Gradnja doma
Inovativni sistemi PVC stolarije spoj su visoke funkcionalnosti i bezvremenskog dizajna
Inovativni sistemi ubrzali su razvoj tržišta PVC stolarije koja danas spaja visoku funkcionalnost i bezvremenski dizajn. Više o tome zna Robert Križanović, direktor tvrtke Gealan.
Gealan slavi 20 godina poslovanja na hrvatskom tržištu, a kako je zapravo sve počelo?
Moj prethodnik na ovoj poziciji g. Ivica Maurović, počeo je raditi za njemačku firmu Gealan Fenster sisteme, kao prodajni predstavnik za Hrvatsku. Nakon godinu dana vrlo uspješnog rada, pozvao je mene da se priključim, kao tehnička podrška za naše kupce na tržištu i dalje smo razvijali jako dobar posao na tržištu, postizali dobre rezultate i onda je on uspio prezentirati kolegama u Njemačkoj mogućnosti našeg tržišta, potencijal koji ovdje imamo i naše potrebe da bismo zaista i ostvarili taj potencijal i ostvarili još bolje rezultate, a to je bilo otvaranje firme. Oni su prepoznali dobru ideju, dobru priliku, dobre rezultate koje smo do tada imali i 2004. godine je ovdje otvorena firma. Krenuli smo sa 10 ljudi, danas nas je 37. –
Robert Križanović: “U GEALAN-u smo fokusirani na potrebe kupca i stvaranje dobrog odnosa s njima”

Koliko se tržište zapravo promijenilo, jer danas ipak stavljamo naglasak na energetsku učinkovitost o kojoj nismo tada toliko govorili?
-Tu su došli novi proizvodi, inovativni proizvodi, razvile su se jako velike firme u smislu proizvođača te stolarije, koji su investirali puno u proizvodne kapacitete, u tehnologiju da bi imali jako kvalitetan proizvod i građevinska stolarija je u Hrvatskoj postala jako dobar izvozni proizvod, tako da je cijeli volumen tržišta narastao, a mogu stvarno s ponosom reći da je Gealan dao svoj doprinos tom razvoju kao lider na tržištu u Hrvatskoj, stalno implementirajući nove proizvode na tržište, ali ne samo proizvode nego radimo i na uslugama, procesima, poboljšanju poslovnih modela za naše kupce. – ističe Križanović.

ABS i Gealan su dugogodišnji partneri, već više od 20 godina, a Alen Stanišić iz A.B.S Stolarije ističe kako Gealan za njihovu tvrtku nije samo dobavljač profila već puno više od toga.
– Prvenstveno je partner koji nam je podrška i u dobrim i lošim vremenima. Imamo cijeli tim kolega koji radi na tim sustavima pametnih kuća i svemu onome što takve kuće zahtijevaju. To je naš program Texino, sa novitetima, sa uređajima koji se koriste i vjerujem da će do naših kupaca sve češće u bliskoj budućnosti, dolaziti zahtjevi za takvim kućama i da će oni na njih moći adekvatno odgovoriti.- ističe.
Križanović s ponosom ističe i Gealan qcolor kao inovativni proizvod prije svega tehnologiju, koju proizvode već 45 godina te dodaje: -Preko svih glavnih premium proizvoda koje mi imamo, to je sustava profila koji omogućava zaista kvalitetnu vanjsku površinu profila, puno otporniju na vanjske utjecaje, temperaturu ili fizička oštećenja i imamo ga, kao što sam rekao, na našim premium proizvodima, na seriji s9000, Gealan Cubusu, a sad ćemo uskoro imati i na novom sustavu profila Gealan Linear. Imamo zaista jako dobre i na tržištu jako dobro prihvaćene sustave kliznih profila, kao što je Gealan Smoovio.- dodaje i kako u AcrylColoru mogu ponuditi preko 50 različitih boja, a isto tako u drvo dekor folijama imamo boje boje koje su standardno na tržištu.
-Nastojimo pratiti trendove, ali i postavljati trendove, dostupnost boja je velika i mogu se dobiti u relativno kratkim rokovima.- ističe.

Kakvi su planovi za budućnost, osim zadržati tu vodeću poziciju?
– Planovi su nam da rastemo u svim segmentima, da poboljšamo naše proizvode, ali isto tako naše usluge, procese, modele na kojima radimo i kako pomažemo našim kupcima, da bi imali konkurentsku prednost, da bi im dali stvarnu prednost na tržištu koju mogu iskoristiti za svoj rast i razvoj. Gealan jako puno iz godine u godinu, ulaže u inovacije, ne samo u proizvode, nego i u proizvodne kapacitete i isto tako u inovacije poslovnih procesa, novih usluga, digitalizaciju, sve to će sigurno donijeti jako dobre rezultate na tržištu koje ćemo mi i moći iskoristiti za naše kupce, u cijelom lancu vrijednosti. –
Automatizacijom kuće do manjih računa za grijanje


Ivica Skelin, direktor Seklin monta ističe kako Gealan donosi najinovativniji sustav PVC profila, daleko najbolji marketing, daleko najbolji zastupljenost, daleko najbolji tim ljudi. Najprodorniji profil na tržištu i daleko najzastupljeniji u Hrvatskoj.
– Mi smo svojim i inovacijama i uslugama nastojali ubrzavati razvoj tržišta i sigurno smo utjecali na neke trendove, nastojimo pomoći kupcima čak i u tom segmentu, donosimo najbolja iskustva, blisko surađujemo sa njima, tako da evo do sada, prevladali smo sve izazove, znamo da će ih biti još, ali se ne bojimo, vjerujemo da ćemo ih ponovno savladati. – zaključio je Križanović.

Baumit akademija
Baumit fasade – više od 1.000 nijansi i sustavi koji štite dom desetljećima
Odabir fasade ne smije biti samo estetska odluka – to je promišljena investicija u dugoročnu kvalitetu i sigurnost doma
Boja fasade često je prva stvar koju primjećujemo na kući, ali posljednja o kojoj doista detaljno razmišljamo prilikom gradnje ili obnove. Ipak, fasada je mnogo više od estetskog završetka – ona određuje karakter kuće, način na koji se uklapa u okoliš te dugoročno štiti konstrukciju i čuva vrijednost objekta. Upravo zato odabir fasade treba promatrati kao cjelovit sustav, a ne samo kao izbor boje.
Kada se koriste Baumit fasade, nijansa nije samo pitanje ukusa, već rezultat promišljenog spoja dizajna, tehnologije i trajnosti.
Boja fasade: osobni stil, trendovi i okoliš
Pri odabiru fasade investitori najčešće polaze od boje, vodeći se osobnim preferencijama i aktualnim trendovima. Danas su posebno traženi topli, pastelni tonovi koji djeluju smirenije i prirodnije te se lakše uklapaju u različite ambijente – od urbanih naselja do ruralnih sredina.
Kako pojašnjava Vinko Ančić, voditelj proizvoda u Baumitu, paleta boja razvijala se upravo u tom smjeru:
„Baumit je 2023. godine svoju Life tone kartu, koja je dotad imala 888 boja, proširio s dodatnih 180 nijansi – uglavnom toplih, pastelnih tonova. Danas govorimo o više od tisuću nijansi, uz 12 nijansi bijele koje su stalno prisutne i uvijek tražene.“
Ovi tonovi, često opisivani kao „hygge“ paleta, uključuju sivkasto-zelene, bež i zagasite nijanse koje stvaraju ugodan i nenametljiv vizualni dojam.

Baumit fasade kao sustav, a ne samo završni sloj
Važno je naglasiti da fasada nije samo boja. Ona je sustav koji mora omogućiti objektu da diše, štititi ga od vremenskih utjecaja i osigurati dugotrajnost. Zato je, uz nijansu, ključno razmišljati i o strukturi završne žbuke, njezinoj granulaciji i vrsti veziva.
Razlikuju se, primjerice, zaribane strukture, označene slovom K, koje daju zrnati i ujednačen izgled, te vučene ili žljebaste strukture, označene slovom R, koje stvaraju izraženiji reljef. Takve žljebaste teksture često podsjećaju na klasične mineralne žbuke na bazi vapna i mogu prizvati estetiku starijih, tradicionalnih objekata.
Odabir strukture ne utječe samo na izgled fasade, već i na način na koji će se ona ponašati tijekom godina.

Tamnije fasade i važnost tehnologije
Iako su svijetli tonovi i dalje najčešći izbor, tamnije fasade sve su prisutnije u suvremenoj arhitekturi. No kod njih je tehnologija posebno važna. Tamne površine jače upijaju sunčevu toplinu, što može dovesti do pregrijavanja, velikih naprezanja i posljedičnih oštećenja.
Upravo zato Baumit je razvio posebne proizvode, poput završne žbuke PuraTop, koja sadrži tzv. cool pigmente. Oni omogućuju veću refleksiju sunčeve energije i smanjuju zagrijavanje fasade.
Ančić pritom ističe važnost tehničkih parametara:
„Kod tamnih tonova važno je voditi računa o TSR koeficijentu. Preporuka je da on bude veći ili jednak 25, kako bi fasada mogla reflektirati veći dio topline. U suprotnom dolazi do velikih naprezanja, pojave pukotina, prodora vlage i ljuštenja završnog sloja.“
TSR koeficijent pokazuje koliki dio sunčeve energije fasada reflektira, a koliki upija, pri čemu viša vrijednost znači manje zagrijavanje površine i veću dugotrajnost fasade.
Drugim riječima, tamna fasada može biti dugotrajna i sigurna, ali samo ako je pravilno projektirana i izvedena.

Glatke fasade i minimalizam bez grešaka
Za ljubitelje suvremenog, minimalističkog izraza, Baumit fasade nude i potpuno glatka rješenja. No takve fasade ne opraštaju pogreške. Savršeno gladak završni sloj zahtijeva savršeno pripremljenu podlogu, jer svaka nepravilnost ostaje vidljiva.
Zato je važno o boji, strukturi i završnoj obradi fasade razmišljati unaprijed. Kvalitetna priprema ne utječe samo na estetiku, već i na trajnost cijelog sustava.

Održavanje fasade – dugoročna briga o domu
Iako je fasada dugotrajna, ona nije potpuno bez održavanja. Kao što automobil redovito ide na servis, tako i fasada s vremenom zahtijeva pažnju. Periodično čišćenje, pranje, a po potrebi i prebojavanje, preporučuje se nakon nekoliko ili desetak godina, ovisno o izloženosti vremenskim uvjetima.
Kada ste zadnji put oprali fasadu? Savjeti stručnjaka za dugotrajan izgled doma
U slučajevima kada izvedba nije bila optimalna ili su uvjeti posebno zahtjevni, ponekad je potrebno sanirati i pukotine kako bi se spriječio prodor vlage i daljnja oštećenja.
Fasada kao dugoročna investicija
Fasada štiti dom, definira njegov stil i čuva vrijednost objekta. Uz pravilan odabir sustava, boje i strukture, te uz redovito održavanje, Baumit fasade mogu trajati desetljećima i zadržati svoj izgled i funkcionalnost.
Zato odabir fasade nije samo estetska odluka – to je promišljena investicija u dugoročnu kvalitetu i sigurnost doma.
Kupaonica
Hidroizolacija u kupaonici: kako odabrati pravu vrstu
Hidroizolacija je ključna za svaku kupaonicu. Ona štiti konstrukciju, pločice i prostor od vlage i curenja. Pravilno odabrana izolacija sprječava pukotine, plijesan i skupe popravke. Odabir vrste hidroizolacije ovisi o starosti zgrade i stanju podloge. U nastavku donosimo praktične savjete za različite situacije.
Obnova kupaonice: Kako izgleda stručan proces sanacije od podloge do završnog fugiranja
Starije zgrade bez betonske podloge
Stare zgrade često imaju drvene ili kombinirane podove. Takve podloge mogu se pomicati i zahtijevaju elastična rješenja. Proizvođači preporučuju polimerne hidroizolacije zbog njihove fleksibilnosti. Samoljepljive membrane također su prikladne za neravne površine. Kritični spojevi moraju imati hidroizolacijske trake, a vodovodne cijevi i sifoni zaštitu manšetama. Primer poboljšava prianjanje hidroizolacije na podlogu.

Starije zgrade s betonskim estrihom
Estrih u starijim objektima često ima pukotine ili neravnine. Cementne hidroizolacije obogaćene polimerima pružaju čvrstu podlogu za keramiku. Polimerne premazne hidroizolacije dodaju elastičnost i sprječavaju pucanje u osjetljivim dijelovima. Preporučuje se nanositi barem dva sloja. Površina mora biti čista i otprašena prije nanošenja.
Novogradnja i ravni estrih
Novogradnje imaju kvalitetne i ravne estrihe. Za ovakve prostore dovoljne su cementne hidroizolacije u dva sloja. Ako kupaonica ima podno grijanje, polimerne elastične hidroizolacije bolje podnose toplinska širenja. Membranski sustavi su idealni za veće ili luksuzne kupaonice jer osiguravaju ujednačen sloj i dugotrajnu zaštitu.
Skandinavska, minimalistička ili “šarena” kupaonica? Što god ste zamislili, renovirati možete i sami
Vodič kroz najvažnije vrste masa za fugiranje

Podno grijanje i vlažne podloge
Podno grijanje stvara toplinska širenja koja mogu oštetiti keramičke obloge. Polimerne elastične hidroizolacije najbolje podnose ove uvjete. Ljepila i mase za fugiranje također moraju biti fleksibilna. Grijanje se uključuje tek nakon potpunog sušenja premaza. Vlažne podloge zahtijevaju cementne hidroizolacije ili membrane. Ovi materijali sprječavaju prodor vlage i štite gornje slojeve.
Pravilna kombinacija materijala i pažljiva priprema prostora osigurava dugotrajnu zaštitu. Odabir hidroizolacije prema tipu objekta i stanju podloge sprječava oštećenja i pruža sigurnu, funkcionalnu kupaonicu. Slijedeći ove smjernice, čak i stare zgrade mogu dobiti trajnu i pouzdanu zaštitu od vlage.






