjerovalo da su kuće od opeke i betona stabilnije i sigurnije, a nedavni potresi dokazali su da još jednom vrhunsku kvalitetu montažnih kuća.

U principu gradnja drvenom konstrukcijom ima izuzetnu prednost nad ostalim tradicionalnim sustavima. U smislu što je to lagana konstrukcija, što će puno manju silu na sebe navući i što će takva gradnja proći bez nekih šteta tijekom takvih djelovanja, rekao je Elis Hajdarovac, mag. ing. aedif. iz Domprojekta.

Nedostatak radne snage

Na intenzivniji razvoj tržišta montažne gradnje u Hrvatskoj, nekoliko je čimbenika uvelike utjecalo. Prvi od njih bio je nedostatak radne snage.

Kako odgovoriti na nedostatak radne snage odnosno kako zadržati neku kvalitetu proizvoda jer ipak u današnje vrijeme se traži određena kvaliteta i standard. Majstora je sve manje, negdje su se rasplinuli i tako dalje. Jedini i najbolji odgovor je industrijalizacija, znači držati, odnosno što više predgotoviti gradnju u proizvodnim pogonima gdje imate stalno kontrolu kvalitete.

Mi na primjer za naše sustave gradnje imamo i CE certifikat, dakle, institut iz Slovenije, konkretno dolazi pregledava našu proizvodnju, postupke, materijale i tako dalje, plus interna kontrola i to jednostavno receptura za ujednačenu kvalitetu i visoku kvalitetu proizvoda i u konačnici objekata koje gradimo, dodao je Hajdarovac.

Novi zakonski propisi

A drugo su bili novi zakonski propisi prema kojima objekti moraju biti energetski učinkoviti.

Mi otkada radimo, dakle još od 1993. godine promičemo tu energetsku učinkovitost objekata kao jednu od prednosti montažnog načina gradnje zato što je jednostavna razlika. Kod tradicionalnog načina imate nosivi sustav koji je s jedne strane obložen izolacijskim materijalom.


Koje su razlike između montažne i modularne gradnje?

Kod montažne i modularne gradnje razlika je samo u stupnju pripremljenosti objekta prije nego sam objekt dođe na gradilište. Modularna tako ima više…


Kod nas je cijeli sendvič panel odnosno cijeli sustav zidni, stropni, krovnih elemenata ispunjen izolacijom i superioran u odnosu na propise. Puno je lakše postići, odnosno zadovoljiti uvjete koji se nameću pred ljude, je li to nisko energetske gradnja, gradnja objekta nulte energije, pasivna i tako dalje. Ti se nekakvi nazivi pojavljuju tijekom vremena, mijenjaju se, ali i mi bez ikakvih problema zadovoljavamo sve trendove koji se nameću, rekao je Hajdarovac.  

Trendovi koje nameće tržište

A trendovi koje nameće tržište je izrada montažnih obiteljskih kuća, stambenih zgrada te javnih objekata.

Energetski učinkovit dvorac iz 19. stoljeća

Mi radimo zdravstvene ustanove, škole, vrtiće, višestambene objekte, obiteljske kuće, krenuli smo sa obiteljskim kućama, međutim na tržištu se pojavilo da se radi objekti svih ljudskih potreba. Radili smo nekoliko vrtića u Hrvatskoj, radili smo stambene zgrade u Švicarskoj, tako da je to široka lepeza proizvoda koji se rade u ovom sistemu građenja, rekao je Esad Hajdarovac, dipl. ing. građ.

Domprojekt nudi nekoliko različitih sistema gradnje, a svi su bazirani na istoj konstrukciji dokazane kvalitete. 

Kod nas se osnovna drvena konstrukcija, recimo tradicionalno se zove KVH drvo, ali se koristi kamena vuna. Gips vlaknaste ploče se koriste koje daju protupožarnu sigurnost objektima kako gips vlaknaste ploče tako i kamena vuna. To su osnovni standardni materijali koji se koriste, nadodao je Hajdarovac.

Domprojekt – niskoenergetske montažne kuće

Domprojekt nudi dvije razine dovršenosti objekta – visoki stupanj izgrađenosti ili ključ u ruke. Visoka razina izgrađenosti znači da je kuća izvana kompletno završena,  a interijer je u fazi završnih obrtničkih radova. Ključ u ruke znači gradnju kuće i izvođenje svih radova do useljenja.

Uz nekakvo inženjersko promišljanje i način rješavanja, jer u principu inženjer je taj koji treba rješavati situaciju, a ne deklarativno nešto odbijati i reći to se ne može. Može se sve napraviti samo je pitanje je li to investitoru isplativo i želi li to prihvatiti, pojasnio je Hajdarovac.

Zbog korištenja kvalitetnih i prirodnih materijala, montažni objekti energetski su učinkoviti, što osigurava ugodnije interijere za svakodnevnicu te niže račune za energente. Brzina izvođenja te bolja kontrola troškova za investitora samo su neke od prednosti zbog kojih se montažna gradnja sve više koristi.

Nastavite čitati

Gradnja

Partas niskoenergetske CLT montažne kuće

Drvo je oduvijek bio vrlo cijenjeni materijal u građevinskoj industriji, a danas prednjači u montažnoj gradnji. Inovativni materijal CLT ili cross laminated timber donio je pravu revoluciju na tržište. CLT su drveni blokovi lijepljeni pod visokim pritiskom koji daju dovoljnu čvrstoću i stabilnost za gradnju kuća i visokih zgrada. Iako se u zapadnoj Europi ovakav način gradnje koristi zadnjih 15ak godina, domaće tržište tek je u začetku, a predvodi ga Partas iz Jastrebarskog.

Montažne kuće Partas

Specijalnost nam je izrada montažnih kuća od lameliranog lijepljenog drveta. U konstrukciji koristimo isključivo prirodne materijale, kao što su celuloza, paneli od drvenih vlakana. Svi sistemi koje radimo su ekološki. Kuće su rezane na CNC stroju, svaka greda ima svoj muško ženski utor, takozvani lastavičji rep, rekao je Josip Dodik direktor tvrtke Partas.

Gradnja križno lijepljenim drvenim pločama posljednjih je godina potisnula sve ostale klasične gradnje, posebice betonsku.

CLT – beton budućnosti

Ograničenja u izgradnji po pitanju CLT-a ili lameliranog lijepljenog drveta ne postoji. Može se napraviti sve ono što se može isprojektirati. Inače, taj CLT u zadnje vrijeme nazivaju sve češće beton budućnosti.

Sa CLT-om se može raditi i višekatnice. U Parizu su dosta prisutne i katnice sa 7, 8, 10, katova, a s lameliranim drvetom se može napraviti ono što u klasičnom drvetu se ne može. Lamelirano drvo omogućava to da se mogu premostiti različite udaljenosti od stupa do stupa. Isto tako, tu nam je CLT dosta bitan faktor, posebno u međukatnim konstrukcijama gdje smo ograničeni sa ukupnom visinom samog objekta, s njime to rješavamo u međukatnoj konstrukciji, dodao je Dodik.

Križno lamelirano drvo proizvodi se u strogo kontroliranim uvjetima. Zbog načina proizvodnje te ploče zadržavaju statičku čvrstoću čak i na visokim temperaturama.

Prednosti gradnje CLT pločama

Prvo što dobivamo dosta na jačini same konstrukcije, drugo brzina izgradnje, energetski efikasnije. Osim toga taj CLT kao detalj u unutrašnjosti samog objekta je jedan onako dosta lijep detalj koji se može i ostaviti bez dodatne izolacije, rekao je Dodik.

Niskoenergetske montažne kuće

Ove niskoenergetske montažne kuće imaju energetski certifikat A+. To znači da troše do pet puta manje energije za grijanje i hlađenje. Odnosno, režije će biti čak i do 90 posto manje nego u kućama od opeke. Osobito kada se koriste i obnovljivi izvori energije.


Koje su razlike između montažne i modularne gradnje?

Kod montažne i modularne gradnje razlika je samo u stupnju pripremljenosti objekta prije nego sam objekt dođe na gradilište. Modularna tako ima više…


Jedna od prednosti koje su zastupljene kod nas u Partas firmi uspjeli smo zaokružiti cijelu priču. Uz naše niskoenergetske montažne kuće, u mogućnosti smo ponuditi i dizalice topline, razvode podnog grijanja, rekuperacije solarne elektrane. Dakle možemo ponuditi jedan cjelokupni paket da bi ta kuća na koncu bila niskoenergetska, rekao je Dodik.

Korištenjem drva kao glavnog građevinskog materijala utječe se na smanjenje emisija ugljičnog dioksida, što drvo svrstava u održive materijal, a korisnicima osigurava ugodniju klimu u interijeru.

Partas – prvi izbor stanovanja

Za Partas niti jedan projekt nije nemoguć za izvedbu, što pokazuje i mnoštvo završnih objekata diljem Hrvatske. 

Projekti koje smo radili u Hrvatskoj, pretežno su to nekakvi projekti koji su vezani za turizam u Istri, to su vrtići, tu su kuće za najam, od 300, 400, 600 i više kvadrata. Sad smo trenutno u izradi jednog projekta hotel od nekakvih 1800 kvadrata. Pretežno su veći objekti vezani za turizam, a oni manji su obiteljske kuće diljem Hrvatske i Austrije, dodao je Dodik.

Montažne kuće od križno lameliranog drva moderan je način izgradnje objekata za stanovanje koji ima snažan utjecaj na očuvanje resursa, nudeći korisnicima atraktivan dizajn, brzu izgradnju i energetsku učinkovitost. Tražite li niskoenergetsku montažnu, Partas nudi visoko kvalitetna rješenja, a vlastite projekte prilagođava željama i potrebama klijenata.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice