Povežimo se

Događanja

Arhibau – sajam kulture građenja i održivog razvoja

Raznolike teme od arhitekture, turizma i zelene ekonomije bile su prisutne na drugom Arhibau sajmu.

Početkom listopada održan je drugi Arhibau. Tema sajma sa stručnom konferencijom bila je Izazovi oporavka i otpornosti. Evo kako ih savladati.

Trajalo je jedan dan više nego prvo izdanje Arhibaua, ali i teme koje su otvarali bile su puno raznolikije.

Raznolike teme

‘Graditeljski sektor u BDP-u sam nosi 5, 5.5%. Međutim, utjecaj na sve ostale segmente BDP-a je znatan, i vjerojatno graničimo, kad govorimo o turizmu, kažemo 20%, ali to je sa utjecajem. Tako isto i građevina, vjerojatno doprinosi BDP-u sa 20-ak %’, kaže Tihomil Matković, predsjednik programskog i organizacijskog odbora ArhiBau.hr

Upravo taj utjecaj otvara puno okolnih tema koje smo imali prilike čuti na konferenciji, bilo da su to teme iz nekretninskog sektora ili teme energenata. Recentni trenutak u graditeljstvu svakako dobro opisuje okrugli stol „Od ideje…do realizacije“.

Od ideje do realizacije

‘Izazovna je i sama ideja, naime, uopće, od ideje do realizacije, to je jedan proces sa jako jako puno sudionika, počevši od arhitekata pa do inženjera, konstruktera do onih izvođača koji na kraju to sve na gradilištu moraju zaziđati.  Izazovi su, kako vi svi volite reći jako veliki, ustvari problemi su veliki, nedostatak radne snage je veliki i ta radna snaga koja dolazi možda nije odmah sad niti educirana za sve ono što treba napraviti u tako velikoj kvaliteti, posebno u Gradu Zagrebu koji ima jako puno spomenika nulte kulture i koji ima jako puno zaštićene kulturne baštine’, kaže Mirjana Čagalj, savjetnica predsjednika HGK za graditeljstvo i promet.

Graditeljska baština

I dodaje da se zidanje brzo uči…

‘U naš plan oporavka i otpornosti su uključene i zgrade koje imaju status kulturne baštine, pojedinačno ili u zoni, imamo jednu posebnu alokaciju 300 milijuna kuna koju provodi ministarstvo kulture, gdje će se energetski obnavljati zgrade kulturne baštine koje nisu oštećene u potresu, međutim, unutar alokacije koja je zapravo 4,2 milijarde kuna za obnovu zgrade oštećene u potresu, nalazi se i mnogo zgrada koje imaju ili status zaštićenog kulturnog dobra pojedinačnog ili u zoni’, kaže Irena Križ Šelendić, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.

Zgrade se obnavljaju iz fonda solidarnosti

I te se zgrade nastavljaju obnavljati. Nakon toga iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti financirat će se dio vezan za energetsku učinkovitost. Pred graditeljskim sektorom svakako je puno izazova, ali njih nije nemoguće savladati.

Puno izazova pred graditeljskim sektorom

‘Ja bih rekla novaca nikad više, problema nikad više, a to očigledno ide jedno sa drugim. Ne bismo se trebali žaliti, građevinske firme naše rade obnovu, radi se jako puno iz fonda solidarnosti, iz nacionalnog plana oporavka, možda im treba sad malo jedan period prilagodbe s obzirom da su došle i strane kompanije koje su došle udružene, da se i oni udruže, ali ja vjerujem da će te početne bolesti, jako brzo se preboljeti’, kaže Mirjana.

A sajmovi poput Arhibaua koji povezuju sve segmente graditeljske struke svakako će tome pridonijeti.

Događanja

Sajam za ljubitelje svijeta interijera – Family Mall

Ljubitelji svijeta interijera u rujnu su mogli posjetiti sajam namještaja i dekora, koji je okupio čak 100 izlagača iz Hrvatske, Italije, Slovenije, Srbije te BiH. Bili smo ondje i saznali koji nas trendovi čekaju ove jeseni.

Ljubitelji svijeta interijera u rujnu su mogli posjetiti sajam namještaja i dekora, koji je okupio čak 100 izlagača iz Hrvatske, Italije, Slovenije, Srbije te BiH. Bili smo ondje i saznali koji nas trendovi čekaju ove jeseni.

Razne dekoracije, biljke, rasvjetu, namještaj pa čak i parkete, moglo se pronaći na sajmu namještaja i dekora Story home koji je sredinom rujna održan u Zagrebu.

Sajam koji broji preko 100 izlagača

‘Radi se o sajmu namještaja i dekora koji broji čak 100 izlagača. Izlagači, znači mali i veliki proizvođači i namještaja i dekoracija dolaze nam čak iz susjednih zemalja, tako da smo ugostili brendove iz Slovenije, iz Italije, iz Srbije i Bosne i Hercegovine. Htjeli smo im osigurati jednu kartu prema direktnoj prodaji i direktnoj promociji zato što se s vremenom i zadnjih godina izgubio taj jedan direktni ‘touch’ između kupca i prodavatelja’, kaže Anela Conary, organizatorica.

‘Ovaj sajam je super i očekujemo puno posjetitelja, da se možemo predstaviti i da ljudima možemo pokazat zapravo s čime se bavimo jel sam ja ovaj posao iz hobija stvorila’, kaže Ivona Vukasović, izlagačica.

Osim svojih proizvoda, izlagači su predstavili i nove trendove.

Parketi Sever – obiteljska tradicija

‘Zapravo je novo staro, vraćaju nam se naši hrastovi podovi, u natur izvedbi. Tu nam dolaze i neki novi trendovi, neki novi dizajni kao što su 3D podovi, domino kocke, inspiracija valovima, raznoraznim, beskrajnim mogućnostima slaganja’, kaže Eduard Sever, izlagač.

Tradicionalno ili retro, uklopljeno u modernu priču bilo je vidljivo u gotovo svakom kutku sajma. Mi smo zastali i kod štanda arhitektice iz Srbije, koja je u svom dizajnu spojila masivno drvo i čelik.

Bullet – ručno rađeni namještaj

‘Smatram da je to sada apsolutni trend, odnosno, već neko vrijeme, a osim što je trend, mi smatramo da je to stvar koja nije prolazna ako se dizajnira na pravi način i uklopi na pravi način, mislim da je generacijska stvar’, kaže Ivana Nenadović, izlagačica.

Corda.lightingrasvjeta u stilu 80-ih

Upravo je rasvjeta kakvu su poznavale starije generacije sada opet hit.

‘Dosta se vraćamo u retro stil, 80-ih godina, imamo tu nešto i industrijskog stila, tražene su filmament žarulje i imamo malo mesinganih zglobova, aluminij.  Najtraženije su staklene kugle radi lakšeg održavanja, estetski su jednostavnije, a i daju dovoljno svjetlosti’, kaže Dorotea Njokoš, izglagačica.

Plantmania – jedinstveni biljni terarij i rijetke biljke

U svijetu biljaka, u trendu su rijetke vrste.

‘Još uvijek su jako popularne biljke koje su varigirane, tj. koje imaju razno-razne oblike bijelog, rozog, drugačijih boja na sebi, ali isto tako su dosta popularne neke biljke koje su trenutno novo otkrivene’, kaže Mateja Majić,  izlagačica.

Među njima su se našle neke vrste begonija, od kojih jedna još nema ni ime, a vodi se pod brojem U614.

‘Pošto živi na Himalajama, jako dobro podnosi sve moguće uvjete tko da ljudi lagano prepoznaju kao nešto drugačije egzotično, a podnosi sve’, kaže.

Popularno je i stabilizirano cvijeće.

‘To cvijeće traje 4-5 godina. Znači to je buket koji vi imate i imate. Miriši, izgleda kao pravo cvijeće, i je pravo cvijeće, ali se ne suši i ne umire’, kaže.

Interijeri budućnosti

Na sajmu su predstavljeni i proizvodi kakve bi trebali imati moderni interijeri budućnosti. Za oko nam je zapela crno bijela garnitura izlagača iz Slovenije.

‘ Sjedište mora biti čvrsto, da se ne ulegne. Mora biti kvalitetno napravljena. Izgled sjedeće garniture mora biti poseban. Zato su u nju ugrađena svjetla, kao i posebna svjetla za čitanje knjiga, ali i ugrađeni zvučnici kako bi slušali glazbu i tako se umirili’, kaže Natalija Kreos, izlagačica.

Kad malo bolje sagledamo stvari, upravo je što veća ugoda u interijeru, opuštanje i smiraj trend koji će vladati i ove jeseni.

Nastavite čitati

Događanja

Trend report – Zagreb Design Week 2022.

Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“.

Početkom mjeseca održan je deveti zagrebački tjedan dizajna – ove godine tema mu je bila „Bez ograničenja“. Evo kako je to izgledalo. Deveto izdanje Zagreb Design Weeka ugostila je zagrebačka Akademija likovnih umjetnosti.

‘Nakon dvije godine korone, kada je bilo puno ograničenja, lani smo imali QR kod, trebalo je imati potvrde i tako, ove godine sve je slobodno, povratak normalnom životu, a upravo ta komunikacija i mogućnost putovanja, druženja, društvenog kontakta je jako bitna za kreativnost, za razmjenu ideja, za razmjenu, za komunikaciju općenito. To je osnova za dizajn i zato smo ove godine uzeli tu temu’ , kaže Daniel Tomičić surganizator Zagreb Design Week-a.

METODA – namještaj od masivnog drveta

Zagreb Design Week pravo je mjesto za predstavljanje noviteta na tržištu. Mnogi su svoje prve korake napravili upravo na tjednu dizajna. Za to su se odlučili i u novom hrvatskoj brendu koji surađuje s timom etabliranih hrvatskih dizajnera.

‘Mi zapravo koristimo taj tradicionalni slavonski hrast koji je oplemenjen i dodan sa tim novim vrijednostima i ljudskim dodirom i zapravo površinskom obradom i na taj način smo još sa tim kreativnom industrijom dobili nove komade namještaja koji će, evo, nadam se, bit prepoznati u budućnosti’ , kaže Marija Jelčić Markanović, direktorica.

SADAR + VUGA – arhitektonski ured iz susjedstva

Hrvatskom se je tržištu predstavio i jedan slovenski studio koji je osmislio namještaj posvećen slovenskim prirodnim bogatstvima.

DNNA – brand tenisačice Donne Vekić

Vidjeli smo i kako je miris za prostorije zamislila naša poznata tenisačica Donna Vekić.

Najuspješniji hrvatski brand

Na tjednu dizajna često imamo prilike i naučiti nešto iz povijesti dizajna. Ove su godine organizatori odlučili odati počast Slavoljubu Penkali, čovjeku koji je stvorio najuspješniju hrvatsku robnu marku.

‘Bazirana je na patentima Slavoljuba Penkale i kad se govori o Penkali, uvijek se govori o njemu kao izumitelji i zato je jedan od najvećih izumitelja u povijesti, preko 80 izuma, termofor, termosica, prvi funkcionalni prašak za rublje, ima jako puno izuma koje upotrebljavamo danas, a ne znamo da ih je on izmislio, ali ono što je nama najinteresantnije su njegovi patenti vezani za pisaći pribor, na osnovu kojih je izgradio globalni brend’ , dodaje Daniel Tomičić.

Mađarski pametni dizajn

Osim iz povijesti, naučiti se može i nešto iz sadašnjosti. Pokazali su nam to susjedi s izložbom Pametna Mađarska.

To je jedan super koncept da mađarska država promovira svoje gospodarstvo putem dizajna. Dakle, to je serija putujućih izložbi, postoji već par godina i uvijek predstavlja uspješne izvozne proizvode, koji su nastali u Mađarskoj, na bazi nekog izuma, patenta, koji su dizajnirani, i proizvode se u Mađarskoj, ali se izvoze po cijelom svijetu. Dakle, oni promoviraju svoju državu, svoje gospodarstvo putem dizajna, šta je nešto, šta nažalost, Hrvatska ne radi, objašnjava.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Oglas

Izbor urednice