Dizajn i trendovi
Orijentalni tepisi – mistične umjetnine koje će interijeru dati poseban pečat
Zbog dugotrajnosti i kvalitete materijala, rasporeda ornamentalnih elemenata i boja koje tvore skladnu cjelinu, orijentalni tepisi s pravom se smatraju umjetničkim djelom koje podiže estetiku prostora.

Tepih je kroz povijest imao vrlo važnu ulogu u uređenju i opremanju interijera – osim što je funkcionalan i utopljuje dom, zbog svoje ljepote i raskoši predstavljao je svojevrsni statusni simbol. Oni posebne vrijednosti i ljepote zasigurno su orijentalni tepisi koji potječu iz Turske, Kavkaza, Indije, Pakistana, Egipta i drugih dalekih zemalja.
Jeste li znali da su za ove prekrasne sagove zapravo zaslužni nomadi?

Upravo su oni zbog stalnih selidbi i života u pustinji poželjeli uživati u bojama, odnosno imati svoju vlastitu cvjetnu livadu. Orijentalni su tepisi tako posvuda putovali s njima, a na njima se objedovalo, družilo, spavalo, a ovisno o kulturi i molilo.
Tri vrste orijentalnih tepiha

Orijentalni tepisi razlikuju se po svojim maštovitim motivima i bogatstvom boja, no zajednička im je osobina da su ručno prozvedeni. Po proizvodnji, dijelimo ih na tri vrste: nomadske, seoske i gradske. S obzirom da se s nomadima sele i njihove ovce, vuna s kojom rade nešto je tamnija pošto nije industrijski izbijeljena. Upravo je zato za njih specifično da nijanse boja na jednom tepihu često variraju, što nomadskim tepisima daje dodatni šarm.
Seoske tepihe provode najbolji nomadski majstori u organiziranoj seoskoj skupini. Ovdje je vuna također ručno obrađena, ali su zbog praktičnosti radne okoline česti tepisi većih dimenzija. Gradovi pak okupljaju najbolje seoske majstore, a upravo se ondje rade najskuplji i najkvalitetniji tepisi.
Materijali od kojih se izrađuju

Što se tiče materijala, tepisi mogu biti ručno tkani ili čvorani u sljedećim kombinacijama; vuna na vuni, vuna na pamuku, svila na pamuku i oni najčarobniji – svila na svili. Pri kupnji tepiha valja voditi računa i o broju čvorova koji pridonose kvaliteti tepiha. Primjerice, klasičan tepih ima oko 50 000 do 60 000 čvorova, dok ih oni svileni samo po kvadratnom metru sadrže i više od 2 milijuna.
Za nomadske tepihe, kao i one iz seoske proizvodnje, broj čvorova ipak nije presudna stvar, već je važniji dizajn i usklađenost boja, kao i kvaliteta vune. Značajnost čvorova dolazi do izražaja kod tepiha gradske proizvodnje te posebice kod modela svila na svilu. Zbog svoje zahtjevne izrade, gradski majstori proizvedu svega 10 do 15 tepiha u svom radnom vijeku.
Tepih u kuhinji – da ili ne?
Savjeti kako ih uklopiti u prostor

Lijepo izrađen orijentalni tepih nikad ne izlazi iz mode. S nebrojeno mogućnosti u pogledu boje, tkanine i stila, postoji orijentalni tepih za svaki prostor, bez obzira želite li naglasiti raskošan ured nadahnut engleskim stilom ili elegantnu modernu dnevnu sobu.

Prilikom smještanja orijentalnog tepiha u životni prostor, trebalo bi pripaziti na sljedeće – tepih treba prilagoditi interijeru, a ne obratno. Nadalje, nemojte ga zagušiti komadima namještaja koji će ograničavati njegovu ljepotu i koji bi ga mogli oštetiti.

S obzirom na to da su orijentalni tepisi prave umjetnine, često se upotrebljavaju i kao zidne dekoracije.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a

Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login