Dizajn i trendovi
Devet savjeta za kombiniranje kupaonskih pločica
Kombiniranje kupaonskih pločica zna biti zahtjevan zadatak. Ovih devet savjeta nudi smjernice kako kombinirati pločice za najbolji izgled.
Za ljubitelje pločica, što više pločica, to bolje. No, iako biste s radošću svaki djelić površine prekrili, postoje neke stvari koje treba uzeti u obzir prilikom kombiniranja pločica različitih veličina, oblika i uzoraka na zidovima i podovima. Budući da postavljanje pločica za velike površine zahtijeva znatna ulaganja, vrijedi uzeti uzorke i eksperimentirati kako pločice izgledaju zajedno. Ovih devet savjeta nudi smjernice kako kombinirati pločice za najbolji izgled.
1. Uravnotežite uzorke
Upotrijebite male pločice s detaljima kako biste stvorili svojevrsnu umjetninu na zidu, a ne preko cijele kupaonice. Kombinirajte ih s običnim pločicama velikih dimenzija.
2. Uparite obične pločice s onima s uzorkom
Ograničite pločice s uzorkom na jednoj površini – ili podu ili zidu. Ovdje crno-bijele peni pločice postavljene u šesterokutnom uzorku zauzimaju središnje mjesto, dok bijele metro pločice u tuš kabini pružaju svjetlosnu pozadinu.
3. Poigrajte se oblicima
Jedan od najvažnijih savjeta za dobro miješanje pločica je stvaranje ravnoteže kombiniranjem malih i velikih uzoraka. U ovoj kupaonici uspješno se kombiniraju tri vrste pločica: sitni šesterokutni mozaici na kadi i zidovima, srednje šesterokutne pločice na slivu i velike duguljaste pločice na podu. Jednobojna paleta pomaže stvoriti skladnu cjelinu.
4. Tretirajte kamen kao neutralan
Svijetloplave metro pločice od poda do stropa daju naglasak ovom velikom tušu. Da biste omekšali izgled i stvorili kohezivan dizajn, spojite ih s prirodnim sivim kamenom. Na taj će način kupaonica izgledati vizualno zanimljivije.
5. Kombinirajte mat završetke
Za kupaonicu s taktilnom privlačnošću odaberite dvije vrste mat pločica i razlomite velike površine alternativnom površinom, poput ove izložene cigle, ili običnim obojenim zidovima.
6. Uparite mat i sjaj
Izmaknite se kombiniranju pločica slične veličine i pločicama s uzorcima, odabirom jednog mat stila i jednog sjajnog. Metro pločice visokog sjaja na ispraznom zidu odlično će pristajati uz šesterokutne mat podne pločice.
7. Kombinirajte oblike, ne boje
Za jednostavnu kombinaciju koja će se ukopiti u bilo kakav prostor, odaberite dva dizajna pločica u istoj boji, ali različitih oblika, i pustite da fuge oblikuju uzorak. Ovdje su svjetlosive pravokutne podne pločice idealan dodatak pločicama neuobičajenog oblika na zidu u tuš kabini.
Tuš kada ili keramičke pločice kao podloga za tuširanje?
8. Budite dosljedni uzorku
Koristite pločice u različitim bojama i veličinama, ali držite oblik dosljednim radi skladnog učinka. Ova kupaonica uključuje duguljaste pločice u dvije različite boje, ali isti uzorak opeke na svakoj površini stvara vizualnu vezu između ravnina.
9. Limitirajte paletu boja
Za kupaonicu s puno različitih površina, smanjite konkurenciju između uzoraka odabirom ograničene palete boja. Sa samo sivom i bijelom bojom, ova kupaonica djeluje elegantno i povezano.
Dizajn i trendovi
Od Dubrave do centra – Zagreb Design Week 2025
Pogledajte najbolje od ovogodišnjeg Zagreb Design Week-a
Od svog početka 2014. godine Zagreb Design Week profilirao se u vodeći festival dizajna u regiji. No, ovogodišnje izdanje donosi inovaciju: uz dvotjedni format, u fokusu je tema „Shared Realities – Stvarnosti koje dijelimo“. Ona propituje ulogu dizajna u oblikovanju našeg svakodnevnog života i odnosa prema okolišu, tehnologiji i društvu. Upravo kroz taj okvir autori i sudionici istražuju kako dizajn postaje most između različitih stvarnosti koje živimo.
Uz izlagače iz cijelog svijeta, posjetitelji su imali priliku razgledati raznovrstan popratni sadržaj – od izložbi i radionica do koncerata i filmskih projekcija.
Jadran film – idealna festivalska lokacija
Direktor festivala Daniel Tomičić naglasio je posebnost prostora u kojem se održava prvi dio manifestacije:
„Jadran Film je super prostor koji smo otkrili lani. To je kompleks zgrada izrađen kao filmski studio 50-ih. Ovo je studio 3, izrađen po uzoru na Jeana Prouvéa, gdje je filmove snimao Orson Welles. I svi ti slojevi koji se ovdje nalaze su izuzetno zanimljivi i htjeli smo biti dio ovoga.“

Prostrani interijeri i vanjski park omogućili su da festival istovremeno bude stručno događanje i inkluzivni kulturni event otvoren najširoj publici. „Nismo samo B2B događanje za dizajn, nego festival s koncertima, filmovima i partijima. Ta festivalska nota nam je jako važna“, dodaje Tomičić.


Zagreb Design Week 2025
Ove godine Zagreb Design Week trajao je dva tjedna. Prvi je bio posvećen izložbama u Dubravi, u kompleksu Jadran filma, dok se drugi odvijao u središtu grada, na partnerskim lokacijama u galerijama, studijima i trgovinama. Od partnerskih lokacija istaknuli bi i Holographik Space, prostor posvećen digitalnim instalacijama i eksperimentalnim umjetničkim formama, koji je pokazao kako tehnologija otvara nove dimenzije dizajnerskog izraza.
Posjetitelji su imali priliku posjetiti program Zagreb Design Week-a i u galerijama Bernardo Bernardi, Galeriji HDD i galeriji Studija dizajna, ali i renomiranim studijima poput Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, koji su otvorili svoja vrata posjetiteljima.
Svjetske premijere i katalonski dizajn
Sajam je donio i dvije svjetske premijere. Hrvatski brend Elementi, tvrtke Mihoković, predstavio je novu liniju uredskog namještaja izrađenog od redizajniranih metalnih polica. Iz Srbije je stigao brend Miena, koji je izabrao Zagreb Design Week za svoje prvo javno predstavljanje. Njihovi stolovi nastaju od tisućljetnih debala izvađenih iz Save, postavljenih na keramičke baze izrađene od iste zemlje u kojoj su pronađena.
Posebnu pažnju privukla je izložba katalonskog dizajna s radovima deset umjetnika na temu „stvarnosti koje dijelimo“, dok su sedam izlagača predstavili inovativna rješenja u području namještaja.


Nagrade ZGDW Award
Tijekom festivala dodijeljene su međunarodne nagrade ZGDW Award, jedine u Hrvatskoj otvorene autorima iz cijelog svijeta. Žiri je birao finaliste u šest kategorija: produkt dizajn, grafički dizajn, digitalne komunikacije i interakcije, tekstilni i modni dizajn, dizajn prostora te dizajn društvenih inovacija. Među finalistima našao se i kipar Branimir Boban, koji je izložio seriju porculanskih lampi – radova u kojima minimalistička forma izvana otkriva bogatstvo reljefa tek kada se lampa upali, spajajući umjetnost i dizajn u jedinstveno iskustvo.
.„Porculan obrađujem izvana minimalistički, a iznutra oslikavam reljefe koji se otkrivaju tek kad se lampa upali. Inspirirala me mogućnost porculana da propušta svjetlo na poseban način“, objašnjava Boban. Njegove lampe pokazale su kako dizajn i umjetnost mogu stvoriti jedinstven doživljaj prostora.

Zagreb Design Week još je jednom pokazao svoju važnost na međunarodnoj karti dizajna. Tijekom dva tjedna grad je postao mjesto susreta kreativaca, umjetnika i dizajnera iz cijelog svijeta, pretvarajući metropolu u živu galeriju inovacija i ideja.
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.
U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.















You must be logged in to post a comment Login