Događanja
Trend report – prekrasne instalacije ovogodišnjeg Floraarta
Najbolja dekoracija za vrt svakako su biljke u njemu. Na ovogodišnjem Floraartu mogla se naći inspiracija za njegovo uređenje.
Nakon dvije godine i svibanjske odgode, Zagrepčani su jedva dočekali da posjete rascvjetanu izložbu Floraart na Bundeku. Od zadnje se izložbe puno toga promijenilo. Ljudi su mnogo vremena provodili kod kuće pa su počeli uređivati okućnice.
Vrtne gredice
Isprika da nemate zelenu ruku u ovim se vremenima ne priznaje jer, uz malo ljubavi i pažnje, uspjeh je zagarantiran. Krajobrazni arhitekt Matej Kušević istaknuo se pojavio novi trend u vrtlarstvu – uzdignute gredice. One rješavaju problem skučenosti terena i zbijene nekvalitetne zemlje. Uz to, s njima rješavate problem drenaže, te zaštite od biljnih bolesti i štetnika.
Isprika da nemate zelenu ruku u ovim se vremenima ne priznaje jer, uz malo ljubavi i pažnje, uspjeh je zagarantiran. Krajobrazni arhitekt Matej Kušević istaknuo se pojavio novi trend u vrtlarstvu – uzdignute gredice. One rješavaju problem skučenosti terena i zbijene nekvalitetne zemlje. Uz to, s njima rješavate problem drenaže, te zaštite od biljnih bolesti i štetnika.
Ove su napravljene od kortena, ali mogu biti i od drugih materijala. Poput drva, kamena ili nečega trećega.
Recikliranje
Osim gredica, još je jedan trend posljednjih godina popularan kod uređenja vrta. Radi se o trendu recikliranja već odbačenih starih predmeta koje nalazimo na našim tavanima ili podrumima.
Ovdje je primjerice stari glasovir obučen u cvijeće čime je napravljena nova instalacija. Kao podloga za cvjetnu instalaciju može se koristiti sve što je netko odbacio – stari automobili, kišobrani, tačke, dajte mašti na volju i nemojte se ograničavati.
Sedam kreativnih ideja u što posaditi cvijeće
Možda ovogodišnji Floraart nije bio raskošan kao nekad, ali svakako je izazvao veliko zanimanje jer kao što smo rekli na početku, od zadnje cvjetne izložbe puno se toga promijenilo, pa čak su i najtvrdokorniji protivnici vrtlarenja pokušali uzgojiti nešto svoje.
Događanja
PromoArh 2024: U Poreču rekordan broj lidera s područja gradnje, opremanja i uređenja
Međunarodni sajam graditeljstva, opremanja i uređenja u Istri PromoArh, spreman je za svečano otvorenje u srijedu, 18. rujna. U tri dana trajanja sajma, u porečkoj dvorani Žatika na 2.500 m2 unutrašnjeg i 500 m2 vanjskog izložbenog prostora, okupit će se rekordan broj izlagača, više od 100 domaćih, ali i izlagača iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Srbije i Češke, s više od 250 svjetskih brendova.
Prilika je to za umrežavanje i ugovaranje novih poslova, ali i odgovor na aktualne izazove iz područja prostornog planiranja i građenja. „Svake godine PromoArh ugošćuje vodeće tvrtke i brendove iz građevinskog sektora i svima okupljenima služi kao inspiracija. Kao prvi sajam ovakve vrste u Istri, ponosni smo što iz godine u godinu rastemo, a svima okupljenima nudimo najbolje iz struke. Iznimno nam je važno njegovati dobre odnose s izlagačima, a ukupan broj posjetitelja, koji broji više od četiri tisuće, potvrda je da su sajmovi graditeljstva jedinstvena prilika za istraživanje najnovijih tehnologija i inovacija, stvaranje novih poslovnih kontakata i neformalno druženje“, objašnjava Ivana Štiković, direktorica sajma.
Da je kontakt „licem u lice“ i dalje presudan, slažu se i izlagači PromoArha. Prema istraživanju provedenom tijekom 2024., gotovo devet od deset ispitanika ocjenjuje da su sajmovi važni za uspješno ostvarivanje kontakata s potencijalnim kupcima, a osam od deset smatra da je izlaganje na sajmovima poput PromoArha važno za širenje mreže poslovnih kontakata. Kao prednost izlaganja na sajmu, čak 60 posto ispitanika navodi da im je dosadašnje sudjelovanje omogućilo stvaranje novih poslovnih partnerstava, a kao dodatne benefite porast prepoznatljivosti na tržištu i mogućnost uvida u tržišne trendove, dok je za njih 40 posto glavni izazov u struci nedostatak kvalificirane radne snage.
Sajam će svečano otvoriti Dunja Magaš, državna tajnica Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, koja će potom održati i predavanje o izmjenama i dopunama Zakona o gradnji, nakon čega slijedi predavanje Planovi nove generacije, ravnatelja Uprave za razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju, Danijela Meštrića. Osim izložbenog prostora, posjetitelje očekuje i Education point, stručni dio sajma, koji tijekom tri sajamska dana donosi više od 30 stručnih predavanja, a na jednom mjestu okuplja domaće i međunarodne stručnjake, a posjetiteljima i izlagačima pruža priliku za razmjenu informacija, trendova i ideja kroz seminare, radionice i interaktivne prezentacije.
Edukacije se provode u suradnji s Ministarstvom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Hrvatskom gospodarskom komorom – Županijskom komorom Pula, Obrtničkom komorom Istarske županije, Klasterom za energetsku učinkovitost i održivost u zgradarstvu nZEB.hr, Arhitektonskim fakultetom u Zagrebu i tvrtkama Baldinistudio i Arhigon. Jedinstvena je to prilika za poslušati predavanja o aktualnim temama energetske učinkovitosti i održive gradnje, nekretninama, izradi troškovnika i primjena BIM softvera za automatizaciju njegove izrade, ali i primjene napredne tehnologije 3D skeniranja.
Organizator sajma PromoArh je Studio 053 iz Poreča, koji je od svog osnutka 1989., zaslužan za organizaciju mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre.
Za više informacija o sajmu, posjetite službenu stranicu sajma PromoArh.
Događanja
IKEA Hrvatska slavi deseti rođendan
U deset godina rada robna kuća IKEA Zagreb ugostila je skoro 18 milijuna posjetitelja, a ukupni promet ostvaren u tom razdoblju u Hrvatskoj iznosi više od 1 milijardu eura
Na današnji dan prije točno deset godina, 21. kolovoza 2014. otvorena je robna kuća IKEA Zagreb. Od tada, posjetilo ju je skoro 18 milijuna posjetitelja, dok je ukupni promet tvrtke IKEA Hrvatska dostigao više od 1 milijardu eura (bez PDV-a) – prve godine iznosio je nešto više od 70 milijuna, u poslovnoj godini 2023. (01. rujna 2022. – 31. kolovoza 2023.) oko 150 milijuna, dok se i za poslovnu godinu 2024., koja upravo ide svom kraju, očekuje značajni rast.
Ovakvi rezultati ne bi bili mogući da IKEA nije nastojala biti dostupna svojim kupcima i klijentima širom Hrvatske. Upravo stoga je između 2017. do 2020. otvoreno šest IKEA dostavnih centara – Rijeka, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar i Pula (po redu otvaranja), a 2021. otvoren je i IKEA Studio za planiranje u Splitu, prvi u regiji IKEA Jugoistočna Europa (Hrvatska, Rumunjska, Slovenija, Srbija, Ukrajina).
Velik je trud uložen i u pokretanje internetske trgovine, pa kupci svoje omiljene IKEA proizvode od 2016. godine mogu naručiti i platiti on-line. Danas taj kanal čini više od trećine ukupnog IKEA prometa u Hrvatskoj – i jedan je od najvećih udjela u IKEA svijetu koji čine 473 robne kuće u 63 države.
„Plan za prvu godinu IKEA poslovanja u Hrvatskoj bio je ostvariti prihod od 60 milijuna eura i imati oko 300 zaposlenih. Danas, dok slavimo deset predivnih godina na ovom tržištu, gotovo smo utrostručili prodaju, ali i broj djelatnika. Naši planovi time su postali stvarnost. IKEA vizija – stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, bilo kada i bilo gdje – čini nas onim što danas jesmo – dobrim i pouzdanim partnerom za opremanje doma”, rekla je Davorka Pazanin, odnedavno direktorica tržišta IKEA Hrvatska.
Tijekom prvog desetljeća, OFTAST tanjuri i zdjelice bili su među najomiljenijim proizvodima kupaca iz Hrvatske, pa ih je prodano čak 4,9 milijuna u raznim veličinama. Prodano je i 185.000 komada BILLY biblioteka, koje su već godinama jedan od ikoničkih IKEA proizvoda, i koje bi – poredane u nizu – tvorile biblioteku dugu 114 kilometara, dovoljno dugu da se povežu Zagreb i Maribor. Uz to, 400.000 prodanih LACK stolića svih dimenzija poslagani jedan na drugoga tvorili bi planinu visine od 164 kilometra, 18 puta višu od Mount Everesta.
Prednosti IKEA Family kluba vjernosti danas koristi čak 470.000 građana Hrvatske, koji su u njega učlanjeni.
„Znamo da bolji dom znači i bolji život, i trudimo ga se omogućiti ne samo našim kupcima, već i našim djelatnicima, bez kojih IKEA ne bi mogla biti ono što danas jest, a uvijek nastojimo pomoći i lokalnoj zajednici“, dodala je Davorka Pazanin.
Ravnopravnost, različitost i inkluzija važne su odrednice IKEA poslovanja i dio vrijednosti ove tvrtke. Koliko se o tome vodila briga, govori i to što je IKEA Hrvatska više puta, prema neovisnom istraživanju portala Moj Posao, birana za jednog od tri najbolja poslodavca među velikim tvrtkama.
IKEA Hrvatska bila je i predvodnik u tehnološkim rješenjima pa je, pored implementacije automatskog sustava za prikupljanje narudžbi, IKEA Zagreb i jedna od prvih robnih kuća koje već dvije godine koriste dronove za kontrolu stanja zaliha.
Svih ovih godina IKEA je nastojala biti i dobar susjed – donacijama i volonterskim angažmanom svojih djelatnika uključila se u pomoć stanovnicima poplavljenih područja, kao i onima ugroženima potresima i njihovim posljedicama. Upravo su, u suradnji s UNICEF Hrvatska, u tijeku realizacije donacija za KBC Zagreb te Županijsku bolnicu Čakovec, kako bi se pomoglo ukupnoj dobrobiti djece koja se liječe u ovim institucijama. Istodobno, u tijeku je i donacija Udruzi Krijesnica, koja pomaže obiteljima s djecom s malignim bolestima.
You must be logged in to post a comment Login