Događanja
Salone del Mobile 2025 – nezaobilazna destinacija za arhitekte i dizajnere
Salone del Mobile tradicionalno se održava svakog proljeća u Milanu i predstavlja trendove u dizajnu interijera i namještaja
Više od 300.000 posjetitelja, 2100 izlagača iz 37 zemalja i 170.000 četvornih metara izložbenog prostora – brojke su koje potvrđuju da je Salone del Mobile ostao najvažnija globalna destinacija za sve zaljubljenike u dizajn interijera, arhitekturu i inovaciju.
Održan Salone del Mobile 2024 – kroz njega nas je provela Sunčica Mastelić Ivić
No, ovogodišnje izdanje, održano od 8. do 13. travnja, nije bilo samo o novim komadima namještaja i završnim obradama. Bila je to priča o emocijama, o čovjeku u središtu prostora i o dizajnu koji ima moć utjecati na našu svakodnevicu. Svoja iskustva sa salona i ove godine nam je donijela arhitektica Sunčica Mastelić Ivić.

Salone del Mobile 2025: gdje se dizajn susreće s emocijama
Pod temom “Misao za ljude”, ovogodišnji Salone del Mobile 2025 istraživao je kako dizajn može biti više od estetike – kako može biti alat koji nas smiruje, veseli, vraća u djetinjstvo ili priziva film iz sedamdesetih.
Kako je istaknula arhitektica Sunčica Mastelić Ivić, iskustvo sajma ne čini samo ono što je izloženo u paviljonima, već i cijeli grad Milano – kroz poznati fuori salone, u kojem dizajnerske kuće preuzimaju palače i stvaraju umjetničke instalacije diljem centra.

Jedna od upečatljivijih bila je instalacija La Dolce Attesa talijanskog redatelja Paola Sorrentina, poznatog po filmu La grande bellezza. Prostor snoviđenja evocirao je emocije 70-ih godina – dekade koja je obilježila cijeli sajam.
Povratak 70-ih: dizajn koji budi nostalgiju
Dominantna estetska nit bila je inspiracija sedamdesetima – dekadom ležernosti, boravka kod kuće i otvorenih tlocrta. Sofe prilagođene tijelu, prirodne tkanine i zaobljene linije ponovno su zauzele centralno mjesto.

Kako ističe Mastelić Ivić, “dah 70-ih bio je prisutan u završnim slojevima, bojama i raspoloženju prostora. Ta era se ponovno aktualizirala jer smo u pandemiji prepoznali vrijednost doma kao utočišta”.
Uredite prostor u stilu 70-ih: Ovo su pravila koja je dobro slijediti
Izlagači su bili podijeljeni u tri skupine: oni koji diktiraju trendove, oni koji ih brzo prihvaćaju i osvježavaju, te oni koji se obraćaju specifičnim tržištima s bogatom dekorativnom estetikom.

Dizajn koji odražava društvo
Ono što mislimo da biramo sami, vrlo često je – birano za nas. Emocije koje nas vode pri odabiru predmeta, namještaja ili boja, oblikovane su kolektivnim iskustvima – krizama, nesigurnostima i nadama.
Velike dizajnerske kuće osluškuju ta stanja, i upravo ih zato inkorporiraju u kolekcije. Salone del Mobile 2025 tako je pokazao da dizajn nije izoliran svijet, već ogledalo društva.

Snaga zajedničke vizije
Osim proizvoda, sajam je ponudio i bogat kulturni program koji je dodatno produbio glavnu temu – od interaktivnih instalacija do multidisciplinarnih suradnji koje brišu granice između dizajna, filma i umjetnosti.
U godini punoj izazova, najveći svjetski sajam namještaja pokazao je da dizajn ima snagu povezivanja, razumijevanja i iscjeljivanja. I da u konačnici – nije važno samo kako nešto izgleda, već kako nas to čini da se osjećamo.
Događanja
PromoArh 2025: Uživo pratite kako nastaje održiva kuća i postavite pitanja najboljim građevinskim stručnjacima
Prvi specijalizirani sajam gradnje, opremanja i uređenja u Istri, PromoArh ove godine uvodi novi dio programa. Na otvorenom dijelu sajma posjetitelji će moći iz prve ruke vidjeti kako nastaje održiva kuća i tijekom gradnje postaviti pitanja najboljim stručnjacima u svom području.

U porečkoj dvorani Žatika od 17. do 19. rujna i ove godine okupit će se najvažniji predstavnici građevinske industrije i opremanja na sajmu PromoArh. Peto izdanje ove međunarodne manifestacije okuplja vodeće strane i domaće brendove iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Češke i Danske, a zbog velikog interesa izlagača sajam se ove godine proširuje na dodatni prostor. U velikom asortimanu naći će se sve od skela, građevinskih strojeva, preko solarnih elektrana, energetskih i klimatizacijskih sustava do usluga agencija za apartmane i kuće za odmor. Sajam time još jednom potvrđuje status jednog od vodećih događanja u sektoru graditeljstva u regiji i pokazuje da se ne moraju sve manifestacije odvijati u velikim gradovima.

“Još od organizacije prvog sajma, vodili smo se željom da Istra i Poreč postanu mjesto susreta i okupljanja vodećih aktera građevinske industrije, koje povezuje projektante, građevinske inženjere, vlasnike nekretnina ili one koji tek kreću s gradnjom te nudi stručnost, inspiraciju i poticaj za bolja inovativna rješenja. Po kontinuiranom rastu i broju izlagača, ponosni smo što je PromoArh u samo nekoliko godina ostvario taj cilj. No još važnije, što naši posjetitelji svake godine imaju sve kvalitetniji pregled trendova, noviteta i u konačnici, usporedbe dostupnih cijena i tehnologija”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
Veliku pozornost ove godine već je izazvala gradnja održive kuće koja će se odvijati uživo na vanjskom dijelu sajma. Posjetitelji će na licu mjesta moći pratiti napredak i educirati se o strukturi, elementima i čimbenicima na koje treba paziti prilikom gradnje. Stručnjaci iz svih segmenata gradnje nekretnina, u organizaciji Klastera nZEB.hr tijekom ovog projekta prikazat će konkretna rješenja kroz niz demonstracija: od ugradnje energetski učinkovitih prozora i balkonskih vrata, izolacijskih sustava i prekida toplinskih mostova, do montaže krovnih prozora i unutarnje izolacije.

“U vrijeme kad su gotovo sve informacije dostupne online, važno nam je osigurati i izravnu komunikaciju sa stručnjacima, jer puno toga se kvalitetnije dozna u dvosmjernom razgovoru. Zato je PromoArh izvrstan format za posjetitelje, ali i brendove, jer ‘iz prve ruke’ imaju mogućnost dobiti sve informacije o trendovima, budžetima i očekivanjima. Gradnja održive kuće zasigurno je jedinstvena prilika za posjetitelje da uživo dobiju odgovore na sva svoja pitanja. Generalno se edukativni program na PromoArhu pokazao kao bitan element sajma – lani smo za Education Point morali dodavati i dodatne stolice radi broja zainteresiranih”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
O važnosti sajma najviše govore rezultati ankete među posjetiteljima – čak 80 posto ovu vrstu događanja smatra ključnim izvorom za otkrivanje novih proizvoda i usluga, dok 60 posto njih navodi kako su demonstracije i prezentacije izlagača uživo presudni čimbenici pri donošenju odluka o kupnji. Uz Klaster nZEB.hr koji stoji iza cjelodnevnog stručnog programa, edukacije i radionice održavat će se tijekom cijelog trajanja PromoArha. Posjetitelji će u srijedu doznati kako pomiriti umjetnu inteligenciju s pravnim okvirom u svijetu koji se ubrzano digitalizira dok će se društvo arhitekata Istre pak vratiti u prošlost i istražiti pristupe oblikovanju kroz povijest. Naposljetku će se održati prezentacije izlagača o sustavima za trajnu zaštitu balkona i terasa. Prezentacije će izlagači održati i u četvrtak i to o važnosti pravilnog projektiranja i izvedbe dilatacijskih naprava u građevinskim objektima, kao i o učinkovitosti sustava klimatizacije i dizalica topline.

Sponzor sajma je grad Poreč-Parenzo, uz brojne pokrovitelje, a organizator Studio 053 iz Poreča koji od svog osnutka 1989., sudjeluje u organizaciji mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre. Za sve dodatne informacije posjetite službenu web stranicu PromoArha.
Događanja
LG i Sanda Anderlon: Platforma za digitalnu umjetnost

U srijedu, 25. lipnja, održana je pop-up izložba zagrebačke umjetnice Sande Anderlon u jedinstvenom formatu: njezini radovi prikazani su na LG OLED televizorima. Izložba je održana u prostoru Holographik Space, a organizator događaja bio je LG Electronics Hrvatska. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji i prikazu punog spektra boja, LG OLED televizori poslužili su kao inovativan medij za digitalne kolaže i animacije.
Radovi Sande Anderlon prepoznatljivi su po bogatstvu detalja, živim bojama i slojevitim prizorima – elementi koji su u punoj mjeri došli do izražaja upravo na OLED ekranima. Značajke poput beskonačnog kontrasta, duboke crne i vrhunske kvalitete prikaza čine LG OLED idealnom platformom za prikaz suvremene digitalne umjetnosti. Iz LG-ja ističu kako izložba spaja svijet umjetnosti i tehnologije na nov i dojmljiv način.

„Pametni televizori mogu biti mnogo više od klasičnih uređaja. OLED zasloni ne ističu se samo kvalitetom slike, već se u potpunosti mogu uklopiti u životni prostor. U načinu mirovanja, primjerice kroz Gallery Mode, mogu služiti kao okvir za obiteljske fotografije ili omiljena umjetnička djela“, istaknula je Ivona Lučić, voditeljica marketinga u LG Hrvatska. „Suradnja sa Sandom Anderlon dogodila se spontano. Danas smo naviknuti gledati umjetnička djela na mobitelima i laptopima, no OLED omogućuje da ih vidimo u formi koja više odgovara viziji autora.“
Sanda Anderlon također je izrazila zadovoljstvo suradnjom: „Tehnologije poput OLED-a danas mogu redefinirati izložbeni prostor. Omogućuju veću fleksibilnost – lakše mijenjam radove, nema potrebe za transportom ili postavljanjem fizičkih instalacija. Uzbudljivo je što se umjetnička djela mogu prikazivati izvan klasičnih galerijskih prostora – primjerice, kao screensaver – i tako doprijeti do šire publike.“

Ova pop-up izložba još je jedan primjer kako inovacije u tehnologiji otvaraju nove mogućnosti prezentacije i doživljaja umjetnosti. LG Hrvatska najavljuje nastavak inicijativa koje povezuju kreativnost, tehnologiju i svakodnevni život.
O LG-jevom odjelu Media Entertainment Solution
LG-jev odjel Media Entertainment Solution Company (MS) prepoznat je kao inovator u području televizora, audio sustava, zaslona i pametnih TV platformi. MS odjel unapređuje iskustvo medijske zabave zahvaljujući OLED televizorima poznatima po savršenoj crnoj i savršenim bojama, kao i vrhunskim LCD QNED televizorima – svi su pokretani personaliziranom webOS pametnom TV platformom.

MS odjel također nudi IT rješenja (gaming monitori, poslovni monitori, prijenosna računala, projektori, cloud uređaji i medicinski zasloni) te Signage rješenja (Micro LED zasloni, digitalni zasloni, zasloni za hotele i softverska rješenja za digitalno oglašavanje) – sve s ciljem povećanja radne učinkovitosti korisnika i pružanja dodatne vrijednosti. Za više vijesti o LG-ju posjetite: www.LGnewsroom.com.
LG OLED: Godine vodstva temeljene na vrhunskoj izvrsnosti i inovacijama
LG OLED televizori predvodnici su i pioniri premium TV tržišta te su osvojili brojne nagrade novinara i stručnjaka iz industrije. LG OLED sinonim je za izvanrednu kvalitetu slike, živopisne i precizne boje te duboke crne tonove koji omogućuju izuzetno realističan prikaz. Zbog toga su LG OLED televizori postali prvi izbor brojnih kreativaca i filmskih studija.

S 12 godina iskustva i neprekidnih inovacija, kompanija ostaje posvećena istraživanju širokih mogućnosti napretka u kvaliteti slike, zvuku i korisnički prilagođenim AI rješenjima. Više informacija o LG OLED tehnologiji dostupno je na: https://www.lg.com/uk/tvs-soundbars/oled-innovation/