Uređenje interijera
Kad stil govori… o vama
Satima ste pretraživali društvene mreže i lutali trgovinama u potrazi za namještajem koji želite? Najbolji način da dobijete baš ono što ste željeli je prepustiti posao dizajneru interijera koji će vam olakšati renovaciju ili uređenje novog doma.
Zašto su dizajneri interijera korisni?
Čak i za najkreativnije umove, uređenje stambenog prostora može biti izazovno. Dizajneri interijera stručne su i školovane osobe koje uvijek imaju svježe ideje i drugačiji pogled.

Dizajner interijera je osoba koja se ne bavi samo dekorima i bojama već je to osoba koja je zadužena za kompletan osjećaj prostora i zapravo je on taj koji je odgovoran za kreiranje atmosfere.
Kako odabrati odgovarajući stil?
Stil uređenja diktirat će i atmosferu prostora. Uz nekoliko osnovnih stilova uređenja, treba li doista izabrati samo jedan?

“Klijent je taj koji definira stil od samog starta, ja mu apsolutno mogu dati prijedlog, a hoće li se on složiti ili neće, to je na klijentu, ali bilo je svakakvih situacija, bilo je miksanja stilova, a bilo je situacija gdje klijenti nisu htjeli više od dvije ili jednu paletu boja, primjerice, u prostoru”, govori Martina Kordić, dizajnerica interijera.

Stil bez definiranih pravila
Odavno smo se odmaknuli od garnitura i kompleta. Danas hrabro i odvažno baratamo eklektičnim stilom uređenja koji nema jasna pravila, ali tvori smislenu cjelinu.

“Mislim da se ljudi sve više rješavaju trendova i idu po svojoj nekakvoj individualnosti jer im je bitno da se njihova osobnost primijeti i općenito cijeli taj feeling prostora kad im netko dođe u goste ili netko od njihove obitelji”, objašnjava.
Vodite se ovim koracima
Šest je elemenata ključnih za odabir stila uređenja: dimenzije prostora, forme i oblici prisutni u prostoru, obrasci, količina dnevnog svjetla, tekstura i uzorci. Usklađivanjem tih elemenata možete stvoriti različite stilove uređenja.


“Primjerice, danas smo okruženi društvenim mrežama i općenito je velika zasićenost tržišta svim tim fotografijama i snimkama interijera i sreća je ta što klijent može doslovce donijeti fotografiju i pokazat što on zapravo želi i onda se prema tome dalje kreira postupak dizajna.”

Ovo će vam olakšati donošenje odluke
Za lakše donošenje odluka, tri su glavna parametra – arhitektura prostora, dostupan budžet i osobne preferencije, a najsigurnija opcija je uvijek minimalistički stil.


“Definitivno neutralan, čist i jako puno drva. Ljudi vole taj miks neutralnoga zato što nije samo stvar financija nego idu na nekakvu klasiku kako bi sa nekakvim određenim detaljima upotpunili prostor. Što se tiče i financijske strane, to je puno jednostavnije nego primjerice mijenjati kuhinju svakih nekoliko godina jer je to veliki financijski izdatak.”

3D vizualizacija
Ako niste sigurni kako bi nešto u vašem prostoru izgledalo, pokušajte s 3D vizualizacijama koje vam može napraviti dizajner interijera, iako su na internetu dostupne i aplikacije za virtualno uređenje prostora.
Aplikacija funkcionira na način da prikaže klijentu najbolju soluciju i upravo je to prednost 3D vizualizacije jer može prikazati kako će nešto izgledati. Također, ponekad klijenti imaju ideju da bi nešto htjeli, prikaže im se u 3D-u, ali oni uopće nisu zadovoljni s time, i upravo je to najveći plus 3D vizualizacije, što mogu vidjeti svoje zamisli.

Stilom uređenja pokušajte pokazati vlastitu osobnost i napraviti atmosferu koja će pridonijeti vašem opuštanju.
Atmosfera se može postići sa svjetlosti, ugodnim bojama, koje su više prirodnije palete, dakle bež, bijela, siva i može se puno postići u atmosferi prostora sa raznim mirisima ili čak dekorima poput cvijeća, vaza ili nekakvih skulpturica, što će stvoriti vrlo ugodnu atmosferu u prostoru.

Funkcionalnost i udobnost značajke su koje bi dom svakako trebao pružati neovisno o stilu uređenja, zato je vaš osjećaj najvažniji parametar.
Spavaća soba
Mislite da je vašem madracu “istekao rok”? 7 znakova da je vrijeme za novi
Otprilike jednu trećinu svog vremena provest ćete u krevetu, a kvalitetan madrac može značiti razliku između mirnog sna i nemirnog prebacivanja i okretanja

Madrac je jedan od najvažnijih elemenata svakodnevnog života – provodimo na njemu trećinu života. No, rijetko razmišljamo o tome kada treba mijenjati madrac, sve dok nas bolovi u leđima ili loš san ne natjeraju na to.
Iako se na prvi pogled može činiti u redu, madrac s vremenom gubi svoju funkciju i podršku. Evo kako prepoznati da je vašem madracu istekao rok trajanja – i kako odabrati novi koji će vam osigurati kvalitetan san.
Kada treba mijenjati madrac? Obratite pažnju na ovih 7 znakova
- Probudite se umorniji nego što ste legli – prvi i najjasniji znak
- Bolovi u vratu, leđima i kukovima – ako ste se prije bolje osjećali, možda nije do vas, nego do madraca
- Vidljivo udubljenje ili neravnine – deformacije znače da madrac više ne raspoređuje težinu pravilno
- Povećana osjetljivost na alergene – stari madraci mogu biti leglo grinja, prašine i plijesni
- Škripanje i zvukovi pri okretanju – osobito kod opružnih madraca
- Madrac je stariji od 7-10 godina – većina madraca ima rok trajanja od 7 do 10 godina
- Bolje spavate negdje drugdje – ako je kauč u dnevnoj sobi ugodniji, to je jasan signal da vam treba novi madrac
Koliko dugo bi madrac trebao trajati?
Većina madraca trebala bi trajati između 7 i 10 godina. Međutim, postoji mnogo varijabli koje mogu utjecati na vijek trajanja madraca.
Izvorna kvaliteta izrade madraca, korišteni materijali, pa čak i težina i stilovi spavanja korisnika, mogu utjecati na dugovječnost kreveta.
Naravno, madraci nemaju eksplicitni “datum isteka“. Na pojedincu je da odluči kada je vrijeme za novi krevet.
Koliko često trebate prati posteljinu? Odgovor će vas iznenaditi

Faktori koji utječu na vijek trajanja madraca
Iako je opće pravilo 7 do 10 godina, nisu svi madraci jednako izdržljivi. Nekoliko faktora pridonosi vijeku trajanja madraca, uključujući:
Materijali: Materijali korišteni u izradi madraca imaju veliki utjecaj na njegovu dugovječnost.
Izvorna kvaliteta: Kvaliteta vašeg madraca kada ste ga prvobitno kupili utjecat će na to koliko dugo će trajati. Jeftin, osnovni madrac gotovo će se sigurno brže istrošiti od visokokvalitetnog hibridnog madraca.
Tip madraca: Je li vaš madrac potpuno pjenast, hibridni, lateks ili s oprugama? Tip madraca može značajno utjecati na njegovu dugovječnost.
Položaj spavanja i tjelesna težina: Položaj u kojem spavate, kao i vaša tjelesna težina, utjecat će na to koliko brzo će se madrac istrošiti
Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate
Rutina održavanja: Kao i većina stvari u životu, ako se brinete za svoj madrac, trajat će duže. Pravilno održavanje madraca uključuje redovito čišćenje, korištenje zaštitnih navlaka i pridržavanje uputa proizvođača o održavanju. Neki madraci se mogu redovito okretati ili rotirati, ali svakako provjerite preporuke proizvođača.

Koje sve vrste madraca postoje?
Kad dođe trenutak da odlučite kada mijenjati madrac, važno je znati koje su vam opcije na raspolaganju. Danas postoji nekoliko glavnih kategorija madraca, a svaka ima svoje prednosti:
Pjenasti madraci (memorijska ili hladna pjena)
Odlično se prilagođavaju tijelu i ne prenose pokrete – idealno za parove.
Opružni madraci (bonnell ili džepićaste opruge)
Tradicionalni izbor s dobrom ventilacijom. Džepićasti modeli nude bolju podršku od klasičnih opružnih.
Lateks madraci
Izrađeni od prirodnog ili sintetičkog lateksa, dugotrajni i otporni na grinje – dobar izbor za alergičare.
Hibridni madraci
Kombinacija opruga i pjene – spajaju najbolje od oba svijeta.
Madraci od prirodnih materijala (kokos, vuna, konjska dlaka)
Ekološki prihvatljivi i prozračni, ali često skuplji.

Standardne veličine madraca – kako odabrati pravu?
Prije nego što kupite novi madrac, važno je znati koje su dostupne veličine:
- 90 x 200 cm – standardni single madrac, idealan za jednu osobu ili dječju sobu
- 120 x 200 cm – širi single za dodatnu udobnost
- 140 x 200 cm – često korišten kao manji bračni madrac
- 160 x 200 cm – najčešća veličina za bračne krevete
- 180 x 200 cm – king size za maksimalni komfor
- 200 x 200 cm – luksuzna dimenzija, pogodna za prostrane spavaće sobe
Savjeti za kupnju – što još treba znati kada treba mijenjati madrac?
Prilikom kupnje novog madraca, važno je ne oslanjati se samo na preporuke, već ga isprobati uživo – lezite na njega kako biste osjetili odgovara li vašem tijelu.
Odaberite madrac prema svom položaju spavanja: ako spavate na boku, odgovarat će vam mekša površina koja smanjuje pritisak na ramena i kukove, dok je za one koji spavaju na leđima ili trbuhu prikladnija čvršća podloga koja pruža bolju potporu kralježnici.
Ne zaboravite provjeriti i trajanje garancije – kvalitetni madraci obično dolaze s jamstvom od 5 do 10 godina. Osim samog madraca, važna je i podloga na koju ga postavljate – letvičasta podnica omogućuje bolju prozračnost i produžuje vijek trajanja madraca.
Ako još uvijek spavate mirno i čini se da vaš madrac dobro funkcionira, možda možete izvući još nekoliko godina iz njega. Ipak, preporučujemo redovitu zamjenu madraca jer je to apsolutno vrijedno ulaganje u vaše zdravlje i dobrobit.
Uređenje interijera
Izložbeni prostor trgovine elektroopremom osvojio BIG SEE
Detektirajući prednosti i mane prostora, arhitektice su svakom kutku interijera dale smisao

Kada showroom trgovine elektroopremom izgleda poput galerije suvremenog dizajna, jasno je da se radi o nečemu izvan uobičajenih standarda. I upravo takav pristup donio je arhitekticama Marji Miji Kolendić i Aniti Krmek prestižnu nagradu BIG SEE za projekt koji objedinjuje estetiku i funkcionalnost.
BIG SEE nagrada dodjeljuje se projektima iz jugoistočne Europe u području arhitekture, dizajna i kreativnih industrija. Osim prestiža, nosi i vidljivost – kako regionalnu, tako i međunarodnu.
Uređenje dječje poliklinike: Dizajn interijera koji je zasluženo osvojio Grand Prix nagradu
Više od trgovine: Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao galerijski postav
Iako formalno služi kao prodajni prostor za elektroopremu, multimediju i uredski namještaj, ovaj showroom daleko je od klasične trgovine. Svaki izložak postavljen je kao da je umjetničko djelo – s pažljivo dizajniranim postamentima koji ističu funkciju, taktilnost i estetiku proizvoda.
“Htjeli smo svakom izlošku pristupiti kao galerijskom objektu. Tako se rodila ideja galerijskog postava – svaki komad na postamentu koji ga uzdiže i vizualno i funkcionalno,” pojašnjava Marja Mia Kolendić.

Dizajn koji izvlači maksimum iz prostora
Projektni zadatak zahtijevao je promišljanje o funkcionalnosti, fleksibilnosti i vizualnom dojmu. Arhitektice su osmislile modularna rješenja koja omogućuju prilagodbu postava, a sve potencijalne mane prostora pretvorene su u njegove prednosti.
“Sagledale smo što prostor traži i koje su njegove slabosti. Upravo iz njih je proizašla naša kreativna intervencija – da bude prilagodljivo, modularno, živo,” dodaje Anita Krmek.

Ulična umjetnost i kućno kino
Jedan od upečatljivijih elemenata interijera je šareni zid kreiran u suradnji s autorima ulične umjetnosti, zamišljen kao vizualna scenografija izložbenom prostoru. S druge strane, multifunkcionalni šank u industrijskom stilu objedinjuje kuhinjski prostor i zonu za opuštene sastanke.
Posebna atrakcija je kućno kino – prostor koji se koristi i kao dvorana za sastanke. S akustički optimiziranim zidovima i zvučnicima skrivenim u konstrukciju, posjetitelji mogu doživjeti pravu demonstraciju kvalitete zvuka i slike.


Nagrada kao potvrda kvalitete dizajna
Ovaj showroom primjer je kako dizajn interijera trgovine može nadmašiti očekivanja i ponuditi potpuno novo iskustvo kupcima i poslovnim partnerima. Kroz originalan koncept i visoku razinu izvedbe, arhitektice su postigle iznimnu prepoznatljivost među kolegama i klijentima.
“Najbolji i najuspješniji projekti su oni u kojima mi i investitor govorimo istim jezikom. Ova nagrada nam je pomogla da to prepoznaju i budući klijenti,” zaključuje Kolendić.

Dizajn interijera trgovine elektroopreme kao sredstvo komunikacije
Showroom koji nadilazi funkciju trgovine i postaje mjesto arhitektonske i dizajnerske vrijednosti pokazuje kako pažljivo osmišljen interijer može oblikovati doživljaj brenda. Dizajn interijera trgovine u ovom slučaju nije samo sredstvo prodaje, već i komunikacije s publikom i tržištem.