Povežimo se

Dizajn i trendovi

Što je IN, a što OUT u dizajnu interijera?

Trendovi u dizajnu interijera nisu nešto što često podliježe promjenama. Ipak, danas je paleta stilova uređenja zaista široka pa nas je zanimalo što je in, a što out. Stručnjaci kažu, trendove uglavnom određuje tržište.

Ono što je danas popularno i čemu ljudi sve više naginju je osjećaj topline doma. Samim time i elementi u prostoru formirani su u oblike i u boje na način da pružaju osjećaj te topline. Na tom tragu razvio se popularno zvani nostalgični stil.

Obilježja nostalgičnog stila

Tzv. nostalgični stil zapravo označava povratak u prošlost i podsjeća na nekadašnje domove naših djedova i baka, ali u suvremenoj formi.

Što to konkretno znači u prostoru? Stvara se osjećaj udobnosti kroz poznate elemente koji je pomiješan s modernim dizajnom. Prostori uređeni u ovom stilu ne moraju nužno biti veliki, ali su ugodni i ispunjeni dubljim emotivnim značenjem. Namještaj je manjih dimenzija, ali prvenstveno udoban, a paleta boja je topla i neutralna. Prevladavaju nenametljive bež nijanse.

Što zelenije, to bolje!

Ovo vrijedi za svaki aspekt uređenja doma. Osim što zeleno i održivo postaje imperativ pri samom planiranju i projektiranju, a kasnije i uređenju prostora, zelena boja sve je češći odabir. Ljudi su, naglašava dizajner arhitekture i interijera Mario Goleš, sve više ekološki osviješteni pa tako pokušavaju urediti svoje prostore s prirodnim materijalima. Ne samo dakle da su boje u prirodnim tonovima nego i materijali koji se koriste pa je tako opet vrlo popularan kamen, a posebno dekorativni kamen. Sve veću ekološku osviještenost kod ljudi logično prati i neizostavno bilje.

Zbogom industrijskom dizajnu u privatnim prostorima

Ono što polako izlazi iz trenda je do nedavno vrlo popularan industrijski dizajn. On stoji u suprotnosti s ugođajem topline doma koji je ljudima sve važniji. No, u poslovnim prostorima on je i dalje čest odabir. Danas postoje primjerice mnogi kafići kojima baš taj industrijski dizajn odgovara. Iako ljudi sve manje privatne prostore uređuju u ovom stilu, to ne znači da on nije savršen odabir za prostore ugostiteljskog tipa.

Nadalje, kako ljudi danas sve više teže tome da je prostor u kojem borave što slobodniji, otvoreniji i svjetliji, iz mode polako izlaze i rasvjetna tijela velikih dimenzija.

Crno je IN

Za mnoge umjetnike i dizajnere crna je kraljica među bojama. Ako govorimo o psihologiji boja, ona se oduvijek veže uz neku vrstu misterija, ali i elegancije, glamura i luksuza.  Prostori u tamnim i crnim tonovima odaju dojam mističnosti, a stručnjaci kažu zašto ne? Interijeri u kojima prevladava crna obogaćena zlatnim detaljima ili mjedom, mogu izgledati itekako zanimljivo i luksuzno.

Više je prostorija u interijeru koje bi u crnim tonovima izgledale suvremeno, štoviše moćno i elegantno. Idealne prostorije u kojima možete iskoristiti prednosti crne boje su kuhinja i kupaonica. Crni tonovi su vrlo pogodni za primjerice kuhinjske elemente.

Ako si za uređenje vlastitog interijera ne možete ili ne želite priuštiti pomoć stručnjaka i upuštate se u takav projekt sami, najprije napravite financijski plan. Što se samih trendova tiče, uvijek postoje smjernice s kojima ne možete pogriješiti.

Tajna lijepog interijera krije se između ostalog u osobnoj noti koju mu dodajemo pri uređenju. A kada slijedite vlastiti ukus, barem za svoj pojam, nikada ne možete izaći iz trenda.

Dizajn i trendovi

Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025

Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Zagreb design week 2025

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.

Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.

Jadran film – idealna festivalska lokacija

Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

zagreb design week 2025

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.

Zagreb design week 2025

Zagreb Design Week 2025

Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i  Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.

Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.

Svjetske premijere i katalonski dizajn

Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.

Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.

Zagreb design week 2025
Zagreb design week 2025

Nagrade ZGDW Award

Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.

.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.

Trend report – Zagreb Design Week 2022.

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice