Povežimo se

Gradnja doma

Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”

Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!

Iako su postigli i više od očekivanog, direktor tvrtke GEALAN ističe kako radi tima ljudi s kojima radi ima pravo u budućnosti očekivati još više!

Tvrtka GEALAN slavi 20 godina rada i dobro je poznata na tržištu te iz godine u godinu bilježi rast u poslovanju. Njihov uspjeh je zasigurno i posljedica jakog fokusa na želje i potrebe kupaca, ali i ponude raznovrsnog i kvalitetnog asortimana, pri čijoj se izradi koriste novi materijali i tehnologije, kako bi se utjecalo i na smanjenje ugljičnog dioksida ali i pristupačniju gradnju.

GEALAN razvija, proizvodi i prodaje inovativne PVC prozorske profile koji ispunjavaju očekivanja krajnjih kupaca ali i visoke zahtjeve građevinske industrije.

Naš sugovornik Robert Križanović, direktor tvrtke, prva iskustva u industriji stekao je na proizvodnji PVC građevinske stolarije gdje je radio od 2001. godine te tako stekao brojna vrijedna iskustva kao voditelj prodaje. Za GEALAN počinje raditi sredinom 2003. godine, gdje uskoro dolazi na poziciju voditelja odjela logistike.

“Direktor poduzeća bio je gospodin Ivica Maurović. On je zaslužan da je poduzeće GEALAN d.o.o. otvoreno u Hrvatskoj. Vrlo brzo smo postigli iznimno dobre rezultate u poslovanju. Potencijal koji ima gospodin Maurović prepoznali su i u matičnoj kući GEALAN Fenster Systeme GmbH u Njemačkoj, pa su ga 2009. godine pozvali da bude član uprave zadužen za prodaju i marketing, a ja sam dobio poziciju direktora GEALAN d.o.o.”, pojašnjava sugovornik.

Ivica Maurović

Možete li nas kratko provesti i kroz povijest tvrtke?

Kada je g. Ivica Maurović je počeo raditi za GEALAN 2002. godine kao prodajni predstavnik, pozvao je mene da mu se pridružim 2003. godine i radim tehničku podršku kupcima. Posao se dobro razvijao i gospodin Maurović je predložio matičnoj kući u Njemačkoj da otvorimo firmu u Hrvatskoj. Tako je 01.07. 2004. godine otvorena firma GEALAN d.o.o., a mi smo dobili odgovornost za tržišta: Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Albanije. Počeli smo s timom od 10 zaposlenika, a danas nas je 37.

20 godina tvrtka posluje u Hrvatskoj, što biste istaknuli kao najveći uspjeh do sad, a što kao glavne ciljeve u budućnosti poslovanja?

U vrijeme kada smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj, GEALAN je bio relativno nepoznat brand u svijetu PVC profila i građevinske stolarije. Na tržište smo ušli kao zadnji od svih zapadnoeuropskih poduzeća iz naše industrije. Vrlo brzo postali smo najveći pojedinačni dobavljač PVC sustava profila u Hrvatskoj te izgradili najjači brand.

Sustav GEALAN S 9000 s prozorskim elementima trokutastog i trapezoidnog oblika

Tu poziciju držimo i danas što je jako veliki izazov kroz sve ove godine. Što se budućnosti tiče, imamo jasno definiranu viziju, a to je oduševiti ljude. Zajedno stvaramo okvir za svijet prozora – inovativan, održiv i orijentiran na kupca. Želimo našim proizvodima i uslugama zbilja oduševiti ljude, stoga vjerujem da će nas to dovesti do pozicije vodećeg dobavljača u cijeloj regiji za koju smo zaduženi.

Kako biste komentirali kupce, što im je danas najvažnije prilikom odabira asortimana?

Kupci u Hrvatskoj su prije svega odvažni i vrijedni poduzetnici. Uvjeti poslovanja nisu jednostavni, a oni su kroz sve ove godine uspjeli izgraditi respektabilna poduzeća i podignuti cijelu branšu na visoki nivo kvalitete.

Ponosni smo jer smo kroz 20 godina zajedno sudjelovali s našim kupcima u tom procesu. Imamo široki asortiman proizvoda, iz kojeg svaki naš kupac može pronaći one najbolje za sebe i svoje krajnje kupce, ali isto tako pouzdanu podršku u različitim segmentima poslovanja koje naši kupci mogu dobiti i koja njima puno znači.

Njegujemo što nam je jako važno – u GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima. Jako smo ponosni što smo uspjeli pronaći veliki broj kupaca s kojima dijelimo zajedničke vrijednosti i na njima gradimo čvrste odnose i na taj način prevladavamo sve teškoće.

Villa Kambel, Prozori GEALAN sustava S 9000 u GEALAN-acrylcolor®

Neki od njih vas prate od samog osnivanja tvrtke?

S ponosom mogu reći da imamo kupce koji su počeli raditi s GEALAN-om i prije nego smo otvorili poduzeće u Hrvatskoj. To su PONISTRA iz Biorina, IZODAL iz Kaštel Sućurca, A.B.S. iz Pićana, TRES FILIAS iz Sesveta, STOLARIJA BROD iz Slavonskog Broda, EURO PROZOR iz Novog Vinodolskog, THERMO iz Prištine s Kosova, LIBERTA KOM iz Tetova u Makedoniji, INGPLAST iz Cazina u BiH te BRAVARIJA MARIĆ iz Ljubuškog u BiH. S nama već 20 godina posluje i poduzeće IKS FENSTER iz Sesveta.

S ponosom ističemo i kupca koji je u 15 godina naše suradnje ostvario rast za više od 20 puta. To je poduzeće SKELIN MONT iz Šibenika, koji je sada jedan od najvećih proizvođača građevinske stolarije u Hrvatskoj.

Koliko je rad u GEALAN-u ispunio vaša očekivanja i ambicije? Jeste li Vi i vaš tim zadovoljni rezultatima?

Vjerujem da je bez dobrih suradnika nemoguće napredovati ili ostvariti dobar rezultat. Ja imam sreću da radim s izvrsnim suradnicima, mojim kolegicama i kolegama. Zajedno smo kao tim izgradili ovo poduzeće.

Prošli smo i kroz teška vremena, međusobno se podržavali i pomagali jedni drugima, zajedno učili, stjecali iskustva i napredovali da bismo danas bili ovdje gdje jesmo. Smatram da smo u ovih 20 godina napravili čak i više od onoga što smo očekivali. Tim koji imam daje mi za pravo da u budućnosti očekujem još i više.

Vaša pozicija je iznimno odgovorna, predstavlja li to za vas zadovoljstvo ili se često susrećete sa stresnim situacijama?

Smatram da sam sretan čovjek jer mogu reći da radim posao koji zbilja volim i prema kojem osjećam strast i nakon 20 godina. Naravno da odgovornost donosi i stresne situacije, ali ipak svaki dan pronađem barem jednu stvar u poslu zbog koje sam zadovoljan.

Tvrtka iz godine u godinu polučuje sve veći uspjeh, što bi bio ključ takvog rezultata poslovanja?

Unutar cijelog GEALAN-a njegujemo timski duh, povjerenje, otvorenu komunikaciju, profesionalnost i poštovanje. To su vrijednosti po kojima radimo, kako unutar našeg tima, tako i prema našim kupcima. Smatram da je to ključno za uspjeh, pa ćemo i dalje raditi na razvijanju tih vrijednosti.

Visokokvalitetna GEALAN-acrylcolor® površina za prozorske i vratne profile

Postoji li i proizvod koji vas čini jedinstvenim na tržištu?

Proizvod koji nas čini jedinstvenim na tržištu je naš GEALAN-acrylcolor. Proizvodimo ga već više od 40 godina procesom koekstruzije. Ono što ga čini posebnim je kvaliteta površine profila koja je puno otpornija na vremenske utjecaje, lako se održava, otpornija je na ogrebotine i ima postojanost boje. Nudimo ga u širokoj paleti boja, pa se mogu zadovoljiti različiti uvjeti današnjih modernih objekata kada je u pitanju boja fasada.

Svakako bih izdvojio cijeli sustav S9000 sa svojim posebnostima, GEALAN-LUMAXX, GEALAN-FUTURA i podizno-klizna vrata. Tržište je izvrsno prihvatilo naš sustav GEALAN-LINEAR te klizni sustav GEALAN-SMOOVIO.

GEALAN podno-klizna vrata
GEALAN Futura
GEALAN Smoovio – klizni sustav

U sustav GEALAN-KUBUS ugradili smo sve naše posebnosti i inovacije: GEALAN-acrylcolor, suho statičko ostakljivanje krila pomoću ljepljive trake STV i dodatnu izolacijsku pjenu u profilima IKD.

GEALAN Kubus sustav PVC prozora

Zadnji novi proizvod koji smo predstavili je sustav GEALAN-KONTUR s modernim dizajnom, koji osim izvrsne toplinske i zvučne izolacije, pruža i visoka protuprovalna svojstva.

GEALAN Kontur sustav plastičnih profila sa aluminijskom opcijom
GEALAN Kontur sustav profila

Villa Kambel, Hrvatska

Ogledalo prirode, Albanija

Gradnja doma

Drveni ili PVC prozori: Evo kako odabrati idealne za vaš dom

Donosimo pregled prednosti, razlika i smjernica koje će vam pomoći da odaberete stolariju koja najbolje odgovara vašem prostoru, budžetu i načinu života

drveni ili pvc prozori

Odabir kvalitetne stolarije jedna je od najvažnijih odluka pri gradnji ili renoviranju, a najčešće pitanje koje se pritom postavlja glasi: drveni ili PVC prozori – što je bolji izbor za vaš dom? Oba materijala imaju svoje jasne prednosti, a razumijevanje razlika ključno je za donošenje ispravne odluke.

PVC prozori već su desetljećima popularni zbog pristupačne cijene, minimalnog održavanja i visoke energetske učinkovitosti, dok se drveni prozori danas ponovno vraćaju u fokus investitora zahvaljujući naprednoj obradi, dugotrajnosti i prirodnoj estetici.

U pravilu, domovi koji traže brzu ugradnju, povoljnije rješenje i jednostavno održavanje često biraju PVC, dok oni koji naglašavaju dizajn, toplinu prirodnih materijala ili žele zadržati tradicijski izgled prostora sve češće odabiru moderno izvedene drvene prozore.

Što je PVC stolarija i zašto se toliko koristi?

PVC, odnosno polivinil klorid, materijal je koji je promijenio način ugradnje stolarije. Kada se pojavio, tržište je brzo prihvatilo PVC jer je ponudio jednostavnu ugradnju, odličnu izolaciju i vrlo malo održavanja. U odnosu na drvene prozore, PVC se ne deformira, ne upija vlagu i ne zahtijeva posebne zaštitne premaze, što ga čini praktičnim izborom. Upravo iz tih razloga u mnogim se novogradnjama dugo nije ni postavljalo pitanje drveni ili PVC prozori, jer je PVC bio očiti i dominantan izbor.

Prednosti PVC prozora

PVC prozori poznati su po jako dobroj toplinskoj i zvučnoj izolaciji zahvaljujući višekomornim profilima i kvalitetnim brtvama. Izuzetno su jednostavni za održavanje – dovoljni su voda i blago sredstvo za čišćenje – a dugoročno ostaju stabilni bez obzira na količinu vlage ili promjene temperature. Zahvaljujući nižoj cijeni, PVC je često idealan izbor za veće projekte, obiteljske kuće u izgradnji i renovacije u kojima je važan omjer cijene i performansi.

Nedostaci PVC prozora

PVC prozori, unatoč brojnim prednostima, imaju i jasna ograničenja. Njihova estetika ponekad djeluje jednostavnije te se ne uklapa u projekte koji naglašavaju prirodne materijale ili tradicijski izgled doma. Također, PVC se teže popravlja u slučaju oštećenja jer se segmenti okvira najčešće ne mogu restaurirati kao kod drva.

U visokim temperaturama može doći do manjih deformacija, a zbog vizualnog dojma nisu prvi izbor za stare kuće, rustikalne interijere ili obnovu baštine u kojoj se postavlja pitanje drveni ili PVC prozori sa strogo propisanim izgledom.

Drveni prozori – povratak prirodnoj estetici

Drvo se posljednjih godina ponovno vraća kao važan materijal u suvremenoj arhitekturi. Za razliku od nekadašnjih drvenih prozora, današnje izvedbe daleko su stabilnije zahvaljujući višeslojnom lameliranom drvu i modernim premazima koji sprječavaju uvijanje i štite materijal od vlage. Upravo zato sve češće čujemo da kod novih projekata arhitekti preporučuju drvo kada god postoji izbor između drveni ili PVC prozori, osobito u kućama gdje je naglasak na estetici i toplini interijera.

Drveni prozori unose prirodnu ljepotu u prostor, imaju izvrsna izolacijska svojstva i dug vijek trajanja kada se pravilno održavaju. Osim toga, moguće ih je restaurirati, što je prednost koju PVC nema.

Što učiniti kada je brtva na prozoru popustila (i kada je vrijeme za nove prozore)

Prednosti drvenih prozora

Drvo je prirodan izolator, što znači da drveni prozori postižu visoke toplinske vrijednosti bez dodatnih materijala. Njihova ljepota, toplina i taktilnost čine ih idealnim izborom za obiteljske kuće, kuće za odmor, luksuzne objekte i sve prostore koji naglašavaju prirodnost. Uz redovno održavanje, drveni prozori traju desetljećima, a za razliku od PVC-a, manja oštećenja mogu se lako sanirati. Drvo je i ekološki najprihvatljiviji izbor jer se radi o obnovljivom materijalu.

Nedostaci drvenih prozora

Drvena stolarija zahtijeva redovitu zaštitu lakovima ili uljima kako bi zadržala stabilnost i otpornost na vlagu. Početna cijena obično je viša nego kod PVC-a, a sama ugradnja mora biti preciznija. Ako se ne održavaju na vrijeme, drveni prozori mogu izgubiti dio otpornosti, što zahtijeva dodatne radove. Ipak, za mnoge vlasnike kuća te su mane prihvatljive s obzirom na estetsku i dugoročno vrijednu prednost koju drvo nudi upravo u situacijama kada se razmatra dilema drveni ili PVC prozori.

Kako odabrati – drveni ili PVC prozori?

Najbolji izbor ovisi o potrebama doma. Ako želite nisku cijenu, minimalno održavanje i brzu ugradnju, PVC je logičan izbor. Ako vam je važna estetika, prirodan materijal, trajnost i mogućnost restauracije, drvo je bolja opcija. U modernoj arhitekturi drveni prozori sve su češći, osobito u projektima koji teže održivosti i toplini prostora. Važno je da konačnu odluku donesete prema stilu doma, budžetu i načinu života.

U dilemi drveni ili PVC prozori, rješenje nije univerzalno. PVC je praktičan, dugotrajan i jednostavan za održavanje, dok drvo nudi estetiku, prirodnost i dugoročni karakter doma. Uz suvremene tehnološke standarde, oba materijala mogu biti vrhunski izbor – važno je samo prepoznati što vaš dom uistinu treba.

Nastavite čitati

Baumit akademija

Zona pobjede: Budućnost održive gradnje u Europi

Baumit Grupa pod vodstvom Dorijana Rajkovića razvija inovativne fasadne sustave i održive materijale, podižući standarde energetski učinkovite gradnje u Europi.

Zona pobjede dorjan Rajković

Baumit Grupa, vodeći proizvođač fasadnih sustava, građevinskih materijala i izolacija u Europi, pod vodstvom Dorijana Rajkovića postavlja nove standarde održive gradnje. U intervjuu za podcast Zona pobjede, Rajković ističe važnost iskustva, inovacija i edukacije tima u razvoju energetski učinkovitih fasadnih sustava i proizvoda koji odgovaraju novim europskim standardima. Hrvatska je primjer tržišta koje prepoznaje važnost energetski učinkovitih i kvalitetno izvedenih fasada, što doprinosi stabilnom rastu građevinske industrije.

Zona pobjede: Kako održavanje zgrada može spasiti domove?

Dorijan Rajković: Iskustvo i stalno učenje u građevinskoj industriji

Iskustvo Dorijana Rajkovića u građevinskoj industriji ključno je za donošenje strateških odluka unutar Baumit Grupe. Ipak, Rajković naglašava da samo iskustvo nije dovoljno jer se tehnologije, regulativa i tržišni trendovi stalno mijenjaju.

“Svi smo još uvijek učenici – stalno se učimo i prilagođavamo novim situacijama,” kaže Rajković.

Stalno usavršavanje, sudjelovanje u edukacijama i istraživanje novih materijala i metoda osigurava da tvrtka ostane konkurentna i inovativna. Ova filozofija “učenika do kraja života” omogućava timu Baumit Grupe da se brzo prilagodi promjenama u građevinskoj industriji, od energetske učinkovitosti do održivih materijala.

Zona pobjede - Dorijan Rajković

Zona pobjede: Protupotresna obnova – kako do sigurne kuće i otpornije budućnosti

Baumit Grupa – od lokalnog brenda do europskog lidera

Baumit Grupa osnovana je krajem 1980-ih u Austriji i tijekom nekoliko desetljeća postala europski lider u proizvodnji fasadnih sustava i građevinskih materijala. Ključni trenutak bio je preuzimanje Istarske tvornice vapna 1993., a Dorijan Rajković preuzima upravljanje 2008. godine. Godine 2017. došlo je do spajanja s Baumit tvrtkom, čime je kompanija postala stabilan i internacionalan lider.

Danas Baumit posluje u 20 država, zapošljava 4.000 ljudi i ostvaruje prihod od oko 1,4 milijarde eura. Fokus na stabilnost, rast kroz strateška spajanja i kvalitetnu integraciju poslovanja čini Baumit prepoznatljivim brendom i pouzdanim partnerom u građevinskoj industriji.

Kako uspješan menadžment oblikuje snažan tim

Uspjeh Baumita temelji se na dugoročnom menadžmentu i stabilnom timu direktora. Rajković ističe da je kontinuitet i povjerenje u menadžment ključ za uspješnu realizaciju velikih projekata i implementaciju inovacija. Jedan od izazova je prijelaz na novu generaciju lidera, koji mora biti pažljivo planiran kako bi se očuvala kvaliteta i vizija tvrtke.

Timski rad, osluškivanje potreba zaposlenika i kontinuirana edukacija omogućavaju da tvrtka ostane konkurentna, a zaposlenici motivirani i zadovoljni. Takav pristup čini Baumit primjerom dobro vođenog i transparentnog poduzeća u sektoru građevinskih materijala.

Zaštita koja traje: tajna uspješne hidroizolacije

Hrvatska na vrhu: Svijest o fasadnim sustavima i energetskoj učinkovitosti

Hrvatsko tržište fasadnih sustava i energetske učinkovitosti po stanovniku spada među najbolje u Europi. To se očituje u visokoj svijesti o važnosti kvalitetne izolacije i energetski učinkovitih fasada.

Razlike u gradnji među državama dodatno naglašavaju specifičnosti lokalnog tržišta: dok Francuska preferira unutarnju izolaciju, Srednja i Istočna Europa temelje gradnju na vanjskoj izolaciji. Ključna uloga izvođača i kvalitetna implementacija proizvoda čine razliku između prosječne i vrhunske izvedbe.

Baumit svojim projektima, edukacijom i tehničkom podrškom omogućava da hrvatski izvođači koriste najnovije tehnologije i standarde u gradnji fasadnih sustava.

moderna kuća s dvorištem i bazenom - kuća ima baumit fasadu

Održiva gradnja i izazovi regulative u Europi

Održiva gradnja postaje standard u Europi, a Baumit se prilagođava novim EU direktivama poput Zero Emission Building. Rajković ističe važnost balansa između ekološke odgovornosti i ekonomske pristupačnosti stanovanja.

Korištenje recikliranih materijala, smanjenje CO2 footprinta i optimizacija proizvodnje postaju imperativi moderne gradnje. Istovremeno, Baumit razvija proizvode koji su financijski dostupni, a zadovoljavaju sve ekološke i regulativne standarde. Takav pristup omogućuje izvođenje projekata koji su dugoročno održivi i ekološki prihvatljivi.

Smanjenje CO₂ emisija i održiva gradnja: kako Baumit oblikuje gradnju budućnosti

Inovacije i razvoj proizvoda: Testiranje, istraživanje i jednostavna ugradnja

Baumit bazira razvoj proizvoda na tri stupa:

  1. Povratne informacije iz država i tržišta (bottom-up pristup)
  2. Istraživački park u Austriji – testiranje kuća s različitim izolacijama i konstrukcijama
  3. Praćenje startup inovacija i novih trendova u industriji

Ideje dolaze iz povratnih informacija tržišta (bottom-up pristup), istraživačkog parka u Austriji gdje se testiraju kuće različitih konstrukcija i izolacija, te praćenja startup inovacija i industrijskih trendova.

Cilj je razviti proizvode koji su kvalitetni, energetski učinkoviti, a ugradnja je jednostavna i brza. Takav pristup osigurava konkurentnost na međunarodnom tržištu i zadovoljava potrebe izvođača, projektanata i krajnjih korisnika.

Savršen primjer pasivne kuće

Pasivne kuće i energetska učinkovitost: Osobno iskustvo Dorijana Rajkovića

Dorijan Rajković živi u pasivnoj kući s Baumit fasadom i fotonaponskim sustavom. Ovo iskustvo iz prve ruke omogućuje bolje razumijevanje potreba krajnjih korisnika i razvoja proizvoda koji štede energiju i smanjuju troškove grijanja.

Pasivne kuće postaju standard u modernoj gradnji, a Baumit proizvodi prilagođeni su za jednostavnu implementaciju u takve projekte. Osobni primjer Rajkovića dodatno potvrđuje predanost tvrtke inovacijama i energetskoj učinkovitosti.

pasivna kuća

Edukacija i servis: Kako Baumit pomaže izvođačima i projektantima

Baumit aktivno educira projektante, izvođače i stanare kroz tehničke seminare, online treninge i tehničku podršku. Edukacija osigurava pravilnu implementaciju fasadnih sustava, smanjuje greške i povećava dugovječnost građevina. Ovakav pristup kombinira prodaju proizvoda s kontinuiranom podrškom i stručnim savjetima, čime se stvara snažan odnos s klijentima i partnerima.

“Proizvod je toliko dobar koliko je dobar onaj koji ga ugrađuje.” – Rajković naglašava

Savršen primjer pasivne gradnje: Vila u Istri prava je niskoenergetska ljepotica

Klimatske promjene i otpornost fasada: Priprema za ekstremne uvjete

Ekstremni vremenski uvjeti sve češće pogađaju Europu, pa Baumit razvija fasade otpornije na tuču, vjetar i oluje. Suradnja s osiguravateljima omogućava smanjenje premija kroz korištenje otpornijih materijala, a time se povećava sigurnost investicija i trajnost građevina. Otpornost fasada postaje ključna tema u održivoj gradnji, a Baumit kontinuirano testira materijale i tehnologije kako bi ispunio najviše standarde kvalitete i sigurnosti.

Zona pobjede epizoda 5 - intervju d Dorijanom Rajkovićem

Baumit Grupa pod vodstvom Dorijana Rajkovića dokazuje da inovacije, timski rad i edukacija tržišta čine ključ uspjeha u održivoj gradnji. Hrvatska pokazuje primjer naprednog tržišta fasadnih sustava, dok tvrtka razvija proizvode koji zadovoljavaju nove europske standarde, klimatske izazove i potrebe energetski učinkovitih građevina. Baumit je simbol moderne, održive i sigurnije gradnje, spajajući inovacije, stručnost i praktična rješenja za izvođače i krajnje korisnike.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama