Događanja
ISH 2025: Najveći sajam energetske učinkovitosti i održivih rješenja
Donosimo najnovija rješenja za grijanje, ventilaciju i vodu s ISH sajma
Na najvećem europskom sajmu grijanja, klimatizacije, sanitarija i kupaonske opreme – ISH 2025 – održivost nije bila samo tema. Bila je okosnica svega prikazanog.
Pod motom „Rješenja za održivu budućnost“, međunarodni sajam grijanja, klimatizacije hlađenja i kupaonske opreme, ISH 2025, usredotočio se na pitanja ključna za spomenuti sektor u vidu zaštite klime.
Tako su na sajmu predstavljeni sanitarni koncepti za optimizaciju potrošnje vode, energetski učinkoviti sustavi za smanjenje emisija CO2, najnovije tehnologije za poboljšanje kvalitete unutarnjeg zraka te pametna automatizacija za visoku kontrolu potrošnje energije.

ISH 2025 u Frankfurtu: Pametna rješenja za održivu budućnost
Industrija je jasno pokazala smjer – pametni sustavi, ušteda resursa i maksimalna učinkovitost.
„ISH se održava svake druge godine i spada među najveće sajmove ovoga tipa u svijetu,“ rekao je Leon Šikulec, voditelj rezidencijalne prodaje u Daikinu. „U pravilu svi veći proizvođači sudjeluju kako bi predstavili svoja postignuća u zadnje dvije godine.“
Na sajmu su sudjelovale i dvije hrvatske tvrtke – Lipovica i Centrometal, potvrđujući da Hrvatska ima što pokazati kad je riječ o inovacijama u energetici.

Prikaz tehnologija koje čuvaju energiju i vodu
Sajam je bio prepun rješenja za optimizaciju potrošnje vode i energije, smanjenje emisija CO₂ te poboljšanje kvalitete zraka u zatvorenim prostorima.
„Izložbeni prostor nudio je sveobuhvatan pregled najnovijih dostignuća za energetsku učinkovitost i pametno upravljanje zgradama“, istaknuto je u prilogu.
„ISH je najveći sajam u našoj industriji u Europi,“ naglasila je Martina Džoja Barišić, direktorica regije Mediteran za Grohe. „Izuzetno nam je bitno povezati se s postojećim i budućim poslovnim partnerima i kupcima, pokazati što znači Grohe – kroz održivost, i kroz dizajn.“

Održivost kao stvarna strategija, ne klauzula
ISH 2025 još je jednom pokazao kako se vrhunski dizajn, funkcionalnost i održivost sve više povezuju i nadopunjuju. To je osobito bilo vidljivo u sektoru kupaonica gdje su predstavljeni moderni kupaonski koncepti s resursno učinkovitim materijalima.
„Stalno dolaze posjetitelji koji žele vidjeti nešto novo,“ rekao je Ivica Družijanić, projektni menadžer tvrtke TECE. „Imamo jako puno za pokazati – i sklapaju se veliki poslovi.“
TECE na ISH sajmu predstavio novi tip proizvoda
Kupaonice, sanitarije, sustavi grijanja – sve je prožeto idejom odgovornog korištenja resursa.

„Za nas je održivost stvarna vrijednost“
Grohe, Daikin, Roca i mnogi drugi nisu samo izlagali proizvode – predstavljali su filozofiju poslovanja.
„Održivost se uistinu provlači kao poruka kroz cijeli naš štand“, rekla je Martina Džoja Barišić. „Ali ne samo radi sajma – nego radi našeg poslovanja koje uistinu teži ka održivosti.“
Klimatske promjene jedan su od najvećih izazova današnjice, a građevinski sektor u njemu ima jako veliku ulogu. Od ukupne količine štetnih emisija u Europi, oko 38 posto proizvedu građevine. Zato su inovativna tehnologija, obnovljivi izvori energije i inteligentni sustavi za upravljanje ključni da bismo ostvarili svoje zadane klimatološke ciljeve. A svoja rješenja predstavilo je više od 2000 izlagača iz 54 zemlje na ISH sajmu održanom u Frankfurtu.

Događanja
PromoArh 2025: Uživo pratite kako nastaje održiva kuća i postavite pitanja najboljim građevinskim stručnjacima
Prvi specijalizirani sajam gradnje, opremanja i uređenja u Istri, PromoArh ove godine uvodi novi dio programa. Na otvorenom dijelu sajma posjetitelji će moći iz prve ruke vidjeti kako nastaje održiva kuća i tijekom gradnje postaviti pitanja najboljim stručnjacima u svom području.

U porečkoj dvorani Žatika od 17. do 19. rujna i ove godine okupit će se najvažniji predstavnici građevinske industrije i opremanja na sajmu PromoArh. Peto izdanje ove međunarodne manifestacije okuplja vodeće strane i domaće brendove iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Češke i Danske, a zbog velikog interesa izlagača sajam se ove godine proširuje na dodatni prostor. U velikom asortimanu naći će se sve od skela, građevinskih strojeva, preko solarnih elektrana, energetskih i klimatizacijskih sustava do usluga agencija za apartmane i kuće za odmor. Sajam time još jednom potvrđuje status jednog od vodećih događanja u sektoru graditeljstva u regiji i pokazuje da se ne moraju sve manifestacije odvijati u velikim gradovima.

“Još od organizacije prvog sajma, vodili smo se željom da Istra i Poreč postanu mjesto susreta i okupljanja vodećih aktera građevinske industrije, koje povezuje projektante, građevinske inženjere, vlasnike nekretnina ili one koji tek kreću s gradnjom te nudi stručnost, inspiraciju i poticaj za bolja inovativna rješenja. Po kontinuiranom rastu i broju izlagača, ponosni smo što je PromoArh u samo nekoliko godina ostvario taj cilj. No još važnije, što naši posjetitelji svake godine imaju sve kvalitetniji pregled trendova, noviteta i u konačnici, usporedbe dostupnih cijena i tehnologija”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
Veliku pozornost ove godine već je izazvala gradnja održive kuće koja će se odvijati uživo na vanjskom dijelu sajma. Posjetitelji će na licu mjesta moći pratiti napredak i educirati se o strukturi, elementima i čimbenicima na koje treba paziti prilikom gradnje. Stručnjaci iz svih segmenata gradnje nekretnina, u organizaciji Klastera nZEB.hr tijekom ovog projekta prikazat će konkretna rješenja kroz niz demonstracija: od ugradnje energetski učinkovitih prozora i balkonskih vrata, izolacijskih sustava i prekida toplinskih mostova, do montaže krovnih prozora i unutarnje izolacije.

“U vrijeme kad su gotovo sve informacije dostupne online, važno nam je osigurati i izravnu komunikaciju sa stručnjacima, jer puno toga se kvalitetnije dozna u dvosmjernom razgovoru. Zato je PromoArh izvrstan format za posjetitelje, ali i brendove, jer ‘iz prve ruke’ imaju mogućnost dobiti sve informacije o trendovima, budžetima i očekivanjima. Gradnja održive kuće zasigurno je jedinstvena prilika za posjetitelje da uživo dobiju odgovore na sva svoja pitanja. Generalno se edukativni program na PromoArhu pokazao kao bitan element sajma – lani smo za Education Point morali dodavati i dodatne stolice radi broja zainteresiranih”, izjavila je direktorica PromoArha Ivana Štiković.
O važnosti sajma najviše govore rezultati ankete među posjetiteljima – čak 80 posto ovu vrstu događanja smatra ključnim izvorom za otkrivanje novih proizvoda i usluga, dok 60 posto njih navodi kako su demonstracije i prezentacije izlagača uživo presudni čimbenici pri donošenju odluka o kupnji. Uz Klaster nZEB.hr koji stoji iza cjelodnevnog stručnog programa, edukacije i radionice održavat će se tijekom cijelog trajanja PromoArha. Posjetitelji će u srijedu doznati kako pomiriti umjetnu inteligenciju s pravnim okvirom u svijetu koji se ubrzano digitalizira dok će se društvo arhitekata Istre pak vratiti u prošlost i istražiti pristupe oblikovanju kroz povijest. Naposljetku će se održati prezentacije izlagača o sustavima za trajnu zaštitu balkona i terasa. Prezentacije će izlagači održati i u četvrtak i to o važnosti pravilnog projektiranja i izvedbe dilatacijskih naprava u građevinskim objektima, kao i o učinkovitosti sustava klimatizacije i dizalica topline.

Sponzor sajma je grad Poreč-Parenzo, uz brojne pokrovitelje, a organizator Studio 053 iz Poreča koji od svog osnutka 1989., sudjeluje u organizaciji mnogobrojnih sajamskih, kulturno-zabavnih, sportskih te kongresnih manifestacija na području Istre. Za sve dodatne informacije posjetite službenu web stranicu PromoArha.
Događanja
LG i Sanda Anderlon: Platforma za digitalnu umjetnost

U srijedu, 25. lipnja, održana je pop-up izložba zagrebačke umjetnice Sande Anderlon u jedinstvenom formatu: njezini radovi prikazani su na LG OLED televizorima. Izložba je održana u prostoru Holographik Space, a organizator događaja bio je LG Electronics Hrvatska. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji i prikazu punog spektra boja, LG OLED televizori poslužili su kao inovativan medij za digitalne kolaže i animacije.
Radovi Sande Anderlon prepoznatljivi su po bogatstvu detalja, živim bojama i slojevitim prizorima – elementi koji su u punoj mjeri došli do izražaja upravo na OLED ekranima. Značajke poput beskonačnog kontrasta, duboke crne i vrhunske kvalitete prikaza čine LG OLED idealnom platformom za prikaz suvremene digitalne umjetnosti. Iz LG-ja ističu kako izložba spaja svijet umjetnosti i tehnologije na nov i dojmljiv način.

„Pametni televizori mogu biti mnogo više od klasičnih uređaja. OLED zasloni ne ističu se samo kvalitetom slike, već se u potpunosti mogu uklopiti u životni prostor. U načinu mirovanja, primjerice kroz Gallery Mode, mogu služiti kao okvir za obiteljske fotografije ili omiljena umjetnička djela“, istaknula je Ivona Lučić, voditeljica marketinga u LG Hrvatska. „Suradnja sa Sandom Anderlon dogodila se spontano. Danas smo naviknuti gledati umjetnička djela na mobitelima i laptopima, no OLED omogućuje da ih vidimo u formi koja više odgovara viziji autora.“
Sanda Anderlon također je izrazila zadovoljstvo suradnjom: „Tehnologije poput OLED-a danas mogu redefinirati izložbeni prostor. Omogućuju veću fleksibilnost – lakše mijenjam radove, nema potrebe za transportom ili postavljanjem fizičkih instalacija. Uzbudljivo je što se umjetnička djela mogu prikazivati izvan klasičnih galerijskih prostora – primjerice, kao screensaver – i tako doprijeti do šire publike.“

Ova pop-up izložba još je jedan primjer kako inovacije u tehnologiji otvaraju nove mogućnosti prezentacije i doživljaja umjetnosti. LG Hrvatska najavljuje nastavak inicijativa koje povezuju kreativnost, tehnologiju i svakodnevni život.
O LG-jevom odjelu Media Entertainment Solution
LG-jev odjel Media Entertainment Solution Company (MS) prepoznat je kao inovator u području televizora, audio sustava, zaslona i pametnih TV platformi. MS odjel unapređuje iskustvo medijske zabave zahvaljujući OLED televizorima poznatima po savršenoj crnoj i savršenim bojama, kao i vrhunskim LCD QNED televizorima – svi su pokretani personaliziranom webOS pametnom TV platformom.

MS odjel također nudi IT rješenja (gaming monitori, poslovni monitori, prijenosna računala, projektori, cloud uređaji i medicinski zasloni) te Signage rješenja (Micro LED zasloni, digitalni zasloni, zasloni za hotele i softverska rješenja za digitalno oglašavanje) – sve s ciljem povećanja radne učinkovitosti korisnika i pružanja dodatne vrijednosti. Za više vijesti o LG-ju posjetite: www.LGnewsroom.com.
LG OLED: Godine vodstva temeljene na vrhunskoj izvrsnosti i inovacijama
LG OLED televizori predvodnici su i pioniri premium TV tržišta te su osvojili brojne nagrade novinara i stručnjaka iz industrije. LG OLED sinonim je za izvanrednu kvalitetu slike, živopisne i precizne boje te duboke crne tonove koji omogućuju izuzetno realističan prikaz. Zbog toga su LG OLED televizori postali prvi izbor brojnih kreativaca i filmskih studija.

S 12 godina iskustva i neprekidnih inovacija, kompanija ostaje posvećena istraživanju širokih mogućnosti napretka u kvaliteti slike, zvuku i korisnički prilagođenim AI rješenjima. Više informacija o LG OLED tehnologiji dostupno je na: https://www.lg.com/uk/tvs-soundbars/oled-innovation/