Povežimo se

Interijeri

Sedam razloga zašto odabrati drvene podne obloge

Kada uređujete interijer, dobro razmislite o tome kakve podove želite. Mi predlažemo drvene iz više razloga. Evo koji su to.

bijela-kuhinja-hodnik-drveni-pod-domnakvadrat

Iako na tržištu postoje brojne mogućnosti kada je o podnim oblogama riječ, one drvene teško da će ikada izaći iz mode. Donosimo sedam razloga zašto ih odabrati.

1. Drveni podovi su dobra investicija

pod-parket-domnakvadrat

U današnjim vremenima financije su često presudan faktor kod uređenja životnog prostoraMasivni drveni podovi zasigurno ne spadaju u jeftina rješenja, ali ako se gleda sa strane dugoročne investicije, kvalitetni masivni drveni podovi zasigurno jesu odličan izbor.  Drveni podovi nikad neće izaći iz mode, može ih se lako obnavljati, i uz pravilno održavanje mogu trajati i više od 100 godina.

2. Ponavljamo, uvijek će biti moderni

dnevni-boravak-vedrana-domnakvadrat

drveni pod, bilo da je postavljen u ’50-im godinama ili u modernoj stanogradnji, definitivno će izgledati odlično sa aspekta uređenja prostora. Moglo bi se reći da tradicionalni drveni podovi nadilaze trendove. U današnjim vremenima se više igra s novim završnim obradama i bojama te načinima slaganja, ali sigurno se ne može pogriješiti sa dobrim starim hrastom u natur varijanti. Prednost je i mogućnost promjene boje i finiša ukoliko se stari ošteti ili jednostavno dosadi, tako da su varijante bezbrojne.

3. Tradicionalni su

dnevni-boravak-maja-tanasovski-domnakvadrat

Tradicionalno često ne odgovara mlađim generacijama koje žele biti drugačije. Ali masivni drveni podovi uz malo kreativnosti mogu biti totalno drugačiji. Često se isprobavaju razne varijante, ali skoro uvijek se vraćamo na staro, tradicionalno, jer zasigurno nisu naši očevi, djedovi, pradjedovi nešto radili bez razloga.

4. Prirodni

dnevni-boravak-crno-bijelo-domnakvadrat
Foto: DOMnaKVADRAT

drvo donosi djelić prirode u naš dom. Svaka letvica parketa je bila dio jednog živog organizma, koji nije prestao živjeti kada smo ga postavili u interijer, već se saživljava s novim prostorom u koji je ugrađen i mijenja kroz godišnja doba i uvjete. Zato treba održavati pravilne uvjete u prostoru, poput vlage i temperature. To nije potrebno samo zbog drvenog poda nego i zbog zdravlja ljudi koji žive u tom prostoru. Također, ne možete naći dvije jednake letvice, svaka je jedinstvena, poput nekog remek-djela.

5. Ekološki prihvatljivi

radna-soba-fotelja-domnakvadrat

Često se uz drvne proizvode veže misao da se uništavaju šume. Ali to ovdje nije slučaj. Hrvatske šume posjeduju FSC certifikat koji regulira ekološko i odgovorno gospodarenje šumama i drvnim proizvodima, te šume imaju godišnji prirast od oko 5% – što znači da se svake godine šume povećavaju i sade nove. Također, masivni parket koji je masivno drvo kroz cijeli presjek se može u potpunosti reciklirati, za razliku od umjetnih podova i podova koja sadrže ljepila. Danas se kod ljudi sve više razvija ekološka svijest te je to jedan od važnijih faktora kod daljnjeg razvoja proizvoda.

6. Bolji za zrak u prostoru

roza-dječja-soba-krevet-domnakvadrat

Danas sve više djece razvija razne plućne bolesti (poput astme i bronhitisa) i alergije. Drveni podovi imaju površinu koja ne zadržava prašinu i prljavštinu te se lako održavaju i zbog toga su odličan izbor za razliku od tepiha i tapisona.

dječja-soba-tepisi-lesnina-xxxl-domnakvadrat
Foto: Lesnina XXXL

7. Odlični za djecu

Drveni podovi su definitivno jedna od najboljih podnih obloga na kojoj djeca mogu rasti i zabavljati se. Evo razloga: drveni pod je odlična trkača staza za autiće; potiču sportske aktivnosti – trčanje, klizanje, valjanje; mnogo su topliji od pločica i kamena; a i mnogo mekaniji kod padova. Naravno, bit će oštećenja od igračaka, zbog čega se predlaže završna obrada u ulju s voskom ili otpornijim lakovima u mat varijanti gdje oštećenja neće toliko dolaziti do izražaja. A kada djeca odrastu, završna obrada se lako izbrusi i obnovi.

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Interijeri

Kako se rashladiti ovog ljeta? Učinkovito rješenje su ventilatori, a ovi neobični modeli će vas oduševiti

Ventilatori su sjajni uređaji za cirkulaciju zraka u prostoru i hlađenju kad počnu vrućine. Koliko su doista učinkoviti i kako ih izabrati, otkrili smo u Lesnini.

Svi obožavamo tople dane, no ekstremne vrućine koje su postale sve učestalije mogu biti nepodnošljive. Zato tražimo načine kako rashladiti prostorije u kojima boravimo. Prvo odabir je obično klima uređaji koji uvlače zrak i procesom isparavanja ga hlade te ispuštaju u prostoriju, a topla isparena tekućina zatim se kondenzira i ispušta van. Tako zrak u prostoriji se aktivno hladi. Drugi način rashlađivanja je ventilator.

U odnosu na klimu, njegova razlika je to što on ne hladi prostor, pojašnjava Dragiša Sarafijanović, prodajni savjetnik u Lesnini , nego svojim propelerima cirkulira taj zrak kroz prostor – puhanjem on zrak potiskuje prema podu, odbija od strane poda, zidova i vraća opet u prostor i tako vas rashlađuje.

Tri su vrste ventilatora, stolni, podni i stropni

Ventilatori ne hlade zrak već puhanjem zraka iznad nas uzrokuju da vlaga u našoj koži nakon znojenja počne isparavati i to nas hladi. Tri su vrste ventilatora, stolni, podni i stropni. Dolaze u nekoliko dimenzija, a biraju se prema veličini prostorije.

“Oni su u nekoliko promjera, od nekih pedesetak centimetara pa do metar i 15, 20, tako da ima ventilatora za nekakvu kvadraturu desetak, 12 kvadrata pa do ventilatora koji pokrivaju čak i nekakvih tridesetak kvadrata prostorije.”, dodaje sugovornik.

Stropni ventilatori mogu biti isključivo predviđeni za rashlađivanje, a noviji modeli imaju ugrađeno i rasvjetno tijelo koje može biti ambijentalno ili poslužiti kao glavna rasvjeta u prostoriji. Podni ventilatori manjih su gabarita, za rad trebaju samo priključak struje, a vrlo su učinkoviti u hlađenju određenih područja. Idealni su za stvaranje protoka zraka unutar manje prostorije uz minimalne troškove. Još manji ventilatori su oni stolni koji će koristiti samo vama.

Stropni ventilatori mogu se koristiti u eksterijeru i interijeru, a imate li visoke stropove, odaberite onaj s dužom šipkom jer će tako biti učinkovitiji. Općenita učinkovitost ventilatora, nije upitna.

“Pa mogu reći da jesu učinkoviti, nude osvježenje, osjetite nekakvo strujanje zraka, cirkulaciju zraka. Ako vam radi cijeli dan ili cijelu noć, ne rashlade vas toliko da se smrznete, dok od dugotrajnog rada klime može vam u određenom trenutku biti i hladno, što ne mora biti dobro za zdravlje. Sve više se ljudi u zadnje vrijeme odlučuju na ventilatore.

Ventilatori su, za razliku od klima uređaja, ekonomičniji jer troše puno manje električne energije. Iako se s ventilatorom ne može kontrolirati temperatura, oni su svakako cjenovno prihvatljivija opcija za hlađenje samo jedne prostorije. Korištenjem stropnog ventilatora uz klima uređaj, poboljšat će se energetska učinkovitost klime. Ako se propeleri vrte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu, stropni ventilatori guraju hladan zrak prema dolje, omogućujući klima uređajima ekonomičniji rad.

Nakon odabira prostorije i vrste ventilatora, počinje onaj zabavni dio – usklađivanje s dizajnom interijera. A zatim i uživanje u lijepo rashlađenoj prostoriji.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Upoznajte arhitekticu Sandru Meštrović, zaljubljenicu u visoku modu i interijere

Arhitektica čiji dizajn oduševljava

Za Sandru Meštrović, dipl. ing. arh., i dizajnericu interijera kažu da je vizionarka čiji dizajn priča posebnu priču. Što nije niti čudno jer studij scenografije koji je, između ostalog, završila, pomaže joj kreirati različite scene u interijeru i ostaviti posjetitelje bez daha…

Sandra, kako je arhitektura pronašla put u vaš život?

Pa mislim da sam s njom rođena. Jer nekako već kao dijete sam pokazivala sklonosti prema likovnom izričaju i oblikovanju i mislim da je arhitektura pronašla mene jer sam već u petom osnovne znala da ću ja biti arhitektica i da ću raditi ljudima kuće i domove.

Sandra Meštrović

Arhitekturu ste diplomirali u Zagrebu, studij ste nastavili u Firenci, a zatim u Milanu

Tako je. U Firencu sam zapravo došla po neko novo radno iskustvo i krenulo je ta profesionalna karijera u Firenci i zbog dozvole boravka sam odlučila upisati likovnu akademiju.

Svakako oduvijek sam željela upisat likovnu akademiju barem jednu godinu da se malo oslobodim tih okova u koje nas studij arhitekture ipak smješta. I na kraj, ne samo da sam upisala nego sam uz rad i završila sve četiri godine i to s izvrsnim rezultatima, moram se pohvalit.

Koliko je taj studij scenografije zapravo utjecao na vas kasnije i na vaš dizajn interijera?

Pa jako puno. Najviše na razmišljanje o svjetlu. Jer kroz, u scenografiji je svjetlo važno, a i zapravo svi prostori u kojima boravimo i privatni i poslovni, imaju više dnevnih scenografija, noćnih, večernjih i dosta na tome radim kao ugođaj ali isto tako i kao oblikovanje prostora. Svjetlo jako puno može oblikovat prostor. Tako da onda u svojim projektima, ne samo da se bavim opremanjem namještaja, nego sa tim svjetlom, baš idem onako do kraja, svaku lampu pomno odaberem, iako se kod mene lampe baš puno ni ne vide, više se vidi svjetlo. I što radi.

Što ste donijeli iz Italije sa sobom, iz tog radnog iskustva u Italiji u Zagreb?

Sad bi prvo rekla način života i spajanje ono ugodnog i korisnog, šta Talijani odlično rade, to mi prvo pada na pamet, ali da i u poslu isto tako, pokušavam cijelo vrijeme spojit to ugodno i korisno, uživat u procesu, radujem se svemu, radujem se svakoj fazi, a mislim da sam u Italiji jezik koji sam govorila koji je taj nekakav profinjeni, da sam ga tamo onako naučila perfektno, mislim na jezik u arhitekturi u interijerima specijalno.

I ta visoka moda, koja je stvarno vrlo specifična za Italiju i da ste se našli u središtu te mode, kakav je to zapravo bio osjećaj, pogotovo za jednu mladu ženu?

Meni je to bila onako najviša stepenica u interijerima za ono što sam ja još htjela naučiti i savladat. Visoka moda traži, ima određena pravila, izlaganje jako malo komada odjeće na policama tako da taj dizajn interijera tu stvarno dolazi do vrhunskog izražaja. Uz to rasvjeta mora biti savršena, točno pozicije na kojima se postavlja rasvjeta, da ne radite sjenu, da je dobro osvjetljeno, da u garderobi gdje će vam biti svjetlo, da se ne predomislite kad nešto probate i tako ima puno tih štoseva sitnih i to je jednostavno meni postao moj jezik, više o tome ne razmišljam nego jednostavno znam kako ću neke stvari raditi, to je velika škola.

Kad sami sebi uređujete nešto, kako to izgleda, koliko se to razlikuje?

To je najteže. Zato što je moj budžet u pitanju. A kriteriji su mi visoki ali budžet ne prati moje kriterije tako da tu sam baš na mukama. Evo sad sam imala situaciju da sam pokušavala napravit nešto kao ekonomično, ali sam zaključila da ja to neću moći gledat i onda sam sve mijenjala tako da sam napravila dupli trošak. Dobra škola, neću više tako.

Što je najveća inspiracija u vašem životu?

Trenutačno moja kćer. Ali, oduvijek je bila moja obitelj, otok Drvenik Veli, zajednička ljeta i slobodni trenutci na Drveniku i djedovina neka tamo koja je potpuno odvojena od civilizacije, malo robinzonska i to mi je moj zen.

Čisto more i taj poseban miris zraka na Drveniku. Da, da, i zvukovi i na proljeće miris cvijeta naranče, pa cvjetovi kad procvjetaju mendule pa kad su onako cijela stabla ta, ljeto opet ima druge svoje, samo cvrčke čuješ ali toliko da ih više ne čuješ, onda ta noć, dočekaš noć sa onom tišinom, gledaš zvjezdano nebo kakvog ovdje nema tako da to su meni neke moje onako zvijezde vodilje.

Vide li se te zvijezde vodilje u vašim interijerima?

Ja vjerujem da se vide. Jer to bi ja svakom htjela priuštit.

Jako mi se sviđa energija kojom vi zapravo pristupate svojim interijerima i sve one interijere koje ste vi radili, koje znam, svi baš odišu nekom posebnošću, što to zapravo unosite u prostor?

Mislim da jesam vizionar, kako većina i kaže za mene i ta strast nekako prema tom da to ispadne stvarno tako dobro kao što ja to vidim odmah u glavi i s tim valjda zarazim često i cijeli tim i same izvođače, nikom na početku nije jasno šta rade i nekad mi kažu, e mislio sam da si ovaj put pogriješila, ali na kraju, sad mi je tek jasno, uvijek ono do kraja treba doći da vide da je to kao dio neke cjeline i da ima svoju priču. Sve mora imati svoju priču.

Postoji li neki projekt koji niste radili, a da bi ga baš voljeli raditi?

Pa zapravo, svjetionik mi je uvijek bio pojam. Radila sam jedan workshop na temu baš sa Talijanima u Hrvatskoj u Splitu smo ga organizirali, na temu svjetionik kao oaza za bijeg od buke, od civilizacije, ne za bijeg stalni bijeg, nego bijeg u smislu da to je ono što meni moj Drvenik služi, da tamo dođem i uvijek posložim kockice na tvorničke postavke, da me ništa u životu ne može izbacit iz takta, promijenit, da znam tko sam i to se svaki put tamo složi. Mislim da svak treba tako neki svjetionik.

Intervju vodila: Jasmina Franjić

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice