Bez kategorije
Kod njih nema jednokratne plastike
Nedavno je pokrenuta inicijativa Plastic free Croatia. U njoj se okupljaju tvrtke koje iz svojeg poslovanja izbacuju takozvanu jednokratnu plastiku. Znate da smo ekološki nastrojeni pa smo odmah pohitali snimiti tu zelenu priču.
Jeste li znali da 7 od 10 riba u Jadranskom moru ima u sebi čestice mikro-plastike? „Vrijeme je da svatko od nas vrati svoj dug moru i napravi sve što može da ga spasimo.“ – poruka je to koja se šalje s web stranica inicijative Postani Plastic free waste tvrtka. O čemu je riječ pitali smo voditelja projekta.

„Projekt je osmišljen da bi pomogao tvrtkama ili organizacijama, uredima da naprave iskorak u smjeru umanjenja korištenja plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu. Smatramo da je tvrtka danas mjesto druženja, a ne samo mjesto rada i ako se uspijemo pomaknuti u ponašanju u poslovnoj organizaciji bilo kojeg tipa gdje svakodnevno dolazimo, napravit ćemo veći utjecaj čak na osobnoj razini da svatko od nas kod kuće reciklira ili umanjuje korištenje plastičnih vrećica i slično“, objašnjava nam Petar Pavić iz Plastic free Croatia.
Inicijativa propisuje 18 pravila kojih se tvrtke trebaju držati kako bi postale slobodne od plastike. Do sada broje dvadesetak članova, a mi smo posjetili jednog od njih – poznatu hrvatsku agenciju Bruketa&Žinić&Grey.

„Ono što već godinama radimo to je da razdvajamo nekoliko vrsta otpada. Baterije, plastika, papir, aluminij, organski otpad. To je vrlo jednostavno za napraviti. Odete u dućan, kupite kantu s tri pretinca ili sa šest pretinaca i naprosto odlažete svaki u svoju kantu. Ono što je puno kompliciranije, a to je da u svojim poslovnim procesima pokušavate racionalizirati upotrebu plastike. To već, naravno je puno kompleksnije, puno teže ide, ali naravno, mi kao netko tko se bavi oblikovanjem ambalaže, imamo veliki utjecaj na to“ kaže nam Davor Bruketa, kreativni direktor Bruketa&Žinić&Grey.

Oni su svojoj tvrtki recikliraju godinama, a inicijativi Plastic Free Croatia su se pridružili da zaokruže cijeli proces te potaknu druge kompanije, ali i sugrađane da o plastici promišljaju na racionalniji način.
Najveći im je izazov dostava hrane, jer kad stotinjak zaposlenika naruči ručak, on najčešće dolazi u jednokratnoj plastici.

Kuhinja je u ovoj tvrtki opremljena staklenim čašama i trajnim priborom za jelo kako plastika ne bi bila potrebna. I upravo je vrijeme kad se uređuje poslovni interijer, pravo za odluku o tome da budete slobodni o plastike. U Brigadi koja je uređivala ovaj poslovni prostor razmišljaju čak i šire od same plastike.

„Kada smo čistili stare urede, našli dvije pune kutije starih tipkovnica, koje također gotovo nemoguće reciklirati. Međutim, mi smo izvukli sva slova iz njih, i njihova slova smo iskoristili za signalizaciju po uredu, za natpise po uredu, itd. što opet znači da nismo morali proizvesti neke nove elemente. Drvene obloge su sve od otpadnog drveta, tako da s našim stolarima smo dogovorili da sve što je njima zapravo predviđeno za paljenje, jer oni sa starim drvetom uglavnom su radili lomače, mi smo njega iskoristili, pretvorili u nekakvu posebnu estetiku, nekakav izričaj koji je kasnije, sva sreća, postao i popularan“, kaže Damjan Geber iz Brigade.

Reciklirali su i satelitske antene i stvorili jedan sasvim novi originalan proizvod koji je uz to i povoljniji od onog kupljenog veličine prikladne ovom prostoru. Svaki interijer ima svoj početak i kraj, pa je misao vodilja da oni budu dobro napravljeni kako bi i nadživjeli prosječnih pet godina. Jer svako preuređenje je osim troška i ponovno golema količina novih materijala. A evo kako se bez problema jednokratne plastične čaše izbacuju iz ureda.

