Arhitektura i dizajn
Stan koji će vas oduševiti detaljima u boji
Ponekad za iskorak iz uobičajenog treba imati hrabrosti. Srećom, 3D vizualizacije već su standardni alat arhitekata i dizajnera interijera. Omogućuju nam da i prije realizacije projekta vidimo kako će naše zamisli izgledati u stvarnosti.
Želje klijenta su na prvom mjestu
Stan koji smo posjetili u detalj je onakav kako ga je zamislila vlasnica. Nema odstupanja niti u milimetru, nijansi boje, materijalu, jer svi želimo da sve bude baš onako kako smo si to i zamislili, pogotovo kod uređenja našeg doma. Tu nam pomaže ono čime se bavi Mario Goleš, dizajner interijera, koji u nekoliko klikova naše zamisli pretvara u realistične prikaze.

Svoje vještine i umijeće Mario je prikazao kod uređenja ovog stana. Sve izgleda vrlo efektno, a Mario kaže da se uvijek trudi slijediti želje klijenata. No, kao stručnjak, uvijek će dati svoje sugestije s obzirom na veliko iskustvo koje ima.
Boja ciklame za razbijanje monotonije
Ovaj stan je u boji ciklame, i to ga čini posebnim. Htjeli su iskočiti izvan okvira standardnih boja koje su danas popularne. Inicijalno su išli sa sivom, neutralnom, pa su htjeli razbiti monotoniju.

Mario priznaje da je klijentica u početku bila malo skeptična oko te boje, međutim, nakon što je vidjela Marijeve 3D vizuale te nakon što su obišli par salona i show roomova, ta joj se ideja sve više počela sviđati.

Događa li se češće da klijent promijeni ili zadrži početnu ideju nakon što pogleda 3D vizualizaciju?
Prilikom izrade fotorealističnih vizuala ljudi se zaljube u sliku i vrlo često se dogodi da ta kompozicija slike i svjetla daje pozitivan ugođaj klijentu koji im se jako svidi, iako funkcionalnost svega toga nije zadovoljavajuća.

Klijenti kroz te vizuale mogu vidjeti kako će u konačnici finalni produkt izgledati, no svejedno se još uvijek ne mogu “staviti” u taj prostor, stoga se često zna dogoditi da ako je kompozicija same slike loša, unatoč tome što je prostor dobro koncipiran, u konačnici je to sasvim druga priča koja se klijentu manje ili više sviđa, te je to ponekad dvosjekli mač. Ali u svakom slučaju, ono što je sigurno, definitivno približi klijentu dojam cjelokupnog prostora.
U spavaćoj sobi komade namještaja dali su izraditi po mjeri
Poseban element u cijeloj priči je panel koji je stavljen na zid, a na njega je montiran televizor. Iza panela skriveni su kabli i priključnice. Ujedno je tu stao i ruter za Internet te su u donjem dijelu tog panela izrađena reviziona vratašca.


Mario je ponosan na svaki svoj projekt, a radi sve, od stambenih prostora, stanova, kuća, vila, hotela, do barova i noćnih klubova.
Majstor svog zanata
“Otac i ja smo prije više od 30 godina otvorili obiteljsku tvrtku koja se bavila isključivo arhitekturom. No, međutim, tada su kompjuteri počeli sve više uzimati svoj zamah i sve više su se koristili softveri za olakšavanje rada budući da se prije toga sve crtalo na ruke. Tako sam i ja odlučio izraditi softver za statičke obračune, čisto da si olakšam posao. I to je bio ključni trenutak u mom životu”, govori Mario.

Postao je programer te je u toj struci radio sljedećih 15 godina. Na kraju, ipak se vratio svojoj prvoj ljubavi. Otvorio je firmu koja se danas bavi i arhitekturom i dizajnom interijera, a znanje i iskustvo iz informatike uvelike mu olakšava kada u programima zamišljeno stavlja u virtualno, a zatim u realno i stvarno.
Arhitektura i dizajn
La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona
Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća – La Fábrica.
Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.
Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija
Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.
Suživot prirode i industrije
Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.
Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.
La Fábrica kao dom, studio i manifest
Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.
Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.
Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život
Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.
Naslovna fotografija: ArchDaily
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.