Povežimo se

Interijeri

Kako urediti stan za najam

U emisiji „Dom na kvadrat“ koja se emitirala 21. 2. 2024., objavljen je prilog „Kako urediti stan za najam“ u kojem je predstavljena Kristina Duran Grob kao dizajnerica interijera. 

U konkretnom je prilogu prikazana kuhinja za koju je rečeno da je kreativno rješenje gđe. Duran Grob, što nije točna informacija. Autorica kreativnog rješenja kuhinje u tom stanu je Nikolina Jelić, mag. Art., kojoj se ovim putem ispričavamo na povredi autorskog prava. 


Uređenje interijera stana za najam od iznimne je važnosti, neovisno o tome radi li se o kratkoročnom ili dugoročnom najmu. Privlačan dizajn potaknut će veći broj rezervacija, a postoji nekoliko ključnih elemenata na koje je posebno važno obratiti pažnju.

Svaki arhitekt ili dizajner koji pristupa uređenju stana za najam, trebao bi imati ajmo reći neka tri elementa, kojima se vodi u projektiranju stana. Prvo je svakako funkcionalnost prostora, koja mora biti prilagođena gostu, drugo je ta estetika, taj neki story koji se nudi gostu, zbog čega čega on želi doći i ili se ponovno vratiti, a treće je taj hospitality element, znači da se gost osjeća dobrodošlo, rekla je Kristina Duran Grob, dizajnerica interijera za turistički smještaj.

Funkcionalnost i estetika igraju ključnu ulogu u privlačenju potencijalnih gostiju

Osjećaj dobrodošlice potaknuti će svježe cvijeće, uredno složeni ručnici, uredna posteljina na krevetu te postavljen stol za objed. Uređenje stana za najam ne treba stajati čitavo bogatstvo već treba odgovarati namjeni. 

Svakako treba uzeti u obzir budžet klijenta, jer radi se stanu za najam i svakako treba gledati da takvi stanovi ne trebaju biti pretrpani namještajem. Moraju biti funkcionalni, tako da ako imate klasičan stan za stanovanje, sigurno ćete imati više ormara nego u stanu koji je za najam. Ili kada projektirate takav stan, uvijek treba odvojiti jedan dio u ormaru koji se može zaključati gdje možete imati posteljinu, ručnike do čega gost ne može doći.

Važno je definirati kome je stan namijenjen i obratiti pozornost gdje se stan nalazi

Jedna od ključnih stavki je odrediti svoju ciljnu skupinu, bilo da su to obitelji s djecom, nomadi ili putnici, te zatim uključiti lokaciju stana u koncept uređenja.

Kada projektiram stanove, lokacija je jako važna jer gledam dakle, je li stan u centru grada, recimo ovaj stan je u centru grada i on je nekakav primjer socijalnog stanovanja između dva rata u Zagrebu, tako da smo se mi i tim nekim stvarima vodili da gostu prikažemo Zagreb u to doba, kakav je bio, tako da svakako ima veze lokacija ili ako stan nije u centru grada, onda opet treba gledati da stan pruži možda neki dugoročniji, mogućnost dugoročnijeg boravka gostu tako da se onda tu opet malo drugačije projektira nego ako gost ostaje na dan ili dva kao što recimo češće u centru grada.

Kreativna rješenja i prilagodba kuhinje prema broju stanara

Tako je i u ovom stanu ta međuratna arhitektura diktirala stil uređenja. Nosivi zidovi nisu dozvoljavali tlocrtne promjene. Kuhinja dizajnirana u neobičan oblik idejno je rješenje Nikoline Jelić, mag. art., a opremila ju je Kristina Duran Grob.

Prilikom opremanja kuhinje, treba vidjeti za koliko osoba je ustvari kategorizacija stana napravljena. Ako je stan za dvije ili tri osobe, toliko stavite posuđa isto tako bešteka, znači trebate imati tave, trebate imati lonce, može čak i tave za palačinke, a od aparata svakako preporučam da se stavi aparat za kavu, kuhalo za vodu i toster.

Udobnost i estetika u ravnoteži

Dekoriranje stana za najam je delikatna situacija u kojoj treba pripaziti da stan nema previše niti premalo dekoracija i nikako osobnih stvari vlasnika. Kristina se u ovom stanu odlučila za detalje vezane za Zagreb.

Dnevna soba treba biti dizajnira za uživanje u trenutku, a spavaća soba za nesmetan odmor. 

U spavaćoj sobi svakako estetika je važna, dakle, trebate definirati kako spavaća soba izgleda, međutim ono što je također važno je udobnost. Dakle, da se gost može dobro naspavat i odmoriti tako da svakako preporučam izabrati kvalitetan madrac i naravno, zaštitu za madrac te posteljinu koju ja najčešće preporučujem je bijela posteljina, bilo da je pamučna, krep, damast, nije važno, ali je važno da, jer ona daje taj jednu element čistoće, luksuza, nekakvog hotelskog filinga.

Iznimno je važno da dizajn interijera bude fotogeničan, jer će fotografije ostaviti prvi dojam na potencijalne goste.

Dizajn i trendovi

Kako prepoznati pravi orijentalni tepih: Savjeti iz prve ruke

Koliko je vremena potrebno da se napravi perzijski tepih i može li se razlikovati pravi od kopije?

Tradicionalni orijentalni tepisi izrađuju se ručno od prirodnih materijala, a tko ih izrađuje i kako prepoznati pravi od kopije zna Hamid Hajeb, vlasnik trgovine Behruz tepisi. 

Behruz tepisi su jedino mjesto gdje se zapravo mogu kupiti pravi orijentalni tepisi i vi ih osobno birate, kako birate tepihe?

Biram osobno. To bi značilo da putujem godišnji ako treba više puta u Iran i jednostavno iz mjesta do mjesto idemo i između stotinjak tepiha biram na primjer deset tepiha. I na taj način sam sto posto siguran da je roba koju držimo u dućanu i u Hrvatskoj i je među najboljim artiklima koji su proizvedeni. Da li su sad nomadski ili gradske proizvodnje, općenito sam biram i jednostavno organiziram dopremanje do Hrvatske. 

Koja je razlika između nomadskih i gradskih tepiha?

Nomadi jednostavno rade tepihe ne za prodaju nego manje-više za svoj gušt, odnosno za svoje potrebe, zato njihovi tepisi iako nisu savršeni izgledom, mustrom ili dimenzijom, dosta su kvalitetni. 

Zato što jednostavno oni nisu organizirani za jedan tepih, na primjer bojati sto kila vune… Naprimjer nekad imaju samo tri ovce vremena za pošišati i jednostavno će one biljke koje imaju u tim krajevima koristiti tako da skuhaju vodu i jednostavno farbaju. Normalno, tri kilometra, četiri kilometra dalje sljedeći tjedan putuju, a tamo pak imaju drugačije biljke pa i tako drugačije boje. I njihovi tepisi u sebi uvijek imaju različitih boje i to je jedan od zaštitnih znakova da je to nomadski tepih, perzijski tepih iz Irana.  

Gradski tepih se razlikuje od nomadskih jer mora imati praktično jedan nacrt kojeg se umjetnik drži, najprije radi crteže, a nakon toga jednostavno te crteže mora farbati i na svakom milimetru praktično  bi bio jedan čvor. Osoba koja tka tepih mora čvor po čvor, milimetar po milimetar raditi: npr. tri žuta, četiri crna, pet crvenih, a ako se pogriješi, smatra se da nije po nacrtu i da je greška.

Koliko je vremena potrebno da se napravi jedan perzijski tepih?

Kvadratni metar nomdaskog tepiha općenito između dva tjedna do mjesec dana traje izrada. 

Za gradske tepihe, ako imaju do 250 odnosno do 350.000 čvorova, jedan kvadratni metar se radi otprilike tri do četiri mjeseca, ali ima Om ili Tabriz koji jedan kvadratni metar može biti i 5 mjeseci. Ako je tepih svileni, ima negdje oko milijun čvorova u jednom kvadratnom metru, onda za izradu jedanog kvadratnog metra može biti potrebna i godina dana.  

Kad birate tepihe za hrvatsko tržište, na što najviše obraćate pažnju?

Tepihe čim vidim, u roku od dvije do deset sekundi, mogu reći da li u Hrvatskoj postoji mogućnost prodati ga. Kad se radi o nomadskih ili gradskih, svejedno, boje ne smiju biti jake, ili kako mi Iranci kažemo – džif. Džif bi bilo vrištanje, boje ne smiju vrištati, znači moraju biti vrlo blage, više-manje recimo neutralne. Bež ili mat boje jednostavno više kupuju. Mustre isto vole koje su manje komplicirane. 

Kad idem birati, moram se isključiti. Apsolutno isključiti sebe kao da nisam Iranac, nego baš da sam Hrvat i onda odlično mogu birati. 

Moram priznati da zadnje vrijeme ili sa suprugom idem ili sa sinom birati tepih, puno je lakše, jer ipak oni su ovdje rođeni i drugačiji mentalitet imaju nego ja. 

Možemo li razlikovati pravi orijentalni tepih od kopije?

Ako nemate informacija dovoljno, nikako ne možete.

