Povežimo se

Gradnja doma

Inovativni sistemi PVC stolarije spoj su visoke funkcionalnosti i bezvremenskog dizajna

Inovativni sistemi ubrzali su razvoj tržišta PVC stolarije koja danas spaja visoku funkcionalnost i bezvremenski dizajn. Više o tome zna Robert Križanović, direktor tvrtke Gealan.

Gealan slavi 20 godina poslovanja na hrvatskom tržištu, a kako je zapravo sve počelo?

Moj prethodnik na ovoj poziciji g. Ivica Maurović, počeo je raditi za njemačku firmu Gealan Fenster sisteme, kao prodajni predstavnik za Hrvatsku. Nakon godinu dana vrlo uspješnog rada, pozvao je mene da se priključim, kao tehnička podrška za naše kupce na tržištu i dalje smo razvijali jako dobar posao na tržištu, postizali dobre rezultate i onda je on uspio prezentirati kolegama u Njemačkoj mogućnosti našeg tržišta, potencijal koji ovdje imamo i naše potrebe da bismo zaista i ostvarili taj potencijal i ostvarili još bolje rezultate, a to je bilo otvaranje firme. Oni su prepoznali dobru ideju, dobru priliku, dobre rezultate koje smo do tada imali i 2004. godine je ovdje otvorena firma. Krenuli smo sa 10 ljudi, danas nas je 37. –

Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”

Koliko se tržište zapravo promijenilo, jer danas ipak stavljamo naglasak na energetsku učinkovitost o kojoj nismo tada toliko govorili?

-Tu su došli novi proizvodi, inovativni proizvodi, razvile su se jako velike firme u smislu proizvođača te stolarije, koji su investirali puno u proizvodne kapacitete, u tehnologiju da bi imali jako kvalitetan proizvod i građevinska stolarija je u Hrvatskoj postala jako dobar izvozni proizvod, tako da je cijeli volumen tržišta narastao, a mogu stvarno s ponosom reći da je Gealan dao svoj doprinos tom razvoju kao lider na tržištu u Hrvatskoj, stalno implementirajući nove proizvode na tržište, ali ne samo proizvode nego radimo i na uslugama, procesima, poboljšanju poslovnih modela za naše kupce. – ističe Križanović.

ABS i Gealan su dugogodišnji partneri, već više od 20 godina, a Alen Stanišić iz A.B.S Stolarije ističe kako Gealan za njihovu tvrtku nije samo dobavljač profila već puno više od toga.

– Prvenstveno je partner koji nam je podrška i u dobrim i lošim vremenima. Imamo cijeli tim kolega koji radi na tim sustavima pametnih kuća i svemu onome što takve kuće zahtijevaju. To je naš program Texino, sa novitetima, sa uređajima koji se koriste i vjerujem da će do naših kupaca sve češće u bliskoj budućnosti, dolaziti zahtjevi za takvim kućama i da će oni na njih moći adekvatno odgovoriti.- ističe.

Križanović s ponosom ističe i Gealan qcolor kao inovativni proizvod prije svega tehnologiju, koju proizvode već 45 godina te dodaje: -Preko svih glavnih premium proizvoda koje mi imamo, to je sustava profila koji omogućava zaista kvalitetnu vanjsku površinu profila, puno otporniju na vanjske utjecaje, temperaturu ili fizička oštećenja i imamo ga, kao što sam rekao, na našim premium proizvodima, na seriji s9000, Gealan Cubusu, a sad ćemo uskoro imati i na novom sustavu profila Gealan Linear. Imamo zaista jako dobre i na tržištu jako dobro prihvaćene sustave kliznih profila, kao što je Gealan Smoovio.- dodaje i kako u AcrylColoru mogu ponuditi preko 50 različitih boja, a isto tako u drvo dekor folijama imamo boje boje koje su standardno na tržištu.

-Nastojimo pratiti trendove, ali i postavljati trendove, dostupnost boja je velika i mogu se dobiti u relativno kratkim rokovima.- ističe.

Kakvi su planovi za budućnost, osim zadržati tu vodeću poziciju?

– Planovi su nam da rastemo u svim segmentima, da poboljšamo naše proizvode, ali isto tako naše usluge, procese, modele na kojima radimo i kako pomažemo našim kupcima, da bi imali konkurentsku prednost, da bi im dali stvarnu prednost na tržištu koju mogu iskoristiti za svoj rast i razvoj. Gealan jako puno iz godine u godinu, ulaže u inovacije, ne samo u proizvode, nego i u proizvodne kapacitete i isto tako u inovacije poslovnih procesa, novih usluga, digitalizaciju, sve to će sigurno donijeti jako dobre rezultate na tržištu koje ćemo mi i moći iskoristiti za naše kupce, u cijelom lancu vrijednosti. –

Automatizacijom kuće do manjih računa za grijanje

Ivica Skelin, direktor Seklin monta ističe kako Gealan donosi najinovativniji sustav PVC profila, daleko najbolji marketing, daleko najbolji zastupljenost, daleko najbolji tim ljudi. Najprodorniji profil na tržištu i daleko najzastupljeniji u Hrvatskoj.

– Mi smo svojim i inovacijama i uslugama nastojali ubrzavati razvoj tržišta i sigurno smo utjecali na neke trendove, nastojimo pomoći kupcima čak i u tom segmentu, donosimo najbolja iskustva, blisko surađujemo sa njima, tako da evo do sada, prevladali smo sve izazove, znamo da će ih biti još, ali se ne bojimo, vjerujemo da ćemo ih ponovno savladati. – zaključio je Križanović.

Propisi i regulative

Priuštivo stanovanje u Hrvatskoj: Što donosi novi zakon i tko će imati koristi?

Hoće li ovaj zakon riješiti jedan od najvećih društvenih problema današnjice – dostupnosti stanovanja

novi zakon o priuštivom stanovanju

Rastuće cijene nekretnina posljednjih su godina mnogim građanima onemogućile rješavanje stambenog pitanja. Kako bi se taj trend ublažio i omogućilo sigurnije stanovanje mladim obiteljima i kućanstvima s prosječnim ili ispodprosječnim prihodima, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine priprema novi Zakon o priuštivom stanovanju.

Prema planu, do 2030. godine država će izgraditi 9.000 novih stanova.

Što znači priuštivo stanovanje?

Priuštivim se stanovanjem smatra ono kod kojega kućanstvo troši najviše 30 % svojih ukupnih prihoda na stanovanje. To uključuje kreditne rate, režije i sve prateće troškove.

Zakon se prvenstveno odnosi na obitelji čiji prihodi nisu dovoljno visoki da bi konkurirali na otvorenom tržištu, ali su iznad granice siromaštva.

Riječ je o skupini građana koja je do sada često bila „između“ – nisu si mogli priuštiti kupnju stana, ali nisu imali pravo na socijalne stanove.

U Hrvatskoj se do sada većinom oslanjalo na tržišne modele i individualnu kupnju, što je dovelo do sve težeg ulaska mladih u vlasništvo nad nekretninom.

Dosadašnje mjere: APN i POS

Najpoznatije mjere stambene politike u Hrvatskoj su:

  • APN subvencije – država sufinancira dio rate stambenog kredita, najčešće za mlade obitelji. Iako su mnogima pomogle, stručnjaci upozoravaju da su subvencije istodobno potaknule rast cijena stanova
  • POS stanovi (Program društveno poticane stanogradnje) – stanovi po nižim cijenama od tržišnih, ali u ograničenom broju i često na rubnim ili slabije prometno povezanim lokacijama

Ključne mjere novog zakona o priuštivom stanovanju

  1. Gradnja 9.000 stanova – 50 % za prodaju, 50 % za dugoročni najam
  2. Novi kriteriji dostupnosti – pravo na stan imat će obitelji koje zadovoljavaju uvjet do 30 % troškova stanovanja u odnosu na prihode
  3. Povećanje etalonske cijene gradnje – na 1.315 eura po m² s PDV-om, što će omogućiti kvalitetniju izgradnju i održivost projekta
  4. Suradnja s lokalnim jedinicama – gradovi i općine osigurat će zemljišta i infrastrukturu
  5. Provedba preko APN-a – Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama vodit će realizaciju projekata

Nova pravila za stambene kredite: Što to znači za vas

novi zakon o priuštivom stanovanju

Gdje će se graditi?

Prvi projekti najavljeni su u Zagrebu, Osijeku i Splitu. To su gradovi s najvećim pritiskom na tržištu stanova i najizraženijom potrebom za novim modelima stanovanja.

Dugoročni je plan uključiti i druge sredine, ovisno o raspoloživom zemljištu i suradnji jedinica lokalne samouprave.

Što je etalonska cijena i zašto je važna u kontekstu priuštivog stanovanja?

Jedan od problema prethodnih modela stanogradnje bio je nerazmjer između stvarnih troškova gradnje i etalonske cijene. Novi zakon predviđa podizanje te cijene, čime se želi osigurati da projekti budu održivi, a kvaliteta stanova primjerena suvremenim standardima energetske učinkovitosti i komunalne opremljenosti.

Etalonska cijena gradnje je referentna vrijednost koju država određuje kao osnovicu za izračun troškova u programima stanogradnje. Ona uključuje prosječne troškove izgradnje stambenih kvadrata – od materijala i rada do komunalne opreme i PDV-a.

U praksi, etalonska cijena služi kao polazište za izračun cijene stanova u programima poput POS-a ili sada planiranog priuštivog stanovanja. Ako je etalonska cijena preniska u odnosu na stvarne tržišne troškove, izvođačima se ne isplati graditi, pa projekti kasne ili ostaju neostvareni. Zato novi zakon predviđa njezino podizanje na 1.315 eura po m² s PDV-om, čime bi se trebao osigurati održiv model izgradnje i bolja kvaliteta stanova.

Što nam donosi novi Zakon o priuštivom stanovanju

Novi Zakon o priuštivom stanovanju trebao bi donijeti stabilniji okvir stambene politike u Hrvatskoj. Uz gradnju 9.000 stanova i jasne kriterije dostupnosti, obiteljima s nižim prihodima otvara se mogućnost da dođu do kvalitetnog i sigurnog doma.

Ako se plan uspješno provede, to bi mogao biti važan iskorak u rješavanju jednog od najvećih društvenih problema današnjice – dostupnosti stanovanja.

Nastavite čitati

Događanja

PromoArh 2025: Uživo pratite kako nastaje održiva kuća i postavite pitanja najboljim građevinskim stručnjacima

Prvi specijalizirani sajam gradnje, opremanja i uređenja u Istri, PromoArh ove godine uvodi novi dio programa. Na otvorenom dijelu sajma posjetitelji će moći iz prve ruke vidjeti kako nastaje održiva kuća i tijekom gradnje postaviti pitanja najboljim stručnjacima u svom području.

U porečkoj dvorani Žatika od 17. do 19. rujna i ove godine okupit će se najvažniji predstavnici građevinske industrije i opremanja na sajmu PromoArh. Peto izdanje ove međunarodne manifestacije okuplja vodeće strane i domaće brendove iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Češke i Danske, a zbog  velikog interesa izlagača sajam se ove godine proširuje na dodatni prostor. U velikom asortimanu naći će se sve od skela, građevinskih strojeva, preko solarnih elektrana, energetskih i klimatizacijskih sustava do usluga agencija za apartmane i kuće za odmor. Sajam time još jednom potvrđuje status jednog od vodećih događanja u sektoru graditeljstva u regiji i pokazuje da se ne moraju sve manifestacije odvijati u velikim gradovima.

“Još od organizacije prvog sajma, vodili smo se željom da Istra i Poreč postanu mjesto susreta i okupljanja vodećih aktera građevinske industrije, koje povezuje projektante, građevinske inženjere, vlasnike nekretnina ili one koji tek kreću s gradnjom te nudi stručnost, inspiraciju i poticaj za bolja inovativna rješenja. Po kontinuiranom rastu i broju izlagača, ponosni smo što je PromoArh u samo nekoliko godina ostvario taj cilj. No još važnije, što naši posjetitelji svake godine imaju sve kvalitetniji pregled trendova, noviteta i u konačnici, usporedbe dostupnih cijena i tehnologija”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.

Veliku pozornost ove godine već je izazvala gradnja održive kuće koja će se odvijati uživo na vanjskom dijelu sajma. Posjetitelji će na licu mjesta moći pratiti napredak i educirati se o strukturi, elementima i čimbenicima na koje treba paziti prilikom gradnje. Stručnjaci iz svih segmenata gradnje nekretnina, u organizaciji Klastera nZEB.hr tijekom ovog projekta prikazat će konkretna rješenja kroz niz demonstracija: od ugradnje energetski učinkovitih prozora i balkonskih vrata, izolacijskih sustava i prekida toplinskih mostova, do montaže krovnih prozora i unutarnje izolacije.

U vrijeme kad su gotovo sve informacije dostupne online, važno nam je osigurati i izravnu komunikaciju sa stručnjacima, jer puno toga se kvalitetnije dozna u dvosmjernom razgovoru. Zato je PromoArh izvrstan format za posjetitelje, ali i brendove, jer ‘iz prve ruke’ imaju mogućnost dobiti sve informacije o trendovima, budžetima i očekivanjima. Gradnja održive kuće zasigurno je jedinstvena prilika za posjetitelje da uživo dobiju odgovore na sva svoja pitanja. Generalno se edukativni program na PromoArhu pokazao kao bitan element sajma – lani smo za Education Point morali dodavati i dodatne stolice radi broja zainteresiranih”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.

O važnosti sajma najviše govore rezultati ankete među posjetiteljima – čak 80 posto ovu vrstu događanja smatra ključnim izvorom za otkrivanje novih proizvoda i usluga, dok 60 posto njih navodi kako su demonstracije i prezentacije izlagača uživo presudni čimbenici pri donošenju odluka o kupnji. Uz Klaster nZEB.hr koji stoji iza cjelodnevnog stručnog programa, edukacije i radionice održavat će se tijekom cijelog trajanja PromoArha. Posjetitelji će u srijedu doznati kako pomiriti umjetnu inteligenciju s pravnim okvirom u svijetu koji se ubrzano digitalizira dok će se društvo arhitekata Istre pak vratiti u prošlost i istražiti pristupe oblikovanju kroz povijest. Naposljetku će se održati prezentacije izlagača o sustavima za trajnu zaštitu balkona i terasa. Prezentacije će izlagači održati i u četvrtak i to o važnosti pravilnog projektiranja i izvedbe dilatacijskih naprava u građevinskim objektima, kao i o učinkovitosti sustava klimatizacije i dizalica topline.

Sponzor sajma je grad Poreč-Parenzo, uz brojne pokrovitelje, a organizator Studio 053 iz Poreča koji od svog osnutka 1989., sudjeluje u organizaciji mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre. Za sve dodatne informacije posjetite službenu web stranicu PromoArha.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice