Gradnja doma
Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”
Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!

Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!
Tvrtka GEALAN slavi 20 godina rada i dobro je poznata na tržištu te iz godine u godinu bilježi rast u poslovanju. Njihov uspjeh je zasigurno i posljedica jakog fokusa na želje i potrebe kupaca, ali i ponude raznovrsnog i kvalitetnog asortimana, pri čijoj se izradi koriste novi materijali i tehnologije, kako bi se utjecalo i na smanjenje ugljičnog dioksida ali i pristupačniju gradnju.
GEALAN razvija, proizvodi i prodaje inovativne PVC prozorske profile koji ispunjavaju očekivanja krajnjih kupaca ali i visoke zahtjeve građevinske industrije.
Naš sugovornik Robert Križanović, direktor tvrtke, prva iskustva u industriji stekao je na proizvodnji PVC građevinske stolarije gdje je radio od 2001. godine te tako stekao brojna vrijedna iskustva kao voditelj prodaje. Za GEALAN počinje raditi sredinom 2003. godine, gdje uskoro dolazi na poziciju voditelja odjela logistike.
“Direktor poduzeća bio je gospodin Ivica Maurović. On je zaslužan da je poduzeće GEALAN d.o.o. otvoreno u Hrvatskoj. Vrlo brzo smo postigli iznimno dobre rezultate u poslovanju. Potencijal koji ima gospodin Maurović prepoznali su i u matičnoj kući GEALAN Fenster Systeme GmbH u Njemačkoj, pa su ga 2009. godine pozvali da bude član uprave zadužen za prodaju i marketing, a ja sam dobio poziciju direktora GEALAN d.o.o.”, pojašnjava sugovornik.

Možete li nas kratko provesti i kroz povijest tvrtke?
Kada je g. Ivica Maurović je počeo raditi za GEALAN 2002. godine kao prodajni predstavnik, pozvao je mene da mu se pridružim 2003. godine i radim tehničku podršku kupcima. Posao se dobro razvijao i gospodin Maurović je predložio matičnoj kući u Njemačkoj da otvorimo firmu u Hrvatskoj. Tako je 01.07. 2004. godine otvorena firma GEALAN d.o.o., a mi smo dobili odgovornost za tržišta: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Albanije. Počeli smo s timom od 10 zaposlenika, a danas nas je 37.
20 godina tvrtka posluje u Hrvatskoj, što biste istaknuli kao najveći uspjeh do sad, a što kao glavne ciljeve u budućnosti poslovanja?
U vrijeme kada smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj, GEALAN je bio relativno nepoznat brand u svijetu PVC profila i građevinske stolarije. Na tržište smo ušli kao zadnji od svih zapadnoeuropskih poduzeća iz naše industrije. Vrlo brzo postali smo najveći pojedinačni dobavljač PVC sustava profila u Hrvatskoj te izgradili najjači brand.

Tu poziciju držimo i danas što je jako veliki izazov kroz sve ove godine. Što se budućnosti tiče, imamo jasno definiranu viziju, a to je oduševiti ljude. Zajedno stvaramo okvir za svijet prozora – inovativan, održiv i orijentiran na kupca. Želimo našim proizvodima i uslugama zbilja oduševiti ljude, stoga vjerujem da će nas to dovesti do pozicije vodećeg dobavljača u cijeloj regiji za koju smo zaduženi.
Kako biste komentirali kupce, što im je danas najvažnije prilikom odabira asortimana?
Kupci u Hrvatskoj su prije svega odvažni i vrijedni poduzetnici. Uvjeti poslovanja nisu jednostavni, a oni su kroz sve ove godine uspjeli izgraditi respektabilna poduzeća i podignuti cijelu branšu na visoki nivo kvalitete.
Ponosni smo jer smo kroz 20 godina zajedno sudjelovali s našim kupcima u tom procesu. Imamo široki asortiman proizvoda, iz kojeg svaki naš kupac može pronaći one najbolje za sebe i svoje krajnje kupce, ali isto tako pouzdanu podršku u različitim segmentima poslovanja koje naši kupci mogu dobiti i koja njima puno znači.
Njegujemo što nam je jako važno – u GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima. Jako smo ponosni što smo uspjeli pronaći veliki broj kupaca s kojima dijelimo zajedničke vrijednosti i na njima gradimo čvrste odnose i na taj način prevladavamo sve teškoće.

Neki od njih vas prate od samog osnivanja tvrtke?
S ponosom mogu reći da imamo kupce koji su počeli raditi s GEALAN-om i prije nego smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj. To su PONISTRA iz Biorina, IZODAL iz Kaštel Sućurca, A.B.S. iz Pićana, TRES FILIAS iz Sesveta, STOLARIJA BROD iz Slavonskog Broda, EURO PROZOR iz Novog Vinodolskog, THERMO iz Prištine s Kosova, LIBERTA KOM iz Tetova u Makedoniji, INGPLAST iz Cazina u BiH te BRAVARIJA MARIĆ iz Ljubuškog u BiH. S nama već 20 godina posluje i poduzeće IKS FENSTER iz Sesveta.
S ponosom ističemo i kupca koji je u 15 godina naše suradnje ostvario rast za više od 20 puta. To je poduzeće SKELIN MONT iz Šibenika, koji je sada jedan od najvećih proizvođača građevinske stolarije u Hrvatskoj.
Koliko je rad u GEALAN-u ispunio vaša očekivanja i ambicije? Jeste li Vi i vaš tim zadovoljni rezultatima?
Vjerujem da je bez dobrih suradnika nemoguće napredovati ili ostvariti dobar rezultat. Ja imam sreću da radim s izvrsnim suradnicima, mojim kolegicama i kolegama. Zajedno smo kao tim izgradili ovo poduzeće.
Prošli smo i kroz teška vremena, međusobno se podržavali i pomagali jedni drugima, zajedno učili, stjecali iskustva i napredovali da bismo danas bili ovdje gdje jesmo. Smatram da smo u ovih 20 godina napravili čak i više od onoga što smo očekivali. Tim koji imam daje mi za pravo da u budućnosti očekujem još i više.

Vaša pozicija je iznimno odgovorna, predstavlja li to za vas zadovoljstvo ili se često susrećete sa stresnim situacijama?
Smatram da sam sretan čovjek jer mogu reći da radim posao koji zbilja volim i prema kojem osjećam strast i nakon 20 godina. Naravno da odgovornost donosi i stresne situacije, ali ipak svaki dan pronađem barem jednu stvar u poslu zbog koje sam zadovoljan.
Tvrtka iz godine u godinu polučuje sve veći uspjeh, što bi bio ključ takvog rezultata poslovanja?
Unutar cijelog GEALAN-a njegujemo timski duh, povjerenje, otvorenu komunikaciju, profesionalnost i poštovanje. To su vrijednosti po kojima radimo, kako unutar našeg tima, tako i prema našim kupcima. Smatram da je to ključno za uspjeh, pa ćemo i dalje raditi na razvijanju tih vrijednosti.

Postoji li i proizvod koji vas čini jedinstvenim na tržištu?
Proizvod koji nas čini jedinstvenim na tržištu je naš GEALAN-acrylcolor. Proizvodimo ga već više od 40 godina procesom koekstruzije. Ono što ga čini posebnim je kvaliteta površine profila koja je puno otpornija na vremenske utjecaje, lako se održava, otpornija je na ogrebotine i ima postojanost boje. Nudimo ga u širokoj paleti boja, pa se mogu zadovoljiti različiti uvjeti današnjih modernih objekata kada je u pitanju boja fasada.
Svakako bih izdvojio cijeli sustav S9000 sa svojim posebnostima, GEALAN-LUMAXX, GEALAN-FUTURA i podizno-klizna vrata. Tržište je izvrsno prihvatilo naš sustav GEALAN-LINEAR te klizni sustav GEALAN-SMOOVIO.



U sustav GEALAN-KUBUS ugradili smo sve naše posebnosti i inovacije: GEALAN-acrylcolor, suho statičko ostakljivanje krila pomoću ljepljive trake STV i dodatnu izolacijsku pjenu u profilima IKD.

Zadnji novi proizvod koji smo predstavili je sustav GEALAN-KONTUR s modernim dizajnom, koji osim izvrsne toplinske i zvučne izolacije, pruža i visoka protuprovalna svojstva.

Villa Kambel, Hrvatska
Ogledalo prirode, Albanija
Materijali u gradnji
Nisu svi izolacijski materijali isti, stručnjaci upozoravaju
Ispravnim odabirom izolacijskog materijala uz toplinsku izolaciju dobivate i niz drugih prednosti koje će vam omogućiti ugodan, siguran i zdrav boravak u vašem prostoru

U građevinskom sektoru i dalje je prisutan mit da su svi izolacijski materijali isti. No, prema riječima stručnjaka, ta tvrdnja nije samo netočna, već može dugoročno utjecati na sigurnost, udobnost i troškove održavanja zgrada. Među dostupnim rješenjima, mineralna vuna ističe se kao materijal koji nudi više od same toplinske izolacije.
Zašto su hladni podovi u prizemlju? Knauf insulation ima rješenje
Kako funkcionira izolacija – matematika iza toplinske učinkovitosti
Pri odabiru izolacijskog materijala, investitori bi trebali gledati toplinsku vodljivost materijala, poznatu kao λ (lambda) vrijednost. Što je lambda vrijednost niža, materijal bolje izolira. Kod mineralne vune ta je vrijednost obično između 0,032 – 0,040 W/mK, što znači da vrlo učinkovito smanjuje prijenos topline kroz konstrukciju.
Kako odabrati dobru izolaciju?
Toplinska izolacija
Mnogima je ovo najvažnija karakteristika svakog izolacijskog materijala. Materijali s boljim topliskim svojstvima zadržavaju toplinu zimi i spriječavaju pregrijavanje ljeti. Ali nije to jedina bitna karakteristika izolacije.
Protupožarna izolacija
Mineralna vuna ima klasu gorivosti A1, što znači da je negoriv izolacijski materijal. Znamo kakve tragične posljedice ostavljaju požari i zato je bitno o tome voditi računa kod odabira izolacije.
Zvučna izolacija
Mineralna vuna svojom vlaknastom strukturom izvrsno prigušuje buku i neugodne zvukove i zato je bolja zvučna izolacija od nekih drugih izolacija.
Paropropusnost
Mineralna vuna ‘diše’ jer je prirodan proizvod, što spriječava pojavu gljivica i plijesni u prostoru.
Dugotrajnost
Mineralna vuna je dugotrajan i postojan materijal koji ne mijenja svoja svojstva i strukturu desetljećima.
Zašto je to važno?
Dobra izolacija znači manje račune za energiju, zimi se troši manje energije za grijanje, a ljeti manje energije za hlađenje.

Nije to isto
„Često čujemo da je svejedno koji materijal odaberete, ali to jednostavno nije istina,“ kaže Krešimir Benjak iz Knauf Insulationa.
„Izolacijski materijali razlikuju se po svojim karakteristikama i prednostima. Prvenstveno se traži toplinska izolacija zbog smanjenja troškova grijanja i hlađenja, no jednako su važne i druge osobine – negorivost, zvučna izolacija, dugovječnost i prirodnost materijala.“

Zašto je mineralna vuna viša razina kvalitete
Obitelj Maltar, koja gradi novi hotel u povijesnoj jezgri Varaždina, odlučila se za provjerene izvođače i kvalitetne materijale. „Od početka smo znali da nećemo birati materijale samo prema cijeni. Mineralna vuna nam je bila logičan izbor jer želimo da naš hotel bude siguran i ugodan za goste,“ ističe direktorica Ivana Maltar.
Izvođač radova Dario Ban potvrđuje da se i oni često susreću s pitanjem je li svejedno koji izolacijski materijal ugraditi. „Iz iskustva znamo da nije. Mineralna vuna zahtjevnija je za ugradnju, ali pruža višu razinu kvalitete. Nama je najvažnije da investitor bude zadovoljan i da objekt bude siguran i kvalitetan za korištenje.“


Edukacija, regulativa zelene gradnje i mineralna vuna
Kako navodi Benjak, edukacija investitora, projektanata i izvođača ključna je kako bi razumjeli da odabirom kvalitetnijih materijala dobivaju više od same toplinske zaštite. „Danas gradnja mora slijediti europske regulative zelene gradnje koje zahtijevaju materijale s minimalnim utjecajem na okoliš i mogućnošću recikliranja,“ ističe.
Upravo zato Knauf Insulation u ponudi ima ECOSE mineralnu vunu s prirodnim vezivom, koja nije samo učinkovita toplinska izolacija, već osigurava i protupožarnu zaštitu, zvučnu izolaciju te doprinosi zdravijem i ugodnijem boravku u prostoru.

Na kraju, stručnjaci poručuju – nisu svi izolacijski materijali isti. Razlika između „svejedno je što odaberete“ i promišljenog izbora osjeti se već prvim danom korištenja prostora, ali i desetljećima kasnije.
Gradnja doma
Osiguranje doma: Miran san za vas i vašu obitelj
Saznajte koje vrste osiguranja doma postoje i kako odabrati policu

Dom je često najveća životna investicija, ali i mjesto sigurnosti i uspomena. Ipak, mnogi vlasnici u Hrvatskoj još uvijek nemaju sklopljeno osiguranje doma, iako ono pruža zaštitu od neočekivanih troškova koji mogu nastati u trenu. Evo zašto biste trebali osigurati svoj dom i koja sve osiguranja postoje.
Pametna kuća: Budite sigurni da vam je dom na sigurnom, čak i kada vi niste kući
Zašto osigurati svoj dom?
Poplave, požari, potresi, provale ili puknuća cijevi – nezgode se događaju, a štete mogu biti velike. Osiguranje doma znači da u slučaju nesreće ne morate sami snositi sve troškove sanacije, čime štitite svoj budžet i osiguravate sigurnost za obitelj.
Koje vrste osiguranja doma postoje?
Osiguranje nekretnine (imovine)
Pokriva štete na samoj nekretnini – zidovima, podovima, instalacijama, ugrađenim kuhinjama i sanitarnim čvorovima.
Najčešće uključuje rizike poput požara, udara groma, oluje, tuče, izlijevanja vode, eksplozije, pada stabla i slično.
Osiguranje kućanstva (pokretnina)
Pokriva štete na svim stvarima unutar doma – namještaju, kućanskim aparatima, osobnim stvarima, elektroničkoj opremi.
Može uključivati i osiguranje od krađe ili provale.
Osiguranje od potresa
Važno je posebno u seizmički aktivnim područjima poput Zagreba ili Dalmacije.
Često se ugovara kao dodatno pokriće unutar police osiguranja nekretnine.
Osiguranje od odgovornosti
Pokriva štete koje vi ili članovi vašeg kućanstva (uključujući kućne ljubimce) nenamjerno prouzročite trećim osobama, npr. ako pukne cijev u vašem stanu i ošteti stan ispod.

Koliko košta osiguranje doma?
Cijena ovisi o:
- veličini i vrijednosti nekretnine,
- razini pokrića i uključenim rizicima,
- lokaciji (npr. cijena osiguranja od potresa viša je u Zagrebu).
Osnovno osiguranje kuće ili stana može iznositi od nekoliko desetaka eura godišnje, dok police s potresom i krađom mogu biti višestruko skuplje – ali u usporedbi s mogućom štetom, ulaganje je minimalno.
Kako odabrati policu osiguranja doma?
- Procijenite vrijednost svoje imovine i što želite osigurati
- Usporedite police različitih osiguravajućih kuća
- Provjerite uvjete i iznose pokrića za svaki rizik
- Razmislite o osiguranju od potresa, osobito ako živite u starijoj zgradi ili seizmički rizičnom području
Osiguranje doma nije samo financijska sigurnost, već i miran san za vas i vašu obitelj. Neočekivane situacije događaju se kad im se najmanje nadamo, a osiguranje je najbolji način da ih prebrodite bez velikih financijskih posljedica.