Nastavite čitati

Interijeri

Kako spojiti tradicionalni i moderni stil u uređenju stana

Zavirite u predivan zagrebački stan, pun svjetlosti i detalja

Zavirili smo u jedan predivan stan kojeg je vlasnica sama uredila i vješto povezala tradicionalan stil s modernim. 

Za uređenje stana, Mia Antunović je inspiraciju potražila na društvenim mrežama, a ideja je bila povezati tradicionalni stil s modernim detaljima. 

“Druga glavna stvar mi je bila da želim svijetlo, sve svijetle tonove, i u nekim tim neutralnim bojama, bež, bijelo, tako da onda po sezonama mogu s dekoracijama mijenjat kompletan stan s nekakvim jastučićima, dekorom… Mi obično sezonski kitimo, od Božića do Uskrsa, pa ljeto pa jesen, sad smo još u jesenskim dekoracijama i onda da u skladu s tim možemo samo promijenit dekoracije i dobit potpuno novi dojam stana. ” pojasnila je te nastavila,

Klasični element je kamin koji nam je bio glavna stvar, njega smo slučajno otkrili jer smo oduvijek željeli kamin, ali kako živimo u zgradi nismo bili u mogućnosti imati pravi kamin, igrom slučaja smo putem Instagrama, preko jedne pratiteljice, otkrili električni kamin koji je odradio više nego dobro svoju funkciju i onda smo u principu cijeli taj dnevni dio gradili oko njega.

Ako tražite posebno finu posteljinu koja će trajati generacijama, provjerite što nudi hrvatski brend Moel

Željeli smo kameno postolje oko njega i sve se naknadno nadograđivao na to. Klasični dijelovi osim toga su možda i dizajn kauča i dizajn stolica, oni su isto možda malo u retro štihu i isti takav kamen kakav je oko kamina smo stavljali na šank tako da se spoji onda s tim nekako taj blagovaonski i kuhinjski dio sa ovim dnevnim dijelom.”

Moderna kuhinja ravnih, sjajnih fronti i radnom plohom od iverala, upotpunjena je prikladnom zidnom oblogom. 

“Bilo je nekoliko opcija za backsplash, ja sam znala da želim mramor. Mramor kao mramor naravno nije bio opcija, onda je zbog prskanja, održavanja i čišćenja kvarc bio opcija druga, isto ga nismo mogli dobit u roku u kojem smo htjeli. Na kraju smo se odlučili na keramiku iz komada, ali sa mramornim uzrokom i koja je onda odradila svoj dio onako, dobili smo taj dojam koji smo htjeli s tim. ” ističe Mia.

Moderni lusteri i klasične slike upotpunjuju prostoriju kojoj je dodatnu dubinu dalo joj je veliko zrcalo. 

“To ogledalo je otvorilo ovu prostoriju da ju učini da izgleda još duplo veća, konkretno je raspored stana provotno bio totalno drugačiji. Na ovom zidu gdje je ogledalo je bila namijenjen izvod za televiziju i nama se to nikako nije činilo logično jer u tom slučaju je dnevni boravak spojen sa kuhinjom, a ne blagovaona.

Nikako nismo mogli shvatit logiku to rasporeda i onda u tom slučaju bi bilo da ili iz blagovaone preko nekoga gledamo u televiziju ili da iz kuhinje preko dnevnog boravka nosimo hranu u blagovaonu, mi smo spustili i stropove. Srećom imali smo izuzetno visoke stropove u startu, tako da smo ih spustili za 40 centimetara i onda smo preko stropa kompletnu instalaciju preveli na drugu stranu strana i pretumbali cijelo pozicioniranje. ” pojašnjava vlasnica.

Stolić u dnevnoj sobi Mia je izabrala zbog velikog spremišta za knjige, a okružen je svijetlom sofom. Taj je dio prostorije radila vođena samo jednom idejom. 

“Htjela sam dobiti osjećaj doma, htjela sam da je to nekakvo mjesto okupljanja. Da, ja sam u glavi imala sliku da mi gledamo Sam u kući, gori kamin i pijemo toplu čokoladu, evo to je bio neki moj prvi vizual i to se upravo i desilo jer uglavnom kad se družimo, a često se družimo, smo tu svi grupirani na tom kauču i oko tog kamina. Kamin je za mene uvijek nekako bio dom i to je bila prva stvar koju sam htjela – da on bude obložen kamenom i da ga njime nekako malo vratimo retro stil. ”  

Interijer pun detalja i svijetlih nijansi dom je četveročlane obitelji kojoj su udobnost i jednostavno održavanje bili imperativ. 

“Mislim da smo našli dobar kompromis između ugodnog života i održavanja tog istog interijera. ” zaključila je vlasnica stana.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice