Povežimo se
challenge konferencija

Izbor urednice

Isplati li se kupovati nekretnine uz državne subvencije?

Na proljeće kreće novi krug prijava za APN-ove kredite.

Mjera državnog subvencioniranja stambenih kredita za mlade, poznatija kao APN, traje već šestu godinu za redom. Više od 22 tisuće mladih već je iskoristilo državnu subvenciju za kupovinu prve ili veće nekretnine.

Stambene-zgrade-u-Zagrebu

I Jurica Bunjevac planira se prijaviti na natječaj. Dokumentacija je već spremna, a najteže je bilo, kaže, pronaći odgovarajuću nekretninu – stan od 80 četvornih metara.  

Jurica-Bunjevac-APN-kandidat
Jurica Bunjevac, kandidat za APN natječaj

„Odlučio sam se za toliku veličinu stana iz razloga što je to ipak nekretnina koju ćemo imati narednih 20-30 godina i onda gledam na budućnost. A da li je APN pomoć mladom čovjeku, smatram da zaista je“, kaže nam Jurica.

APN subvencionirani krediti

Subvencija se dodjeljuje za prvih pet godina otplate kredita uz mogućnost produženja od dvije godine koje se odnosi na djecu. Interes je veliki i za novi krug prijava koji kreće u ožujku.

dječak

Pod pretpostavkom da ste stvarno išli u kupovinu, izgradnju svoje nekretnine putem kredita, apsolutno je nešto što se treba iskoristit jer su kamatne stope dva posto pa čak i ispod. I kad na to još dodate subvenciju koju vam država daje kroz pet ili više godina. A pogotovo onima koji imaju djecu ili planiraju imati djecu. Efektivna kamatna stopa je negdje oko jedan i pol posto, a onima s više djece čak može biti efekt kao da su uzeli beskamatni kredit. Dakle apsolutno se isplati ova mjera i ovo subvencioniranje kredita“, ističe kreditni posrednik Vjeko Peretić.

Subvencionira se izgradnja kuća i kupnja zemljišta, ali ipak uz pomoć države najviše se kupuju stanovi.

moderna-stambena-zgrada-APN

„Po nekakvim statistikama, prosječna kvadratura koja se traži zapravo je između 60 i 70 kvadrata, što bi zapravo odgovaralo potrebama mlade obitelji“, objašnjava direktorica agencije za promet nekretninama Jelena Kravoščanec Todorović.

Jelena-Kravoščanec-Todorović
Jelena Kravoščanec Todorović
direktorica agencije za promet nekretninama

Visina subvencije ovisi o razvijenosti područja

Primjerice, od 30 posto u Zagrebu do 51 posto u Slavoniji. Ukupni iznos subvencije iznosi 100 tisuća eura. „Može se i veći kredit uzeti i naravno i uzima se zbog cijena po kvadratu na tržištu. Istina je da će vam država subvencionirati kao da ste uzeli 100, a onaj preostali dio neće subvencionirati. Međutim, to će biti jedan kredit u kojem ćete imati subvencionirani dio i nesubvencionirani dio i kamatnu stopu oko dva posto što je fantastično,“ objašnjava Peretić.

slavonska-polja

U Slavoniji možete kupiti kuću do 100 000  eura, lijepu, obiteljsku. A u Zagrebu ili Splitu situacija je malo drugačija. Tu pričamo o stanovima koji su na manje atraktivnim lokacijama, možda imaju neatraktivan tlocrt ili neku drugu rekla bih nepogodnost koja će onda utjecati na cijenu“, kaže Jelena Kravoščanec Todorović.

APN vrijedi samo za mlade

Državne poticaje za kupnju nekretnine ne mogu dobiti stariji od 45 godina i to vam mora biti prva vlastita nekretnina.

mladi-nekretnine-APN

Ako niste 100-postotni vlasnik nekretnine, to se ne računa kao da posjedujete nekretninu. Dakle ako ste vi i brat 50:50, možete iskoristit ovu mjeru za kupovinu svog stana ili za izgradnju svoje nekretnine. Dakle, jedino u slučaju da ste 100 posto vlasnik nečega, onda tu nekretninu morate pokloniti ili prodati unutar dvije godine“, objašnjava Vjeko Peretić.

Besplatna pomoć kreditnih posrednika

Obzirom da je APN-ov natječaj ponekad i složen proces u smislu prikupljanja potrebnih informacija, ali i dokumentacije, onima koji žele ovakve poticaje od velike pomoći su kreditni posrednici. Njihova je usluga u potpunosti besplatna obzirom da se naplaćuju od strane banaka.

Vjeko-Peretić-kreditni-posrednik
Vjeko Peretić, kreditni posrednik

Mi smo zapravo razvili nišu da pomažemo prilikom tog procesa kao što smo do sad pomagali uvijek u gotovinskim i stambenim kreditima. Ovdje još pomažemo i dodatno u pogledu prikupljanja dokumentacije, provjere nekretnine legalnosti, odnosno sakupljanja svih tih kockica koje su potrebne da se kompletira predmet i da on gotov spreman ode u banku i bude odobren od strane APN-a“, ističe kreditni posrednik Vjeko Peretić.

Kreditni savjetnik mi je pomogao utoliko da mi je dao sve savjete. Dao mi je sve podatke potrebne za dizanje APN-a i omogućio mi je da ja ne moram ići na previše odlazaka u različite banke nego na jednom mjestu ja apsolutno imam sve dostupno“, kaže nam Jurica Bunjevac s početka priče.

S pripremama za APN treba krenuti na vrijeme

Uoči prijave na natječaj treba odabrati željenu banku, pronaći nekretninu i potpisati predugovor s prodavateljem. 

Moja tri ključna savjeta bi bila da što ranije probate već naći nekretninu u cijeloj priči. Drugi savjet je da zaista probate sa kreditnim savjetnikom da imate sve na jednom mjestu, da se ne izgubite u papirima i treći savjet da se zaista ne bojite probati jer nije teško dobiti“, zaključuje kandidat za APN natječaj Jurica Bunjevac.

Zbog velike potražnje trenutačno tržište nekretnina vrlo je dinamično. Mnogi tek traže dom iz snova uz subvenciju, a utrka samo što nije počela.

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Događanja

Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu

Nemojte da vas duhoviti i zaigrani nazivi panela zavaraju; riječ je o nevjerojatno moćnom programu vodeće poslovne konferencije.

ChalLEANge 2025

Ovogodišnje izdanje konferencije chalLEAnge, koje se održava 13. studenog 2025. u CineStaru, Z Centar Zagreb, u organizaciji tvrtke Culmena, najavljuje se kao dosad najbogatije i najambicioznije. Nakon prošlogodišnjih 500 sudionika i 50 govornika, organizatori očekuju više od 700 sudionika i još snažniju medijsku pokrivenost, uz velik broj medijskih partnera, među kojima su Večernji list i Journal kao glavni medijski pokrovitelji.

Što kažu organizatori

Iza organizacije konferecnije stoji Culmena, koja iza sebe ima više od 20 godina rada i 350
uspješnih projekata. Poznata je kao jedna od prvih tvrtki koja je hrvatskim poduzećima približila japansku Lean metodologiju, zagovarajući važnost digitalne transformacije i zelenog menadžmenta, a znanje o optimizaciji procesa i uštedama provela je između ostalog među najvećim proizvodnim tvrtkama u Hrvatskoj i regiji.

“Naša misija nikada nije bila samo učiti o promjenama, nego ih stvarati. ChalLEANge je mjesto gdje se spajaju znanje, iskustvo i energija ljudi koji pomiču granice poslovanja,” ističe Anja
Štefanić, COO Culmene.

Konferencija će i ove godine okupiti lidere, inovatore i stručnjake nove generacije u područjima Lean metodologije, digitalizacije, zelenih rješenja, financija i liderstva. Program se i ove godine odvija u pet paralelnih dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition, tijekom čak 25 sati paralelnog sadržaja.

Anja
Štefanić, COO Culmene

Anja Štefanić, COO Culmena

Bogat i neočekivan program konferencije

U dvorani Lean & Green održat će se tako i panel “3,2,1. Polijećemo: Procedure koje spašavaju živote”, na kojem će se raspravljati o važnosti postupaka i protokola u industrijama poput zrakoplovstva i medicine, gdje procedure nisu birokracija, već sigurnosna mreža. Dvorana Digital istovremeno donosi panel pod provokativnim naslovom “Not another AI panel”, na kojem će se bez tehnološkog hypea govoriti o stvarnim primjenama umjetne inteligencije u poslovanju, planiranju i svakodnevnim operacijama. U dvorani Money održat će se panel “Ja bih bio vuk s Wall Streeta”, koji će realno sagledati prilike i rizike na današnjim financijskim tržištima, dok će se u dvorani Leadership između ostaloga raspravljati o generaciji Z na panelu “GEN Z – Izazovi”, s fokusom na nove vrijednosti, očekivanja i stilove rada mladih zaposlenika koji sve više mijenjaju pravila poslovne igre. Dvorana Competition ponovo vam donosi dinamične izazove i prezentacije novih poslovnih ideja.

“ChalLEANge nije samo konferencija, to je poslovni ‘bootcamp’ koji puni baterije i otvara oči.
Sudionici odlaze s konkretnim idejama koje odmah mogu primijeniti u svom radu,” nadodaje
Anja Štefanić iz Culmene.

Anja
Štefanić, COO Culmene

Anja Štefanić, COO Culmena

Partneri i sponzori koji upotpunjavaju doživljaj

Za potpuni doživljaj konferencije pobrinut će se i brojni sponzori. U gastro kutku posjetitelje će dočekati Barcaffe s najfinijom kavom, Carlsberg s Blanc pivom, Mlinar s bogatom ponudom slanih i slatkih zalogaja, uključujući torte, te OPG Rossi koji će ponovno osvježiti sve prisutne
zdravim, svježe cijeđenim sokovima.

Zlatni sponzori konferencije su Pastor TVA, Biepe i Fasek, dok će Toyota, osim što će predstaviti svoj “Toyota Corner” s informacijama o poslovnim vozilima, održati i vlastiti panel u dvorani Lean & Green o implementaciji Lean&Green filozofije u svakodnevni rad. Među ostalim sponzorima nalaze se i Petrokov, Hrvatska kovnica novca, ORKA, Lean Scheduling Europe i CVH, te Borotalco, Chilly i Tinktura koji će dodatno razveseliti sudionike poklonima u goodie bagovima!

U izlagačkom dijelu konferencije posjetitelji će moći upoznati i brojne partnere i inovativne
kompanije, te se iz prve ruke upoznati s njihovim uslogama i proizvodima. Bogati goodie bagovi bit će prepuni korisnih proizvoda, zalogaja i kozmetike, dok će pauze između panela biti savršena prilika za networking i upoznavanje s predstavnicima vodećih hrvatskih i međunarodnih kompanija.

Saznajte više

Ako tražite mjesto gdje kvalitetan sadržaj, inspirativni razgovori i pravi poslovni kontakti
zauzimaju središnje mjesto, ChalLEANge 2025 je događaj koji ne smijete propustiti.

Ulaznice i sve informacije dostupne su na stranici www.culmena.hr/challeange te na društvenim mrežama Culmene i konferencije.
Jer promjene ne čekaju. Zašto biste vi?

Nastavite čitati

Izbor urednice

Savršeno cvijeće za groblje: Odaberite ono koje traje i ima značenje

Želite li urediti grob svojih najmilijih, odaberite cvijeće s porukom

kako odabrati cvijeće za groblje

Ako ste ove godine planirali ponijeti cvijeće za groblje svojih bližnjih, razmislite – koji cvijet zapravo nosite i što njime želite poručiti? Cvijeće na groblju nije samo ukras, ono je simbol ljubavi, sjećanja i zahvalnosti. Bilo da birate pravo ili umjetno, kupljeno ili vlastoručno složeno, ono govori više od riječi.

Jesensko razdoblje i blagdan Svih svetih uvijek nas potaknu da zastanemo i uredimo posljednje počivalište svojih voljenih. Neki to čine raskošnim aranžmanima, drugi jednostavnim grančicama i svijećom.

Simbolika boja i cvjetova: cvijet koji govori umjesto vas

Svaki cvijet nosi značenje. Od davnina se cvijećem izražavalo ono što se ne može reći riječima. Zato, kad birate buket ili sadnicu, vrijedi razmisliti o simbolici:

  • Bijela boja označava mir, čistoću i spokoj – zato su bijele krizanteme, ljiljani ili ruže najčešći izbor.
  • Crvena je boja ljubavi i vječne povezanosti – ruže, karanfili ili ciklame u crvenim tonovima simbol su dubokih osjećaja.
  • Žuta unosi svjetlost i nadu – krizanteme ili neveni u toplim tonovima podsjećaju na zahvalnost i sjećanje.
  • Ljubičasta nosi dostojanstvo i poštovanje – čest je izbor za groblja jer odražava tišinu i smirenost.

Zato, ako ove godine poželite nešto drugačije, pokušajte birati ne samo prema izgledu, već i prema emociji koju želite ostaviti.

Simbolika cvijeća – poklonite cvijet koji govori umjesto vas

Najčešće cvijeće za groblje

Na grobljima se obično sadi cvijeće koje može preživjeti razne vremenske uvjete – sunce, hladnoću, vjetar i povremenu sušu. Ipak, to ne znači da se mora odreći ljepote.

Krizanteme su najčešći izbor, osobito u listopadu i studenom. Njihove guste kuglaste cvjetne glavice simboliziraju vječnost i sjećanje. Lako ih je održavati – traže sunčano mjesto i redovito zalijevanje dok su u cvatu.

Ciklame su izvrsne za kasnu jesen. Uživaju u hladnijem vremenu, a njihovi elegantni cvjetovi u bijeloj, ružičastoj ili ljubičastoj boji unose dašak nježnosti u tmurne dane.

Begonije i pelargonije često se sade u toplijem dijelu godine – otporne su na sunce, ne traže puno njege i dugo zadržavaju boju.

Za one koji žele da grobno mjesto izgleda uredno tijekom cijele godine, dobar izbor su lavanda, bršljan, čuvarkuća i vinca minor (zimzelen) – biljke koje ne traže stalno obnavljanje i lijepo podnose zimu.

Ako grobno mjesto nije na direktnom suncu, pokušajte s vodenikama (Impatiens) ili hostama – dobro uspijevaju u sjeni i lako se održavaju.

Cvijeće u posudama i dugotrajni aranžmani

Za one koji se odlučuju za sadnju u posudama, najvažnije je birati cvijeće s čvrstim korijenom i dobrom otpornošću na vlagu i hladnoću. Ciklame, krizanteme i vrijesak (Erika) najčešće su biljke koje dobro uspijevaju u teglama.

Posude obavezno napunite kvalitetnim supstratom i dodajte sloj šljunka ili keramike na dno kako bi višak vode mogao otjecati. Redovito uklanjajte ocvale cvjetove – tako ćete produžiti cvatnju i održati uredan izgled.

Umjetno cvijeće za groblje: Praktično, dugotrajno i sve ljepše izrađeno

Iako su prirodne biljke uvijek prvi izbor, umjetno cvijeće posljednjih godina doživjelo je pravi estetski preporod. Kvalitetni materijali poput svile, lateksa i posebnih plastičnih vlakana daju mu gotovo prirodan izgled, a prednosti su očite:

  • ne zahtijeva zalijevanje ni održavanje,
  • otporno je na kišu, vjetar i sunce,
  • može trajati mjesecima, pa i godinama.

Takvi se aranžmani mogu pronaći u gotovo svakoj cvjećarnici, trgovačkom centru ili online trgovini. Cijene se kreću od 10 do 40 eura, ovisno o veličini i materijalu, dok se prirodne krizanteme danas najčešće prodaju po 2 do 4 eura po komadu, a veći aranžmani mogu doseći i 50 eura.

Ako vam je proračun ograničen, ne brinite – vrijednost nije u cijeni, nego u pažnji. Jedna svijeća i skroman cvijet mogu imati isto značenje kao i raskošan aranžman.

Ideja za ovu godinu: Napravite vlastiti aranžman

Umjesto da kupite gotov, pokušajte napraviti aranžman sami. Potrebno vam je malo volje, par grančica i osnovno cvijeće.

Savjeti za izradu jednostavnog aranžmana:

  1. Kao podlogu koristite zelene grančice (tuja, bor, čempres) – trajne su i daju volumen.
  2. Dodajte nekoliko cvjetova različitih boja i visina – krizanteme, karanfile ili ruže.
  3. Koristite spužvu za cvjećare (oasis) koja zadržava vlagu i produljuje svježinu cvijeća.
  4. Ukrasite detaljima – šišarkama, suhim cvijećem ili trakicama u neutralnim tonovima.
  5. Ako radite s umjetnim cvijećem, kombinirajte teksture (svila, plastika, suhe grančice) da aranžman izgleda prirodno.

Simbolika važnija od raskoši

Na kraju, kad stanete pred grob, shvatite da nije važno je li cvijeće bilo skupo, rijetko ili moderno. Važna je namjera – trenutak sjećanja, pogled, misao i pažnja. Cvijet, svijeća ili jednostavan aranžman samo su način da to izrazite.

Jer ljepota sjećanja ne mjeri se veličinom buketa, nego toplinom kojom pristupamo mjestu i uspomeni.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice