Događanja
U Zagrebu vrata otvara HaHaHouse, prvi svjetski muzej posvećen smijehu
Centar Zagreba dobio je novu atrakciju – HaHaHouse, prvi muzej posvećen smijehu! Smješten u Gajevoj ulici 7, ovaj jedinstveni prostor spaja humor, umjetnost i tehnologiju kako bi posjetiteljima pružio nezaboravno iskustvo i, što je najvažnije, izmamio osmijeh na lice. Osmišljen u suradnji s domaćim i inozemnim dizajnerima, arhitektima, umjetnicima i stručnjacima, ovaj prostor svojim će maštovitim eksponatima nasmijati i razveseliti posjetitelje od 3 do 103 godine, bez obzira na preferencije po pitanju humora.
Andrea Golubić, osnivačica muzeja, ideju za projekt dobila je u želji da ljudima vrati radost i vedrinu u vremenu obilježenom stresom i umorom. “HaHaHouse moj je način širenja radosti i povezivanja kroz smijeh. Oduvijek nosim u sebi želju i potrebu da ljudi oko mene budu sretni, nasmijani i da se osjećaju dobro. Ovaj projekt nastao je iz srca, kao lijek za dušu u sivilu današnjice”, poručila je Andrea.

Dodala je kako je HaHaHouse mjesto za sve koji se žele ponovno osjećati radosno i tu radost dalje širiti svijetom. “Svako novo nasmijano lice naša je mala pobjeda, a svako lice koje nam se ponovno vrati dokaz je da je svijet postao barem malo bolje mjesto,’’ ističe Andrea.
Posjetitelji će ulaskom u HaHaHouse otkriti razigrane instalacije i interaktivne postave koje ih pozivaju na sudjelovanje i dobru zabavu. Među njima glavnu riječ vodi animirani lik Mr. H., sarkastičan i skeptičan vodič koji na humorističan način kritizira ozbiljnost modernog društva, dok ga likovi poput pametnog telefona, “vječnog objašnjivača šala” ili koke koja “malo” kasnije kopča sve fore dopunjuju u prikazu smiješne strane svakodnevice.

Smijeh nije samo zabava, već i važan korak u očuvanju mentalnog zdravlja. HaHaHouse svojim inovativnim pristupom pruža priliku za smijeh, opuštanje i povezivanje kroz svakodnevne životne situacije, ispričane na najzabavniji način, nudeći odmak od stresa i jednolične svakodnevice.
Doživite smijeh na potpuno nov način! HaHaHouse otvara svoja vrata na Dan smijeha, 10. siječnja 2025. te će ih ostaviti otvorenima za sve posjetitelje svakim danom od 9 do 21 sat.
Kažu da je smijeh najbolji lijek – a sada svoju dozu možete nabaviti bez recepta, samo u Muzeju smijeha. Pridružite nam se i postanite dio prvog poglavlja ove unikatne priče koja će zasigurno biti svjetski poznata!

Događanja
Zašto je obnova centra zelenija od gradnje na periferiji?
Nakon potresa život u središtu Zagreba za mnoge je izgubio svoju nekadašnju privlačnost. Blizina vrtića, škola, kulturnih sadržaja i radnih mjesta pala je u drugi plan u trenutku kada su se stanovnici, usred hladnog jutra, našli na ulicama okruženi urušenim dimnjacima, fasadnim ornamentima i zabatnim zidovima. Dom, koji bi trebao biti najsigurnije mjesto, za brojne je građane postao izvor stalne nelagode i straha. Ipak, potres je samo ukazao na ono što smo prije njega odbijali vidjeti, brojne zgrade u centru grada nisu održavane i obnavljane već desetljećima. Više je uzroka ovog problema: teško postizanje dogovora među suvlasnicima, socijalni status pojedinih stanara, visok postotak stanovništva starije dobi, ali i nedostatak adekvatnog sustava koji bi suvlasnicima zgrada olakšao put do obnove zgrada. Posljedica ove situacije, uz potres i koronu, koju su povećali interes za životom izvan starog dijela grada, vidljiv je trend iseljavanja stanovništva iz šireg centra grada prema periferiji. No što takav proces znači za grad i zajednicu u cjelini? Upravo je to bilo jedno od ključnih pitanja stručnog skupa „Revitalizacija i energetska obnova starih zgrada u centru grada“, održanog u prostoru centra Upoznaj Europu u Zagrebu.

Zona pobjede: Protupotresna obnova – kako do sigurne kuće i otpornije budućnosti
Zašto je važno vratiti život u centar grada?
Jedan od predavača, arhitekt Marko Dabrović iz studija 3LHD, upozorio je kako nekontrolirano širenje grada na periferiju predstavlja negativan društveni trend s ozbiljnim financijskim i ekološkim posljedicama. Prema njegovim riječima, današnje stanje donjeg grada rezultat je činjenice da Zagreb nikada nije sustavno obnovljen – čak ni nakon velikog potresa 1880. godine. Posljedica su neujednačene visine zgrada, neusklađene ulične vizure i opći dojam urbanog nereda. Dodatni problem predstavlja složena vlasnička struktura zgrada, u kojima se često isprepliću privatni stanovi, poslovni prostori i institucije. Takva „rasuta kompozicija“ znatno usporava donošenje odluka i provedbu obnove. Iseljavanje stanovništva na periferiju povećava potrebu za svakodnevnim putovanjima, što dovodi do veće potrošnje energije, povećanih emisija CO₂ i gubitka vremena – nerijetko i do sat i pol dnevno provedenih u automobilu. Ovakav način života ne utječe samo na kvalitetu života pojedinca, već stvara i dodatne troškove za cijelu zajednicu. Zagreb je tako došao do paradoksa da su rubna područja, poput Svete Klare, postala „najtraženije“ zone za stanogradnju.
Obnova kao alat za održivi razvoj
Dabrović ističe kako bi obnova i nadogradnja postojećih zgrada u centru, kao i aktivacija napuštenih industrijskih zona (poput bivših tvornica), smanjila potrebu za prometom i potaknula održive oblike kretanja – pješačenje, biciklizam i javni prijevoz. Predlaže i promjene u sustavu komunalne naknade kako bi se investitore usmjerilo na gradnju u zonama u kojima je ona društveno poželjna. Mlade ljude, naglašava, moguće je zadržati u centru jedino ako im se osigura održivo i priuštivo stanovanje.
Ključne promjene koje donosi novi zakon o upravljanju i održavanju zgrada
Europski ciljevi i izazovi financiranja obnove
Na skupu se raspravljalo i o ciljevima europske Direktive o energetskim svojstvima zgrada, čiji je krajnji cilj fond zgrada s nultom emisijom do 2050. godine. Prvi cilj, s rokom do 2030. godine, predviđa obnovu 16 % energetski najlošijih zgrada u sljedećih pet godina, uz smanjenje ukupne potrošnje energije za 3 %. Iako je potres djelomično potaknuo obnovu, i dalje postoji značajan investicijski jaz koji se na razini EU kreće na oko 150 mil. godišnje. Jedno od predloženih rješenja je uključivanje privatnog kapitala, primjerice kroz davanje tavanskih prostora investitorima u zamjenu za financiranje obnove cijelih zgrada. Članica EU parlamenta dr. sc. Nikolina Brnjac naglasila je da je priuštivo stanovanje jedno od ključnih pitanja EU, s obzirom na to da čak 10 % građana Unije ne može osigurati osnovne stambene uvjete. Novi europski alati i platforme trebali bi potaknuti javno-privatna partnerstva i održive modele stanovanja.

Tehnička rješenja i međunarodni primjeri obnove
Arhitekt Ivan Jovanović predstavio je primjere iz Velike Britanije i SAD-a, gdje se interpolacijama i nadogradnjama stare arhitekture stvaraju novi stambeni i javni prostori. Naglasio je važnost cirkularne obnove, ponovne uporabe materijala, elektrifikacije i eliminacije fosilnih goriva. Zamjenom ovojnica zgrada moguće je uštedjeti i do 70 % energije, dok moderni prozori, rekuperacija i fotonaponski sustavi dodatno povećavaju energetsku učinkovitost.
Sustavni problemi i potreba za jasnom politikom
U panel-raspravi istaknuto je kako će od iduće godine obveza obnove najlošijih zgrada postati konkretnija, no problem predstavlja nedostatak certificiranja starih objekata. Postavlja se pitanje hoće li se ciljevi provoditi poticajima ili sankcijama te hoće li se ići na masovniju ili dubinsku obnovu. Za Dom2 Ravnateljica Uprave za energetsku učinkovitost u zgradarstvu, projekte i programe Europske unije Irena Križ Šelendić komentira: “Kao prvo, samo stavljanje foto napona na krov neće riješiti naš problem jer većina energije u zgradama se troši na grijanje. Mi ne koristimo struju za grijanje, više u Dalmaciji, na kopnu se koristi plin i drva. Teško da će se to primijeniti zato što jednostavno to nije ljudima isplativo. Građani koji ugrade dizalicu topline, a nisu obnovili fasadu, kad shvate da im je račun za grijanje narastao tri puta ubrzo će se vratiti na drva. Znaći nismo napravili ništa. Dakle, ono što treba napraviti i što sa inženjerskog smjera jedino ima smisla je da se prvo obnovi ovojnica i smanje potrebe energije te zgrade, a onda na tu smanjenu količinu energije se optimiziraju tehnički sustavi.”
Zona pobjede: Kako obnova kulturne baštine čuva identitet gradova – i povećava vrijednost nekretnina

Revitalizacija centra Zagreba nije samo pitanje estetike ili očuvanja baštine, već ključno društveno, ekološko i ekonomsko pitanje. Bez jasne strategije, snažnijih poticaja i suradnje javnog i privatnog sektora, grad riskira daljnje pražnjenje svoje jezgre. Povratak života u centar moguć je jedino kroz sigurnu, održivu i priuštivu obnovu – onu koja grad ponovno čini mjestom ugodnog i kvalitetnog življenja.
Događanja
Adventski nagradni kviz “Dom na kvadrat”
Bilo da želite uljepšati blagdansku atmosferu ili razveseliti sebe i najmilije, svaki kviz nosi novo iznenađenje.
Ove godine donosimo vam posebno veselje – Adventski nagradni kviz s čak 25 nagrada u blagdanskom duhu. Kroz 24 dana kviza svaki dan vas čeka novi „prozorčić” s kvizom i prilikom za osvajanje poklona za vaš dom.
Bilo da želite uljepšati blagdansku atmosferu ili razveseliti sebe i najmilije, iznenađenja su spremna. Pridružite nam se u ovom toplom, blagdanskom putovanju i neka vam prosinac bude ispunjen darovima i osmijesima!
Trajanje nagradnog kviza
Nagradni kviz traje od 30.11.2025. do 23.12.2025.. Kviz će svakoga dana biti objavljen u periodu 9:00 do 18:00 sati na službenim kanalima Doma na kvadrat. Ukupni pobjednik i dobitnik glavne nagrade bit će objavljen 24.12.2025. (Badnjak).
Sudjelovanjem u Adventskom nagradnom kvizu dobivate više od prilike za osvajanje poklona – svakoga dana unosite dašak blagdanske čarolije u svoju svakodnevicu. Uz vrijedne nagrade koje uljepšavaju dom, kroz kviz otkrivate i nove savjete, ideje i inspiraciju.
Partneri nagradnog kviza
Ove godine nagradni kviz provodimo u suradnji s partnerima Lesnina, Good Place, Mashroom Store, AL-KO Gardentech, Onyé Studio, HRC Grupa i Grohe. Svaki od partnera pripremio je posebna iznenađenja koja mogu postati dio vaše božićne priče.

Glavna nagrada
Glavna nagrada nagradnog kviza je fotelja od tikovine i užeta s jastucima za sjedalo i naslon (Good Place).

Nedjeljne nagrade
Tijekom trajanja kviza, nedjeljom se dodjeljuju posebno istaknute nagrade. To su: Villeroy & Boch set za doručak (Lesnina), Euphoria System 260 tuš sustav s termostatskom miješalicom (Grohe), motorna kosa AL-KO BC 330 B (AL-KO) i lampa (Onye Studio). Ostale dnevne nagrade otkrivaju se nakon završetka kviza za taj dan.




Ostale dnevne nagrade
Uz glavnu i nedjeljne nagrade, svaki dan Adventskog kviza krije i posebno, „tajno“ iznenađenje. Ostale dnevne nagrade ne otkrivamo unaprijed – one se objavljuju tek nakon završetka kviza za taj dan, na službenim kanalima Doma na kvadrat.
Pravo sudjelovanja
Pravo sudjelovanja u nagradnom kvizu imaju sve fizičke osobe s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, starije od 18 godina na dan početka kviza.
Pravo sudjelovanja nemaju zaposlenici organizatora i partnera kviza, članovi njihovih užih obitelji te bilo koja druga osoba koja je sudjelovala u pripremi i realizaciji ovog nagradnog kviza.
Kako sudjelovati?
1. Pronađite link na kviz
Svakoga dana u razdoblju trajanja kviza pratite naše storije i objave na društvenim mrežama Dom na kvadrat. Ondje će biti objavljen link na dnevni kviz, koji se rješava putem platforme AhaSlides.
2. Ispunite prijavni obrazac
Prije rješavanja kviza potrebno je ispuniti prijavni obrazac unutar AhaSlides kviza. U prijavnom obrascu upisujete ime i prezime, broj mobilnog telefona i e‑mail adresu, po potrebi i druge minimalne podatke navedene u obrascu, te potvrđujete da se slažete s uvjetima sudjelovanja u nagradnom kvizu.
Važno: Za potrebe zbrajanja ukupnih bodova za glavnu nagradu, sudionici trebaju svaki dan koristiti iste osobne podatke (isto ime i prezime, isti e‑mail i broj telefona) kako bi se bodovi pravilno pripisali istom sudioniku.
3. Riješite dnevni kviz
Dnevni kviz sastoji se od niza pitanja i rješava se isključivo putem platforme AhaSlides. Pri bodovanju se u obzir uzima točnost odgovora te brzina odgovaranja, pri čemu brži točan odgovor donosi više bodova u odnosu na sporiji točan odgovor.
Dio odgovora na pitanja označen je ili objašnjen u člancima na našoj web stranici, stoga je korisno pažljivo proučiti sadržaje Dom na kvadrat.
4. Jedan pokušaj po danu
Svaki sudionik ima pravo na jedan pokušaj rješavanja kviza po danu. Sudionici za koje se utvrdi da su u istom danu pokušali sudjelovati više puta, primjerice korištenjem više profila, uređaja ili različitih podataka, mogu biti diskvalificirani za taj dan, a njihove prijave proglašene nevažećima.
Organizator će pažljivo pratiti i provjeravati rezultate kako bi osigurao poštenu igru i ispravnost bodovanja.
Dnevne nagrade
Nagradni kviz sastoji se od 24 pojedinačna dnevna kviza, po jedan svakog dana trajanja. Sudionik s najviše osvojenih bodova toga dana osvaja dnevnu nagradu. Nedjeljne nagrade poznate su i objavljene unaprijed, a ostalih dana dnevna nagrada otkriva se nakon završetka kviza, na službenim kanalima organizatora.
Glavna nagrada i ukupni poredak
Tijekom trajanja kviza, svi sudionici koji sudjeluju u dnevnim kvizovima skupljaju bodove. Na kraju Adventskog kviza, nakon zadnjeg kviza 23.12.2025., zbrajaju se svi bodovi koje je svaki pojedini sudionik ostvario tijekom svih dana. Sudionik koji je ukupno sakupio najviše bodova osvaja glavnu nagradu. Sudionici koji su osvojili dnevne nagrade i dalje imaju pravo sudjelovati u osvajanju glavne nagrade, pod uvjetom da ispunjavaju sva pravila kviza.
Otvoreno pitanje i rješavanje izjednačenja
Svaki dnevni kviz sadrži i jedno dodatno „otvoreno” pitanje. Odgovor na otvoreno pitanje nije obavezan. Otvoreno pitanje ne donosi bodove i ne utječe na poredak dok nema izjednačenja, već služi isključivo kao dodatni kriterij u slučaju istog broja bodova.
U slučaju jednakog broja bodova za dnevnu nagradu, između sudionika koji imaju isti broj bodova pobjednik se odabire na temelju odgovora na otvoreno pitanje tog dana, prema odluci stručnog žirija tima Dom na kvadrat. U slučaju izjednačenja ukupnih bodova za glavnu nagradu, žiri razmatra odgovore na otvorena pitanja tijekom trajanja kviza i na temelju njih donosi odluku o ukupnom pobjedniku.
Diskvalifikacija
Organizator zadržava pravo diskvalificirati sudionike za koje se sumnja ili utvrdi da ne poštuju pravila kviza, one koji koriste lažne profile ili tuđe podatke, kao i sudionike koji pokušavaju manipulirati rezultatima (primjerice višestrukim prijavama ili automatizacijom odgovora), te sve one koji na bilo koji način narušavaju korektno odvijanje nagradnog kviza.
Privatnost i zaštita podataka
Sudjelovanjem u nagradnom kvizu sudionici daju suglasnost da se njihovi osobni podaci koriste isključivo za potrebe provedbe nagradnog kviza, uključujući identifikaciju sudionika, bodovanje i kontaktiranje dobitnika. Podaci se neće prosljeđivati trećim osobama koje nisu uključene u provedbu kviza. Osobni podaci bit će brisani po završetku procesa nagradnog kviza, sukladno važećim propisima o zaštiti osobnih podataka.
Odricanje od odgovornosti
Nagradni kviz nije ni na koji način sponzoriran, podržan, administriran ili povezan s društvenim mrežama Meta Platforms (Facebook, Instagram, TikTok) niti s drugim društvenim mrežama. Sudionici svoje podatke ostavljaju isključivo organizatoru, a ne društvenim mrežama.
Mogućnost prekida nagradnog kviza
Organizator zadržava pravo izmjene pravila, privremenog prekida ili potpunog otkazivanja nagradnog kviza u slučaju više sile, ozbiljnih tehničkih problema ili drugih opravdanih razloga koji onemogućuju pravilno i sigurno odvijanje kviza. O eventualnim izmjenama ili prekidu kviza sudionici će biti pravovremeno obaviješteni putem službenih kanala.
Preuzimanje nagrade
Preuzimanje nagrada bit će moguće u redakciji Dom na kvadrat, uz prethodnu najavu i dogovor termina s dobitnicima. Nagrade se preuzimaju osobno, kako bi cijeli proces protekao ugodno, jednostavno i u pravom blagdanskom duhu. Organizator može zatražiti identifikacijski dokument radi potvrde identiteta dobitnika. Dobitnici su dužni u roku od 3 dana od zaprimanja obavijesti putem e‑maila ili telefonskog poziva odgovoriti kako bi se dogovorili oko preuzimanja nagrade. U slučaju da se dobitnik u zadanom roku ne javi ili nije moguće stupiti u kontakt, nagrada pripada sljedećem sudioniku po broju ostvarenih bodova.
Organizator i kontakt
Organizator Adventskog nagradnog kviza je Nove Boje Media d.o.o., Benkov put 11, 10000 Zagreb, Hrvatska, OIB: 14289840214.
Za sve upite i prigovore vezane uz nagradni kviz, sudionici se mogu obratiti putem službenih kanala društvenih mreža brenda Dom na kvadrat (Facebook, Instagram, TikTok i ostali aktivni kanali).
Pratite nas i ne propustite priliku!
Pratite nas svakoga dana, otkrijte što se krije iza sljedećeg „prozorčića”, pridružite se zajednici zaljubljenika u dom i inspirirajte se novim idejama za uređenje i životni stil.
Za još više inspiracije, nagrada i ideja posjetite našu web stranicu Dom na kvadrat, pratite nas na YouTube kanalu @Domnakvadrat, na Instagram profilu @dom_na_kvadrat, na TikTok profilu dom_na_kvadrat, na Facebook stranici Dom na kvadrat te se prijavite na naš newsletter za dodatnu dozu inspiracije i novosti.
Božićna čarolija je pred vratima, a svaki dan Adventskog kviza donosi nova iznenađenja i prilike za osvajanje nagrada. Pratite nas, igrajte svakodnevno i uljepšajte svoj dom te blagdane inspiracijom i darovima. Ne zaboravite – najveća nagrada čeka na najsretnijeg sudionika na Badnjak!




