Izbor urednice
Isplati li se kupovati nekretnine uz državne subvencije?
Na proljeće kreće novi krug prijava za APN-ove kredite.
Mjera državnog subvencioniranja stambenih kredita za mlade, poznatija kao APN, traje već šestu godinu za redom. Više od 22 tisuće mladih već je iskoristilo državnu subvenciju za kupovinu prve ili veće nekretnine.

I Jurica Bunjevac planira se prijaviti na natječaj. Dokumentacija je već spremna, a najteže je bilo, kaže, pronaći odgovarajuću nekretninu – stan od 80 četvornih metara.

„Odlučio sam se za toliku veličinu stana iz razloga što je to ipak nekretnina koju ćemo imati narednih 20-30 godina i onda gledam na budućnost. A da li je APN pomoć mladom čovjeku, smatram da zaista je“, kaže nam Jurica.
APN subvencionirani krediti
Subvencija se dodjeljuje za prvih pet godina otplate kredita uz mogućnost produženja od dvije godine koje se odnosi na djecu. Interes je veliki i za novi krug prijava koji kreće u ožujku.

„Pod pretpostavkom da ste stvarno išli u kupovinu, izgradnju svoje nekretnine putem kredita, apsolutno je nešto što se treba iskoristit jer su kamatne stope dva posto pa čak i ispod. I kad na to još dodate subvenciju koju vam država daje kroz pet ili više godina. A pogotovo onima koji imaju djecu ili planiraju imati djecu. Efektivna kamatna stopa je negdje oko jedan i pol posto, a onima s više djece čak može biti efekt kao da su uzeli beskamatni kredit. Dakle apsolutno se isplati ova mjera i ovo subvencioniranje kredita“, ističe kreditni posrednik Vjeko Peretić.
Subvencionira se izgradnja kuća i kupnja zemljišta, ali ipak uz pomoć države najviše se kupuju stanovi.

„Po nekakvim statistikama, prosječna kvadratura koja se traži zapravo je između 60 i 70 kvadrata, što bi zapravo odgovaralo potrebama mlade obitelji“, objašnjava direktorica agencije za promet nekretninama Jelena Kravoščanec Todorović.

direktorica agencije za promet nekretninama
Visina subvencije ovisi o razvijenosti područja
Primjerice, od 30 posto u Zagrebu do 51 posto u Slavoniji. Ukupni iznos subvencije iznosi 100 tisuća eura. „Može se i veći kredit uzeti i naravno i uzima se zbog cijena po kvadratu na tržištu. Istina je da će vam država subvencionirati kao da ste uzeli 100, a onaj preostali dio neće subvencionirati. Međutim, to će biti jedan kredit u kojem ćete imati subvencionirani dio i nesubvencionirani dio i kamatnu stopu oko dva posto što je fantastično,“ objašnjava Peretić.

„U Slavoniji možete kupiti kuću do 100 000 eura, lijepu, obiteljsku. A u Zagrebu ili Splitu situacija je malo drugačija. Tu pričamo o stanovima koji su na manje atraktivnim lokacijama, možda imaju neatraktivan tlocrt ili neku drugu rekla bih nepogodnost koja će onda utjecati na cijenu“, kaže Jelena Kravoščanec Todorović.
APN vrijedi samo za mlade
Državne poticaje za kupnju nekretnine ne mogu dobiti stariji od 45 godina i to vam mora biti prva vlastita nekretnina.

„Ako niste 100-postotni vlasnik nekretnine, to se ne računa kao da posjedujete nekretninu. Dakle ako ste vi i brat 50:50, možete iskoristit ovu mjeru za kupovinu svog stana ili za izgradnju svoje nekretnine. Dakle, jedino u slučaju da ste 100 posto vlasnik nečega, onda tu nekretninu morate pokloniti ili prodati unutar dvije godine“, objašnjava Vjeko Peretić.
Besplatna pomoć kreditnih posrednika
Obzirom da je APN-ov natječaj ponekad i složen proces u smislu prikupljanja potrebnih informacija, ali i dokumentacije, onima koji žele ovakve poticaje od velike pomoći su kreditni posrednici. Njihova je usluga u potpunosti besplatna obzirom da se naplaćuju od strane banaka.

„Mi smo zapravo razvili nišu da pomažemo prilikom tog procesa kao što smo do sad pomagali uvijek u gotovinskim i stambenim kreditima. Ovdje još pomažemo i dodatno u pogledu prikupljanja dokumentacije, provjere nekretnine legalnosti, odnosno sakupljanja svih tih kockica koje su potrebne da se kompletira predmet i da on gotov spreman ode u banku i bude odobren od strane APN-a“, ističe kreditni posrednik Vjeko Peretić.
„Kreditni savjetnik mi je pomogao utoliko da mi je dao sve savjete. Dao mi je sve podatke potrebne za dizanje APN-a i omogućio mi je da ja ne moram ići na previše odlazaka u različite banke nego na jednom mjestu ja apsolutno imam sve dostupno“, kaže nam Jurica Bunjevac s početka priče.
S pripremama za APN treba krenuti na vrijeme
Uoči prijave na natječaj treba odabrati željenu banku, pronaći nekretninu i potpisati predugovor s prodavateljem.

„Moja tri ključna savjeta bi bila da što ranije probate već naći nekretninu u cijeloj priči. Drugi savjet je da zaista probate sa kreditnim savjetnikom da imate sve na jednom mjestu, da se ne izgubite u papirima i treći savjet da se zaista ne bojite probati jer nije teško dobiti“, zaključuje kandidat za APN natječaj Jurica Bunjevac.

Zbog velike potražnje trenutačno tržište nekretnina vrlo je dinamično. Mnogi tek traže dom iz snova uz subvenciju, a utrka samo što nije počela.
Dekoracije i detalji
Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila.
Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista
Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.
Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.
Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras
Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise
Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.
Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu
Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti
U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.
Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/
Izbor urednice
Dom na kvadrat zapošljava – pridruži nam se!
Prijavi se i postani dio našeg kreativnog tima

Dom na kvadrat multimedijski je projekt koji već više dvadeset godina stvara sadržaj o arhitekturi, dizajnu, gradinji doma i uređenju interijera.
Vjerujemo da prostor u kojem živimo oblikuje našu svakodnevnicu. Naš tim svakodnevno radi na tome da kroz TV emisiju, portal i digitalne kanale prenese tu inspiraciju širokoj publici.
Kako rastemo i širimo projekte, tražimo nove kolege koji će s nama graditi budućnost.
Otvaramo dvije pozicije:
- Novinar (m/ž)
- Voditelj prodaje oglasnog prostora (m/ž)
Novinar (m/ž)
Ako voliš istraživati zanimljive teme, a pri tom ti je zanimljivo i zaviriti u tuđe domove – ovo je posao za tebe.
Tražimo nekoga tko ima iskustva u radu ispred kamere, tko zna postaviti prava pitanja i ispričati priču.
Od tebe se očekuje aktivna komunikacija s arhitektima, dizajnerima i stručnjacima iz sektora gradnje i uređenja. Kod nas ćeš raditi i na prilozima za emisiju i na sadržaju za web i društvene mreže.
Što nudimo? Stabilan radni odnos, hibridni model rada (ured, teren i rad od kuće), rad u manjem i kreativnom timu gdje se cijeni inicijativa i ideje, raznolikost posla i priliku da radiš s vrhunskim stručnjacima iz područja arhitekture i dizajna.
Više detalja o poziciji i uvjetima na linku
Voditelj prodaje oglasnog prostora (m/ž)
Ova pozicija je za nekoga tko voli komunikaciju i zna prepoznati priliku, a ne libi se okrenuti par brojeva i prodat priču.
Tvoj zadatak bit će povezati naš sadržaj s klijentima i partnerima – od TV-a do digitalnih kanala. Ako imaš iskustva u prodaji, znaš kako graditi odnose i pronalaziš zadovoljstvo u dinamičnom radnom okruženju, ovo je posao za tebe.
Što nudimo? Stabilno okruženje, hibridni model rada (ured, teren i rad od kuće) mogućnost razvoja i rad na zanimljivim projektima.
Više detalja o poziciji i uvjetima na linku
Ako misliš da je ovo pravi posao za tebe i želiš biti dio kreativne produkcijske kuće Dom na kvadrat, pošalji nam svoj životopis i motivacijsko pismo na mail posao@novebojemedia.hr
You must be logged in to post a comment Login