„Čim već u startu projekta predvidiš da je dovod vode na poziciji gdje će doći aparat koji samo tu vodu filtrira i hladi, a ne aparat koji mora kupovati stalno novu vodu, a ujedno pored toga staviš ormar u kojemu će biti staklena ambalaža koji će svatko imati svoju čašu, ili u lošijem slučaju kada ste recimo u većoj firmi pa nije možda moguće prati toliko staklene ambalaže, papirnata ambalaža. Već kroz taj projekt zaposlenici koji uđu u taj svoj novi ured zapravo nemaju izbora i oni kroz volju vlasnika ili kroz volju direktora te firme automatski počinju živjeti na više ekološki način nego što je bilo da imaju 10.000 plastičnih čaša mjesečno“, kaže Geber.

Možda u današnje vrijeme još uvijek nije dovoljno osviještena važnost zelenosti poslodavca, ali ubrzo će se i tinejdžeri koji danas prosvjeduju za održivu budućnost tražiti i birati poslodavce.

„Mislim da će danas mladi ljudi, kad biraju poslodavca, i ako mogu birati, tražiti poslodavca koji ima osjećaj odgovornosti prema budućnosti koju ostavljaju mladim ljudima“, kaže nam Petar Pavić iz Plastic free Croatia. Dakle, nije riječ o trendu već ulaganju u budućnost – kako onu bez jednokratne plastike, tako i onu poslovnu.

Bez kategorije
Black week u Lesnini donosi popuste do -80%
Pred nama je najdraži tjedan u godini za sve koji opremaju svoj dom

Ako želite promijeniti neki detalj u interijeru i eksterijeru svog životnog i poslovnog prostora ili napraviti makeover doma s većim komadima namještaja, pred vama su idealni dani za to! Nije samo petak crni, već je crni i cijeli tjedan, a cijene su niže no ikada.

U svim Lesnina XXXL trgovinama i na web shopu „crni petak“ obilježava se s popustima i do -80%. „Crne“ cijene zahvatile su cjelokupnu ponudu Lesnine – od kuhinja i kuhinjskog pribora, programa za spavanje, dnevnih i spavaćih soba, namještaja za ured, pa sve do komadnog namještaja, kućnog tekstila i dekoracija.

Na sav namještaj minimalni popusti su od -20%*, na svu opremu za dom minimalno -15%*, na kuhinje po mjeri očekuju vas minimalni popusti od -50%*, te dodatnih -20% na već snižene cijene eksponata.

Cjelokupna Black Week ponuda traje do 30.11.2020. i dostupna je u svim Lesnina XXXL centrima te na www.xxxlesnina.hr

Bez kategorije
Stigli su božićni ukrasi za najljepši blagdanski ugođaj u domu
Čarolija Božića zasjala je na policama Lesnina XXXL trgovina

Sada je pravi trenutak da polako počnemo razmišljati o blagdanskoj sezoni i kako ćemo blagdansku atmosferu unijeti unutar naših domova. Prigodno ukrašen dom dodatno uljepšava vrijeme iščekivanja božićnih blagdana, pa je ovo idealan trenutak da u svoj životni prostor unesemo malo božićnog duha. Iako je ova godina drugačija od svih dosadašnjih, neka nas to ne obeshrabri, već neka nas potakne na stvaranje posebne blagdanske čarolije koja će nam podariti dodatnu toplinu i nježnost u ovom najljepšem dijelu godine.

Zanimljivi i upečatljivi božićni ukrasi kojima ćemo stvoriti bajkovitu blagdansku atmosferu stigli su na police Lesnina XXXL trgovina, a dostupni su i putem webshopa. Smjestimo ih na vidljiva mjesta unutar naša četiri zida, jer ove ćemo godine više no ikad prije, vrijeme provoditi upravo u našim domovima!


Od sitnih božićnih ukrasa, poput lampica, raznih figurica, zvjezdica i snjegovića, lampica i jastuka, pa sve do prigodnog kuhinjskog pribora– tanjura, zdjela, šalica, čaša i pribora za jelo s motivima blagdana, bit će dovoljna motivacija za što veselije raspoloženje.

Premda božićna drvca tradicionalno predstavljaju glavni element božićnog dekora, figure anđela i snjegovića, drvene zvijezde, srebrne girlande, adventski vijenci i ostali prigodni blagdanski dekori uvijek su dobrodošli! Izbor blagdanskih ukrasa iz Lesnine XXXL nedvojbeno će unijeti dašak sjaja i tople božićne atmosfere, te će pritom zadovoljiti različite ukuse – od klasičnih bezvremenskih dekoracija, pa sve do modernih nijansi ili pak skandinavski bijelih tonova i prirodnih materijala.


Do 30.11.2020. odnosno do rasprodaje zaliha na proizvode iz božićnog asortimana* Lesnina XXXL je pripremila i poseban popust od -20%.

You must be logged in to post a comment Login