Povežimo se

Događanja

U Laubi je otvorena Izložba hrvatskog dizajna 23 24

Izložba će ostati otvorena za javnost do 22. siječnja 2025.

IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23 24

U petak, 10. siječnja 2025., u 19 sati, u Laubi – Kući za ljude i umjetnost, održano je otvorenje bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 23 24.

Izložba hrvatskog dizajna, najveća je izložba suvremenog dizajnerskog stvaralaštva u Hrvatskoj. U organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, središnja je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj. Ona okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja.

Također, Izložba hrvatskog dizajna nije samo prikaz umjetničkih i funkcionalnih djela, već i sredstvo za poticanje kreativnog razvoja, očuvanje kulturnog identiteta i jačanje dizajnerske zajednice.

Tijekom svečanog otvorenja dodijeljene su nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), za koje su se natjecala 346 rada. 9 profesionalnih i 9 studentskih kategorija. Izložba obuhvaća radove iz područja vizualnih komunikacija, oblikovanja knjiga, digitalnih medija, dizajna ambalaže, produkt dizajna, mode, prostornih i grafičkih intervencija te cjelovitih projekata i proizvoda.

IZLOŽBA HRVATSKOG DIZAJNA 23/24 i dodjela nagrada

Ovo izdanje izložbe obilježilo je 25 godina postojanja manifestacije.

Ukupno je predstavljeno 346 dizajnerskih ostvarenja od 706 prijavljenih. Radove je odabrala Selekcijska komisija u sastavu: Sarah Baron Brljević, Lana Cavar, Lana Grahek, Sven Jonke, Maša Milovac, Sean Poropat i Gala Marija Vrbanić, uz međunarodne članove Nitu Salihu Hoxha iz Kosova i Petera Bilaka iz Nizozemske.

Uz izložbu u prostoru Laube, posjetitelji su imali priliku sudjelovati na promociji publikacije “Pregled hrvatskog dizajna 23/24”, koja donosi pregled suvremenog dizajna u Hrvatskoj.

Vizualni identitet izložbe potpisuje Studio đkć pod vodstvom Zorana Đukića, a postav je osmislila Draga Komparak.

Tijekom večeri posebna čast pripala je Mladenu Orešiću, dobitniku Nagrade HDD-a za životno djelo.

Članovi žirija osobno su uručili i sve ostale nagrade i priznanja dobitnicima u pojedinačnim kategorijama.

Izložba će ostati otvorena za javnost do 24. siječnja 2025.

Svi selektirani radovi dostupni su i na online platformi koja je dio inicijative HDD-a za širu vidljivost dizajnerskih postignuća.

Više informacija o izložbi i dobitnicima nagrada možete pronaći na službenoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.

naslovna fotografija: HDD

Događanja

Doživi nogometni trenutak uz Hisense: Hisense cup 2025

Tko je sve slavio na Hisense cupu?

Hisense, globalni predvodnik u potrošačkoj elektronici i kućanskim uređajima, 21. svibnja 2025 organizirao je nogometni turnir, drugi po redu Hisense cup u Hrvatskoj, pod sloganom „Doživi trenutak“, kojim obilježava sponzorstvo nadolazećeg FIFA Svjetskog klupskog prvenstva 2025™. Na ovaj način Hisense slavi zajedništvo i uzbuđenje koje nogomet donosi milijunima navijača diljem svijeta, a prati misiju pružanja vrhunskih tehnologija koje obogaćuju svakodnevni život.

Kao službeni partner ovog prestižnog natjecanja, Hisense potvrđuje svoju globalnu prisutnost i strast prema najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu. Dugogodišnja suradnja s FIFA-om i UEFA-om, uključujući sponzorstva na dva posljednja FIFA Svjetska prvenstva te tri UEFA Europska prvenstva, svrstava Hisense među najvažnije tehnološke partnere u svijetu sporta.

Hisense cup 2025

Kako bi dodatno približio duh turnira hrvatskom tržištu, Hisense Hrvatska organizira vlastito nogometno natjecanje – Hisense cup 2025. Riječ je o sportskom događaju u kojem sudjeluje 10 timova sastavljenih od prodajnih predstavnika i partnera iz sektora bijele tehnike i potrošačke elektronike. Turnir je osmišljen kao simbol zajedništva, natjecateljskog duha i strasti prema sportu – vrijednosti koje dijele Hisense i njegovi partneri.

Na Hisense cupu 2025 okupljeni su mogli vidjeti najbolje od službenih proizvoda FIFA Svjetskog klupskog prvenstva 2025™, odnosno Hisense hladnjake, televizore i klima uređaje, kao i nekoliko drugih uređaja.

Inovativni uređaji Hisense dodatno obogaćuju navijačko iskustvo, osiguravaju kućnu udobnost gledanja utakmica kao da ste na stadionu. Uz 100-inčni U7 televizor i C2 projektor, korisnici mogu doživjeti živopisne boje, vrhunsku kvalitetu slike i impresivni zvuk, gotovo kao da su na tribinama. Za potpuni komfor tu su i PureFit, FreshFit i PureFlat hladnjaci – idealani za druženja uz utakmice. Hisense hladnjaci spajaju suvremeni dizajn i naprednu tehnologiju. Osim što se savršeno uklapaju u svaki prostor, ovi hladnjaci donose vrhunske funkcionalnosti koje olakšavaju svakodnevicu. Predstavljena je i Energy Pro serija klima uređaja koje automatski prilagođavaju uvjete u prostoru zahvaljujući naprednim senzorima pokreta. Osim što učinkovito čisti i pročišćava zrak, Hisense klima uređaj ima i pametnu stranu. Zahvaljujući suvremenoj AI Smart funkciji, automatski prilagođava temperaturu, brzinu puhanja i vlažnost zraka prema vašim potrebama i aktivnostima.

Sportski spektakli na dlanu – potpuno besplatno

Kao ponosni sponzor FIFA Club World Cupa 2025., Hisense dodatno obogaćuje korisničko iskustvo na svojim pametnim televizorima. Svi korisnici Hisense TV-a s VIDAA platformom imaju besplatan pristup DAZN aplikaciji, jednom od najvažnijih sportskih streaming servisa na svijetu.

Prema istraživanju Ampere Analysis, DAZN predvodi globalno tržište sportskog sadržaja zahvaljujući ekskluzivnim pravima na prijenose FIFA CWC-a i brojnih europskih liga. Hisense omogućuje gledanje svih utakmica FIFA Club World Cupa 2025. bez dodatnih troškova – izravno s vašeg TV-a.

Hisense cup 2025 – sportski dan za pamćenje

Pred brojnom publikom u Sport Factory-u više od 100 igrača uključujući i domaćine, Hisense ekipu, pokazalo je zavidno nogometno umijeće i majstorstvo.

Uz odličnu atmosferu i u sportskom duhu, bila je ovo uistinu izvrsna prilika za najavu FIFA CWC 2025™.

Nakon službenog ždrijeba i odigranih 14 utakmica finalistima i pobjednicima dodijeljene su vrlo vrijedne nagrade – Hisense televizori, soundbarovi i usisavači. Veselo je bilo i u posebno pripremljenoj Chill zoni turnira koja je dodatno zabavila brojne navijače izvrsnim ritmovima DJ-a, slasnim zalogajima, stolnim nogometom i posebno kreiranim Hisense koktelima. Nagrade dobili su i najbolji golman, najbolji strijelac i najbolji navijač, više nego zasluženo.

Pobjednik Hisense turnira za 2025. godinu je momčad Emmezete drugu godinu za redom. Drugo je mjesto osvojila ekipa Ekupi, a treće Lesnina.

Posebna atrakcija bila je finalna utakmica između Emmezete i Ekupi. Utakmica je pokazala da predstavnici ovih tvrtki, osim što odlično prodaju uređaje, znaju i igrati nogomet! Momčad u dresu Emmezete je slavila je pobjedu nakon penala.

Nogometno zagrijavanje za EURO 2024 uz Hisense

Hisense i ovog puta dokazuje da se izvanredni trenuci stvaraju kada se tehnologija i emocije spoje – na terenu, pred ekranom ili kroz timski duh lokalnih partnera.

Nastavite čitati

Događanja

Floraart, nova dimenzija sajma cvijeća

Na Floraartu smo naišli na instalaciju koja spaja ruke, vodu i život – doslovno

Floraart, najveći i najstariji hrvatski sajam cvijeća, iz godine u godinu dokazuje da hortikultura može biti više od dekoracije – može biti doživljaj.

Na Bundeku, gdje se Floraart održava od 2006. godine, posjetitelje je ove godine dočekala scena koja je podsjećala na bajku: vizualno raskošna, mirisna i – umjetnički konceptualna.

Trend report – prekrasne instalacije Floraarta 2021.

floraart branimir boban

Instalacija koja spaja ruke, vodu i proces stvaranja

Ovogodišnji Floraart donio je novu dimenziju – spoj pejzažne arhitekture, suvremene skulpture i urbanog vrtnog dizajna. Instalacija u središtu sajma, koju su osmislili Vrtni centar Šestine i akademski kipar Branimir Boban, bila je vrhunac tog spoja. Skulptura Transmutacija, ujedno i fontana, prikazala je ne samo vizualnu estetiku, već i osobnu priču.

“Transmutacija je proces u kojem se početna ideja mijenja, razvija, postaje nešto drugo. Baš kao u životu,” objasnio je Boban.

Iz ljubavi prema glini: Kiparstvo, keramika i Onye

Skulpturu čine otisci ruku njegovih bližnjih – prijatelja, obitelji, suradnika – kroz koje prolazi voda, simbolički prikazujući protok vremena i energije.

Urbani vrt s pričom

Taj emotivni narativ poslužio je kao inspiracija za cijeli urbani vrt oko skulpture.

“Htjeli smo spojiti priču o radu rukama s biljkama koje i sami uzgajamo,” kaže Matej Ećimović iz Vrtng centra Šestine.

Instalacija je uključivala festuke, pustinjske ruže i japanske javore – biljke koje podnose sunce i vizualno doprinose harmoniji prostora.

Floraart kao platforma za dizajn i emociju

Za razliku od prethodnih godina, ovogodišnji Floraart nije imao zadanu temu. To je izlagačima dalo potpunu slobodu izražavanja, što je rezultiralo inovativnijim i osobnijim pristupima – poput ove skulpturalne cjeline koja briše granicu između vrta, galerije i javnog prostora.

Uz više od 150 izlagača, razne radionice i cvjetne instalacije, Floraart je potvrdio svoj status ne samo kao sajma cvijeća, već i platforme za umjetnost, dizajn i stvaranje novih doživljaja. Ove godine, više nego ikad, pokazao je da cvijeće nije samo ukras – već medij.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice