Događanja
Sajam za ljubitelje svijeta interijera – Family Mall
Ljubitelji svijeta interijera u rujnu su mogli posjetiti sajam namještaja i dekora, koji je okupio čak 100 izlagača iz Hrvatske, Italije, Slovenije, Srbije te BiH. Bili smo ondje i saznali koji nas trendovi čekaju ove jeseni.
Ljubitelji svijeta interijera u rujnu su mogli posjetiti sajam namještaja i dekora, koji je okupio čak 100 izlagača iz Hrvatske, Italije, Slovenije, Srbije te BiH. Bili smo ondje i saznali koji nas trendovi čekaju ove jeseni.
Razne dekoracije, biljke, rasvjetu, namještaj pa čak i parkete, moglo se pronaći na sajmu namještaja i dekora Story home koji je sredinom rujna održan u Zagrebu.
Sajam koji broji preko 100 izlagača

‘Radi se o sajmu namještaja i dekora koji broji čak 100 izlagača. Izlagači, znači mali i veliki proizvođači i namještaja i dekoracija dolaze nam čak iz susjednih zemalja, tako da smo ugostili brendove iz Slovenije, iz Italije, iz Srbije i Bosne i Hercegovine. Htjeli smo im osigurati jednu kartu prema direktnoj prodaji i direktnoj promociji zato što se s vremenom i zadnjih godina izgubio taj jedan direktni ‘touch’ između kupca i prodavatelja’, kaže Anela Conary, organizatorica.
‘Ovaj sajam je super i očekujemo puno posjetitelja, da se možemo predstaviti i da ljudima možemo pokazat zapravo s čime se bavimo jel sam ja ovaj posao iz hobija stvorila’, kaže Ivona Vukasović, izlagačica.
Osim svojih proizvoda, izlagači su predstavili i nove trendove.
Parketi Sever – obiteljska tradicija

‘Zapravo je novo staro, vraćaju nam se naši hrastovi podovi, u natur izvedbi. Tu nam dolaze i neki novi trendovi, neki novi dizajni kao što su 3D podovi, domino kocke, inspiracija valovima, raznoraznim, beskrajnim mogućnostima slaganja’, kaže Eduard Sever, izlagač.
Tradicionalno ili retro, uklopljeno u modernu priču bilo je vidljivo u gotovo svakom kutku sajma. Mi smo zastali i kod štanda arhitektice iz Srbije, koja je u svom dizajnu spojila masivno drvo i čelik.


Bullet – ručno rađeni namještaj

‘Smatram da je to sada apsolutni trend, odnosno, već neko vrijeme, a osim što je trend, mi smatramo da je to stvar koja nije prolazna ako se dizajnira na pravi način i uklopi na pravi način, mislim da je generacijska stvar’, kaže Ivana Nenadović, izlagačica.


Corda.lighting – rasvjeta u stilu 80-ih

Upravo je rasvjeta kakvu su poznavale starije generacije sada opet hit.
‘Dosta se vraćamo u retro stil, 80-ih godina, imamo tu nešto i industrijskog stila, tražene su filmament žarulje i imamo malo mesinganih zglobova, aluminij. Najtraženije su staklene kugle radi lakšeg održavanja, estetski su jednostavnije, a i daju dovoljno svjetlosti’, kaže Dorotea Njokoš, izglagačica.


Plantmania – jedinstveni biljni terarij i rijetke biljke

U svijetu biljaka, u trendu su rijetke vrste.
‘Još uvijek su jako popularne biljke koje su varigirane, tj. koje imaju razno-razne oblike bijelog, rozog, drugačijih boja na sebi, ali isto tako su dosta popularne neke biljke koje su trenutno novo otkrivene’, kaže Mateja Majić, izlagačica.
Među njima su se našle neke vrste begonija, od kojih jedna još nema ni ime, a vodi se pod brojem U614.
‘Pošto živi na Himalajama, jako dobro podnosi sve moguće uvjete tko da ljudi lagano prepoznaju kao nešto drugačije egzotično, a podnosi sve’, kaže.


Popularno je i stabilizirano cvijeće.
‘To cvijeće traje 4-5 godina. Znači to je buket koji vi imate i imate. Miriši, izgleda kao pravo cvijeće, i je pravo cvijeće, ali se ne suši i ne umire’, kaže.
Interijeri budućnosti
Na sajmu su predstavljeni i proizvodi kakve bi trebali imati moderni interijeri budućnosti. Za oko nam je zapela crno bijela garnitura izlagača iz Slovenije.

‘ Sjedište mora biti čvrsto, da se ne ulegne. Mora biti kvalitetno napravljena. Izgled sjedeće garniture mora biti poseban. Zato su u nju ugrađena svjetla, kao i posebna svjetla za čitanje knjiga, ali i ugrađeni zvučnici kako bi slušali glazbu i tako se umirili’, kaže Natalija Kreos, izlagačica.


Kad malo bolje sagledamo stvari, upravo je što veća ugoda u interijeru, opuštanje i smiraj trend koji će vladati i ove jeseni.
Događanja
ChalLEANge 2025 oborio sve rekorde – Kad hrvatska proizvodnja pokaže što zna
Hrvatska proizvodnja oborila sve rekorde – ChalLEANge konferencija okupila stručnjake i važna imena hrvatske proizvodnje
Konferencija ChalLEANge 2025 , održana 13. studenoga u CineStaru, Z Centar Zagreb, ponovno je dokazala zašto nosi titulu najvažnijeg poslovnog događaja godine u području hrvatske proizvodnje.
U organizaciji tvrtke Culmena, ovogodišnje izdanje okupilo je više od 600 sudionika i 50 vrhunskih govornika: lidere, direktore, članove uprava, poduzetnike i inovatore koji svakodnevno oblikuju poslovnu scenu Hrvatske i regije.
Tijekom više od 25 sati paralelnog programa u pet dvorana: Lean & Green, Digital, Money, Leadership i Competition raspravljalo se o najaktualnijim temama koje definiraju budućnost poslovanja.

Novi paneli, svježe perspektive
Ovogodišnji ChalLEANge donio je niz novih panela koji su privukli veliku pozornost.
Tako je na panelu ‘3.2.1. Polijećemo’ pokrenuta inspirativna rasprava o tome koliko su procedure važne za spašavanje ljudskih života. A tko bi o ovoj temi mogao bolje govoriti nego upravo okupljen tim stručnjaka: ravnatelj bolnice Sv.Duh uz govornike iz tvrtke Pastor TVA i Međunarodne Zračne Luke Zagreb.
Toyotin panel ‘Samuraji biznisa’ otkrio nam je kako japanske vrijednosti oblikuju globalni uspjeh i zašto kompanije koje ih slijede pobjeđuju. Toyoti su se priključili govornici iz tvrtke Culmena i JGL, a poštovanje, preciznost i strpljenje bile su ključne riječi i ideje oko kojih se je nadograđivala rasprava.
Na panelu ‘Ja bih bio Vuk s Wall Streeta’ doslovno se je tražilo mjesto više. Od prilika za ‘vukove’ na tržištu pa sve do realnih i stvarnih savjeta kako ‘loviti’ profit i preživjeti u financijskoj džungli, odlična kombinacija panelista govorila je o svemu što treba znati prije
nego što ozbiljnije zakoračimo u svijet velikih brojki, kriptovaluta, dionica, te smislenih ulaganja i nekretnina.
Razgovarali smo s organizatorima
Naime, dio s izlagačima vrvio je sudionicima konferencije, sponzorima i govornicima koji su
networkali između brojnih štandova. Tako su se tamo našli AD Plastik, Calsberg, Ledo, Connekt, Nestiom, Toyota, Fasek, Biepe, Barcaffe, Mlinar, Pastor, LiderDent, INNOM
savjetovanje, BNI, OPG Rossi, Meneghetti, Badurini, Red AI Solution i Probotica.
“Ove godine posebno smo ponosni na panele i govornike, ali i na izlagače. Naime, ove godine imali smo toliki interes za izlagačkim prostorom da smo morali iskoristiti doslovno svaki dostupni centimetar, a već imamo i izlagače za 2026.!”, istaknula je Anja Štefanić, COO Culmene.


Kad lideri progovore: ‘chalLEANge 2025 stvarno nije još jedna konferencija u nizu
Partneri koji grade iskustvo
ChalLEANge 2025 nije mogao ovako sjajno funkcionirati bez brojnih partnera i sponzora koji su se odlučili na razne načine priključiti konferenciji. Zlatni sponzori bili su Barcaffè, Pastor TVA, INNOM savjetovanje, Fasek i BIEPE.
Sponzori su bili Petrokov, Končar, Hrvatska Kovnica novca, Mlinar, Borotalco i Chilly, ORKA, Lean Scheduling Europe i Centar za vozila Hrvatske, Tinktura, Smash, Marles i Ringeis. Svoje vlastite panele odlučili su se imati Toyota i LiderDent.
Prijatelji konferencije su Boombox, Lasta, Violeta, Cockta, Lacalut, Kim Natura, Rowspirit by Martin Sinković, Jana, Sanytol, Iroha, Lactourea, FABU spot, ETC Adriatic, Brigljević destilerija i Kliker Enigmatika, a upravo ovi brandovi ’napunili’ su goodie bagove za sve sudionike svojim proizvodima.
Posebno nas je oduševio kutak za osvježenje, koji je posjetiteljima nudio odličan izbor: od najfinije Barcaffe kave, Ledo sladoleda, Mlinarove bogate ponude slanih i slatkih zalogaja, zdravih hladno prešanih sokova OPG-a Rossi, a nakon programa brojni gosti počastili su se
i Carslbergovom Blanc pivom. Organizatori su se tako u zahvalnom govoru zahvalili i sponzoru pauze Mlinaru i Barcaffeu te ANTE., partnerskoj agenciji za Marketing i PR konferencije.

Zaključak koji traje
ChalLEANge 2025 još je jednom dokazao da nije samo konferencija već prostor gdje se susreću znanje, iskustvo i energija ljudi koji mijenjaju način poslovanja.
“Iznimno mi je drago vidjeti kako ChalLEANge značajno raste iz godine u godinu, ali i da okuplja baš one koji ne čekaju promjene, nego ih vode.“, nadodala je A.Štefanić.
Organizatori iz Culmene već su najavili veliki novitet za ChalLEANge 2026: ‘NOVE NADE BIZNISA’ kao dio programa.
Jedva čekamo!
Događanja
Green Energy Fair predstavio inovacije koje oblikuju održivu budućnost
Zelena tranzicija više nije budućnost – ona se događa sada
U Zagrebu je održan Green Energy Fair, međunarodni sajam posvećen obnovljivim izvorima energije, zelenim tehnologijama i održivim rješenjima. Sajam je okupio više od 150 izlagača i stručnjaka iz cijele regije.
Na izložbenoj površini većoj od 3.000 m² predstavili su se proizvođači solarnih sustava, inovatori u području elektromobilnosti i brojni stručnjaci koji oblikuju energetsku budućnost Hrvatske.
Kroz spoj konferencijskog programa i izložbe, Green Energy Fair pokazao je da Hrvatska ima velik potencijal u razvoju solarne energije. Sajam je istaknuo i važnost povezivanja tehnologija koje donose energetsku neovisnost – od krovova koji proizvode struju do pametnih punionica i električnih vozila.
Solarna energija u fokusu – krovovi koji proizvode struju
Velik interes posjetitelja privukle su inovacije u solarnoj tehnologiji.
Izlagač Darian Pešut predstavio je koncept energetskog krova – rješenja koje spaja krovni pokrov i fotonaponski modul u jedan sustav.
„To je panel koji proizvodi električnu energiju i ujedno je pokrovni element. Manjeg je formata i izdržljiviji od klasičnih panela. Puno je otporniji na tuču, vjetar i kišu,“ objašnjava Pešut.
Osim funkcionalnosti, ističe i estetiku: „Izgleda elegantnije jer se ne postavlja iznad krova, nego postaje njegov sastavni dio.“
Ovakav sustav instalira se tijekom gradnje ili obnove krova, bez dodatnih konstrukcija. To ga čini dugoročno isplativim i vizualno prihvatljivim.
„Cijena je oko 30 posto viša od klasičnog krova s elektranom, ali se isplati kroz uštedu energije i ljepši izgled kuće,“ dodaje Pešut.
Takva rješenja pokazuju da solarna energija više nije rezervirana samo za industriju – postaje standard i u obiteljskim domovima.

Sve veći interes za solarne elektrane i edukaciju građana
Među izlagačima je bila i Zelena energetska zadruga, koja u području obnovljivih izvora djeluje više od 15 godina.
Posljednjih pet godina bilježi naglo povećanje interesa građana za solarne elektrane.
„Sve više ljudi prepoznaje prednosti solarne energije,“ kaže Veselina Harabajs.
„Uz subvencije i promjene modela obračuna, povrat investicije za prosječno kućanstvo iznosi oko sedam godina. Uz državna sufinanciranja, može se smanjiti i na tri godine.“
Zadruga osim realizacije projekata provodi besplatne edukacije.
One pomažu građanima i poduzetnicima da razumiju tehničke i financijske aspekte ulaganja u solarnu energiju.
Takvi programi potiču bržu zelenu tranziciju i jačaju svijest o važnosti održive energetike.

Električna vozila i pametne punionice – infrastruktura koja raste
Električna vozila više nisu budućnost – postala su stvarnost hrvatskih cesta.
Sve više vozača prelazi na električni pogon, što potiče razvoj punionica.
Izlagač Zasolt Pölhe predstavio je zidne i stupne pametne punionice snage do 22 kW.
„Naše punionice su univerzalne i odgovaraju svim tipovima vozila. Mogu se postaviti na zid ili stup, u zatvorenom ili vanjskom prostoru,“ objašnjava.
Klimatski neutralni gradovi u borbi protiv klimatskih promjena
Punionice se konfiguriraju prema potrebama korisnika i omogućuju jednostavno punjenje kod kuće ili u poslovnim objektima.
Time postaju dio svakodnevne infrastrukture – poput kućnog aparata, ali s velikim utjecajem na smanjenje emisija i povećanje energetske neovisnosti.

Inovacije koje oblikuju održivu budućnost na sajmu Green Energy Fair
Green Energy Fair pokazao je da su solarni krovovi, pametne punionice i električna vozila dio iste priče – one o održivoj i samodostatnoj budućnosti.
Razvoj obnovljivih izvora i pametnih tehnologija nije više samo tehnički izazov. On postaje društveni iskorak prema odgovornijem i ekološki osviještenom načinu života.
10 savjeta kako postići da vaš dom postane energetski učinkovitiji
Inovacije predstavljene na sajmu jasno pokazuju da energetska tranzicija u Hrvatskoj ubrzava – i da se promjene koje oblikuju sutrašnji svijet događaju već danas, na našim krovovima, cestama i u domovima.




