Dizajn i trendovi
Uređenje interijera u obalnom, nautičkom, tropskom i mediteranskom stilu
Prilikom uređenja vaše kuće ili apartmana za odmor pravilno posložite materijale, boje i teksture u jednu harmoničnu cjelinu.

Prilikom uređenja prostora mora postojati temeljna ideja, odnosno koncept koji se bazira na dobrom poznavanju stila u kojem se zadani prostor uređuje. Za vas smo istražili obalni, nautički, tropski i mediteranski stil kako bi vam pomogli da prilikom uređenja vaše kuće ili apartmana za odmor pravilno posložite materijale, boje i teksture u jednu harmoničnu cjelinu.
Obalni stil uređenja interijera je stil koji miješa klasični dizajn s ležernim, opuštenim ugođajem. Karakterizira ga obilje prirodnog svjetla i nježni tonovi. Bijela boja prevladava zajedno s nježnim bojama pijeska, mora i neba. Prilikom odabira namještaja koristite prirodne materijale poput drva, ratana i pruća. Ležerne lanene i pamučne tkanine idealni su izbor za ovaj stil. Dizajn ojačajte unošenjem grubljih tekstura koje će ovom stilu dati karakter i dozu vjerodostojnosti. Prilikom odabira podova birajte drvene podne obloge ili keramiku i nadopunite ih tepisima izrađenim od prirodnih vlakana poput morske trave, jute ili sisal vlakana. Zidove obojite neutralnom bijelom bojom ili se dodatno poigrajte postavljanjem bijelih drvenih obloga. Zaokružite cijeli dizajn dekorativnim predmetima poput pletenih košara ili školjkama u prozirnim vazama, ali svakako pazite da prostor ostane svijetao, otvoren i prozračan. Ovaj stil traži osjećaj za balans, prostor nije poželjno pretrpavati namještajem ili dekorom.



Nautički stil uređenja interijera najlakše će te prepoznati po prugastim uzorcima u klasičnim plavim i bijelim nijansama. Prugasti dezen možete koristi u tkaninama za prostore, ukrasnim jastucima, zidnim obradama, tepisima, ali budite umjereni i ne pretjerujte. U prostoru prevladava boja pijeska i bijela boja u kontrastu s bogatom akcentnom tamno plavom bojom. Prostoru možete dodati još više karaktera i ritma uravnoteženim dodavanjem crvene boje. Drveni namještaj obično je obojan u bijelu, plavu ili smeđu boju. Zidovi se mogu oblagati drvenim oblogama, obojati bijelom bojom ili nešto hladnijom nijansom plave boje. Drvene podne obloge mogu biti nijansirane bijelom bojom ili pak tamnijom smeđom nijansom. Kod završnog dekoriranja upotrijebite ukrasne predmete poput velikog sidra, kormila, jedrilice, brodskog konopa, teleskopa i sl.



Tropski stil uređenja interijera koristi paletu boja inspiriranu prirodnim okruženjem mora, neba i bogate tropske vegetacije. Koristite zlatne tonove, boju pijeska, plavu, zelenu, žutu, crvenu, narančastu i smeđu boju. Osobito je popularna koraljna boja. Nijanse boja su duboke i bogate ili mogu biti nešto smanjenje u intenzitetu i smirenije. Svakako pazite da paletu boja dobro izbalansirate i da ne pretjerujete. Imajte na umu i tkanine koje su nerijetko u cvjetnim uzorcima u nijansama crvene, narančaste, plave i ružičaste. Namještaj je obično izrađen od tikovine, šiblja, ratana ili morske trave. Kao podna obloga koristi se egzotično drvo ili bambus. Dozu topline u prostor unesite biljkama tropske vegetacije, a kao dekoraciju upotrijebite školjke, koralje, drvene statute i sl.



Mediteranski stil uređenja interijera crpi svoju inspiraciju iz zemalja sjeverne Afrike, zapadne Azije i južne Evrope i vodi nas u mediteranske zemlje, uključujući Francusku, Španjolsku, Grču, Italiju, Hrvatsku itd. Stil varira od kulture do kulture pa tako za interijere sjeverne Afrike karakteristična je uporaba šarenog tekstila. U Španjolskoj dominira svima poznata terakota keramika i živahni kolorit, a u Francuskoj, Italiji ili pak Grčkoj taj stil je jednostavniji, decentniji i smireniji. Paleta boja temelji se na bojama mora i neba, a ovisno o regiji može uključivati i toplu boju zemlje i pečene gline, boju rđe, žutu boju ili boju lavande. Drveni namještaj često je bojan u nijanse bijele, ljubičaste, maslinaste i žute boje. Podovi mogu biti obloženi drvom, keramikom ili kamenom. Zidovi su u kombinaciji prirodnog kamena ili obojeni u boju poput plave, lavande, bež, zelene ili neutralne bijele boje. Stropovi u interijerima nerijetko imaju drvene grede. Teksture su bogate, prirodne i materijali u prostoru se isprepliću. Prostor dodatno oplemenite predmetima od kovanog željeza, ukrasnim bocama, vazama i vrčevima i svakako ne zaboravite kamene posude s lavandom, ružmarinom, maslinom i drugim mediteranskim biljem.



Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login